Skocz do zawartości
u3512

stukanie w skrzyni w zetorze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
u3512    0

106m.jpg

 

Witam

W miejscu oznaczonym literą A (uwypuklenie na skrzyni) na wolnych obrotach odczuwalne jest stukanie/pukanie z wnętrza tego uwypuklenia.

Nasila się z obrotami silnika (nie z prędkością jazdy).

 

Co znajduje się za tym wypukleniem?

Do czego jest śruba oznaczona literą B?

 

Problem powstał przy obrotach ok 1500. Jazda na 1 biegu —> zmiana na 2 bieg. Lewarek został pchnięty za daleko z pierwszego biegu w stronę wstecznego. W tym czasie dało się odczuć delikatne szarpnięcie i został włączony drugi bieg. Po tym zaczęło stukać w skrzyni.

Odgłos nie jest głośny.

Przy jeździe i wciśnięciu sprzęgła przestaje wydawać ten dźwięk.

Na biegu wstecznym odgłos jest praktycznie niesłyszalny.

 

Ktoś z Was ma pomysł co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

...ale ciągnik nie szarpie gdy jedzie się na wstecznym

to wygląda...a raczej słychać jakby coś obijało się to to uwypuklenie (kojarzy mi się zerwane jakieś zabezpieczenie które obracając się tłucze)

A wałek koła biegu wstecznego ma zabezpieczenie w postaci śruby ... czy to nie jest ta zaznaczona na zdjęciu jako B?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilo285    3

U nas kiedyś brakowało dwóch zębów na drugim biegu w zetorze 5211 i też nie szarpał tylko delikatnie stukał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Jest możliwość skrzywienia się wałka pośredniego w skrzyni? (na nim jest tryb i napędza koło od wstecznego) Wydaje mi się że ma jakieś bicie.

 

Podwójne koło od wstecznego nie ma ubytków.

Tryb od pierwszego biegu wszystkie ząbki

Tryb od drugiego biegu wszystkie ząbki

Tryb na wałku pośrednim napędzający tryb od wstecznego dwa ząbki bardziej zbite i delikatnie u szczerbione.

Wydaje mi sie że częstotliwość stukania jest niższa niż obrotów wałka pośredniego - takie odczucie

Edytowano przez u3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Witam

Odnalazłem uszkodzony ząbek na na wałku pośrednim w trybie napędzającym koło od biegu wstecznego.

Tak jak pisałem wcześniej dwa ząbki są zbite w tym że jeden jest pęknięty i wierzchołek zęba nie trzyma linii prostej.

Jak lepiej zrobić:

Wyłamać ten kawałek pękniętego zęba?

Wyszlifować wierzchołek aby był w linii prostej?

 

Co polecacie do piłowania w tak trudno dostępnym miejscu?

 

Powyższe o skrzywionym wałku nie wazne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez MarcinKdziak
      SMam problem ze swoim zetorem taki że podczas orki bratu stanoł na polu i niechciał jechać ,a biegi wchodziły bez sprzęgła.I sobie myślimy żepewnie sprzęgło,a dziś go rozjechaliśmy i co się okazało sprzęgło jak nowe ale łapki w docisku 3 z 6 stoją jak pień a tamte trzy są cofnięte maksymalnie. Te trzy co stoją jak pień to zaczeły się mocno ścinać a nafet na środku nich też widać ślady tarcia.
      Mam pytanie też czy wałek powinien chodzić leko jak się wbije bieg na rozpołowionym. Miłe sugestie widziane!!! 
      O odowiedzi bym prosił jak najszypciej!!!
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Luki1988
      Witajcie.
      Panowie szybkie pytanie. Czy żeby wymienić ta pompkę trzeba rozwalać cały kokpit i osłony czy da się tylko odkręcając cały pedał przykręcony na cztery śruby?
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.