Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam takie dwa banalne pytania... bo wczoraj skręcałem ciągnik i chcę się upewnić

1. jak wkładałem pompę wtryskową to żeby mi ząbki na siebie pasowały to przekręciłem pompą wtryskową a nie silnikiem... czy w ten sposób czegoś nie przestawiłem w pompie?

2. na wale pasowym są 4 dziurki/wgłębienia czy są one istotne jak się zakłada.? Ewentualnie jak je ustawić??

Opublikowano

Jak jest z tą pompą to nie wiem. Jeżeli niczego nie ruszałeś gdy była zdjęta, to powinna pasować.

Czy nic się nie przestawiło i czy na pewno wróciła do poprzedniego położenia będziesz wiedział jak odpalisz, bo wtedy zobaczysz czy normalnie 'chodzi'.

A co do drugiego to chodzi Ci chyba o koło pasowe na wale korbowym, jeśli dobrze zrozumiałem?

I jeśli dobrze Cię zrozumiałem to te wgłębienia to tylko takie 'otworki' nawiercane w celu wyważenia tego koła pasowego.

Poza tym tam jest chyba wpust lub klin tak więc koło pasowe wału pasuje zazwyczaj tylko w jednym położeniu.

No chyba że ja coś źle zrozumiałem, jak tak to sorry...

Opublikowano

tak o koło pasowe mi chodziło.. wielkie dzięki.. ciągnik wczoraj odpaliłem i chodzi dobrze ale czy będzie miał moc to będę musiał poczekać aż podczepię jakieś większe obciążenie.. Mam nadzieje że będzie dobrze:) dzięki...

Opublikowano

Sorki że piszę post pod własnym postem ale po prostu chcę wznowić temat....

orałem ostatnio kawałek pola i jednak problem jest nadal... chciałem się spytać czy problem może leżeć po stronie sprzęgła po kapie mi olej silnikowy i może się jakos ślizgać?? ale jak w pługu jechał to jak pług wszedł w ziemię to po prostu spada z obrotów i zatrzymuje się..... podniosę na podnośniku wejdzie na obroty i tak cały czas....

bo kapie a w silniku mi już ubyło od max do min.... a ma zrobione 20mth... a nie kopci i nie pojawia się olej przy wydechu....

jak można sprawdzić ciśnienie na cylindrach???

Opublikowano

Przeczytałem jeszcze raz cały temat i nie wiem już co by Ci mądrze doradzić z tym brakiem mocy.

Można by wręcz rzec: 'wszystko już było - co to będzie?!'

 

A sprzęgło to raczej dobrze 'ciągnie', bo jeśli by się ślizgało, to silnik by nie tracił obrotów, a wręcz przeciwnie, a ciągnik by zwalniał. Skoro silnik 'zdycha' to znaczy, że sprzęgło się nie ślizga.

 

U nas był kiedyś trochę podobny problem z MTZ-em (lecz to wtedy stało się dość nagle), że podczas orki stracił moc, i to tak, że ledwo dawał radę na drodze podjeżdżać pod górę, trzeba było bardzo powoli jechać, ale właśnie gdy się wysprzęgliło to silnik znów wchodził na obroty bez problemu, na biegu jałowym nie było widać, że coś jest nie tak, dopiero gdy się ruszało to niemal zdychał.

Przyczyna tego była taka, że z powodu pracy przez jakiś czas na trochę 'zapieczonych' wtryskiwaczach wyrobił się wałek krzywkowy w pompie wtryskowej, tak więc pompa nadawała się tylko do wymiany, do wykorzystania nadał się z niej tylko regulator obrotów.

 

Ale to tak przy okazji, nie sugeruj się tym zbytnio, bo wiadomo 'emtezet' to nie 'osiemdziesiątka'...

 

A jeśli chodzi o ciśnienie (sprężania - to chyba chcesz sprawdzać), to trzeba mieć specjalny manometr, 'wkładany' w miejsce wtryskiwacza i wtedy się mierzy włączając rozrusznik na chwilę.

