Skocz do zawartości
u3512

stukanie w skrzyni w zetorze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
u3512    0

106m.jpg

 

Witam

W miejscu oznaczonym literą A (uwypuklenie na skrzyni) na wolnych obrotach odczuwalne jest stukanie/pukanie z wnętrza tego uwypuklenia.

Nasila się z obrotami silnika (nie z prędkością jazdy).

 

Co znajduje się za tym wypukleniem?

Do czego jest śruba oznaczona literą B?

 

Problem powstał przy obrotach ok 1500. Jazda na 1 biegu —> zmiana na 2 bieg. Lewarek został pchnięty za daleko z pierwszego biegu w stronę wstecznego. W tym czasie dało się odczuć delikatne szarpnięcie i został włączony drugi bieg. Po tym zaczęło stukać w skrzyni.

Odgłos nie jest głośny.

Przy jeździe i wciśnięciu sprzęgła przestaje wydawać ten dźwięk.

Na biegu wstecznym odgłos jest praktycznie niesłyszalny.

 

Ktoś z Was ma pomysł co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielz    0

tam jest koło po dwójne od wstecznego jest naderwany któryś ząbek na kołach od wstecznego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

...ale ciągnik nie szarpie gdy jedzie się na wstecznym

to wygląda...a raczej słychać jakby coś obijało się to to uwypuklenie (kojarzy mi się zerwane jakieś zabezpieczenie które obracając się tłucze)

A wałek koła biegu wstecznego ma zabezpieczenie w postaci śruby ... czy to nie jest ta zaznaczona na zdjęciu jako B?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilo285    3

U nas kiedyś brakowało dwóch zębów na drugim biegu w zetorze 5211 i też nie szarpał tylko delikatnie stukał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Jest możliwość skrzywienia się wałka pośredniego w skrzyni? (na nim jest tryb i napędza koło od wstecznego) Wydaje mi się że ma jakieś bicie.

 

Podwójne koło od wstecznego nie ma ubytków.

Tryb od pierwszego biegu wszystkie ząbki

Tryb od drugiego biegu wszystkie ząbki

Tryb na wałku pośrednim napędzający tryb od wstecznego dwa ząbki bardziej zbite i delikatnie u szczerbione.

Wydaje mi sie że częstotliwość stukania jest niższa niż obrotów wałka pośredniego - takie odczucie

Edytowano przez u3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Witam

Odnalazłem uszkodzony ząbek na na wałku pośrednim w trybie napędzającym koło od biegu wstecznego.

Tak jak pisałem wcześniej dwa ząbki są zbite w tym że jeden jest pęknięty i wierzchołek zęba nie trzyma linii prostej.

Jak lepiej zrobić:

Wyłamać ten kawałek pękniętego zęba?

Wyszlifować wierzchołek aby był w linii prostej?

 

Co polecacie do piłowania w tak trudno dostępnym miejscu?

 

Powyższe o skrzywionym wałku nie wazne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez chucknorris
      Mam prośbę, ktoś posiada wiedzę jak wygląda mechanizm wspomagania sprzęgła, ściślej mówiąc jak wygląda mechanizm siłownika pneumatycznego znajdującego się pod podłogą kabiny z lewej strony. Pozdrawiam.
    • Przez stunte
      Witam, jestem tu nowy. Jeśli zły dział, to przepraszam.
      Mam taki problem:
      Pracowałem zetorem, zgasiłem go. Następnie odpaliłem i wcisnąłem pedał sprzęgła.
      W tym momencie pedał sprzęgła wraca na swoje miejsce, a sprzęgło nadal jest włączone. Nie da się go wyłączyć. Musiałem go holować spowrotem. Wiecie co to może być?
      Z góry dziękuję, za każdą poradę i pozdrawiam.
    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
×