Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedne i drugie pasuję, żeby nie były od turbo.

 

W 4 poście masz numery, do zwykłej.

Jak popatrzysz się na tą cieńszą końcówkę od przodu, to zobaczysz ile ma otworków, 4 czy 5.

 

Z tego co pompierze mi mówili i gdzieś wyczytałem to 4 otworkowe są do nowego typu. Ale tu chodziło o numer silnika, jak potem doczytałem to była różnica w pompach wtryskowych. Stary i nowy typ.

Ja zakładałem do 1224 i na 4 otworkowych był silniejszy, cichszy, i może mniej spalał, ale i też ustawiałem na 180 bar, z tego względu że w 1634 tak są ustawiane.

Raz znajomy mechanik robił wtryski do 1634, ciągnik był z Niemiec przyprowadzony i tak miała poustawiane, wszystkie 6.

Ale i miałem założone sekcję w pompie wtryskowej 9,5mm z turbo, a mój silnik turbo nie miał.

Opublikowano

a co zrobić jeżeli przekręciłem pompę już na max od silnika i nadal początek wtrysku jest za znakiem `początek wtrysku` ?? Bo wyjmowałem pompę do sprawdzenia i teraz chcę ją założyć prawidłowo i czytam, i reguluję. Postępując zgodnie z instrukcją wyszło mi, że początek wtrysku zaczynał się na 2 znaku (gmp) Ale czy to możliwe?? Bo silnik raczej dobrze pracuje i równo. Przekręciłem pompę od silnika na max i nadal początek wtrysku jest trochę później (3 ząbki na kole). Dalej już jej nie przekręcę więc co zrobić??

Opublikowano

Czyli w momencie wejścia pierwszego otworu powinien być wtrysk?

W zasadzie nie wtrysk , a początek tłoczenia paliwa do wtryskiwacza.

 

Postępując zgodnie z instrukcją wyszło mi, że początek wtrysku zaczynał się na 2 znaku (gmp)

Być może , że na 2 znaku tłok nie znajduje się w gmp,

Opublikowano

To jak ustawić tą pompę skoro znaki nie mówią prawdy?? Ja bym chciał jednak ustawić zgodnie z tymi znakami, tylko jak skoro regulacja się skończyła?? :unsure: A może da się pompę wyjąć i włożyć o jeden ząbek w którąś stronę?? Wydawało mi się, że tam jest taki tryb, w który inaczej nie włożę... Jak to zrobić ??

Opublikowano

Sam walczyłem z zapłonem kiedyś 2 lata i doszedłem.

Z tego co pamiętam są 4 rodzaje sprzęgiełek na pompach wtryskowych, z 360, zetora i 2 szt. z 912.

W 912 różnią się jednym zembem, nowy i stary typ. Jak zamienisz to ciągnik nie odpali.

z 360 i zetor mają przestawienie i cześć zemba i być może takie masz założone.

Ale też i nie koniecznie może być winne sprzęgiełko, bo może też być wina pompy wtryskowej, a dokładnie wałka w pompie, lub koła rozrządu.

Opublikowano

hmm, może powiem co wiem:) Jest to U1224 rok 81. Silnik jest chyba starego typu, chociaż nie wiem. Na pewno dziś sprawdzałem początek wtrysku na małym gazie, a nie jak ostatnio na max, i początek wtrysku jest w tym samym momencie tylko jest sporo krótszy. Ale jutro chyba wyjmę tą pompę i zobaczę czy da się ją przekręcić o jeden ząbek na sprzęgle, bo jeśli nie to się poddaję i ustawię na słuch jakoś:)

A czy możliwe jest by początek wtrysku zaczynał się na drugim znaku (gmp) i silnik chodził jakby dobrze?? Bo cała historia zaczęła się od tego, że pompę dawałem do sprawdzenia ponieważ gdy silnik ustawiony na ok 900 obrotów na gazie ręcznym, a dałem gazu i puściłem to silnik potrafił spaść z obrotów na tyle by zgasnąć. I naprawdę ciężko było ustawić go na niskich obrotach by nie gasł. Pompę zrobili mi w zakładzie (nowe sekcje i pompka wspomagająca, i regulowali coś z tyłu - nie znam się) i teraz chcę ją ustawić jak trzeba. I w tym momencie, gdy początek wtrysku na znaku gmp, było to samo - nie potrafi się utrzymać na niskich obrotach. A teraz gdy ten początek jest już prawie ok, to silnik już nawet przy 600 obrotach się trzyma i nie gaśnie pomimo depnięcia gazem. I pracuje jakby bardziej miękko, chociaż ciut nierówno. Dlatego tak upieram się przy tym montażu pompy o jeden trybek w lewo czy prawo bo tu skoro regulacja się skończyła to może właśnie jest źle włożona. A wolał bym się tego dowiedzieć tu niż w garażu:)

Opublikowano

Jak nie ma roznicy na pelnym czy na malym gazie to sekcje maszstarego typu i wtedy mozesz ustawiac na pelnym gazie i na pierwszy otwor w kole. Najlepiej spytac tam gdzie robili pompe jakie sa sekcje. A pompe nieraz trzeba przestawic na sprzegielku bo wystepowaly rozne zebatki na pompie gdzi klin byl na 5 lub7 zabku. Na sprzegielku trzeba rozwiercic klinik jak chcesz przestawic ozabek.

Opublikowano

Po prostu rozwierciłem dziury w kołnierzu pompy i regulacja się powiększyła na tyle by ustawić wtrysk na znaki. Ale i tak przyjechał mechanik Józef i stwierdził na ucho, że wtrysk jest za późny, i cofną mi ją trochę, i naprawdę jest lepiej!! Silnik lekko pracuje i nie dymi. Ustawił mi też zawory i teraz aż miło posłuchać tego silnika:) Oby tak już zostało.

Opublikowano (edytowane)

może być tam wkręcony taki szpikulec więc trzeba go wykręcić (kluczyk bodajże 10 lub troszke większy) i odwrócić tak żeby ten szpikulec wszedł w ten otwor gdzie był wkręcony a głębiej w otwór w kole zamachowym pierwszy otwór początek wtrysku drugi GMP pierwszego tłoka oczywiście kręcąc we właściwą stronę

Edytowane przez Czterdziestolatek
Opublikowano

witam, może mi ktoś przybliżyć gdzie jest ten otwór w kole zamachowym- najlepiej zdjecie, do ustawienia początku wtrysku, bo nie moge u siebie tego znaleść. czekam na opowiedz :/

Opublikowano

Witam, mam do założenia w 1614 koło pasowe na wale korbowym 2M 1 D na tzw wkładkę, ma ktoś może katalog części do tego bo rozsypało się cała wkładka, została mi nakrędka, nie wiem czy aby pod nią nie przechodzi jakaś podkładka zabezpieczająca.

Opublikowano

Wtiam.

Mam pytanie.W traktorze ursus 1234 na kole zamachowym są trzy owory dwa otwory są położone blisko siebie a trzeci jest oddalony.
Na który otwór ustawić kąt wtrysku

Opublikowano

Dwa otwory blisko siebie to kąt wtrysku a trzeci oddalony to GMP. Oczywiscie wszystko dla pierwszego cylindra.
Dwa otwory blisko siebie to kąt wtrysku a trzeci oddalony to GMP. Oczywiscie wszystko dla pierwszego cylindra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v