Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam taki przypadek, mialem rozrusznik 12v szybkoobrotowy, na rozruch 2 aku 12v laczylem w w szereg czyli rozruch na 24v , palil extra, nawet w duzy mroz, po prostu takie uderzenie dawal ze wskoczyl od razu(na zaciag pali na metrze moze byc -30 ), przekaznik sie posypal i rozrusznik mi krecil w czasie jazdy no i padl rozrusznik. kupilem rozrusznik jubana 24 V i jest problem ,raz kreci raz nie , tyle ze na 12v go krece , dodam ze dalem nowy przewod(masa) bezposrednio z aku na rozrusznik i palilem go na krotko czyli pomijajac przekaznik co poradzicie??????? krecil nawet po nocy na tej jednej 12v takze mysle ze aku ma dosc sily aby go pociagnac, w czym przyczyna raz kreci a raz tylko tyka - czy musi byc na 24v podlaczony???

Opublikowano

cewka dostaje za małe napięcie i dlatego tyka tak jak piszesz musi być na 24v

sprawdze to , ale dlaczego nieraz kreci a nieraz nie ????????????i krecil nawet rano po nocy ok 0 stopni C

Opublikowano

Belarus stał przez całą zime, po dwóch miesiącach mrozów chciałem go odpalić, to tylko tykał jak wspomniałeś, po pierwsze-klema luźno była a po drugie hebla nie wyłączyłem mu, podładowałem dobrze i bez problemu kręcił, może masz ładowanie słabe albo źle zmostkowane przewody masz? Albo ogólnie w przewodach problem może u Ciebie tkwić-mogą sie grzać np. i już masz wtedy problem z odpaleniem

Opublikowano (edytowane)

panowie mam starego MTZa 80 i bardzo ciężko pali właśnie teraz nawet jak było prawie 30 stopni. akumulatory kręcą, rozrusznik z przekładnią. Dawałem mu nawet "knota" i nic, długo trzeba kręcić, a i często aku wyładowuje się od tego. Dodam że jak go zaciągnę, to aby koło ruszyło i chodzi. zaciągam go c-360 na 2 i przy małym gazie. Co może być, bo szlag mnie trafia, a teraz robota się zaczyna . Ciągnik mam dopiero od 2 miesięcy. Silnik jak odpali to ładnie pracuje, i nie kopci. dodam że ciągnik w orginale miał tam świecę płomieniową i taki zbiorniczek na naftę, no i do tego był ten odprężnik na linkę. Ale ta świeca z naftą nie działa, tylko ten odpręznik. Ale pytałem się to nikt u nas nie używa tych świecy, jedynie uzywają ci co mają żarowe.

Edytowane przez ursus1991
Opublikowano

Jaki tam masz odprężnik..?

 

Ta dźwignia na kolektorze dolotowym ze sterowaniem w kabinie służy do odcinania dopływu powietrza czyli awaryjnego gaszenia w razie gdyby nawalił regulator obrotów i silnik zaczął się "rozbiegać". To nie jest odprężnik i nie ciągnij za to czasem podczas próby odpalania.

Niektórzy używają tego jako przysłony przy odpalaniu świecy płomieniowej, ale goovno to za przeproszeniem daje, podobnie jak cała ta świeca.

 

Jeżeli kręci a nie odpala, to po prostu kręci za wolno. Daj rozrusznik do elektryka do sprawdzenia, to raczej tylko jego wina.

 

Ewentualnie można też spróbować odpalić 'z kabli' z drugiego ciągnika jako pomocnika, ale trzeba mieć dobre przewody. Jeżeli wtedy by odpalił zimny dobrze to znaczyłoby, że to baterie już nie dają odpowiedniego prądu. Jeżeli przewody masz w porządku i wszystkie połączenia w dobrym stanie, to tylko to jedno z dwóch będzie winne jeżeli "na zaciąg" i po rozgrzaniu odpala dobrze...

Opublikowano (edytowane)

U nas(wuja mtz) Jest to samo, ale on miał pękiniętą głowicę i była spawana chyba. Po zapaleniu chodzi fajnie, ale czy zimny, czy ciepły, to kręcić trzeba tak samo długo. A zapalenie o własnych siłach zimą graniczy z cudem. Moim zdaniem u Ciebie wystarczy regeneracja zaworów i gniazd, i będzie git <_<

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

a ja znam dobrze zarówno Belarusy, MTZ-ty Pronary,miałem pronara 82SA na podwórku przez 3 lata, ale jeśli chodzi o zetora jak to kolega pisał wyżej, to ruskie nie dorastają zetorowi do pięt, jazda ruskim to jak w kieracie, zero ergonomi, wszystko takie toporne, męczące, jedyne co bezawaryjne to silnik, reszta to kompletny niewypał, zero komfortu, jedynie cena niższa od zetora, ale nie... nie namówi mnie nikt wiecej na rusaka, polecam zetora mam jednego z 98 roku ma 6000mth i chodzi jak nówka, a pronar przy 900mth to tak się sypać zaczął...

Opublikowano

Ja ma w posiadaniu MTZ-82 16 lat posiadałem tez zetora(awaryjny sprzedałem) i mam jeszcze starego ursusa i NH. Belarusa mogę pochwalić za wytrzymałość moc i dynamike tych cech brakuje NH.Przez te wiele lat i godzin (kilkanaście tysięcy) w belarusie naprawiam 2 razy siłownik i przeguby drążka kierowniczego. Jest to najmniej awaryjna maszyna jaką posiadam i jaką posiadałem. Jeśli chodzi o ergonomie to nie jest to zachodni traktor ale nie przemęczam się pracując nim . Gdybym teraz miał wybierać nie kupi bym NH tylko drugiego belarusa

Opublikowano

ja tam też mam zamontowałem sobie sam grzałkę od zetora i pali jak trzeba i nie potrzeba wymieniać ani akumulatorów ani rozrusznika

 

ja tam mam petrygo zalany a nie dobory uzupełniam koncentratem czystym wiesz zalej taki co pisze ze wytrzyma do do minus 35,c i bębzie w porządku

Opublikowano

Do zapalania w zimę najlepsza jest grzałka płynu chłodniczego. Mam taką kosztowała 230 zł. Wkręcana z lewej strony silnikana 3 śrubki. Ma termostat i przy nagrzaniu do 75 stopni wyłacza się o ciągnik zapala jak w letni upał ;)

Opublikowano

Ja mam magnetona szybkoobrotowego i ładnie kręci ale wsadziłem mu dodatkowo grzałkę w blok własnej produkcji około 2000 W.

10 minut grzania i temperatura na 50*C ,pali za pierwszym obrotem.

 

Ja w zainwestowałem w zeszłym roku 240zł w podgrzewacz 1800watt i nie żałuję (odpala w 7 minut). Widziałem, że w tym roku sprzedają te same grzałki po 205zł http://www.czescidotraktorow.pl

Opublikowano

Ja w swoim mam dwa akumulatory 12V i każdy ma po 120 Ah i przy najmniejszym spadku temp. do ok 0 stopni dopalenie ciągnika graniczy z cudem. Fakt faktem mam te akum. połączone równolegle (bez żadnych przekaźników) i do tego rozrusznik szybkobieżny ale 12V. Jak myślicie może to być wina połączenia akum. i zbyt słabego rozrusznika , że tak ciężko kręci?? I jeszcze jedno, czy założenie grzałki dużo pomoże w takim przypadku????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v