Skocz do zawartości

Jaki alternator do c-360 ?


arni251

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak podłączyc altka do 3P bo mam prądnice a chce zmienic i nie wiem jak podłączyć. Prosze o schemat albo porady. Altka mam gołego bez okablowania i widziałem w nim 2 szerokie wejścia na wsuwki i chyba 1 wąską. Najprawdopodobniej to jest altek od audi 80 i na jednym z forum czytałem ze te dwa szerokie musze podłączyc do rozrusznika do plusa z aku a ten wąskio pod kontrolkę, no ale co zrobic z tymi kablami od istniejącej prądnicy i istniejącego regulatora????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z istiejącej instalacji wykorzystujesz tylko jeden przewód ten który idzie na kontrolkę ( to jest ten podwójny przy regulatorze) pozostałe wymontuj jak również regulator napięcia.co do alternatora to te dwie szerokie wsówki na plus do rozrusznika a ta wąska na ten do kontrolki o którym pisałem wcześniej. najlepiej gdy byś miał orginalną kostkę łączącą, a alternator to chyba masz od mercedesa lub VW bo w audi to raczej było na śrubę jak pisał "myster"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że jest to Alternator marki BOSCH montowany w audi. Zapewne ma 4 wyjścia:

dwa szerokie oznaczone jako B+

wąskie oznaczone jako D+

wąskie oznaczone jako +

Alternator podłączamy tak jak na schemacie. Przewó do rozrusznika wystarczy podłaczyć pod jedne wyjście oznaczone jako B+. wąskie wyjście oznaczone jako + pozostaje wolne.

 

64623081f30518f3m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary regulator już jest Ci niepotrzebny, wymontuj go. Czasami jest jeszcze dodatkowe wyjście w tych alternatorach (oznaczone literką "w" jak dobrze pamiętam). Ale ono jest do obrotomierza w dieslach. Prądowy oraz kontrolkę masz w jednej kostce (w tej 2 + 1).

Regulator w tym alternatorze masz na szczotko trzymaczu. Jak posiadasz oryginalny to wystarczy że będziesz wymieniać w nim szczotki i będzie długo "śmigać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , sorki jak moze juz jest ten temat ale nie znalazlem go wiec chce Was spytac jaki alterntor zamontowac do 360 bo dotychczas chodzi na pradnicy tzn jakiej firmy i moze jakies inne niuanse sa wazne przy wyborze? wlasnie zaczynam remont kaptalny 360 i odrazu spytam tez jaka zalozyc instalacje elektyczna bo widze sa rodzaje i tez jakiej firmy unikac pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator od siebie mogę polecić albo z Kwidzyna:

 

http://farmexpert.pl/alternator_do_ursus_c_360_kwidzyn_produkt681.aspx

 

albo jego tańszy brat, zamiennik o połowę tańszy:

 

http://farmexpert.pl/alternator_do_ursus_c_360_produkt680.aspx

 

Jeżeli chodzi o instalacje to są dostępne dwa rodzaje - albo zwykła, albo łączona.

 

Polecam łączoną, droższa raptem o kilka złotych, a mniej zabawy z nią:

 

http://farmexpert.pl/instalacja_do_ursus_c_360_laczona_produkt2056.aspx

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecę alternator z Poloneza, brat ma przy swojej, szwagier przy drugiej, i przy obydwóch bez uwag.

Natomiast co do instalacji to polecam zrobić samemu z grubych kabli, a jeśli nie umiesz to zaprowadzić do elektryka, niech zrobi na grubych kablach, bo te całe kompletne za 79zł to się nadają do wyrzucenia w pokrzywy a nie do ciągnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam alternator od żuka,razem z orginalnym mocowaniem.Może zrobię fotkę,jak to wygląda.Jest lepszy,bo mniej problemu z umocowaniem,bo ma tylko jeden uchwyt i drugi od dołu do napinania.Poza tym,w ciągniku nie ma aż takiego poboru prądu,no chyba ze ktoś jest oświetlony z każdej możliwej strony jak choinka i pracuje po całych nocach.Te nowe,to dla mnie g*wno,mają podobno cieniutkie uzwojenia i szybko siadają.Używany alternator kupi się za grosze i jest napewno trwalszy niż te nowe.A co do instalki,to ja kupiłem swego czasu nową,ale to było 10 lat temu i wtedy były chyba trochę lepsze,chociaż też już cieniutkie.Posłużyła mi jako baza do budowy własnej instalacji,bo mi się nie chciało ze starymi kablami bawić.Teraz mam to poprzerabiane i połączone wszystko na kostkach,jak w samochodach.Dzięki temu nie muszę grzebać przy zegarach,tylko po prostu odłączam całość i rozpinam na kostkach.Przydatne przy zmianie żarówki,bo nie trzeba grzebać od spodu ;)

Foty

obraz001nd.jpg

 

obraz002xs.jpg

Edytowane przez Marioboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykwil
      Witam.jak podpiąć taki alternator w c360

       

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v