Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja kopcia dawałem w miejsce świecy, więc jak najbliżej cylindrów, umnie ogólnie słabo pali nawet jak jest ciepło , trzeba kręcić aby złapał ,

Może nie na temat mtz , mam 60 tke przed generalnym jaki po słabo paliła, leciał  biały dym i z bulem paliła , dodam że tylko jesienią  i zimą , dałem pompę na generalny  remont (800zl) i wtryski ustawione, jak było -10 aby zakręcil i pali , może ruskiemu  też to by się przydało, ale ten spec powiedział że ruskich nie robi a szkoda bo bdb fachowiec .

Opublikowano

@seweryn20 Ty oblukany w MTZ jak nikt, tam w pompie nie ma czegoś takiego jak dawka rozruchowa bynajmniej w tej ruskiej , czy jednak się mylę ? Przyspieszacze zapłonu występują nawet w starszych osobowych dieselkach. Moim zdaniem jak nie odpala od kopa nawet jak jest ciepło to pompa do remntu i wtryski, to zwykła pompa rzędwa, a nie sterowana elektronicznie gdzie komp odpowiada za dawkę startową i jak juz pompa trochę wychłechtana to moze byc problem.

Opublikowano

Ujmę to tak - w położeniu "rozruch" gdy cięgło sterowania nie jest w pozycji STOP sprężyna regulatora ściąga listwę do pozycji, gdy dawka paliwa jest maksymalna. Jeśli w tym układzie jest też coś źle, to listwa nie przesunie się w stronę dawki maksymalnej. Moze to nie mieć wpływu na pracę silnika, ale w przypadku rozruchu znaczenie ma.

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

W ruskiej pompie nazywa się to wzbogacacz.  Doje większą dawkę paliwa ale tylko gdy pompa wtryskowa się nie kręci a gaz jest ustawiony na maxa.

Coś dla pragnących wiedzy.

9-1.jpg

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano
Dnia 18.01.2018 o 08:36, AleksanderX napisał:

Jeszcze trza wiedzieć że silniki MTZ z turbiną o mocy 90-95 KM mają sprężanie 1 :15 i dlatego są bardzo trwałe ale coś za coś  w minisowych temperaturach Trza umieć je umiejętnie uruchomić

O proszę jakie ważne informacje

Dnia 18.01.2018 o 08:38, CowBoy napisał:

Jeśli nie musisz często odpalać polecam wykręcenie świecy płomieniowej i przystawienie opalarki elektrycznej. Odpala bez problemu. Jeśli masz opalarkę już w domu to koszt jest zerowy dodatkowy Plus jest taki że możesz w ten sposób odpalać Prawie każdy ciągnik, minusem jest to że do odpalania potrzebne są dwie osoby. a i opalarka przyda się latem do rozpalenia grilla

A tu druga. O to mi chodziło.

Opublikowano

No jak nie można...  Można. Bo gdzie przy długim kręcenia w dieslu podziało by się paliwo? W komoże sprężania sobie pływa w najlepsze. Nawet na pracującym silniku może chlapać w komorze a część trafić do oleju jak wtryski leją. 

Opublikowano
Przy nadmiernej dawce paliwo już się nie rozpyla tak dobrze, szczególnie jak już wtryski nie najlepsze i do tego ropa taka sobie. Ale dla innego przykładu mój mały silnik Petter Diesel ma specjalną strzykawkę rozruchową, wlewa się do niej przed odpaleniem paliwo i wciska tłoczek, zapala od jednego pociągnięcia. Bez tego można się nieźle zmęczyć nawet latem.
Opublikowano
Panowie, szybkie pytanko, bo pierwszy raz takie coś spotkałem. Podczas grzania grzałką wylatuje płyn z chłodnicy. Po odpaleniu też trochę kapie. Płyn jest wypychany do tego stopnia że kratki w chłodnicy są odkryte. Wymiana korka coś pomoże? Tyle ruskich co robiłem, nie widziałem czegoś takiego.
Opublikowano (edytowane)

Tak. Grzałka z niebieską pokrywką przynajmniej ma wbudowany termostat i jeśli się nie mylę przy 40-tu stopniach  wyłącza grzanie. Może być do prądu podłączona non stop.

tak myślę co Radio napisał i może mieć rację. Płyn w grzałce wymienia się  grawitacyjnie,  termostat jest też po to by wyłączyć gdy zimny płyn nie  podmieni w grzałce gorącego. Jeśli termik nie działa płyn zagotuje się w samej grzałce wypychając korkiem. Trzeba by sprawdzić czy nadmiernie się nie rozgrzewa. Normalnie da trzymać rękę na grzałce.

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v