Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Mam pytanie forumowicze. Przegladająć allegro można zobaczyć że nie które osiemdziesiątki maja ciut mniejsze opony z tyłu a inne troche większe i tu moje pytanie czy wielkość felg jest tak sama we wszystkich modelach z seri 912,902 i c 385??bo nie dawno kupiłem ursusa 912 i w nim sa te mniejsze oponki z tyłu rozmiar 16.9 będe wymieniał i zastanwaim się czy brać te większe czy te 16.9 i czy te wieksze będą pasować??Pozdro z góry dzięki na odpowiedzi :)

 

Pisząc te większe masz na myśli 18,4 ?

Jeśli tak, to odpowiedź brzmi: będą pasować ;]

Opublikowano

Nie wiem czy we wszystkich 385 ale w mojej z 1981roku produkcji orginalnie były opony 16.9-34 :)

Tak jak pisze przedmówca 18.4-34 będą pasować bez problemu , a jeśli masz błotniki nowego typu mozesz się pokusić o zamontowanie jeszcze większych , ale pamiętaj ze troszkę stracisz na mocy silnika a zyskasz na prędkosci .

Opublikowano

Rozstaw Kół

przednie-135-180cm

tylne-150-187,5 co 7,5

Ogumienie

-przód cal;7,50-20(6PR)

-tył cal 18,4-34 (8PR)

Wymiary

-Długość 416cm

-Szerokość 197cm

-Wysokość 270cm

Ciężar traktoru bez żadnych obciążników-3970kg

Opublikowano

@Karpiu widze że ty tylko potrafisz posty nabijać

Wyraźnie napisał :

 

 

i tu moje pytanie czy wielkość felg jest tak sama we wszystkich modelach z seri 912,902 i c 385??bo nie dawno kupiłem ursusa 912 i w nim sa te mniejsze oponki z tyłu rozmiar 16.9 będe wymieniał i zastanwaim się czy brać te większe czy te 16.9 i czy te wieksze będą pasować??

 

A ty podajesz jakieś wymiary i mase ciagnika...

 

 

Co do tematu to zakładaj smiało, u mnie kazdy ma pozakładane 18.4-34 :)

Opublikowano

ja mam C- 385 na kołach 13,6/38 obecnie założyłem do nie drugie felgi z oponami 16,9/38 a w 914 mam 18,4/34 i jeśli chodzi o traktor bez przedniego napędu to tylne ogumienie można kalibrować bez ograniczeń widziałem też kiedyś 80 na tylnich kołach 16.9/30 była ściognieta z zagranicy

Opublikowano

Ostatnio zastanawiam się na założeniem węższych kół do 912. Znalazłem na allegro 13,6r36 od Ursusa 4512. Interesuje mnie czy będą pasować do 912 , jaki mają rozstaw otworów. Od jakiego modelu można dopasować 13,6 r 38 a nawet 14,9 r 38 ? Czy koła od MTZa lub Pronara 15,5 r 38 pasują do Ursusa. Sorry za tyle pytań ale nie mam do czynienia z powyższymi modelami , znajomi również nie posiadają a jestem ciekawy czy mogę zrobić taką zamianę.Dzięki za odpowiedzi .

Opublikowano

Chodzi mi głównie o rozstaw otworów w feldze w Ursusie 4512 i MTZie lub Pronarze , ww koła raczej będą pasować, bo nic nie musi się zgrywać z przodem :) (przeliczałem rozmiar to odpowiednikiem 18,4 r 34 wychodziło chyba 14,9 r 38 na upartego mam zapas to i 15,5 wejdzie , przy 13,6 r 36 były by niższe o 10-20 cm dokładnie nie pamiętam ( wyjdzie mniej więcej wysokość jak na 16,9 r 34)).

 

Albo od jakiego innego modelu będą pasować węższe Felgi ???

Opublikowano

Chodzi mi głównie o rozstaw otworów w feldze w Ursusie 4512 i MTZie lub Pronarze , ww koła raczej będą pasować, bo nic nie musi się zgrywać z przodem :) (przeliczałem rozmiar to odpowiednikiem 18,4 r 34 wychodziło chyba 14,9 r 38 na upartego mam zapas to i 15,5 wejdzie , przy 13,6 r 36 były by niższe o 10-20 cm dokładnie nie pamiętam ( wyjdzie mniej więcej wysokość jak na 16,9 r 34)).

