yarpen12

John deere 6130R czy New holland t7.170 autocomand

Polecane posty

LUSI    2

Czy były to 2 takie same ciągniki, tak samo wyposażone różniące się tylko i wyłącznie tym, że w jednym zastosowano układ SCR, a w drugim nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    82

@lukasz1987 długo sledze tą dyskusje ale musze ci napisać jedno bo widze ze jesteś bardzo zachwycony układami recylkulacji spalin po

1) układy te stosuje sie dlatego zeby obnizyc tem. spalin przez co redukuje sie tlenki azotu a nie po to zeby był silnik elastyczny bo to jest bez sensu

2)jak ma to w czymś pomagać to dam ci prostszy przykład od hustawki wez zjedz obiad a na drugi dzien zjedz polowe + połowe swojej recylkulacji porownaj wyniki

3) widziałeś układ dolotowy po 10 latach działania egr?

4)porownaj np NH 7070 I NH T7.270 te same silniki lub inne

5)silniki na adblue to sa silniki nastawione na optymalne spalanie takie jak robili w latach 90 tych a nie ekologiczne w ktorych oprocz EGR opozniano poczatek wtrysku przez co była nizsza tem.spalin silniki zaczeły wtedy mocno kopcić własnie na czarno

6)zeby podnieśc temperature w dolocie nie trzeba tam po to wprowadzać spalin sa lepsze metody

7)koncze juz bo pozno i powiem ci jeszcze ze tez mam jedną valtre i powien ci ze nie ma sie czym szczycic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Czy były to 2 takie same ciągniki, tak samo wyposażone różniące się tylko i wyłącznie tym, że w jednym zastosowano układ SCR, a w drugim nie?

 

 

Jeden ciągnik był wyposażony w SCR a drugi w ERG, ale gdyby dać 2 takie same silniki, np stare proste MWM czy Martiny z Ursusa [bez żadnych ERG, DPF, DOC, SCR itp itd] i jeden wyposażyć w SCR to nie było by różnicy w spalaniu, więc podawanie że dzięki SCR spalanie jest mniejsze jest lekką manipulacją.

Prawdziwe by było stwierdzenie że SCR nie zwiększa spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    42

"Proponuje wynegocjowac gwarancje minimum na 2 lata. Czym dluzszy okres gwarancji tym lepiej dla ciebie.

Zawsze mozna po kilku miesiacach uzytkowania zrezygnowac z ciangika"

Nie wytrzymałem chyba żyjemy w innych światach bo ja nie spotkałem się nigdy z sytuacją by jakiś dealer przyjął ciągnik z powrotem do siebie bo coś nie odpowiada rolnikowi i potulnie oddał pieniądze. Jak to sobie wyobrażasz pracuję ciągnikiem przez pół roku i dostają taką kwotę jaką zapłaciłem i że niby dealer ma być stratny na maszynie po potem musi go sprzedać taniej. Znam dwa przypadki wymiany ciagnika na większy za dopłatą i to tylko jest możliwe z tą samą marką przy dobrych układach z dealerem. Można zawsze sprzedać ale tu tracisz najwięcej bo po co mam kupować miesięczny ciągnik jak w tej cenie będę miał nowy dlatego cena musi być znacznie niższa by zachęciła klienta a dodatkowo jak ktoś sprzedaję prawie nowy ciągnik to nie dlatego że mu się kolor nie podoba tylko wiadomo że coś jest nie tak. A co jak ciągnik miałby być kupowany z dofinansowań ARiMR ? Pomyśl co piszesz.

 

Łapiesz mnie za slowa wiec powiedz gdzie napisalem ze mozesz go zwrocic do dealera jak sie znudzi ? Kupiles bubel to juz twoj problem wiec sie go sam pozbywasz.

 

 

A co jak ciągnik miałby być kupowany z dofinansowań ARiMR ?

