Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Oczywiście, że da się naprawić. Trzeba rozebrać, pomierzyć diody, wymienić uszkodzoną i będzie działał. O ile wirnik i stojan są sprawne, a tego już tą żaróweczką nie sprawdzisz.

Opublikowano

Dlaczego kontrolka od ładowania świeci się jak ciągnik się rozgrzeje i trzeba dawać bardzo duże obroty silnika żeby zgasła a jak silnik jest zimny to działa normalnie .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dlaczego kontrolka od ładowania świeci się jak ciągnik się rozgrzeje i trzeba dawać bardzo duże obroty silnika żeby zgasła a jak silnik jest zimny to działa normalnie .

Tego nikt nie Ci nie powie, dopóki nie zostanie zbadany alternator wraz z regulatorem na stole probierczym.

Opublikowano

Witam jest to mój pierwszy temat na forum więc proszę o wyrozumienie. Mam takie pytanie, ponieważ w Ursusie C-4011 założyłem nie dawno alternator Steel power oryginalny do Ursusa C-360 wszystko działa poprawnie tylko chciałem się zapytać czy jest możliwość do tego alternatora elektrycznego obrotomierza, ponieważ obiło mi się o uszy że jest taka możliwość i:

Czy to jest w ogóle możliwe?

Czy pomiar może być wiarygodny do obrotów silnika?

Jeżeli byłoby to możliwe to proszę powiedzieć w jakiej wsuwce się to podłącza.

PS. Jak będę miał tylko czas to podeśle zdjęcie alternatora. Pozdrawiam.

Opublikowano

Podłącza się do zacisku "W" jak niema to trzeba wyprowadzić na zewnątrz.

Generalnie dużo zabawy z tym jest, bo trzeba skalibrować obrotomierz a nie zawszę się da wtedy trzeba dobierać średnicę koła pasowego itd.

Najlepiej zamontować oryginalny napęd obrotomierza ten droższy z metalową przekładnią.

Opublikowano

Szczerze mówiąc coś może udało by mi się skombinować a napędów tych z metalową przekładnią mam już 5 zużyte ale to wystarczy że tylko wkręcę to a jak odpalę ciągnik to licznik ruszy i padnie, a potem jak odkręcam to po bokach jest oberwana ta metalowa, kwadratowa końcówka. Nie wiem dlaczego tak się dzieje i dlatego coś z tym alternatorem kombinowałem ale dzięki za odpowiedź jakby ktoś wiedział coś dlaczego to się tak obywa to proszę napisać. Pozdrawiam.

Opublikowano

Bo trzeba kupywać starać sie gdzie polska przekładnia a nie indyjska,ja nawet indyjską miałem odziwo troche oleju przepuszczała na lince ale i obroty też były prawidłowo

Opublikowano

Dokładnie teraz znaleźć przekładnię polską to jakiś cud tyle co ich kupiłem ale trudno szukałem na allegro znalazłem wreszcie jakąś dobrą tylko jak kupiłem to ciężko chodziła ale po wsadzeniu nie miałem zarzutów bo od razu zadziałała ale po 14 motogodzinach padła i jak zwykle oberwana z jednej strony ale rękami to jej nie mogłem za nic ruszyć. Może gdyby ktoś miał jakiś link do dobrej przekładni i sprawdzonej to bardzo bym prosił.

Opublikowano

Witam. Jak w temacie. Ma może ktoś pojęcie jak podłączyć taki alternator ze zdjęcia?

Jest on z samochodu opel vectra 1.7td isuzu. 

Rozumiem że ten gruby kabel idzie do tego plusa z akumulatora do rozrusznika.

A reszta? Gdzie podłączyć kontrolke? Czy trzeba robić jakieś wzbudzenie alternatora? 

Minus pewnie jest na obudowie ale też pewien nie jestem na 100%. 

Kolejna sprawa to nie wiem czy ma on wbudowany regulator napięcia. Można to jakoś rozpoznać po altku? 

20200129_164212_compress13.jpg

Opublikowano

A. Ok. Objaśnione pod linkiem który pin od czego. Pytanie czy za wzbudzenie tego altka odpowiada kontrolka? Innymi słowy czy jak podepne kontrolke ładowania pod odpowiednik kabelek będzie odrazu wzbudzenie?

Opublikowano
9 minut temu, peugeot napisał:

Tak , S możesz połączyś do tego plusa .

A tu piszą że S to stan naładowania akumulatora?

Screenshot_2020-01-29-21-05-25.png

Screenshot_2020-01-29-21-05-25.png

Chodziło mi bardziej o ten kabel z mojego zdjęcia. To jest pojedyńczy taki gruby kabel.

20200129_211047.png

Opublikowano

S to źródło napięcia odnieśienia dla regulatora napięcia . Podłączając S do akumulatora regulator sprawdza napięcie na nim i stara się je utrzymać na poziomie 14.4 V . W tym sensie to prawda co tam piszą . Ten gruby to przewód B+ , tam płynie prąd ładowania i do niego możesz podłączyć S .

Opublikowano
1 godzinę temu, peugeot napisał:

S to źródło napięcia odnieśienia dla regulatora napięcia . Podłączając S do akumulatora regulator sprawdza napięcie na nim i stara się je utrzymać na poziomie 14.4 V . W tym sensie to prawda co tam piszą . Ten gruby to przewód B+ , tam płynie prąd ładowania i do niego możesz podłączyć S .

Aha. Jednym słowem S skręcić z grubym (B+) i razem ich podłączyć pod plus z akumulatora przy rozruszniku. Dobrze rozumiem? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v