Skocz do zawartości
michaal31

Głowica od MTZ80 do 50?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michaal31    0

Witam,czy ktoś zakładał głowicę z mtz 80 do 50-tki?Chciałem sie dowiedzieć czy wystarczy zmienić samą głowicę.Czy trzeba zmienić także klawiaturę,popychacze,może wałek rozrządu.Planuje taką zmianę,a nie wiem dokładnie czy róznice są tylko w głowicy,czy czymś jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ovi    35

jeżeli chcesz zwiększyć moc do 80km wymiana głowicy nie wystarczy. W gre wchodzi jeszcze wał bo w mtz 50 jesjdt bez przeciwwag, wymiang tłojów takich z komorą wirową, wtryskiwaczy i pompy paliwowej lub jej przestawienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

MTZ 50 miał wtrysk pośredni komora wirowa w głowicy 80 i podobne serie bezpośredni wtrysk paliwa w komore wirową tłoka, jest inny odlew wogóle. Nie sądze czy wypali ta zmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Zmieniamy tłoki i głowice, wał można zostawić i będzie chodził. Pompa ma tą samą dawkę oczywiście inne wtryskiwacze. Gwarantuje mniejsze spalanie i kłopoty z odpalaniem w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michaal31    0

Jak jest z tym wałem?trzeba zmieniać,czy nie?Dawkę paliwa zawsze moge zmienić.I tak mam w planie przerobic 50 na 80.....może warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Zmieniamy tłoki i głowice, wał można zostawić i będzie chodził. Pompa ma tą samą dawkę oczywiście inne wtryskiwacze. Gwarantuje mniejsze spalanie i kłopoty z odpalaniem w zimie.

 

Kolego a wałek rozrządu w d-50 jest taki sam jak w d-240?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z odpalaniem w zimie to się nie zgodzę że 80 pali lepiej 4 świece żarowe robią swoją robotę. Pomimo świecy płomieniowej 80 się trochę nakręci za to lepiej paliw lecie bo od strzała a 50 i w lecie trzeba podgrzać. Ale to tylko moje zdanie. Wiem, że nie jedna osoba już to przerabiała ale nie wiem jak to działa. Wału zapewne nikt nie ruszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586
Napisano (edytowany)

Kolego a wałek rozrządu w d-50 jest taki sam jak w d-240?

Nie wydaje mi się. D-50 a D-240 to dwa różne silniki.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil02    0
Napisano (edytowany)

Blok jest w obu taki sam. U siebie też będę taką przeróbkę robił.

Edytowano przez kamil02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Z tego co znalazłem to mtz-50 i 52 jest silnik D-50 z dwoma pokrywkami po prawej stronie coś jak w c-360. Jeśli to ten to nie jest to to samo co D-240.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety u mnie nie ma takiego bloku, nie mam żadnych pokrywek a na bloku mam wyraźnie D-240 a głowica jest taka jak w d-50 czyli z komorą wirową wtrysk pośredni. Dla niedowiarków mogę walnąć jakąś fotkę. Z tego co się kiedyś na tym forum dowiedziałem w tej kombinacji ten ciągnik miał 65Km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Dowiadywałem się w sklepie gdzie pracują ogarnięci ludzie sprzedający części do radzieckich sprzętów od ponad 20 lat i to co trzeba zrobić to: inna pompa paliwa (80 km silnik ma wyższe obroty ponad 2000 a nie 1800), kompletną głowicę razem z dolotem (konieczność zamontowania świecy płomieniowej), nowe tłoki (komora w tłoku nie w głowicy). Można ewentualnie wymienić wał (inne mocowanie na sprzęgło, większa tarcza). to wszystko to prawie 3000 tyś zł. W zamian mamy ciągnik, który ma około 15KM więcej, takie samo spalanie, większą elastyczność z racji dodatkowych obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wmyśliłeś z tymi ogarniętymi ludźmi w sklepie nic innego co nie byłoby wyżej w postach napisane. Pompy nie trzeba kupować nowej bo każdy dobry warsztat regenerujący pompy przestawia ją tak że pasuje do 80 bo tą są te same pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

No niestety u mnie nie ma takiego bloku, nie mam żadnych pokrywek a na bloku mam wyraźnie D-240 a głowica jest taka jak w d-50 czyli z komorą wirową wtrysk pośredni. Dla niedowiarków mogę walnąć jakąś fotkę. Z tego co się kiedyś na tym forum dowiedziałem w tej kombinacji ten ciągnik miał 65Km.

 

Podobno zamiennikiem montowanym do Jumza dla d65 jest D-242-71, ale on miał chyba wtrysk bezpośredni, miał 62 KM i 241Nm. Może d50 i d60 miały też swoje odpowiedniki z serii D240?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruuski    0

Robił ktoś przeróbke głowicy z 50 na 80?? Moja głowica można powiedzieć że do złomu [galleryimg=688103]

to zastałem po zdjęciu głowicy... koszt nowej w parczewie to 2225 zl i za te pieniadze mozna by bylo praktycznie wymienic na ta z mtz 80 koszt ok 800 zl, nowe tloki okolo 600 wtryskiwacze 400 zl no i nie wiem wał?? czy coś wiecej?? taka wymiana ma sens?? czy lepiej sie w to nie bawic i zalozyc od 50?? jesli ktos przerabial to niech sie wypowie jak to dziala po:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Chcesz mocy załuż do rusa LPG za 200 zł masz przyrost mocy +- 15 koni. Polecam mam LPG i jestem zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Kolega ma podzespoły silnika do wymiany zakładając te z mtz-ta 80 podniesie moc o praktycznie 20 koni. 

Do starego silnika gazu zakładać mu się nie opłaci.

Osobiście to bym nawet używanego motoru szukał bo dużo części do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofk9    6

Ja robiłem taką przeróbkę, jestem zadowolony z efektu ale w trakcie okazało się że tylko stary blok pozostał- reszta jest zupełnie nowa. Rozrząd też trzeba zmieniać

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruuski    0

mnie nie chodzi o moc aż tak bardzo tylko o dostepność częsci ... i czy ta przeróbka wypali. interesują mnie wypowiedzi ludzi ktorzy to zrobili... o ile ktoś robił w ogóle... Mam głowicę do wymiany i się zastanawiam kupić nowa do 50 czy wymienić góre silnika od 80 tylko czy to będzie funkcjonowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Nie będzie! Od biedy jeszcze tłoki trzeba wymienić, a o wale i pompie wtryskowej nie będę się rozpisywał bo pewnie kilka razy było to przerabiane na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

No właśnie też jestem ciekaw bo w przyszłości chciał bym wsadzić duży silnik do 50. w internecie oglaszala się firma co robi remonty jak zadzwoniłem to powiedzieli że zabierają Stary silnik i dają wyremontowany za 4 tys, tylko że 50 za 50 a 240 za 240 nie inaczej.w moim ruskim już jest 3 silnik u mnie 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×