 

Wlasnie o tym pisalem , ale widac ze nie doczytales. Jesli ciagnik w jakis sposob nie spelnia tego co oczekiwales na wejsciu mozesz napisac wniosek w ktorym piszesz ze ciangik nie spelnia twoich wymagan :

podana moc jaka podaje producent nie jest osiagana przez ciagnik , nie jest w stanie z maszynami pracowac na optymalnych obrotach silnika choc sa do niego dobrane , slabnie podczas wykonywanej pracy...

 

Jest duzo uzasadnien. Wydaje sie kazdemu ze jak kupi ciagnik na prow i nie spelni wymagan to juz ma byc u niego 5 lat , wlasnie nie , mozna go sprzedac samemu ale nie oddac dealerowi

 

Na allegro widzialem tylko jeden przypadek sprzedazy ciangnika zakupionego na prow z ktorego wlasciciel zrezygnowal, byla to puma 155

 

 

"Skoro SCR jest taki super tak obniża spalanie,podnosi żywotność silnika, otrzymujemy więcej mocy i momentu obrotowego itd. to czemu żaden z producentów nie wprowadził tego systemu wcześniej tylko wszyscy w ostatniej chwili gdy technologia SCR była znana już dużo wcześniej? "

 

Producenci porownuja teraz silniki na tier 3 ktore sa zmulone recyrkulacja spalin nie maja tych osiagow co silniki na tier 1 czy 2 ktore moga isc na niskich obrotach bez problemu a na tier 3 by zadusil sie.

 

 

 

 

 

 

Jeden ciągnik był wyposażony w SCR a drugi w ERG, ale gdyby dać 2 takie same silniki, np stare proste MWM czy Martiny z Ursusa [bez żadnych ERG, DPF, DOC, SCR itp itd] i jeden wyposażyć w SCR to nie było by różnicy w spalaniu, więc podawanie że dzięki SCR spalanie jest mniejsze jest lekką manipulacją.

Prawdziwe by było stwierdzenie że SCR nie zwiększa spalania.

 

Porownanie t7070 AC na silniku spelniajacym norme tier 3 i T7.270 AC ktory ma silnik juz spelniajacy norme tier 4 ,

jest prawda o nizszym spalaniu T7.270 AC w ktorym jest ad blue.

Silniki na normie tier 3 zostaly przerobione tak zeby polowa spalin trafiala do komory spalania, ciagnik jest przez to mulowaty na nizszych obrotach i wysokim biegu mozna go zadusic.

 

Silnik T7.270 AC bez ad blue spelnial by normy Tier 2 a przez to ze w silniku juz niema recyrkulacji spalin, ad blue nie jest ingerencja w silnik tylko wtryskiwany moncznik w spaliny redukuje wydostawanie sie duzej ilosci tlenkow ktore tak chca ograniczyc w EU.

 

 

zeby kazdy wiedzial o co chodzi o co chodzi w tier 3 niech sie przegiegnie 100m powietrze niech bierze na pol dechu , tak czuje sie silnik ktory ma wlasnie recyrkulacje spalin.


tgEgF.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Przed zakupem jakiegokolwiek ciągnika JD radzę wejść na stronę DLG i sprawdzić sobie jak te nowe JD wypadły w PowerMix. Spalanie w tych ciągnikach jest nawet o 20 g/kWh większe niż u konkurentów z Ad-Blue.

Przykładowo:

Fendt 724 - 254 g/kWh

Case Puma CVX 230 - 261 g/kWh

JD 6210R AutoQuad - 273 g/kWh

 

Dokładając do tego jeszcze ogromną przewagę przekładni AC nad AQ to jedynym argumentem JD jest jego lepsza renoma i jakość wykonania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

@lukasz1987 długo sledze tą dyskusje ale musze ci napisać jedno bo widze ze jesteś bardzo zachwycony układami recylkulacji spalin po

1) układy te stosuje sie dlatego zeby obnizyc tem. spalin przez co redukuje sie tlenki azotu a nie po to zeby był silnik elastyczny bo to jest bez sensu

2)jak ma to w czymś pomagać to dam ci prostszy przykład od hustawki wez zjedz obiad a na drugi dzien zjedz polowe + połowe swojej recylkulacji porownaj wyniki

3) widziałeś układ dolotowy po 10 latach działania egr?

