Skocz do zawartości
mrmtz82

Wyje szkrzynia biegów Mtz 82

Polecane posty

mrmtz82    0

Witam. Tydzień temu przeprowadziłem remont szkrzyni biegów w swoim Mtz 82. Zostało wymienione koło tzreciego biegu, i wałek głowny wraz z zebatka atakujaca ta mała. Reszta wszystko zostało stare. Po złożeniu i napełnieniu skrzyni olejem okazało sie że na maksymalnej predkosci tak wyje ze uszy bola :((( . Można coś z tym zrobić?? pytam ponieważ mam długa trase nim do zrobienia. Prosze o pomoc.Z góry dziękuje:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukiteam    1

Pewnie wyje dlatego że wymieniony zastał sam atak bez koła talerzowego . U mnie wyła skrzynia jak zwalniałem a winne były wykończone łożyska , po wymianie trochę ucichła ale nie była to nówka sztuka , za to dało się wytrzymać w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mrmtz82    0

Dzięki koledzy za odpowiedź. A uciszyło by ja troche jak bym do skrzyni wlał jeszcze z 20l oleju?? Po jakim czasie sie to dotrze??? I czy wogule sie dotrze???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

A kto wymienia samą zębatkę atakującą bez talerza to jest zawsze komplet jak walnie jedno to trzeba oby dwa wymienić bo inaczej zęby się nie zgrywają i wyje albo się rozleci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz92    36

Jeśli biegi nie wyskakują to na 99% jest to wina tego że wymieniłeś tylko tryb na wałku atakującym, a nie razem z kołem talerzowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Albo za bardzo skręcony atak z głównym talerzem, musi być mały luz i dobre ustawienie dlatego może tak wyć :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,przyczyną wycia będzie złe ustawienie talerza z trybem, z reguły za ciasno, lub złe ich zazębianie się, ponadto zawsze talerz z trybem robione są parami i tak należy montować, oraz zachować wymagany luz międzyzębny, gdyż brak wymaganego luzu, pomimo zamontowania zestawu, tgz.pary, też będzie powodować wycie narastające w miarę nagrzewania się elementów współpracujących z sobą.Proponuję utrzymywać górny stan oleju dla lepszej kąpieli olejowej trybów ,jak i większego chłodzenia skrzyni ,a co za tym idzie większe wygłuszenie jej pracy.Co do trybów to nie powinny tak zaraz się zniszczyć, prędzej wysiądą łożyska ze względu dużych ich przeciążeń, trochę jednak powinna się uciszyć jak pójdzie w cięższą pracę gdyż trochę tryby się dotrą względem siebie, jak też powstanie luz na łożyskach i z samego podrobienia się tych wszystkich elementów ,powstanie jakiś tam luz samoistny i będzie pracować ciszej.Jednak uważam ze nie tak prędko to się powinno rozsypać.Wiadomym jednak jest że nie zawsze jest kasa, aby w czasie remontu wymieniać całe zestawy i to głównie człowieka ogranicza w działaniu. :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Zawsze wymienia się komplet, nigdy osobno.

Szczerze to nie wiem czy to też się tyczy MTZ, bo miałem go i w nim różne cuda mogą się zdarzyć.

Ale zawsze jest taka zasada. Koło i wałek ma numery i zawsze muszą się zgadzać.

Kiedyś znajomy w 912 wymienił sam wałek bez koła, ustawił, posprawdzał i po 3 miesiącach wszystko wymieniał, bo tryby się rozsypały i ciągnik staną.

Ja jak pierwszy raz rozebrałem, to miałem duży luz na łożyskach, na wałku atakującym, ale nie wył. Po założeniu nowych łożysk luz był dobry i nic nie regulowałem.

Jak zaczął, mi wyć to okazało się że odkręciła się nakrętka na wałku, zmieniłem łożyska i dokręciłem, i pospawałem. Dalej wył, ale dużo mniej.

 

mrmtz82 Jak zmieniłeś wałek, to sprawdzałeś jaki ma luz, na smar grafitowy lub kartkę papieru. to jest podstawa, jak tego nie zrobiłeś to już go z powrotem rozbieraj.