Opublikowano

Bak wachy myłeś?filtry czyste?pompkę zasilającą wymieniałeś?zawór przelewowy dobry?zawór przelewowy masz wkręcony w pokrywę filtrów(starsze modele) albo w pompę(młodsze modele) w obydwu przypadkach masz do niego podłączony powrót paliwa do baku wykręć go zobacz czy sprężynka nie pęknięta czy szczelny.Przejrzyj ,przedmuchaj cały układ paliwowy może masz gdzieś czop ze syfu najpierw sprawdź dokładnie układ paliwowy zanim zaczniesz wybebeszać traktor <_<

Opublikowano

Witam

Mamy w planach zakup ciągnika, i chciałbym prosić Was o pomoc.

A mianowicie:

Ojciec koniecznie chce Ursusa za 20 tyś i bez przedniego napędu.

Nieocenione Allegro pokazuje mi w tym temacie wiele ciągników

385/902/912..itd...Co byłoby najrozsądniejszym wyborem?

Opublikowano

a według mnie Allegro nie jest wcale nieocenione, ba powiedziałbym że na Allegro jest drożyzna a to co jest tam okazją to normalna cena do zaakceptowania. Radziłbym poszukać trochę np. w Auto giełdzie ceny o niebo inne. Co do wyboru to najlepiej 912 bo najnowsze, choć 902 w dobrym stanie też jeszcze sporo zrobi.

Opublikowano

A

 

A jaki ciągnik masz obecnie ?? i czy sprzedajesz go czy bedą pracowały obydwa ?

moim zdaniem to bez różnicy czy 385 czy 902 czy 912 :) kieruj się raczej stanem technicznym a nie modelem ponieważ to praktycznie to samo . Ja za swoją 385 dałem 20 tys. zobacz w galerii jej zdjecia a jak chcesz sie wiecej na jej temat dowiedzieć to pisz na gg :)

Opublikowano

Jak wyżej .Chciałbym sie dowiedziec ponieważ muszę zmienić stare grudziadzkie 3 , Jaki bedzie idealny plug zagonowy do tego typu ciągnika ?

dodam ze przewazaa klasa IIIA do IV b ,tereny równinne , małe pagórki , miejscami glina i redzina bez piachów :)

prosze o wasze zdanie na ten temat ...

POZDRAWIAM :)

Opublikowano

Ja tam podkładke strzelam na 5 skib a wysypkę na 4 tylko jest kwestia w jakim stanie jet traktor i jakie ma ciśnienie oleju ja mam rzędu 6 atmosfer a po pracy kilku godzinnej spada do 4

Opublikowano

Obecnie posiadam C360 pracuje on na 10ha. Na pewno nie sprzedałbym go, bo we 2 szybciej niż samemu, zaś większy ciągnik usprawniłby pracę, bo załatwiłby szybciej sprawę orki, oraz po dokupieniu przyczep zwoziłby rzepak i zboże...

Opublikowano

Ciągnik jest świerzo po dotarciu, ciśnienie na rozgrzanym utrzymuje się w granicy 6 atmosfer przy 1500obr/min

a CO myslicie o zachodnich pługach przy pracy tym ciagnikiem ??

 

i jakim biegiem orzecie swoimi 80 i przy jakich obr. zeby było najekonomiczniej ?

Opublikowano

Ciągnik jest świerzo po dotarciu, ciśnienie na rozgrzanym utrzymuje się w granicy 6 atmosfer przy 1500obr/min

a CO myslicie o zachodnich pługach przy pracy tym ciagnikiem ??

 

i jakim biegiem orzecie swoimi 80 i przy jakich obr. zeby było najekonomiczniej ?

