Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam w kupnie ciągnik Steyr 8140 a mianowicie ciągnik nierówno pracuje na zimnym silniku tzn wyrzuca dym niżej i wyżej, tak jakby nie podawał na jeden tłok. Czy może końcówki wtryskowe do wymiany? Na ciepłym silniku jest dobrze. Dodam że podczas dodawania gazu dymi na lekko szaro. Drugim tematem są ceny części i ich dostępność, jak z tym jest? Dużo droższe niż np od Fendta 612 bądź Renault 133.54 czy może tańsze? Facet ceni 48000zł, cena wydaje mi się że niska jak na ciągnik 120 koni w tych czasach. Ile trzeba dać za takiego w fajnym stanie za normalne pieniądze? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Screenshot_2025-05-07-21-08-50-488_com.facebook.katana.jpg

Screenshot_2025-05-07-21-08-57-260_com.facebook.katana.jpg

Opublikowano (edytowane)

Fendt ma skrzynie zf i części dostaniesz , steyr ma raczej skrzynie deutza i z częściami kłopot a ceny są porażające , nie mniej wszystko to stare dziadostwo zjechane i każda grubsza awaria oznacza krzaki dla takich maszyn bo cena naprawy to często cena ciagnika

Edytowane przez JD1052
Opublikowano

W tym modelu skrzynie są różne z biegami pod obciążeniem, z rewersem i bez. Jedna ze skrzyn jest bliźniacza chyba do renault 175.74

Zależnie od wersji dostępność może być różna. ZF wykupiło dział skrzyń steyr i część skrzyń produkowano dalej pod logo ZF, a część zaniechano.

Skrzynie jak w deutz, to bardziej mniejsze modele 8100, 8110, 8120, 8130.

 

Steyr 8140 produkowano od 1977-82. Ale późniejsze 8150, 8160,8165, 8170, 8180 dzielą z nim dużo części. 

Silnik nie mam rozeznania co do dostępności części do konkretnie wd612.40, ale tej serii silniki  to są porządne konstrukcje. 

Tylko z racji na wiek mogą być już cuda i może się okazać że mamy minimalnie inny wał korbowy jak w bliźniaczych konstrukcjach i zostaje używka - temat do zgłębienia co jest dokładnie w tym ciągniku i co jest dostępne. 

Generalnie jak nie jest to ciągnik sprawny i ze znanych rąk, lub chociaż taki gdzie można go przetestować porządnie od A  do Z łącznie z długą pracą w polu, to lepiej się zastanowić czy jest sens, a profilaktycznie opuścić.

 

Z silnikiem prawdopodobnie może być coś grubszego, niz wtryski, bo handlarz naprawiłby to za grosze i łatwiej sprzedał. Jak jest tam pompa VA to może być drogo.

Jak są jakieś wątpliwości to lepiej szukać coś sprawnego i popularnego. Lepiej zapłacić więcej, niż zaoszczędzić w chwili zakupu i wywalić później taczkę pieniędzy, albo szukać części po złomowiskach za granicą.

Ciagnik nie jest popularny, mało ich jeździ i części czasami są dostępne na zagranicznych stronach. Może się okazać że część jest, ale trzeba poczekać na wysyłkę, albo trzeba szukać z bliźniaczych konstrukcji. 

Jak ma być to główny ciagnik, to trochę strach, że będzie stał dłuższy czas. 

Ten model to chyba bardziej jako ,,emeryt" na nieduży obszar a do maszyn z zapotrzebowaniem na większą moc, czy jako ,,zapas" w okresie intensywnych prac. 

Ten egzemplarz z ogłoszenia jak  niedomaga, to lepiej odpuścić.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianraki3
      Witam, poszukuję sterownika podnośnika albo numeru chociaż sterownika do ciągnika Steyr 9190 1995r. Ktoś zdemontował i nie widomo co tam siedziało a nie ma pewności czy z mf podejdzie. Na zdjęciu panel.

    • Przez ObolKuba253
      Witam w steyr terrus 270 wyskakuje błąd 3811 wiem znaczy ale nwm co to za czujnik i gdzie go znalesc
    • Przez ZCBooster
      Mam problem z resetującymi się ustawieniami przepływu w gniazdach hydraulicznych sterowanych elektrycznie. Przy każdym zgaszeniu ciągnika przepływ ustawia się sam na 0. Jestem na 99,9% pewien, że tak nie było od nowości, i ustawienie przepływu było zachowane nawet po zgaszeniu ciągnika. Wie ktoś co jest tego przyczyną i jak to naprawić? Idą orki i siewy gdzie więcej używam tego gniazda i ustawianie od nowa za każdym razem jak się uruchomi ciągnik jest wkurzające.
    • Przez MateuszPL
      Witam. 
      Od zimy tego roku gdy były mrozy -20 stopni zaczęły pojawiać mi się kody błędów w traktorze STEYR 185CVT 
      Kody błędów: 18255 i 18254 
      Czy ktoś może wie co te błędy oznaczają? 
    • Przez Farmerek1234
      Witam czy robił ktoś z hamulcami w steyr jak to najlepiej rozebrać i jak się do tego wziąść
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v