Jak tak mocno wyję, ze uszy więdną, to nie wróżę ci długiej jazdy, i żaden olej tu nie pomoże. Tryby się wysypią.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Luz na ataku niech będzie minimalnie większy, dużo gorzej jak go niema wcale następuje zużycie pary kół zębatych jak i łożysk głównych stożkowych ,te łożyska następnie mając luz zbijają nakrętkę na wale zdawczym co powoduje hałas w skrzyni w dalszej mierze rozsypkę łożysk lub całego ataku :rolleyes: .Ustawić parę kół jak pisze wyżej Kolega na papier,smar lub farba po ustawieniu dokręcamy nakrętkę tak aby wałek zdawczy,odłączony od zazębionych z nim kół zębatych obracał się od momentu 0,7-0,8 kGm tak pisze książka :P .Po tym nakrętkę zabezpieczyć i rzeczywiście dobrze jest ją zaspawać ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    585

W mtz-cie atak i talerzowe nie są sprzedawane parami. Ale z racji tego że taka przekładnia ma dość precyzyjnie wykonane uzębienie nie ma co liczyć że stare z nowym się zgra. Miało być wymieniony komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,uważam że przywoływanie i podawanie wartości książkowych i regulacji na przyrządach specjalistycznych dla napraw w warunkach garażowych mija się z celem które podaje kolega Biznez, bardziej trafnym ,prostym i zrozumiałym sposobem jest ustawianie na kartkę papieru itd.jak podają koledzy bo myślę że jeżeli kogoś będzie stać na specjalistyczne przyrządy warsztatowe, to i stać go będzie aby oddać pojazd do warsztatu naprawczego i nie babrać się samemu w smarach a co do stanu oleju w skrzyni jak pisze kolega tomek że nic nie pomoże, to ja nadal jednak uważam że stan oleju w skrzyni ma zasadnicze znaczenie dla jej żywotności, jak i zużycia, głośności pracy skrzyni, jak i chłodzenia-kto smaruje ten jedzie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Wiesław16, wystarczy klucz dynamometryczny i łożyska masz tak dokręcone jak pisze książka, a jeżeli chodzi o kartke papieru, też pisałem wyżej i może być to smar, nawet farba, i nie trzeba żadnych wielkich fachowców, bo sam jestem "samouk", a jeżeli chodzi o książkę, to jeżeli jest dobrze w niej wszystko opisane to naprawdę dużo człowiekowi pomorze w normalnym chłopskim warsztacie. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tą kartką ??Mój MTZ wyje mocno (na ok 1800obr/min ) jak jadę na każdym biegu, ale najgłośniej na 9 i biegi nie wyskakują. Odkręcałem kiedyś boczny dekiel w skrzyni, ale żadnych luzów nie zauważyłem. W maju jak skończę opryski planowany jest remont silnika i przy okazji zajrzę do mostu. Czy przyczyna wycia to koło talerzowe i atak?? proszę o odpowiedzi i sugestie. Koło i atak to wymienię na pewno ,ale może jeszcze na coś trzeba zwrócić uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Ja ostatnio robię mały remont, atak ustawiałem na kartkę, zobaczymy w praniu.

Metoda ta polega na puszczaniu kartki przez tryby ataku i takie dobieranie podkładek, aż do minimalnego luzu, ale tak by nie pocięło kartki.

U mnie też wyło trochę, bo były w 2011r zmienione wszystkie łożyska w skrzyni, a w moście nie i kosz chodził na boki. Prawe łożysko po rozebraniu wysypało się :D

 

Tu są opisane metody regulacji zazębienia i bardzo wiarygodny sposób sprawdzania przez posmarowanie kół zębatych tuszem:

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1185/uklady-przeniesienia-napedu-cz-viii-przekladnie-glowne-i-mosty-napedowe.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

Artykuł ciekawy.Ja tez zawsze na kartkę ustawiam , aby jej nie cięło .W C-330 na kartkę ustawiane i chodzi już 2 lata jak pszczółka cichutko i zero wycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1987    1

Witam,by nie zakładać nowego tematu o skrzyni biegów zapytam tutaj:

Podczas przygotowywania MTZ 82 do sianokosów stanąłem ciągnikiem pochylonym do przodu i zaczął wyciekać dość mocno olej miedzy silnikiem a skrzynia biegów. Po zaparkowaniu ciągnika na równej powierzchni ,po nocnym postoju zrobiło się mokro pod skrzynia rozdzielczą która daje napęd na przedni napęd. Zerknąłem do miarki oleju skrzyni ,a tu leje się olej ciurkiem dosłownie.Pytanie co się stało? Ja do skrzyni w ostatnim czasie nie dolewałem oleju, czy istnieje możliwość aby przedostał się z hydrauliki do skrzyni?? Bo tam owszem olej dolewałem.