 

Albo od jakiego innego modelu będą pasować węższe Felgi ???

 

Felga będzie pasowaćz Zetora K25 tam były 9.00 x 36. idealne do międzyrzedzi.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :) A teraz kilka uwag do porad kolegów :

1. Mam na 912 założone opony 18,4 r34 i nie zamierzam zmieniać ich na wyższe czy szersze bo uważam je za optymalne do tego modelu , nie za małe i nie za duże , więc z tego powodu odpadają opony od bizona ( wiedziałem że pasują, bo widziałem taki egzemplarz na necie :) ), a także z rozmiarem opon 18,4 r 38 .

2. Opony od Zetora K25 wydają się ciekawą alternatywą , ale moim zdaniem trochę za wąskie, ciągnik jest dość ciężki i będą mocno obciążone :)

3. Dzięki za info o kołach do MTZa i Ursusa 4512, szkoda ,że jest inny rozstaw otworów bo były by dla mnie idealne :) ( chyba ,że porzeźbię trochę w felgach :) )

4. Ciężko będzie znaleźć koła od zachodniego ciągnika z pasującymi otworami i pożądanym rozstawem otworów - na bieżąco monitoruje rynek kół używanych :/

 

Chyba jedyne co mi zostanie to rozejrzenie się za nowymi felgami ,ewentualnie tylko gwiazdami , Pożyjemy ,zobaczymy .

Opublikowano

a podpytaj u dealera lub bezpośrednio w firmie PRONAR - robią różne felgi. Podejrzewam, że cena może być zaporowa. Sporadycznie zdarzają się felgi do osiemidziesiątki na allegro ale sam widziałem je tylko raz.

Opublikowano

jaki rozmiar cienkich opon polecacie do 1014? obecnie przód 12.4 R24; tył 18.4 R34

najchętniej wymienił bym tylko tył

Opublikowano

12/24 kup takie podchodza do tylnich jak masz 34r. wiekszych nie bierz bo wałek urwie i skrzynie rozwali jesli chcesz wieksze bedziesz musiał przerabiać skrzynie.jak dasz te 14,9 tył nie będzie mógł przodu dogonić weź te 12/24

Opublikowano (edytowane)

A dlaczego ma wałek urwać i skrzynie rozwalić?To jest taka sama skrzynia jak w 1224 a i w 1614 były spotykane.

Możesz założyć nisko profilowe. Tył 520/70 R34 a przód nie jestem pewny ale chyba 360/70 R24.Możesz zakładać je tylko tył lub tylko przód, bo to takie same opony, o tm samym promieniu,tylko szerokością się różnią.

O nie doczytałem o tym że to chodzi o opony cienkie.Przód może zostać a co do tyłu to musisz dobrać do profilu.Najlepiej zadzwoń do firmy co handlują kołami wąskimi i się dopytaj o rozmiar opon.Powiedzą ci przez telefon.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

Takie koła były stosowane w ogławiaczu do buraków i zakładali je do 912 jako miedzy rzędowe. Tylko ze tam były podwójne to jedno odcinali. Nawet mam takie. I tak nie będziesz jeździł na napędzie przy tych kołach , może sporadycznie. Ja w MTZ mam 9.5 R 40 i są niższe o jakieś 10 cm ale napęd włączam sporadycznie, jak potrzebuję coś turem załadować, i nic się nie dzieję, na sprzęgle się śliźnie.

Opublikowano

hmmm dziś sprzedałem całe koła z mojego 1014 12.9-24 i z tyłu mam już błotniki pod kola R38 i mam też cale koła 18,4/38...I jutro będe zakładał koła na przód 14,9-24 bo też posiadam:D (chyba trzeba błotniki przednie podwyższyć ale to się zobaczy) i mam pytanie czy jak będą już zgrane koła czyli tył 18,4/R38 przód 14,9-24 to jak to będzie z mocą? będzie znacznie lepiej? co się poprawi a co pogorszy? dzięki z góry za odpowiedzi;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v