Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Co wy z tym superolem, dobry był 20 lat temu bo nie było innych, a dzisiaj można nim co najwyżej pompę wtr.czy filtr powietrza zalać. Są inne oleje ,np,   Turdusa polecają na wielu forach do  naszych ursusów . CO najważniejsze jeśli w oznaczeniu olejów silnikowych pomiędzy cyframi nie ma literki W to znaczy że jest to olej jednosezonowy

Opublikowano

Jak robisz 15 mtg rocznie to sprzedaj ciągnik a kasę za niego przeznacz na wynajem ciągnika. Na długie lata masz spokój:)

Superol CC to olej sezonowy. Jeśli ktoś używa ciągnika od wiosny do jesieni to nic silnikowi nie będzie. Kupić oryginał z Orlen i nie przejmować się nagarami itp.

Natomiast jak ktoś dużo używa ciągnika zimą to powinien stosować inne wielosezonowe oleje.

Dobrze zrobiony silnik, na dobrej klasie oleju zrobi sporo więcej niż 2,5 tyś mtg. Problem jest inny - prosty silnik i oklepany wszystkim więc i fachowców masa tylko ta fachowość często ograniczona.

Opublikowano

Jak robisz 15 mtg rocznie to sprzedaj ciągnik a kasę za niego przeznacz na wynajem ciągnika. Na długie lata masz spokój:)

Superol CC to olej sezonowy. Jeśli ktoś używa ciągnika od wiosny do jesieni to nic silnikowi nie będzie. Kupić oryginał z Orlen i nie przejmować się nagarami itp.

Natomiast jak ktoś dużo używa ciągnika zimą to powinien stosować inne wielosezonowe oleje.

Dobrze zrobiony silnik, na dobrej klasie oleju zrobi sporo więcej niż 2,5 tyś mtg. Problem jest inny - prosty silnik i oklepany wszystkim więc i fachowców masa tylko ta fachowość często ograniczona.

 

 

 

 

 

Ale mu doradziłes ze sprzedażą jednak co swój traktor to swój nieraz coś wyskoczy w takim czasie że nikt nie chce zrobić usługi bo ma dużo swojego do roboty a tak zapali go nawet na zaciag od auta i robi

Opublikowano

pawel885 No tak  najlepiej na części zwalić są tacy partacze że taki prosty silnik spier***** Chcesz dobrych zestawów takie jakie szły na I montaż to kup chełmno premium plus jeden zestaw 360 zł Dobrze że ja nie muszę zakupywać , bo zestawy mam z tamtej epoki będzie drugie tyle będzie chodził

Opublikowano (edytowane)

jak chcecie żeby silniki wytrzymywały więcej niż 1500mtg z nowymi częściami to trzeba pracować z  1200-1600 góra 2000 obrotów\min

 

A nie tak jak inni koszą rotacyjną i mają obroty  2200-2400 bez ograniczenia dawki i tak cały kawałek i później narzekają że wały pękają i rozrząd się rozpieprza.

Ja koszę często na 1200 maksymalnie 1600 i  tak się skosi szybko na 4 przy c330. Nie dopuszczam  przekroczyć 2000 bo jest ogromny hałas, jedynie pod górkę na drodze.

Edytowane przez lolek2000
Opublikowano

ja z rotacyjką ganiam od 1 do 3 c4011 zależy od trawy ale obr2400 to minimum  i czy to nowe czy stare części nie ma zasady  to ma chodzić  a nie kuleć z nogi na noge jakby jaja trytyką zacisnął  

Opublikowano (edytowane)

No właśnie a nieodpowiednie dotarcie skraca okres eksploatacji silnika. Chodził będzie ale nie tak jak po odpowiednim dotarciu.

Nie jeden tak chojrakował a potem na forum ględził że nie chodzi jak należy.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

jak chcecie żeby silniki wytrzymywały więcej niż 1500mtg z nowymi częściami to trzeba pracować z 1200-1600 góra 2000 obrotów\min

 

A nie tak jak inni koszą rotacyjną i mają obroty 2200-2400 bez ograniczenia dawki i tak cały kawałek i później narzekają że wały pękają i rozrząd się rozpieprza.

Ja koszę często na 1200 maksymalnie 1600 i tak się skosi szybko na 4 przy c330. Nie dopuszczam przekroczyć 2000 bo jest ogromny hałas, jedynie pod górkę na drodze.

kurde ja też tak kosze na takich obrotach silnika tylko ia zetorem na przelozeniu 1000 a ty c330 haha dopiero wtedy ciapek dostaje w dupe Edytowane przez sebastian84
Opublikowano

A jak się przeleje olej 1cm do 1,5cm  powyżej maksymalnej kreski  to wiem że nie jest dobrze, nie mówię o c360 ale o innym  silniku deutz 2 cyl.

chłodzony powietrzem. Przedobrzyłem o 1 litr więcej,bo wlałem 5l.

Opublikowano

Poziom oleju jest dużo niżej niż panewki wału. sam wal nie ma prawa uderzać w lustro oleju. Nic ci nie zardzewieje w silniku jedynie nie był bym pewny tulei cylindrowych.

 

Najczęściej łapie na tulejach/tłokach

Opublikowano

Wie ktoś, po ilu motogodzinach olej w C360 robi się czarny? Remontowałem silnik 2 lata temu i olej po 100 mth był ledwo szary. Przed ostatnią wymianą (jakieś 80-85 mth) olej zaczął szybko czarnieć. Po wymianie (20 mth) olej jest wyraźnie brudny. Czyżby to była oznaka usterki? Oleju w silniku nie ubywa szczególnie dużo od wymiany do wymiany. Używam oleju Turdus.

Opublikowano

To jest Diesel i chcesz czy nie będzie produkował sadze.Nawet nowoczesnych dieslach jest ten sam problem wolniej czarnieje ale nie ma rady na to bo taki typ jest silnika na tym paliwie

Opublikowano (edytowane)

A po co Ci taki kiepski jakościowo olej jak Alanda CB 15W40? Jeśli już to Milvus CC 15W40 jeśli silnik chodził

wcześniej przez dłuższy czas na Superolu. ,natomiast olej CC30 to będzie Superol tyle że jedno sezonowy czyli na dodatnie temperatury.Osobiście przerabiałem już kilka olejów zachodnich w T25 i Ursusie 3512 i silniku 1CA90 i np taki Castrol Tection 15W40 czy Turdus 15W40 powodował w T25 wzrost temperatury  oleju w lato do 100 stopni C  a na Milvusie ew, Falco CD max 80stC.Dlatego też nie stosuję olejów innych jak  co najwyżej klasy CD . Może zaryzykuję kiedyś jakiś olej klasy CE a o Turdusie, Mobilu 0W40 , Fuchs i innych nie przeznaczonych do niemal zabytkowych konstrukcji  silników w swoich klamotach nawet nie chcę słyszeć.

Bo gdyby tak do starej 60-tki lać oleje klas CH , CI czy CJ to jakie oleje "powinni" stosować posiadacze najnowszych traktorów? Lotnicze? a może do promów kosmicznych? Raczej nie . W mojej okolicy właściciele nowych maszyn leją oleje zalecane przez producenta , nie kombinują z olejami  i nikt nie narzeka.

Edytowane przez zen
Opublikowano

Jesteś mocno niedoinformowany w zakresie olei. Nie mam zamiaru Ci tu tłumaczyć co i jak. Turdus SHDP 15w40 nic by Ci w tym T25 nie zrobił jakbyś go zalewał od początku lub od naprawy głównej ( kapitalnej ).

Oleje podane w instrukcji ciągników z lat 70-tych odnoszą się do produktów dostępnych w owym czasie na rynku. Olej spełniający wyższą klasę z reguły spełnia wymogi każdej poprzedniej.

Opublikowano

miałem CB40 sprzedawcy mówili super gęsty olej ale po 1miesiącu byle jakiej jazdy zrobił się czarny i z bagnetu szybko się zlewał olej na zimnym silniku, po prostu syf

Mam teraz milvusa i pół roku był jasny a jeździło się codziennie, olej trzyma się bagnetu.

nie kierujcie się się droższą ceną olejów CB

Do dobrego diesla z turbo daję milvusa a na dolewkę CC30

CC30 nadaje się do lekkodoładowanych diesli.

 

Ale jak chce ktoś troszczyć się o silnik i nie oszczędzać na dobrym oleju

to zalecam Milvusa 15w40 .

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v