Skocz do zawartości
krzycho88

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzycho88    0

Witam. W mf 595 konczy sie silnik, to wiem ze trzeba go robic. przy orce został trochę dojechany ze na 2terenowej nie idzie za bardzo i komin czerwony juz po chwili. Ostatnio nie palił wymieniłem pomkę wspomagającą, pomogło, palił ale silnik nie równo chodził. Miałem wrażenie jakby nie palił na 4 gary, więc sprawdzałem wtryski ale są ok. Pompa po regeneracji, i znowu nie pali.

Załozyłem nowe filtry pompka przeczyszczona, więc powinno byc ok, a nie jest.

Co to moze byc ? mógł się rozrząd przestawic ?

 

z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jeśli z paliwem jest wszystko ok., to sprawdź luz na zaworach i przydałoby się sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Sam rozrząd nie przestawi się, chyba że ścięło klin na którymś kole, co w dieslu skutkowałoby kolizją tłoków z zaworami. Spróbuj odpalić przy pomocy samostartu, plaka, czy muchozolu, może jest zimno i niskie ciśnienie w cylindrze nie doprowadza do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Ten czerwony tłumik to dopalanie paliwa w wydechu, co może sugerować wypalone zawory. Co widać z odmy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    158

Sciągaj głowice jakieś ziu ziu się stało, jak wali z odmy, paliwo spala się w tłumniku.... a olej przybywa w misce? miałem kiedyś taki przypadek dziura w tłoku była, możliwe też że pierścienie pękły albo się zapiekły,wypalone czy spięte zawory nie maja nic do odmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

z olejem jest wszystko ok. wolałbym nie rozbierac bo mam jeszcze 5h do orania i dlatego w temacie pilne :)

ale bez tego widze ze sienie obędzie :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Do odmy nie(chyba że takie coś jak prowadnica zaworu - przestało istnieć), do tłumika mogą coś mieć . Jakby zmierzył ciśnienie albo zdjął kolektor wydechowy, to by widział na którym cylindrze to się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

zorzyk2 chodzi ci o te pierścienie co mogą byc zapieczone ? troche to niemozliwe zeby sie chyba zapiekły (tak mi sie wydaje bynajmniej) ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Ja nic nie pisałem o pierścieniach. Te silne przedmuchy do komory korbowej powoli się nasilały czy bardziej tak znienacka? Możliwe jest, że każdy cylinder coś od siebie daje(mocno zużyty silnik) i to że na jednym cylindrze coś się stało. Zdarza się zapieczenie pierścieni, mogą też stanąć w wyniku zatarcia, mogą pęknąć. Te dwa ostatnie przypadki przeważnie dają dodatkowe odgłosy.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

to jak chcesz to zmierz ciśnienie sprężania wyjaśni się wszystko bez rozbierania , ale te objawy oba razem to coś z ciśnieniem sprężania niedobrego się stało, gdybyś miał samo spalanie paliwa w wydechu to poprzestawiany rozrząd lub początek wtrysku,ale jak kompresja idzie w dół(tj. piszesz "ciuchcia"z odmy) to sprawa jasna- duża nieszczelność na którymś cylindrze, tylko dodatkowym objawem musi być ON w oleju

jeszcze napisz czy z odmy wali powietrze-kompresja czy sam dym, bo jak dym bez kompresji to gdzieś się olej smaży np. panwia się obróciła itp. przypadki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

to jak chcesz to zmierz ciśnienie sprężania wyjaśni się wszystko bez rozbierania , ale te objawy oba razem to coś z ciśnieniem sprężania niedobrego się stało, gdybyś miał samo spalanie paliwa w wydechu to poprzestawiany rozrząd lub początek wtrysku,ale jak kompresja idzie w dół(tj. piszesz "ciuchcia"z odmy) to sprawa jasna- duża nieszczelność na którymś cylindrze, tylko dodatkowym objawem musi być ON w oleju

jeszcze napisz czy z odmy wali powietrze-kompresja czy sam dym, bo jak dym bez kompresji to gdzieś się olej smaży np. panwia się obróciła itp. przypadki

kiedy jeszcze odpalał były drgania całego ciągnika. co do tego dumy z odmy to sprawdze i wszystko opisze :)

