Skocz do zawartości
kaczus

Akumulator hydrauliczny MF6180

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mariusz(ZDUN)    165

A to jest tylko jeden? ale założyłeś temat :lol: akumulatory hydrauliczne słożą do wielu rzeczy a poza tym chyba nie trudno go znaleść ma specyficzny wygląd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczus    2

A powiedz no mi skąd mogę to wiedzieć co. skoro pierwszy raz mam z tym styczność. to mi opisz jak wygląda i mniej więcej gdzie "one" są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    165

kolego skoro potrafiłeś to nazwać to poproś wujka google niech ci pokaze jak to wygląda idz do ciągnika i napewno znajdziesz bo bardziej harakterystycznych elementów już chyba nie ma jak akumulatory gazowo hydrauliczne jeden znajdziesz napewno pod kabiną z prawej strony jak masz dyna schift

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczus    2

dokładnie zgadza się. już wiem gdzie jest a teraz jeszcze jedno pytanie. Czy to prawda ze jest on odpowiedzialny za tłumienie drgań w transporcie jeden gość mi tak powiedział

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

to zalerzy który jak masz amortyzację podnośnika to wtedy tak a ten z prawej strony osdpowiada za wyrównywanie ciśnienia i kompensowanie go dla układu dyna

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczus    2

Aha dzieki dobrze wiedzieć:) takie pytanie mam jeszcze poza tematem zaświeciła mi się kontrolka brudnego filtra przekładniowego (czy skrzyni jak kto woli) filtry mam nowe i olej tez więc co to może byc za przyczyna dodam ze zaświeciła sie po rozgrzaniu. Gdzieś chyba czytałem coś podobnego ale nie mogę znaleźć :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    0

U mnie tarpia polbiegi, jak sie domyslam to wina akumulatora. Jak sprawdzic czy jest uszkodzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Winio    1

Odświeżę temat.

Czy któryś z kolegów wie, czy taki akumulator hydrauliczny np. od Dynashift czy amortyzacji TUZ powinno poddawać się jakimś okresowym przeglądom, sprawdzeniu ciśnienia, itp.?

Jakie są objawy niepoprawnie działającego hydroakumulatora w układzie Dynashift?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

U mnie na akumulatorze jest zaworek taki sam jak w kole, to można sprawdzić ciśnienie ciśniomierzem od kół, w instrukcji od seri 3... podają chyba 9 bar od dynashiftu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROBERTD    0

Aku hydrauliczny w ciągniku służy np.do utrzymywaniu w gotowości układu hamulcowego przy zgaszonym silniku. Ciśnienie akumulatora powinno sie uzupełniać azotem. Do amortyzacji ładowacza sluza akumulatory hydrauliczne na ladowaczu(jesli ten jest wyposażony w amortyzację)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Na każdym aku jest napisana(najczęściej wtłoczona) wartość ciś. w nowych obecnie może być tabliczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

witam, wie ktoś może, jakie powinno być ciśnienie w akumulatorze hydraulicznym w MF 6180?

 

Dałem aku do sprawdzenia, było 5 bar, dobili do 20 bar, czyli tyle, ile jest na aku napisane. Przy ruszaniu teraz mniej szarpie, ale przy zmianie na wyższe biegi bardziej. Jak nie urok, to sr...ka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Jak bardzo szarpie przy zmianie biegów? trochę musi bo inaczej jak ma zmienić bieg pod obciążeniem u mnie w Aresie też szarpie szczególnie na wyższych lll, lV biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

wcześniej było tak, ze przy ruszaniu trzeba było uważać, chociaż nie zawsze szarpało, np. podczas pracy w polu przy nawrotach. Teraz trochę jakby mniej, ale przy jeździe po asfalcie przy zmianie biegów na wyższe szarpie bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Winio    1

witam, wie ktoś może, jakie powinno być ciśnienie w akumulatorze hydraulicznym w MF 6180?

 

Dałem aku do sprawdzenia, było 5 bar, dobili do 20 bar, czyli tyle, ile jest na aku napisane. Przy ruszaniu teraz mniej szarpie, ale przy zmianie na wyższe biegi bardziej. Jak nie urok, to sr...ka...

 

Z tego co udało mi się dowiedzieć to ciśnienie w akumulatorze dyna powinno wynosić ok. 9 bar (Akumulator Olaer typ 1/20 pojemność 1 l) więc 20 bar to dużo za dużo i może to jest problemem

Edytowano przez Winio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Odświeżę temat.

Czy któryś z kolegów wie, czy taki akumulator hydrauliczny np. od Dynashift czy amortyzacji TUZ powinno poddawać się jakimś okresowym przeglądom, sprawdzeniu ciśnienia, itp.?

Jakie są objawy niepoprawnie działającego hydroakumulatora w układzie Dynashift?

 

 

Wg. instrukcji z modeli 54 i 64 powinno się kontrolować ciśnienie co 6 miesięcy.

 

Na każdym aku jest napisana(najczęściej wtłoczona) wartość ciś. w nowych obecnie może być tabliczka.

 

Ale to jest max dopuszczalna wartość a nie robocza w danej maszynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Ale to jest max dopuszczalna wartość a nie robocza w danej maszynie.

 

Jesteś pewien czy się domyślasz? Nie jestem szpecem od aku hydr. logika sugeruje mi że napisy(wartości) po coś są i firmy które tym się zajmują umieją je wykorzystać. w tym konkretnym przypadku jeżeli 20 bar to jego max to znaczyło by że jakiś badziew bo ogólnie dostępne zamienniki mają po 210 bar.

Jak skomentujesz ten i napis na naklejce;http://allegro.pl/akumulator-hydrauliczny-hydac-0-1-litra-nowy-i3954139169.html

 

Jak masz 100% pewność że konkretny(jak w temacie) aku ma mieć ok 9 bar to warto wiedzieć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Na tym akumulatorze z aukcji max dopuszczalne ciśnienie jest 500 bar a nabity jest prawdopodobnie na 2 bary.

 

Różne instrukcje do fergusonów podają ciśnienie 9 +/- 1 bar lub 8-10barów, więc w każdej skrzyni dynashift ciśnienie musi być ok 9 bar.

 

W DFie w amortyzacji przedniej osi mam akumulatory z ciśnieniem na akumulatorze 210bar a instruckcja napraw podaje 65bar.

 

http://www.hydac.com/pl-pl/produkty/hydroakumulatory/hydroakumulatory-membranowe.html

 

Za literami PS jest podane max dopuszczalne ciśnienie, na końcy numeru oznaczenia może być podane ciśnienie z jakim akumulator został nabity ale nei zawsze jest to napisane.

Edytowano przez Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Winio    1

Tylko trzeba chyba rozróżnić dwie rzeczy: ciśnienie azotu w akumulatorze (ok. 9 bar) i max. ciśnienie układu hydraulicznego 210 bar. tak ja to rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pridis3065    0

Jakie modele MF posiadały taki akumulator hydrauliczny? 3060/3065 posiadały? Przy pracy w polu zauważyłem że u mnie kabina i maszyna dostaje silnych drgań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

Na akumulatorach nabite jest maksymalne ciśnienie jakie może on posiadać - co nie znaczy że musi je posiadać.Ttutaj ciśnienie ma mieć 9 +/-1 bar, tożsame to jest z 8-10 bar. Ale po drugiej stronie jest układ ciśnienia np 180 bar to obudowa akumulatora musi wytrzymać to wyższe. Dlatego nie ma co się sugerować tym co na tabliczce. Cieszyć się tylko należy że może on wytrzymać ciśnienia rzędu 250 czy nawet 500 bar, bo prawdę powiedziawszy  niezły może być z tego pocisk. Druga sprawa - ciśnienia nabijane są często  w MPa - a jeden MPa to ok 10 bar. 

Z doświadczenia wiem że, o ile nie było jakichś drastycznych akcji z opiłkami w oleju to kontrola oraz ewentualne dopompowanie azotu co dwa lata wystarczy. Duże znaczenie ma także olej - niestety membramy są różne, zdarza się że olej niezgodny z zaleceniami przyspiesza jej niszczenie, powoduje twardnienie, kruszenie itp. Zadaniem jest utrzymanie równego ciśnienia w układzie oraz wytłumienie jego pulsacji które występuje przy pompach zębatych. Z drugiej strony mogą one pracować jako amortyzatory. Stosowane coraz częściej w Turach, czasem można dołożyć akumulator do tylnego TUZ - wtedy zmniejszamy ryzyko wyrwania mocowania przy gwałtownych przeciążeniach - szybka jazda po dziurach z ciężką maszyną. Z pewnością jest na tym forum kilku rolników którzy tego doświadczyli. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×