Skocz do zawartości

Czy jest możliwość zastosowanie instalacji hho w ciągnikach rolniczych?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam! W tym czasie kiedy to paliwo drożeje istota paliw nie konwencjonalnych może odegrać dość duże znaczenie. W szczególności cierpimy my rolnicy ale i nie tylko. Chciałbym zapytać czy waszym zdanie takie instalacje jak sucha cela czy też instalacja pana Jana Gulaka może znaleźć zastosowanie w rolnictwie, aby obniżyć koszty produkcji? Proszę o opinie na ten temat.

 

Przykładowy film:

http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo

Edytowane przez vip11
Opublikowano (edytowane)

Mail do Pana Jana nie działa, wiadomości są cofane

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

A te nowe ciągniki mają takie coś jak czujnik lamba (nie wiem do końca jak to się pisze/czyta) co montuje się w wydechu do pomiaru czystości spalin?

Opublikowano

No faktycznie mają sondy, ale to i tak zmniejsza spalanie o 20% bez oszukiwania komputera więc to i tak chyba jest dużo. A jak widać na załączonym wyżej filmiku wcale nie jest trudno coś takiego zbudować.

Opublikowano

Pytanie w sprawie HHO najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś kto ma zamontowane takie cudo w aucie: dostawczym , TIR, a najlepiej ciągniku rolniczym,

silnik zetora 4156 cm3 pojemności z doładowaniem, euro II, 61KM,

generator o jakiej wydajności należało by zastosować?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co za problem policzyć? Ilość wodoru musi być równoważna energetycznie ilości paliwa zużywanego na mth. Wtedy będziesz jeździł na samym wodorze :) . Powodzenia w oszczędzaniu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Trzeba było wyjąć wężyk i zobaczyć co się stanie. Ludzie zamiast pomyśleć dają się naciągać na spore pieniądze.

Opublikowano

Chciałbym odświeżyć temat.  W najnowszym numerze TPR instalacja opisana jest w samych superlatywach, macie jakieś doświadczenia w tym zakresie? Instalacje oferowane na allegro nie są wyjątkowo drogie, ale czy dają jakiekolwiek oszczędności? Nawet najmniejszy wzrost mocy w ciągniku byłby niewątpliwym plusem systemu. Proszę o opinie.

Opublikowano

Dostałem odpowiedź na pytanie  z allegro 

witam serdecznie do 6l silnika można zastosować dwa razy większy generator rozmiar 200x200  mamy takie w ofercie na zamówienie to jest zestaw z dwa razy większym generatorem ze zbiornikiem na wodę o poj 3l z zaworem spustowym w zestawie jest takż e cc pwm 50A ze zmienną częstotliwością elektronika amperomierz 100A z wyłącznikiem i 100A bocznikiem przekaźnik 60/80A bezpiecznik 30 wszystkie konektory kable węże i kolana w zestawie schematy i opis jak zamontować i używać plus koh lub naoh do wytworzenia elektrolizy 
i elektronika  zamontowana w dwóch obudowach jedną montujemy pod maską drugą z wyświetlaczem  w kabinie dosyć dobra instalacja i w prostych silnikach diesla dobrze się sprawdza na tych mniejszych zestawach klienci odnotowami 30% oszczędność i poprawę mocy silnika tutaj przy takiej pojemnośći powinno być podobnie koszt całego zestawu 
1230zł brutto czas realizacji około 3dni roboczych

Opublikowano

Wszystko ładnie pięknie opisane, ale czy to daje rzeczywiście wymierne korzyści? Przejrzałem sporo ilość forów internetowych i nie spotkałem żadnego praktyka, który by to urządzenie ocenił, chwalą je jedynie sprzedawcy. Oglądając filmiki pokazywane jest jak rzeczywiście wydziela się gaz, ale to są śladowe ilości w porównaniu do tego, ile zasysa układ dolotowy powietrza w silniku diesla i stąd poje sceptyczne nastawienie. W porównaniu z oferowanymi korzyściami cena urządzenia jest śmiesznie niska. Jest ktoś na tym forum, kto to urządzenie montował? Jakie wymiary? Do jakiej pojemności zastosował? Czy zaobserwowany został wzrost mocy, zmniejszone spalanie? Ktoś? Coś?

Opublikowano

W ostatnim numerze Tygodnik Poradnik Rolniczy są 3 przykłady zastosowania właśnie w c360. Właściciele wypowiadają się w samych superlatywach. Kup prasę i poczytaj, zrobiłbym skan lub zdjęcie, ale zniszczyłem gazetę.

Opublikowano

Dokładnie w 360 i sobię chwalą, a jeden piszę że bedzie zakładał do DF 150 km.

Ja mam LPG w NH z dwa lata i chwale sobię nie jest to cudowne, ale mocy przybyło  a spalanie mocno spadło, jak podkręcę to zbiera się jak benzyna, aż kołami miesza na asfalcie, ale do Case nie mam specjalnie gdzie butli założyć i tu mam problem.

 

Szczerzę to wątpie żeby to mi wydało na taki duży silnik, ale s  drugiej strony on pali mi w bardzo cuężkiej pracy 20 litrów/h więc wodoru musiało by wytworzyć z 6-8 litrów na godzinę, to przy maxie.

Opublikowano

ciekawi mnie jakby to się sprawowało w 1224. Zastanawiam się czy warto zakładać HHO kolega wcześniej pisał że dla silnika poj 6l wynosi to 1230zł brutto. Lub pozostaje mi założenie turbiny koszt koło 2 tys ( bo tłoki itp mam już od 1614).

Opublikowano

Założyłem do renault master 2.8 z turbiną i muszę powiedzieć , że jakby moc wzrosła i lepsze przyspieszenie . Co do spalania to sprawdzam . Myślę,że najlepiej założyć do ciągników starszego typu bez elektroniki bo komputer musi się uczyć do nowego spalania . Z sąsiedniej wsi jeden założył i mówi ,że tym samym pługiem orze jednym biegiem wyżej a jak to będzie w rzeczywistości to się okaże ? 

Opublikowano
Dnia 7.02.2016 o 17:34, Zbyszko napisał:

Z sąsiedniej wsi jeden założył i mówi ,że tym samym pługiem orze jednym biegiem wyżej a jak to będzie w rzeczywistości to się okaże ? 

A co ma powiedzieć, że wydał pieniądze i nie działa? 

Skoro to tak podnosi moc że aż jednym biegiem wyżej można orać to ciekawe dlaczego nie stosują tego w motosportach? Panowie to nic nie daje prócz efektu placebo. Kłania się fizyka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v