 

 

jakie masz ciśnienie? 6 atmosfer na rozgrzanym to na zimnym ile 8 :) przecież ten ciągnik nie ma prawa trzymać takiego ciśnienia bo go rozdupczysz jak dobrze pamiętam to ciśnienie nie ma prawa przekraczać 5,5 atm, zmień lepiej zegar bo pewnie nieźle cię kantuję albo zawór na pompie jeśli faktycznie jest tam takie ciśnienie.

 

a co do pługa to 3 *40 nie pchaj sie tylko w korpusy które biorą mniej jak 40 bo czym szerszy korpus tym ci lepiej przykryje zostawi mniejsze grudy, i co też bardzo ważne nie będzie ci się tak zabijał bo 35 czy 30 to mała pupka słomy i juz się zapcha

Opublikowano

do ilu?? przecież przy tym ciśnieniu to ci niedługo ten ciągnik w 3 d... rozerwie.

a skala jest po to aby właśnie w takich ekstremalnych styuacjach ci pokazało to tak jak w samochodach masz np. licznik do 220 a samochód nie przekroczy 180 chyba że z przepaści, zawsze musi być spory zapas jak mi nie wierzysz że twoje ciśnienie jest kolosalnie za wysokie to poszukaj w necie telefonu do zakładów które remontują silniki do ursusa albo zadzwoń do fabryki najlepiej to ci powiedzą jakie ma być ciśnienie prawidłowe, bo przy takim ciśnieniu nie dość że ciągnik będzie ci ciężej pracował to z tego nowego wału zostanie ci tylko kupa złomu, na bank masz zawór na pompie do wymiany, daję sobie rękę obciąć a może i nie tylko rękę że zawór na pompie jest zapieczony, no chyba że zalałeś ciągnik olejem gęstym jak smoła że ma takie ciśnienie tylko jak pompa by go zassała,

 

dobrze ci radzę zmień zawór i pompę przy okazji bo nie jest droga a bez sensu zostawiać starą skoro bo przy takim ciśnieniu to też pewnie już nie jest w pełni sił to ciągnik ci jeszcze posłuży a teraz dasz 200 zł i trochę roboty zrób to lepiej teraz bo wspomnisz moje słowa za niedługi czas jak będziesz tak jeździł

Opublikowano

Rafal ale co szerokość korpusu ma do zapychania? prędzej chyba wysokość ramy ponad korpusy. A co do resztek to zakładasz ścinacze skiby i też nic nie zostaje, przynajmniej ja tak mam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
    • Przez sdcrisis
      czesc mam do was pytanie bo chcialbym wymienic ogumienie w 1614 ursusie i teraz mam do was pytanie poniewaz chcialbym szersze bo do tej pory mam przod 14,9. R24 i tył 18,9 R38 i teraz nie wiem jakie;/ ale czy jabym szersze zalozyl to czy felge tez musze zmienic na szersza??
    • Przez MatiTM
      Witam ponownie. Sprzedałem Akpila i kupiłem pług firmy Kołaszewski. Nie wiem czemu ale cały czas mam problem z jedną rzeczą, mianowicie pług nie idzie w osi z ciągnikiem. Jak  nie zapnę odciągu to pcha się w lewo że odciąg aż po oponie idzie. Ciągnik idzie lekko i równo nie ściąga go. Przypomną że ciągnik kupiłem od sąsiada i on też ma pług firmy kołaszewski i nie miał żadnych problemów z orką. Nie miał wg odciągów i pług szedł równiutko za ciągnikiem. Po kupnie ciągnika wymieniałem uszczelniacze na mierniku impulsów i może tam coś przestawiłem? Wspawałem też nowe końcówki ramion dolnych by zminimalizować luzy. 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Jakie powinno być sprężanie w ursusie 912? Przy jakiej wartości czas na remont?
    • Przez aress
      Witam
      chce zakupić ciągnik w którym miną termin przeglądu technicznego powyżej 30 dni, czytałem że po takim terminie trzeba jechać do okręgowej stacji na internecie piszą tylko o samochodach czy ciągników też to dotyczy ???
       
       
       
          
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v