Skocz do zawartości
tomek9456

Mtz 82 się grzeje

Polecane posty

marcinmm    0

Przeczyść chłodnice bo może być zapchana jakimś brudem i zmień wodę na płyn chłodniczy powinno pomóc B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Miałem to samo. Zaklejona chłodnica. Tak dolewali oleju do kolumny że po chłodnicy leciało. Musiałem ją wyjąć żeby porządnie wyczyściś. A jeśli chłodnica czysta to sprawdz pasek pompy, termostat, poziom płynu, i czy czasem z chłodnicy nie wydostają sie spaliny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Powiadasz że 10 mniej... Tak. Czyli wszystko jest ok bo diesel przy 90 stopniach ma optymalną temperaturę pracy. Jeżeli się woda się nie gotuję to znaczy że to była wina brudnych przelotów na chłodnicy. Ja miałem taki sam problem, wyczyszczenie pomogło już się nie grzeje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

 A jeśli chłodnica czysta to sprawdź pasek pompy, termostat, poziom płynu, i czy czasem z chłodnicy nie wydostają się spaliny.,

 

 

Miałem podobną sytuację przy U-1004 i wymiana uszczelki pod głowica pomogła (spalin może  nie czuć, wężyk od nadmiaru wody wsadź w butelkę z wodą korek zakręć szczelnie jeżeli będą pojawiać się bąbelki to uszczelka odleciała (pozostaje tylko sprawdzić na którym cylindrze aby zwrócić na niego większą uwagę) może być jeszcze tulej  (ale nie wiem czy przy MTZ nie są suche) lub głowica .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Panowie ciekawy problem mam mój mtz 82 nigdy nie mial termostatu i dzisiaj mialem kaprys pojechałem i kupiłem termostat załozyłem i dawaj w pole heh :D gdy nie miał termostatu temp siegała fajnie 70 80 stopni a jak załozyłem to 60 stopni pokazuje i powiedzcie teraz co to za problem bo chyba magia wdg mnie powinien sie grzac a nie schładzac :D 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Bo jak nie było to mieszał bezwładnie wodą z małego i dużego obiegu. teraz próbuje wychłodzić silnik i mu to wychodzi. Proponuje żaluzję założyć. Z kabiny ustawiasz ile ma byc przysłonięta i utrzymasz bez problemu wzorową temp. silnika. Ruski nie chcą się za bardzo grzać jak ma lekką robotę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

wskaznik okey a kurtyna heh musze chyba kupic albo dykte przykryc :D bo sie rozsypała kurtyna ze starosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie po założeniu nowego termostatu po nagrzaniu silnika przez korek chłodnicy idzie para i drobinki cieczy pod ciśnieniem. Nigdy wcześniej tak nie miałem. Dodam że nie było wcześniej termostatu tylko podkładka z otworem na środku fi 8mm. Co jest? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    68

no właśnie mam taki sam problem i nie mogę go od wiosny rozwiązać. chłodnica nowa aluminiowa, oleju nie przybywa i nie ubywa, nie kopci wszystko jest ok siłę ma cały czas ale jak pochodzi trochę na obrotach wysokich i w cięższej robocie to wode gotuje jak na herbatkę. ostatnio zagrzałem go w prasie no ale było ze 40 w słońcu. nie wiem co jest, płukałem układ najróżniejszymi specyfikami i dalej to samo, może ten typ tak ma dodam że silnik to popularna znana i ceniona jednostka wolnossąca typu D-50 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

A łopatki w pompie wodnej są ? Bo widziałem już pompy, gdzie rdza zjadła pół wirnika. Może tez pasek się ślizgać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde wydaje mi się że to inny problem. To żadne wrzenie płynu tylko przedmuchy z głowicy. To nie jest możliwe że po odpaleniu cięgnika przejeżdżam 300m i zaczyna wywalać  płyn w takim tempie że aż wali po szybie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin4512    7

Witam.Może to nie ten dział ale tez mam problem z przegrzaniem.Tydzień temu orałem rędzinie moim ruskiem i miał dość ciężko.Woda sięgała nawet do 90 stopni.Nigdy wcześniej takiej temperatury nie złapał.Ale to nie wszystko.Gdy popatrzyłem na silnik z lewej strony to pokazał się olej z pod klawiatury i na wolnych obrotach biły malutkie bańki powietrza nigdy wcześniej tam oleju nie było.Co może być przyczyną?Przegrzałem go? Mogło uszczelkę pod głowica wydmuchać?Dodam ze pod klawiatura było grzebane ponieważ widać silikon.Jakie mogą być tego skutki?Jak to naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

90 stopni to prawidłowa temp. silnika jeśli dmuchło uszczelkę to nie z tego powodu.

Jeśli spod pokrywki zaworów to odkręć ją, wymień uszczelkę i wyczyść odmę. Może jest przytkana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Ja swojego mtz nie mogę zagrzać. W chłodnicy kilka kanałów jest zaślepionych bo komuś chłodnica wpadła na wentylator. Termostat jest. W orce żeby zagrzać do 60st to i żaluzje trzeba zaciągnąć, nawet jak z + 15st jest. Kiedyś myslałem że termostatu nie ma, kupiłem rozebrałem okazało się że był. Na nowym podobnie nie nagrzewa się. Z tego co wiem to są termostaty nowego i starego typu, ja mam starego ma on dwie owalne szczeliny, dosyć spore, może za dużo płynu się tamtędy przelewa i nadmierne chłodzi? Zastanawiam się czy nie kupić termostatu nowego typu razem z obudową. Może być lepszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Ja swojego mtz nie mogę zagrzać. W chłodnicy kilka kanałów jest zaślepionych bo komuś chłodnica wpadła na wentylator. Termostat jest. W orce żeby zagrzać do 60st to i żaluzje trzeba zaciągnąć, nawet jak z + 15st jest. Kiedyś myslałem że termostatu nie ma, kupiłem rozebrałem okazało się że był. Na nowym podobnie nie nagrzewa się. Z tego co wiem to są termostaty nowego i starego typu, ja mam starego ma on dwie owalne szczeliny, dosyć spore, może za dużo płynu się tamtędy przelewa i nadmierne chłodzi? Zastanawiam się czy nie kupić termostatu nowego typu razem z obudową. Może być lepszy?

To czym Ty orzesz nawet bez termostatu po godzinie tep. powinna podejść pod 90st. tym bardziej że masz chłodnice uszkodzoną i zasłonięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mam termostatu i również go nie zagrzałem nawet do 80 st. Z gruberem jak było bardzo gorąco po żniwach mac miałem 72 st. Żeby termostat starego typu działał dobrze trzeba go zdławić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×