Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
RobciO1

Przedni napęd, blokada, półbiegi, biegi szosowe terenowe ferguson 6130.

Polecane posty

RobciO1    1

Witam nie znalazłem odpowiedniego tematu na to pytanie wiec zakładam nowy. Mam następujący problem w ciągniku MF 6130 nie rozłącz przedniego napędu oraz blokady, nie działa przełącznik od półbiegów ten przy kierownicy, oraz cały czas włączone są biegi terenowe (żółw). Na kokpicie podczas zapłonu świecą się wszystkie kontrolki (jak zawsze) natomiast potem wszystkie gasną t.j od blokady nie świeci mimo tego ze blokada jest włączona i nie można jej wyłączyć to samo z przednim napędem. Kontrolka żółw/ zając także nie świeci mimo tego ze cały czas jest na żółwiu i nie da sie zmienić przebitką na zająca. Od półbiegów nie świeci kontrolka C i D oraz ciągnik nie reaguje na żadna zmianę.

PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC GDYŻ NIE DA SIĘ JEŹDZIĆ NA ŻÓŁWIU.A CIĄGNIK JEST POTRZEBNY.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na żółwiu też się da jeździć.. Mechanik nic Ci nie pomoże więc skontaktuj się z jakimś ogarniętym elektrykiem, niech posprawdza kabelki cewki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za półbiegi, zakresy, blokadę i 4x4 jest odpowiedzialny moduł. Proponuję oddać moduł Korbankom.

Edytowano przez MF6180Dynashift

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RobciO1    1

Za półbiegi, zakresy, blokadę i 4x4 jest odpowiedzialny moduł. Proponuję oddać moduł Korbankom.

 

Kolego możesz podpowiedzieć gdzie ten moduł się znajduje? A zapomniałem dodać ze problem wystąpił po dokładnym myciu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh no to wszystko jasne.. :) Widać, że zalałeś moduł i powstało zwarcie. Moduł znajduje się ( siedząć w traktorze ) po prawej stronie pod schodkami jest on zabezpieczony metalową osłonką przykręconą bodajże 3 śrubkami, chyba to są 10 albo 13.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No oby to wystarczyło :) Bo naprawa modułu wynosi 2500 zł ,a nowy kosztuje 6000zł

 

No oby to wystarczyło :) Bo naprawa modułu wynosi 2500 zł ,a nowy kosztuje 6000zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    7

sprawdź jeszcze bezpieczniki pod maską i te w kabinie (patrząc od dołu to drugi rząd ostatni z prawej -25 A amper , jest odpowiedzialny za właśnie te wszystkie funkcje plus fotel pneumat. ,wewnętrzne gniazda zasilające ,WOM , napęd na 4 , blokada , półbiegi... ) powodzenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie sądził bym, że to jakiś bezpiecznik. Kolega wyżej napisał, że tak się zaczęło dziać po dokładnym umyciu Ferdka więc to pewnie sprawka modułu :D. Już były takie tematy na AF odnośnie dokładnego umycia Ferdka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor01    0

A zoabcz jeszcze kabelek przy akumulatorze czy sie nie odłaczył bo moduł jest odporny na te sprawy ale nie zawsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobciO1    1

Moduł został wyjęty było w nim około szklanka wody :( teraz trafił do elektryka wiec może uratuje. Będę pisał na bieżąco co i jak . Dzięki za wskazówki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    7

też nie mieli gdzie zamontować tego sterownika :D porażka totalna konstruktorów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×