Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie

Mam niemały dylemat. Rozważam zakup traktora, wstępnie spodobał mi się steyr, wiec odwiedziłem swojego dealera żeby rozeznać się w cenach.

I na chwilę obecna 6125 profi i 6130 cvt są w bardzo podobnych cenach. Różnice są dosłownie groszowe (jest jakaś promocja na CVT)

 

Dealer bardzo namawia mnie na cvt, gadałem też z kilkoma użytkownikami tego traktora i wszyscy zadowoleni (ponoc wytrzymały i się nie psuje prawie w ogóle, czego nie można powiedzieć o wersjach profi). Ponadto ma bardzo fajną skrzynie bezstopniową.

 

to są zalety. A teraz druga strona medalu.

 

Traktor jest koło tony cieższy- masywniejszy (wyższy dłuższy, szerszy) i będzie pewnie przez to palił odczuwalnie więcej paliwa, nieprawdaż?

 

Ogólnie jak na moje potrzeby (areał, posiadany park maszynowy), to 6125 profi staczyłby w zupełności, no ale skoro mocniejszy, lepiej wyposażony i z wyższej serii traktor jest w takiej samej cenie, to czemu go nie brać?

Choć jak go wezmę, to będzie taki trochę przerost formy nad treścią ;)

 

Doradźcie coś.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Bierz większego, różnica w spalaniu nie będzie napewno jakoś kolosalnie większa, i zawsze będziesz mial zapas mocy, większy komfort, a gdy dojdzie pare ha to ciagnik ci się nie będzie nudził, a taki zakup warto dokładnie przemyśleć bo to inwestycja na pare lat..:)

 

Moim zdaniem bierz CVT :D

Opublikowano (edytowane)

Tyle wyświetleń, a nikt swoich przemyśleń nie pisze?

 

Chyba mimo wszystko zdecyduje się na mniejszego. Bo to ma być traktor od wszystkiego, także od siania nawozów i oprysków. Wizja jest taka, żeby wszystkie dotychczas posiadane starocia sprzedać i zostawic tylko steyerka i 1014 z TURem.

 

Taki 6125 spokojnie 100ha obskoczy, to tymbardziej na moje nieco ponad 50 nie będe przesadzał z rozmiarem i brał jeszcze większego, bo się we wsi będą śmiali;p

A i ta skrzynia bezstopniowa, niby genialna rzecz, wszyscy zachwalają, ale raz, że elektroniki w niej pełno, dwa, że to stosunkowa nowość, więc jak, odpukać, cokolwiek by w niej siadło, to pewnie koszty poszłyby w dziesiątki tysiecy.

To wolę już nieco mniej wygodną, ale sprawdzoną przez rzesze i cieszącą sie raczej niezłą opinie klasyczną skrzynie 17x16.

 

A dokupić ziemi, to chętnie bym coś dokupił albo wydzierżawił, ale jaby nie patrzeć, nie ma skąd w moich okolicach.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

jak masz takie same ceny obu traktorow to na prawde wez CVT. przejedz sie obiema sztukami po placu jesli jest taka mozliwosc i poczujesz duza roznice. a ta skrzynia to wcale nie nowosc Case juz dlugo ją ma. a traktor to wcale nie jest az taki duży.

Opublikowano

bierz ten z bezstopniową skrzynią, bo jak go nie kupisz to będziesz myślał w przyszłości nad zakupem takiego, a jak kupisz to powinieneś być zadowolony, o ile nie będzie się psuć, a tego nigdy nie da się przewidzieć, dzięki bezstopniowej skrzyni to na pewno zużycie paliwa będzie mniejsze niż w takim samym modelu z 17x16, a i jeszcze jak cena taka sama to nie ma się nad czym zastanawiać, bo te bezstopniówki to są strasznie drogie w zakupie

 

jaką cenę dostałeś na oba modele?

Opublikowano (edytowane)

jaką cenę dostałeś na oba modele?

