Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zrobisz tak samo z kabiną na tylnym moście. Nic w tym nie przeszkadza. A możesz zostawić kabinę na skrzyni pośredniej.

 https://www.youtube.com/watch?v=EsVQTAkF8UY

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

to tak jak ja, ja zdecydowałem się kupić gotową i założyć aczkolwiek nie wiem czy to tańsze rozwiązanie ;)


a dobry wózek i odjechać silnikiem do przodu a dyfer z kabiną zostawić a kabinę p[odeprzeć na dwa, faktycznie seweryn20 zwalanie kabiny ładowaczem nie potrzebne ;)

Opublikowano

koledzy macie jakiegoś dobrego mechanika z okolic Wrocławia co naprawia mtz 82 bo muszę naprawić skrzynie biegów i taniego :)

Spytaj się w Sklepie MTZ w  Rogowie Sobódzkim o mechanika, nie daleko ich  mieszka.

 

Opublikowano

@seweryn Masz jakieś sugestie od czego zacząć w sprawie tego biegu? Czy po odkręceniu śrub tylnego mostu całość powinna swobodnie odjechać? 

 

Nie zapomnij o 2 śrubach wewnątrz skrzyni, widać je po zdjęciu dekla drążka zmiany biegów.

 

Opublikowano

No widzisz. Rozjechanie mtz-ta na sprzęgle zajęło mi 40 minut. Pewnie i ze skrzynią problemu nie będzie. Trochę więcej rozgrzebywania, upierdliwa hydraulika ale ogólnie wszystko na górze.

Opublikowano

sam się zastanawiam co z sprzegłem, ma 4,5 tys mtg a nawet się nie slizgnie sam jestem zaskoczony ze to takie trwałe a się widzi ile to pronarów rozjeżdżają po 2 latach eksploatacji 

Opublikowano

sam się zastanawiam co z sprzegłem, ma 4,5 tys mtg a nawet się nie slizgnie sam jestem zaskoczony ze to takie trwałe a się widzi ile to pronarów rozjeżdżają po 2 latach eksploatacji 

 

Bo podczas eksploatacji przydaje się spojrzeć w instrukcję obsługi, a nie włazić do maszyny na żywca, a potem mieć pretensje do wszystkich tylko nie do siebie. Istnieje coś takiego jak tabela przeglądów, gdzie są zaznaczone czynności które trzeba wykonać po przekroczeniu określonych godzin pracy. No i durny zwyczaj trzymania odnóża na pedale sprzęgła podczas jazdy także robi swoje.

 

Opublikowano

wiadomo dostaje łożysko oporowe, 


ale to w sumie zależy od kierowcy, bo ja tak samo czy to MTZ czy 360 biegi bez zgrzytu wchodzą ale najpierw, powiedzmy jedziesz Piątką, zatrzymujesz się do zera wsteczny i jedziesz a nie tak jak niektórzy piłują te skrzynie, tak samo w c360, na poprzeczniku jak bez zająknięcia przełączam biegi, ;) a najlepiej w ruskim 7/8 lub 8/7 tam to praktycznie jak wyczuje się jeszcze gazem w transporcie, to ktoś by pomyślał że automat ;)  

Opublikowano

Witam dołączam się do forum  bo mam  taki problem ze skrzynią w MTZ 80 a mianowicie  na 5 i 4 biegu jargoli jakby tryby chodziły na sucho reszta biegów chodzi dobrze, jaka morze być tego przyczyna  ??????

Opublikowano

Witam, muszę wyciągnąć pierwszą skrzynie (reduktor) silnikiem mam już wyjechane. Czy wystarczy reduktor odkręcić od skrzyni i swobodnie odejdzie czy jeszcze coś tam będzie trzymać.

Opublikowano

Mogłeś zrobić odwrotnie, bo tak to ci się obali, a od strony silnika i tak nic nie rozbierzesz. Narobiłeś sobie roboty. Od skrzyni samo odchodzi tylko uszczelka mocno trzyma.
Powinno się zaczynać od strony skrzyni i wtedy bez problemu turem albo wciagarka można ściągnąć zbiornik i potem sam reduktor.
A można wiedzieć co się posypało?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez erni16pl
      Jak w temacie mam problem z ciągnikiem MF 3080 głośno wyje skrzynia. Niewiem jaka jest tego przyczyna, i jak to naprawić? proszę o pilne odpowiedzi kto miał z tym doczynienia. wyczytałem coś o jakiśch łożyskach igiełkowych ale niewiwm jak je sprawdzić i gdzie się znajdują
       
      skrzynia power shift 32x32 bez komputera zaczyna wyć jak się rusza pod wpływem obrotów i wyje coraz głośniej
       
      z góry dzięki
    • Przez bel920
      co to może być , od 4 polowej w góre przy załączonym napędzie skrzynia zaczyna wyć 4 pol. idzie wytrzymać ale 2 szosowa to uszy bolą , jazda w polu , koła przód tył zgrane , wlany świerzy olej
    • Przez grzesiek10314turbo
      Witam. Od jesieni mam problem z renault. Zaczeła mi głośno pracować pompa hydraulikii po 3-4 godz pracy skrzynia biegów była ukrop, ciągnik ciężej odpala i jest o te jakby  kilka KM słabszy. Natomiast wszystko czyli podnośnik wyjścia hydr, i wspomaganie działają okey.  Więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem 2 filtry hydrauliki. Nic to jednak nie dało i jeździlem dalej. Ostanio zabrałem się za to i wykręciłem orbitrol zawiozłem do sprawdzenia- okazał się okey. Mechanik przeczyścił mi ten zawór od powrotu z orbitrola który rozdziela strumień na skrzynie i pompę. Nic to jednak nie pomogło. Idąc dalej zmieniłem olej z Agrola STOU na nowy taki sam i zakupiłem nową pompę hydrauliki . Założyliśmy i efekt jest taki że już nie wyje a jakby teraz gwiźdze jeszcze głośniej bo  pompa generuje większe ciśnienie, a usterka jak była takdalej gdzieś tkwi. 
      Załamuje juz ręce na tą maszynę. Może wie ktoś coś na ten temat. 
    • Przez wabrzek
      Wiatam mam Emke 2011 r. Program naprawczy na zawór hydrauliki jest zrobiony ale na bzyczenie pompy nie miało to wpływu. Czy ktoś wie jak wyciszyć ten dźwięk. Modele po 2012 maja cicho w kabinie a przed liftem masakra. 
    • Przez wabrzek
      Wiatam mam Emke 2011 r. Program naprawczy na zawór hydrauliki jest zrobiony ale na bzyczenie pompy nie miało to wpływu. Czy ktoś wie jak wyciszyć ten dźwięk. Modele po 2012 maja cicho w kabinie a przed liftem masakra. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v