Z góry dzięki za każdą podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Jedyne miejsce gdzie o. hydrauliczny może dostać się do skrzyni to pompa hydrauliczna. Masz przedmuch na uszczelnieniu wałka pompy, albo padł simering, albo go wypchało. Była seria pomp (ukraińskie) gdzie uszczelniacz był tylko wprasowany, bez zabezpieczenia pierścieniem, właśnie w nich wypycha uszczelniacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

Mam pytanie odnośnie skrzyni. Wyje niemiłośiernie. Przy obciążeniu wyskakują biegi ale nie za każdym razem. I jak jadę to słychać stuk zębów. Czy rozbierając skrzynię i wymienijąc łożyska i zużyte czy wałki czy koła zębate skrzynia ucichnie??? I przy okazji rozbioru skrzyni brać się za tylny most i wymianę łożysk???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Na pewno masz wsystkie lozyska do wymiany, cichsza bedzie na pewno.

Czytajac to co napisales, to ciagnik raczej mocno wyjezdzony, czyli w moscie i reduktorze lozyska tez beda do wymiany. W moscie jest ok 13 lozysk, w skrzyni 15, a w reduktorze 7 sztuk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

Na pewno wyjeżdżony bo kupiliśmy go niby po remoncie skrzyni ale nam się w to nie chce wierzyć. A traktor jak na razie chyba lepiej u nas niż gdzie kolwiek. ma prawie 3900MTG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Koledzy czy aby wymienić łożyska.na kole pośrednim tym co daje napęd skrzyni rozdzielczej przedniego napędu to muszę skrzynię biegów rozmontowac z obu stron?czy wystarczy tylko demontaż skrzyni od tylnego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez problem
      witam, mam problem ze skrzynią biegów w ciagniku r 4 105 polega on na tym że
      pękają łożyska na jednym z wałków na skrzyni biegów w ciągu 6 miesięcy wymieniałem je juę 2 razy
      ciągnik ma ok 2000 mtg może ma ktoś podobny problem i pomoże mi usunąć awarię i co może być przyczyną tego stanu.
      z góry dzieki i czekam na odpowiedź
    • Przez skorzy
      Witam Otóż mam mały problem ze skrzynią. Jest to skrzynia po remoncie tzn. wymiana wszystkich łożysk 4-bieg. Na każdym kroku wszystko było dokładnie sprawdzane Dobra a teraz problem a rozchodzi się o to iż gdy sobie jechałem na 1 i 2 (polowe i szosowe) zaczęło coś żynżolić na 3 czy 4 wszystko ok. Górna klapa w góre i zrobił się minimalny luz miedzy tymi biegami. I Co Tero ?? Znów rozkręcać czy może jakoś zaradzić bez. Kurde nie wiem Pomocy
    • Przez Tomek1079
      Witam
      Jak w temacie potrzebuję skalibrować skrzynię biegów, lecz gdy dochodzę do kalibracji wyskakuje błąd U20, czyli że robię coś nie w kolejności. Zaczynam od uruchomienia ciągnika z wciśniętymi + i -, po czym sprzęgło rewers do przodu i dźwignia przełożenia skrzyń w górę. Obroty 1200, i w dalszej kolejności + lecz wyskakuje błąd U20.
      Czy ktoś robił kalibrację tych skrzyń? Wspomnę że jest to skrzynia 16x16 taka sama jak New Holland czy tez Case. Nie wiem co robię nie tak
    • Przez janekxx
      Witam
      pomozcie koledzy bo mam problem z u912 mianowicie rozsadza ten mały wygięty przewód co idzie od skrzyni biegów do filtra oleju, filtry wymienilem olej wymieniony i dalej to samo... wie ktos co to moze byc?
    • Przez mieczyslawrybicki
      jak wymienić
      wsteczny bieg w rekordzie ?
×