 

260 za 6125 profi z miekka osia, amortyzowana kabiną, skrzynią 17x16 i TUZem

259 za 6130 cvt z miękką osią i kabiną, ale bez TUZa (więc jest nieco droższy, ale niedużo)

 

jutro jeszcze jadę coś potargować i jak bede zadowolony i zdecydowany to podpisywac papiery.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Widzę że dostałeś świetną ofertę na tego CVT. Ja bym bez wahania go wybrał, chociaż bardziej "kręcą" mnie Case, ale praktycznie to jedno i to samo kwestia gustu pewnie. Też zaczynam na drobre się interesować takimi ciagnikami bo być może wkrótce stanę przed wyborem. No i zacząłem już wstępne rozmowy z przedstawicielami, głównie Case. Na dniach ma mnie jeden odwiedzić i przedstawić szczegółową ofertę. Ale po wstępnych rozmowach dowiedziałem się różnica między Maxxum 125 Multicontroller (odpowiednik Steyr 6125 Profi) a Pumą 130 CVX (odpowiednik Steyr 6130 CVT) to ok. 40 tyś, a to głównie za sprawą skrzyni bezstopniowej i wiążecej się z nią elektroniki (komputer itp). Więc skoro w twoim przypadku nie ma prawie że różnicy to ja bym się długo nie zastanawiał i podpisywał na bezstopniówkę. Ale jeśli dopłacać taką kwotę (mowa o 30-40 tys) to chciałbym wysłuchać wypowiedź osób, które mają większe pojęcie o tych nowoczesnych skrzyniach. Zaręczam że mój areał nie różni się od kolegi @nunu85, ale oczywiście w planach jest zwiększenie powierzchni gosp. Chciałbym wiedzieć czy naprawdę warto dopłacać taką kwotę czy pozostać przy zwykłej 17x16?

 

Pozdrawiam

wanik39

Opublikowano

cvt od profi zdecydowanie jest ciezszym i wiekszym ciagnikiem skrzynia profi jest zle zestopniowana popatrz na tabele predkosci i obrotów silnika na danym przełozeniu

Opublikowano

@wanik39 jak dostaniesz oferte na te ciągniki to podziel się informacją jaką cenę Ci zaproponują, bo też byłbym właśnie zainteresowany takim modelem z bezstopniówką

właśnie przedni tuz + wom to właśnie wyjdzie te dodatkowe 40 tys, ale to i tak warto brać tego z bezstopniową skrzynią, nie zastanawiałbym się nawet chwile, jedynie budżet by mógł mnie powstrzymać w takim zakupie

Opublikowano (edytowane)

ja czekam za odbiorem cvt 6130 ale troche w wypasie sobie wzielem

 

ile za niego zgodziłeś sie dać i co wziąłeś z wypasu?

Pytam tak z ciekawosci, żeby sprawdzic czy coś jeszcze uda mi sie ugrać.

 

Mozesz odpisać na priv, jak nie chcesz publicznie.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Witam ponownie. Dziś "zaklepaliśmy" Case'a ;) Jednak wybór padł na Maxxum Multicontroller 125 gdyż był już na placu, wyposażenie takie jakie chcieliśmy więc go zabraliśmy:) W wyposażeniu znalazła się oczywiście skrzynia Semi Powershift 17/16 (bieg eko), tryb automatyczny polowy i drogowy, amortyzowana oś przednia, amortyzowana kabina, przedni TUZ Zuidberg'a, obciążnik na tuz o wadze ok. 1150 kg, 3 pary wyjść hydrauliki wraz z joystickiem, opony przód 480 R28, tył 600 R38, zarządzanie na uwrociach HMC. To chyba wszystko najważniejsze ;) jak coś to pytać. Cena za ten model, czyli rocznik 2012 to niespełna 270 tys netto. Cena za ten model ale nowy w takim wyposażeniu to prawie 30 tys więcej.

Opublikowano (edytowane)

Wanik, sporo na Tobie zarobili, chyba za malo sie tagowałeś, albo dealer na Twoje strony jakiś wyjątkowo pazerny.

JA tak jak mówiłem, takteż zrobiłem (i nie wziałem jednak cvt, tylko profi 6125). Przemyslałem to dobrze i takiego dużego dziada po prostu nie potrzebuję. A i ta skrzynia jakby w razie coś siadło jest nienaprawialna w PL, wiec nie chciałem ryzykowac i wziąlem traktor sprawdzony.

 

No ale do rzeczy

Za steyra 6125 z 2013 roku z wyposażeniem prawie jak Twoje (skrzynia 17 z funkcja automatycznej zmiany biegów, zarzadzanie na uwrociach, miekka os, 4 pary wyjsc hydrauliki w tym jedna zajęta przez przedni tuz, opony 600, ciężarek 1t, mozniejsze siłowniki tylnego tuz) zobowiązałem sie dać 260 netto

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Zarobili nie zarobili ale jakby nie patrzeć mamy niemalże te same ciagniki w tym samym wyposażeniu w tej samej cenie :P

PS. Może nie potrzebnie zaokrąglałem cenę w górę ;)

Opublikowano

Wiesz, jak napisałeś,że za 2013 chcą prawie 300, to jakby nie patrzeć trochę przesada.

Być może walnęli Ci taką cenę, żebyś się nie zastanawiał wiele i brał zeszłorocznego.

Tak czy owak, niech się dobrze sprawuje :)

Opublikowano

No jakoś 290 bodajże wyliczyli więc masz rację 30 tys wyżej w porównaniu do twojego Steyr'a. Ale jakoś Case inaczej do mnie przemawia :P Mogłobyć też tak jak mówisz ;)

No jak mój będzie się sprawował dobrze to i twój oczywiście też musi :)

Opublikowano

Witam ponownie. Dziś "zaklepaliśmy" Case'a ;) Jednak wybór padł na Maxxum Multicontroller 125 gdyż był już na placu, wyposażenie takie jakie chcieliśmy więc go zabraliśmy:) W wyposażeniu znalazła się oczywiście skrzynia Semi Powershift 17/16 (bieg eko), tryb automatyczny polowy i drogowy, amortyzowana oś przednia, amortyzowana kabina, przedni TUZ Zuidberg'a, obciążnik na tuz o wadze ok. 1150 kg, 3 pary wyjść hydrauliki wraz z joystickiem, opony przód 480 R28, tył 600 R38, zarządzanie na uwrociach HMC. To chyba wszystko najważniejsze ;) jak coś to pytać. Cena za ten model, czyli rocznik 2012 to niespełna 270 tys netto. Cena za ten model ale nowy w takim wyposażeniu to prawie 30 tys więcej.

ja dzis odbieram steyr 125 profi w identycznym wyposarzeniu oprocz miekkiej osi za 220 netto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez Damian505
      Witam. Wczoraj byłem na konkursie orki i o dziwo były tam dwie takie maszyny (Steyr 6140), latały z UG ibis 3+1 i byłem pełen podziwu jak dobrze sobie radziły, w środku tych sprzętów było wszystko elegancko rozmieszczone, powiem szczerze że pierwszy raz widziałem tą markę na własne oczy na żywo. A tu moje pytanie czy te ciągniki są na prawdę dobre czy tylko z wyglądu, jaka jest cena modelu wymienionego powyżej bądź 4110. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
    • Przez silny84
      Witam.
      Mam mf 6130 i podczas jazdy i pracy moim mf-em po rozgrzaniu się oleju w skrzyni zapala się mi kontrolka nr 7. Wymieniłem filtry olejowe. Zalany jest olej agrol. Olej ten wychodził już ok 350 mtg. Podnośnik jest odpowietrzony tak jak powinien bo odpowietrzałem go po wymianie filtrów tą pompką pod skrzynia. Dlaczego skrzynia mi się tak nagrzewa podczas jazdy? I dlaczego zapala się ta kontrolka? Proszę o pomoc.
       
      opis kontrolek
    • Przez KiQ
      Witam wszystkich uzytkownikow. Bardzo się napaliłem na te dwa modele ciagniczków ze stajni STEYR. Prosił bym użytkowników o opinie na temat tej marki (niekoniecznie na temat tych modeli, lecz jednak tylko one wchodza u mnie wgrę). Chciał bym sie dowiedzieć o awaryjności i spalaniu. Prosil bym o opinie osób ktorzy posiadaja jakis ciagniczek STEYR'a. Czy warto brać?. Czy może lepiej inna marke. Co do cen wszystko wiem
       
      Pozdrawiam
    • Przez RobciO1
      Witam nie znalazłem odpowiedniego tematu na to pytanie wiec zakładam nowy. Mam następujący problem w ciągniku MF 6130 nie rozłącz przedniego napędu oraz blokady, nie działa przełącznik od półbiegów ten przy kierownicy, oraz cały czas włączone są biegi terenowe (żółw). Na kokpicie podczas zapłonu świecą się wszystkie kontrolki (jak zawsze) natomiast potem wszystkie gasną t.j od blokady nie świeci mimo tego ze blokada jest włączona i nie można jej wyłączyć to samo z przednim napędem. Kontrolka żółw/ zając także nie świeci mimo tego ze cały czas jest na żółwiu i nie da sie zmienić przebitką na zająca. Od półbiegów nie świeci kontrolka C i D oraz ciągnik nie reaguje na żadna zmianę.
      PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC GDYŻ NIE DA SIĘ JEŹDZIĆ NA ŻÓŁWIU.A CIĄGNIK JEST POTRZEBNY.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v