 

zorzyk2 dymek się nasilał stopniowo

 

co do odmy to dym idzie swobodnie bez kompresji

Edytowano przez krzycho88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo debatować ciągnik z początku lat 80-ych czyli 30 na karku myślicie że ile to będzie chodzić kupując taki sprzęt trzeba się z tym liczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scisly97    0

Mieliśmy podobny problem w 698. Z odmy jak z lokomotywy. Tylko że w naszym nie chciał odpalić na rozgrzanym silniku. Okazało się, że silnik się zacierał. Teraz zrobiony silnik i jest wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Jeżeli dym idzie swobodnie to obala to teorie o uciekającej kompresji, a utwierdza w pewności że gdzieś smaży się olej np, na obróconej panewce,co nie ma związku z czerwonym kominem i nierówną pracą, mogą to być 2 różne usterki

 

lub jest jeszcze jedna sprawa łącząca te wszystkie objawy: jest źle ustawiony początek wtrysku, walnięta pompa lub zacięty wtryskiwacz, na wskutek zbyt późnego zapłonu ciągnik nie pracuje równo, niespalone paliwo spala się w tłumniku, powstaje duża temp na tłokach lub ktorymś tłoku ,a jetoil spryskujący olejem tłok od dołu spala się na wskutek wysokiej temp, dając dym, troche zagmatwane ale możliwe :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    8

Kolego czeka Cie rozbiurka slnika, wymiana prowadnic wraz z zaworami, proponuje rowniez zrobic planowanie bloku i wymienic tuleje. Jestem akurat na etapie skladania takiego samego slilnika i mialem podobne objawy, lecz ciagnik chodzil rowno jedynie z odmy lecialo jak z lokomotywy. Jesli ciagnik drzy i nie rowno pracuje mozliwe ze pompa oleju przeskoczyla na zebatce ,ale to malo prawdopodobne, musialoby klin sciac. I wazne jest zeby pompe ustawic wedlug znakow na kole, bo posiada ona przeciw wagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

A więc rozebrałem go i poszła uszczelka pomiędzy 1 a 2 tłokiem, są wrzery w tulejach (tych dwóch) i w bloku. Progi na tulejach, a więc generalka prawie. Zobaczymy co dalej :/

 

Dzięki za pomoc :)

 

jak uzupełnic wrzery w bloku ? jakims klejem np.POXIPOL ? Słyszałem o jakiejs elektrodzie sprebrzance do spawania bloków, gdzie to mozna kupic ?

Jakie waszym zdaniem najlepsze rozwiązanie ?

 

Jezeli prowadnice zaworów wydechowych mają delikatne, mało wyczuwalne luzy to wymieniac je ?

Jak z tymi drugimi ? wymieniac ? (mają mniejszy luz)

Edytowano przez krzycho88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

A więc rozebrałem go i poszła uszczelka pomiędzy 1 a 2 tłokiem, są wrzery w tulejach (tych dwóch) i w bloku. Progi na tulejach, a więc generalka prawie. Zobaczymy co dalej :/

 

Dzięki za pomoc :)

 

jak uzupełnic wrzery w bloku ? jakims klejem np.POXIPOL ? Słyszałem o jakiejs elektrodzie sprebrzance do spawania bloków, gdzie to mozna kupic ?

Jakie waszym zdaniem najlepsze rozwiązanie ?

 

 

Jak z prowadnicami ssącymi ? wymieniac ? (mają mało wyczuwalny luz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zolson21    0

Witam.Panowie zbieram się do wymiany tylnich wieszaków. moje pytanie od jakiego ciągnika będą pasowały? moje są dorabiane i oporne w regulacji. proszę o podpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho88    0

Witam.Panowie zbieram się do wymiany tylnich wieszaków. moje pytanie od jakiego ciągnika będą pasowały? moje są dorabiane i oporne w regulacji. proszę o podpowiedz.

elo kolego. szukaj, sprzedają czasami mf 595 na częsci więc wiesz warto popytac, na allegro np.

 

koledzy czym uzupełnic wżery w bloku pomiędzy 1 a 2 tuleją ? klej jakis ? wydmuchało z tulejami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×