Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kolego skoro potrafiłeś to nazwać to poproś wujka google niech ci pokaze jak to wygląda idz do ciągnika i napewno znajdziesz bo bardziej harakterystycznych elementów już chyba nie ma jak akumulatory gazowo hydrauliczne jeden znajdziesz napewno pod kabiną z prawej strony jak masz dyna schift

Opublikowano

dokładnie zgadza się. już wiem gdzie jest a teraz jeszcze jedno pytanie. Czy to prawda ze jest on odpowiedzialny za tłumienie drgań w transporcie jeden gość mi tak powiedział

Opublikowano

Aha dzieki dobrze wiedzieć:) takie pytanie mam jeszcze poza tematem zaświeciła mi się kontrolka brudnego filtra przekładniowego (czy skrzyni jak kto woli) filtry mam nowe i olej tez więc co to może byc za przyczyna dodam ze zaświeciła sie po rozgrzaniu. Gdzieś chyba czytałem coś podobnego ale nie mogę znaleźć :/

Opublikowano

Odświeżę temat.

Czy któryś z kolegów wie, czy taki akumulator hydrauliczny np. od Dynashift czy amortyzacji TUZ powinno poddawać się jakimś okresowym przeglądom, sprawdzeniu ciśnienia, itp.?

Jakie są objawy niepoprawnie działającego hydroakumulatora w układzie Dynashift?

Opublikowano

U mnie na akumulatorze jest zaworek taki sam jak w kole, to można sprawdzić ciśnienie ciśniomierzem od kół, w instrukcji od seri 3... podają chyba 9 bar od dynashiftu

Opublikowano

Aku hydrauliczny w ciągniku służy np.do utrzymywaniu w gotowości układu hamulcowego przy zgaszonym silniku. Ciśnienie akumulatora powinno sie uzupełniać azotem. Do amortyzacji ładowacza sluza akumulatory hydrauliczne na ladowaczu(jesli ten jest wyposażony w amortyzację)

Opublikowano

witam, wie ktoś może, jakie powinno być ciśnienie w akumulatorze hydraulicznym w MF 6180?

 

Dałem aku do sprawdzenia, było 5 bar, dobili do 20 bar, czyli tyle, ile jest na aku napisane. Przy ruszaniu teraz mniej szarpie, ale przy zmianie na wyższe biegi bardziej. Jak nie urok, to sr...ka...

Opublikowano

wcześniej było tak, ze przy ruszaniu trzeba było uważać, chociaż nie zawsze szarpało, np. podczas pracy w polu przy nawrotach. Teraz trochę jakby mniej, ale przy jeździe po asfalcie przy zmianie biegów na wyższe szarpie bardziej.

Opublikowano (edytowane)

witam, wie ktoś może, jakie powinno być ciśnienie w akumulatorze hydraulicznym w MF 6180?

 

Dałem aku do sprawdzenia, było 5 bar, dobili do 20 bar, czyli tyle, ile jest na aku napisane. Przy ruszaniu teraz mniej szarpie, ale przy zmianie na wyższe biegi bardziej. Jak nie urok, to sr...ka...

 

Z tego co udało mi się dowiedzieć to ciśnienie w akumulatorze dyna powinno wynosić ok. 9 bar (Akumulator Olaer typ 1/20 pojemność 1 l) więc 20 bar to dużo za dużo i może to jest problemem

Edytowane przez Winio
Opublikowano

Odświeżę temat.

Czy któryś z kolegów wie, czy taki akumulator hydrauliczny np. od Dynashift czy amortyzacji TUZ powinno poddawać się jakimś okresowym przeglądom, sprawdzeniu ciśnienia, itp.?

Jakie są objawy niepoprawnie działającego hydroakumulatora w układzie Dynashift?

 

 

Wg. instrukcji z modeli 54 i 64 powinno się kontrolować ciśnienie co 6 miesięcy.

 

Na każdym aku jest napisana(najczęściej wtłoczona) wartość ciś. w nowych obecnie może być tabliczka.

 

Ale to jest max dopuszczalna wartość a nie robocza w danej maszynie.

Opublikowano

Ale to jest max dopuszczalna wartość a nie robocza w danej maszynie.

 

Jesteś pewien czy się domyślasz? Nie jestem szpecem od aku hydr. logika sugeruje mi że napisy(wartości) po coś są i firmy które tym się zajmują umieją je wykorzystać. w tym konkretnym przypadku jeżeli 20 bar to jego max to znaczyło by że jakiś badziew bo ogólnie dostępne zamienniki mają po 210 bar.

Jak skomentujesz ten i napis na naklejce;http://allegro.pl/akumulator-hydrauliczny-hydac-0-1-litra-nowy-i3954139169.html

 

Jak masz 100% pewność że konkretny(jak w temacie) aku ma mieć ok 9 bar to warto wiedzieć .

Opublikowano (edytowane)

Na tym akumulatorze z aukcji max dopuszczalne ciśnienie jest 500 bar a nabity jest prawdopodobnie na 2 bary.

 

Różne instrukcje do fergusonów podają ciśnienie 9 +/- 1 bar lub 8-10barów, więc w każdej skrzyni dynashift ciśnienie musi być ok 9 bar.

 

W DFie w amortyzacji przedniej osi mam akumulatory z ciśnieniem na akumulatorze 210bar a instruckcja napraw podaje 65bar.

 

http://www.hydac.com/pl-pl/produkty/hydroakumulatory/hydroakumulatory-membranowe.html

 

Za literami PS jest podane max dopuszczalne ciśnienie, na końcy numeru oznaczenia może być podane ciśnienie z jakim akumulator został nabity ale nei zawsze jest to napisane.

Edytowane przez Arek
Opublikowano

Tylko trzeba chyba rozróżnić dwie rzeczy: ciśnienie azotu w akumulatorze (ok. 9 bar) i max. ciśnienie układu hydraulicznego 210 bar. tak ja to rozumiem.

Opublikowano

Na akumulatorach nabite jest maksymalne ciśnienie jakie może on posiadać - co nie znaczy że musi je posiadać.Ttutaj ciśnienie ma mieć 9 +/-1 bar, tożsame to jest z 8-10 bar. Ale po drugiej stronie jest układ ciśnienia np 180 bar to obudowa akumulatora musi wytrzymać to wyższe. Dlatego nie ma co się sugerować tym co na tabliczce. Cieszyć się tylko należy że może on wytrzymać ciśnienia rzędu 250 czy nawet 500 bar, bo prawdę powiedziawszy  niezły może być z tego pocisk. Druga sprawa - ciśnienia nabijane są często  w MPa - a jeden MPa to ok 10 bar. 

Z doświadczenia wiem że, o ile nie było jakichś drastycznych akcji z opiłkami w oleju to kontrola oraz ewentualne dopompowanie azotu co dwa lata wystarczy. Duże znaczenie ma także olej - niestety membramy są różne, zdarza się że olej niezgodny z zaleceniami przyspiesza jej niszczenie, powoduje twardnienie, kruszenie itp. Zadaniem jest utrzymanie równego ciśnienia w układzie oraz wytłumienie jego pulsacji które występuje przy pompach zębatych. Z drugiej strony mogą one pracować jako amortyzatory. Stosowane coraz częściej w Turach, czasem można dołożyć akumulator do tylnego TUZ - wtedy zmniejszamy ryzyko wyrwania mocowania przy gwałtownych przeciążeniach - szybka jazda po dziurach z ciężką maszyną. Z pewnością jest na tym forum kilku rolników którzy tego doświadczyli. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v