4)porownaj np NH 7070 I NH T7.270 te same silniki lub inne

5)silniki na adblue to sa silniki nastawione na optymalne spalanie takie jak robili w latach 90 tych a nie ekologiczne w ktorych oprocz EGR opozniano poczatek wtrysku przez co była nizsza tem.spalin silniki zaczeły wtedy mocno kopcić własnie na czarno

6)zeby podnieśc temperature w dolocie nie trzeba tam po to wprowadzać spalin sa lepsze metody

7))...) powiem ci jeszcze ze tez mam jedną valtre i powien ci ze nie ma sie czym szczycic

1) napisałem powyżej ale chyba nieuważnie śledzisz temat, kwestia EGR:jego wykorzystanie w spełnianiu coraz to idiotyczniejszych norm spalit to efekt uboczny zauważony ostatnimi latami. EGR zaczęto stosować w latach 70 ubiegłego wieku na masową skalę a w pojedyńczych silnikach już w latach 60. Gdzie kto w tedy myslał i ekologii. Wtedy zobaczysz że obniżenie NOx to dopiero od niedawna ma robić, dlaczego wpływa na elastyczność opisałem powyzej ale widać niedokładnie śledziłeś.

2) Ja nie muszę spełniać norm spalin :) więc recylkulację mam w d*pie. Wyniki porównywałem pisząc pracę magisterską i wyszło mi ze EGR poprawia charakterystykę silnika przez co jest elastyczniejszy, w jaki sposób napisałem powyżej.

3)nawet po 12 latach i to badań na uczelni więc działał w mega niekorzystnych warunkach o czym silnik w pojeździe nawet nie wie że tak może być katowany. 8 letnii dolot w Scanii wygląda poprawnie więc nie widzę problemu.

4) porównywałem silnik Mana i Caterpillara w obu przypadkach w cięzkiej robocie sprawuje się EGR niż SCR

5) gówno prawda z SCR masz silnik z mega opóźnionym zapłonem oraz w wybitnie skomplikowanym układem wtryskowym oraz samą mapą wtrysku paliwa do lat 90 to mu 90% brakuje. a SCR nie kopci? no co ty nie powiesz.

6) jaki jest lepszy i tańszy sposób na podniesienie temp w dolocie ?

7)koncze juz

popieram w 100% bo coś piszesz tylko nie dokońca prawdziwe

 

zeby kazdy wiedzial o co chodzi o co chodzi w tier 3 niech sie przegiegnie 100m powietrze niech bierze na pol dechu , tak czuje sie silnik ktory ma wlasnie recyrkulacje spalin.

dalej dajesz puste słowa bez żadnego argumentu, idąc tym tokiem to przebiegnij się 100 m a niech ci ktoś sprężarką ciśnienie z płuc wyciąga aby szybciej je oczyścić ;) będziesz miał SCR w ustach już czysto :)

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Decyduję się na JD. Nie jestem pewien tej decyzji, ale coś trzeba wybrać. Jaki system recyrkulacji spalin jest lepszy nie wiem, ale o środowisko trzeba dbać i przy okazji poprawiać koniunkturę rynku. My rolnicy musimy się na to godzić. Obecnie mam dwa ciągniki na EGR i nie ma z nimi problemu. Droga wyboru była długa, począwszy od DF ttv 430, po MF 7614, Case puma 130 cvx, do NH T7.170 i ostatecznie JD 6130r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

no to gratuluję wyboru czy okaże się słuszny czas pokaże zawsze możesz za jakiś czas sprzedać jak Ci się znudzi ;)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUSI    2

 

 

Jeden ciągnik był wyposażony w SCR a drugi w ERG, ale gdyby dać 2 takie same silniki, np stare proste MWM czy Martiny z Ursusa [bez żadnych ERG, DPF, DOC, SCR itp itd] i jeden wyposażyć w SCR to nie było by różnicy w spalaniu, więc podawanie że dzięki SCR spalanie jest mniejsze jest lekką manipulacją.

Prawdziwe by było stwierdzenie że SCR nie zwiększa spalania.

 

Zgadzam się w całej rozciągłości, SCR zarówno nie zwiększa, jak i nie zmniejsza spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

mf proponuje zajrzeć i zrozumieć :)

fendt 724 scr 254+8% adblue

case puma 261+4,6 % adblue

Radzę zajrzeć, zrozumieć i policzyć :)

 

Przy cenie ON 5,5 zł i Ad-blue 0,78zł koszt wytworzenia 1 kwh jest następujący:

Case - 1,4449 zł

JD - 1,5015 zł

 

Przyjmując, ze ciągnik przepracuję 5000h przy mocy 70 kW różnica w kosztach wyniesie 19810 zł na korzyść Case.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MKrajes    133

Wszystkie obliczenia ładnie tylko na papierze wyglądają i chyba tylko tyle mają wspólnego z rzeczywistością. NH jest dużo bardziej awaryjny niż JD i wiem to nawet z własnego przykładu gdzie w JD od dnia zakupu spalił się jedynie bezpiecznik od świateł a co warto dodać pracuje przy najcięższych pracach. NH jako że sporo mniejszej mocy wykorzystywany jest do drobnych prac i cały czas wychodzą jakieś pierdoły i to nie tylko w moim ale w wiosce mamy 3 takie same NH brane w różnych okresach czasu i w każdym jest to samo.I wtedy co stego że wg twoich obliczeń zaoszczędzimy niech i z 50 tys pomiędzy dwiema markami jak na remonty wydamy tyle lub jeszcze więcej. Co warto nadmienić części nie są tanie więc dla mnie ciągnik może być droższy w zakupie, palić więcej, być mniej elastyczny ale by przepracował jak najdłużej bez awarii bo nie sztuką jest co 2,3 czy 5 lat zmieniać ciągniki.

Nie bronię tutaj JD tylko denerwuje mnie jak taki przedstawiciel pod krawacikiem który przejrzał ze dwie ulotki zaczyna rozmowę z klientem od krytyki konkurencji wmawiając ludziom niestworzone rzeczy i potem idą w świat opinie jak JD palą po 50l/mtg jak to w fendtach skrzynie vario padają po 2-3 tys mtg i tak wymieniać można by długo. System EGR w nowych JD musiał na pewno przejść wiele testów producenta w których musiał wypaść dobrze skoro został wprowadzony do produkcji a pozostałe firmy zamiast chwalić swój SCR krytykują innych za to że zrobili coś takiego na co oni albo nie wpadli albo im nie wyszło.Poza tym skoro SCR jest taki super, nie twierdze że jest zły ale niektórzy nazbyt go idealizują, to po co firmy tuningujące ciągniki pracują nad tym by dojść jak wyłączyć te ustrojstwo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

Wez JD unas w okolicy wszyscy przeklinaja NH !!!! Maja dosc kupili nowe i niewiedza teraz co z tym robic.!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Poza tym skoro SCR jest taki super, nie twierdze że jest zły ale niektórzy nazbyt go idealizują, to po co firmy tuningujące ciągniki pracują nad tym by dojść jak wyłączyć te ustrojstwo ?

 

To akurat dziwny argument bo zarówno jedno (EGR + DPF) jak i drugie ustrojstwo (SCR) nie jest nam użytkownikom do szczęścia potrzebne więc zapewne będą obie rzeczy wyłączane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

Ja mam fendta 724 z scr zrobil 600godzin raz odjelo mi 50 procent mocy to musialem umyc filterek i dowiedzialem sie ze bedzie zmiana z filterka papierowego dostane na przyszlym przegladzie inny filterek . wiedz jakos tam na 100procent to super jescze niedziala a tak pozatym niema z tym klopotu. chyba ze dziwnie patrzacy sasiedzi ze traktor kopci na biało jak go odpalisz w zimie jak by mial zaraz silnik pasc:)a co do dpf mialem z tym systemem samochod 170KM Dpf diesel . i powiem tak jezeli w traktorach tak to bedzie dzialac jak u mnie w samochodzie !! Nowym z salonu !! po 5 latach sprzedalem . to to bedzie katastrofa!!

Edytowano przez kgbck

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj