krzycho88

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzycho88    0

Witam. W mf 595 konczy sie silnik, to wiem ze trzeba go robic. przy orce został trochę dojechany ze na 2terenowej nie idzie za bardzo i komin czerwony juz po chwili. Ostatnio nie palił wymieniłem pomkę wspomagającą, pomogło, palił ale silnik nie równo chodził. Miałem wrażenie jakby nie palił na 4 gary, więc sprawdzałem wtryski ale są ok. Pompa po regeneracji, i znowu nie pali.

Załozyłem nowe filtry pompka przeczyszczona, więc powinno byc ok, a nie jest.

Co to moze byc ? mógł się rozrząd przestawic ?

 

z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeśli z paliwem jest wszystko ok., to sprawdź luz na zaworach i przydałoby się sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Sam rozrząd nie przestawi się, chyba że ścięło klin na którymś kole, co w dieslu skutkowałoby kolizją tłoków z zaworami. Spróbuj odpalić przy pomocy samostartu, plaka, czy muchozolu, może jest zimno i niskie ciśnienie w cylindrze nie doprowadza do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Ten czerwony tłumik to dopalanie paliwa w wydechu, co może sugerować wypalone zawory. Co widać z odmy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Sciągaj głowice jakieś ziu ziu się stało, jak wali z odmy, paliwo spala się w tłumniku.... a olej przybywa w misce? miałem kiedyś taki przypadek dziura w tłoku była, możliwe też że pierścienie pękły albo się zapiekły,wypalone czy spięte zawory nie maja nic do odmy


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

z olejem jest wszystko ok. wolałbym nie rozbierac bo mam jeszcze 5h do orania i dlatego w temacie pilne :)

ale bez tego widze ze sienie obędzie :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Do odmy nie(chyba że takie coś jak prowadnica zaworu - przestało istnieć), do tłumika mogą coś mieć . Jakby zmierzył ciśnienie albo zdjął kolektor wydechowy, to by widział na którym cylindrze to się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

zorzyk2 chodzi ci o te pierścienie co mogą byc zapieczone ? troche to niemozliwe zeby sie chyba zapiekły (tak mi sie wydaje bynajmniej) ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ja nic nie pisałem o pierścieniach. Te silne przedmuchy do komory korbowej powoli się nasilały czy bardziej tak znienacka? Możliwe jest, że każdy cylinder coś od siebie daje(mocno zużyty silnik) i to że na jednym cylindrze coś się stało. Zdarza się zapieczenie pierścieni, mogą też stanąć w wyniku zatarcia, mogą pęknąć. Te dwa ostatnie przypadki przeważnie dają dodatkowe odgłosy.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

to jak chcesz to zmierz ciśnienie sprężania wyjaśni się wszystko bez rozbierania , ale te objawy oba razem to coś z ciśnieniem sprężania niedobrego się stało, gdybyś miał samo spalanie paliwa w wydechu to poprzestawiany rozrząd lub początek wtrysku,ale jak kompresja idzie w dół(tj. piszesz "ciuchcia"z odmy) to sprawa jasna- duża nieszczelność na którymś cylindrze, tylko dodatkowym objawem musi być ON w oleju

jeszcze napisz czy z odmy wali powietrze-kompresja czy sam dym, bo jak dym bez kompresji to gdzieś się olej smaży np. panwia się obróciła itp. przypadki


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

to jak chcesz to zmierz ciśnienie sprężania wyjaśni się wszystko bez rozbierania , ale te objawy oba razem to coś z ciśnieniem sprężania niedobrego się stało, gdybyś miał samo spalanie paliwa w wydechu to poprzestawiany rozrząd lub początek wtrysku,ale jak kompresja idzie w dół(tj. piszesz "ciuchcia"z odmy) to sprawa jasna- duża nieszczelność na którymś cylindrze, tylko dodatkowym objawem musi być ON w oleju

jeszcze napisz czy z odmy wali powietrze-kompresja czy sam dym, bo jak dym bez kompresji to gdzieś się olej smaży np. panwia się obróciła itp. przypadki

kiedy jeszcze odpalał były drgania całego ciągnika. co do tego dumy z odmy to sprawdze i wszystko opisze :)

 

zorzyk2 dymek się nasilał stopniowo

 

co do odmy to dym idzie swobodnie bez kompresji

Edytowano przez krzycho88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo debatować ciągnik z początku lat 80-ych czyli 30 na karku myślicie że ile to będzie chodzić kupując taki sprzęt trzeba się z tym liczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scisly97    0

Mieliśmy podobny problem w 698. Z odmy jak z lokomotywy. Tylko że w naszym nie chciał odpalić na rozgrzanym silniku. Okazało się, że silnik się zacierał. Teraz zrobiony silnik i jest wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jeżeli dym idzie swobodnie to obala to teorie o uciekającej kompresji, a utwierdza w pewności że gdzieś smaży się olej np, na obróconej panewce,co nie ma związku z czerwonym kominem i nierówną pracą, mogą to być 2 różne usterki

 

lub jest jeszcze jedna sprawa łącząca te wszystkie objawy: jest źle ustawiony początek wtrysku, walnięta pompa lub zacięty wtryskiwacz, na wskutek zbyt późnego zapłonu ciągnik nie pracuje równo, niespalone paliwo spala się w tłumniku, powstaje duża temp na tłokach lub ktorymś tłoku ,a jetoil spryskujący olejem tłok od dołu spala się na wskutek wysokiej temp, dając dym, troche zagmatwane ale możliwe :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    9

Kolego czeka Cie rozbiurka slnika, wymiana prowadnic wraz z zaworami, proponuje rowniez zrobic planowanie bloku i wymienic tuleje. Jestem akurat na etapie skladania takiego samego slilnika i mialem podobne objawy, lecz ciagnik chodzil rowno jedynie z odmy lecialo jak z lokomotywy. Jesli ciagnik drzy i nie rowno pracuje mozliwe ze pompa oleju przeskoczyla na zebatce ,ale to malo prawdopodobne, musialoby klin sciac. I wazne jest zeby pompe ustawic wedlug znakow na kole, bo posiada ona przeciw wagi.


Ursus:360, 360 3P,Białoruś JUMZ koparka rolnicza,MF 595 MKII MP:)
a w przyszłości Fendt(612 145KM) lub MF(8110-8120,135-145KM):)
Jeśli jesteś z okolic Wielunia i Sieradza napisz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

A więc rozebrałem go i poszła uszczelka pomiędzy 1 a 2 tłokiem, są wrzery w tulejach (tych dwóch) i w bloku. Progi na tulejach, a więc generalka prawie. Zobaczymy co dalej :/

 

Dzięki za pomoc :)

 

jak uzupełnic wrzery w bloku ? jakims klejem np.POXIPOL ? Słyszałem o jakiejs elektrodzie sprebrzance do spawania bloków, gdzie to mozna kupic ?

Jakie waszym zdaniem najlepsze rozwiązanie ?

 

Jezeli prowadnice zaworów wydechowych mają delikatne, mało wyczuwalne luzy to wymieniac je ?

Jak z tymi drugimi ? wymieniac ? (mają mniejszy luz)

Edytowano przez krzycho88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

A więc rozebrałem go i poszła uszczelka pomiędzy 1 a 2 tłokiem, są wrzery w tulejach (tych dwóch) i w bloku. Progi na tulejach, a więc generalka prawie. Zobaczymy co dalej :/

 

Dzięki za pomoc :)

 

jak uzupełnic wrzery w bloku ? jakims klejem np.POXIPOL ? Słyszałem o jakiejs elektrodzie sprebrzance do spawania bloków, gdzie to mozna kupic ?

Jakie waszym zdaniem najlepsze rozwiązanie ?

 

 

Jak z prowadnicami ssącymi ? wymieniac ? (mają mało wyczuwalny luz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zolson21    0

Witam.Panowie zbieram się do wymiany tylnich wieszaków. moje pytanie od jakiego ciągnika będą pasowały? moje są dorabiane i oporne w regulacji. proszę o podpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

Witam.Panowie zbieram się do wymiany tylnich wieszaków. moje pytanie od jakiego ciągnika będą pasowały? moje są dorabiane i oporne w regulacji. proszę o podpowiedz.

elo kolego. szukaj, sprzedają czasami mf 595 na częsci więc wiesz warto popytac, na allegro np.

 

koledzy czym uzupełnic wżery w bloku pomiędzy 1 a 2 tuleją ? klej jakis ? wydmuchało z tulejami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam posiadam od dawna MF 255 i chciałbym zapytać czy opłaca się zwiększać dawkę paliwa w nim? Czy w ogóle wystąpi jakikolwiek przyrost mocy? Czy będzie tylko mocniej kopcił ?
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez Haczyk93
      Witam, mam problem z Mf255. Na każdym biegu szarpie. Jedzie tak jakby coś przeskakiwało i za chwilę łapał od nowa. Przy wyższych prędkościach aż cały przod podskakuje. Jakieś sugestie co to może byc ? Dodam że jest po remoncie skrzyni biegów i wymianie pompy podnosnika.
    • Przez HejoMatejo
      Dzień dobry,
      Mam okazję kupić przyczepę tandem ze zdjęcia. Waga przyczepy to około 3 tony, chciałbym ściągnąć zabudowę i mieć platformę do wożenia slomy/siana. Przyczepę chciałbym zaczepiać na dolny zaczep hitch i tutaj pytanie czy nie będzie za ciężka do MF 255? Jeździć będę głównie po asfalcie.

    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Panowie mam taki problem mf 255 nowa chłodnica .nowa pompa wody .nowy termostat .nowy wskaźnik temperatury ciągnik teraz na tych upałach bez większego obciążenia praktycznie praca na pusto po przejechaniu 1km temperatura idzie tak na 3/4 zielona pola nie wchodzi na czerwone ale jest blisko,wąż górny bardzo ciepły ten który idzie z bloku też natomiast dolny wąż zimny ,tak samo chłodnica na górze gorąca a na dole zimna.co jeszcze może być nie tak .jeszcze jedno co mnie dzisiaj zaciekawiło to to że silnik był zalany płynem i dzisiaj jak odkręciłem kranik ten w bloku to płyn nie poleciał  żeby spuścić płyn do wymiany pompy to .tylko było zapchane takim błotem dopiero przepchnalem to śrubokrętem i płyn poleciał.w sierpniu w tym ciągniku był robiony kapitalny remont silnika .może ktoś będzie miał pomysł.dawniej to pamiętam że bardzo powoli rosła temperatura w tym mf 255 a teraz właśnie odrazy po odpaleniu chwila i już wskazówka idzie na górę a dosłownie za chwilę idzie pod czerwone pole .dodam że stary zegar nie pokazywał temperatury i było powiedziane że Ferguson długo się grzeje zmieniłem zegar i na tym nowym odrazu pokazuje właśnie 3/4 zielonego pola ,gdyby był przegrzany jak to można sprawdzić ??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj