Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

 

Jest tak.

Zasilanie do stacyjki (15), wyjście (54 ze stacyjki) na bezpiecznik, włącznik świateł stop, kostka połączeniowa na błotniku, rozejście do dwóch żaróweczek światła stop. Bezpiecznik 8A.

Za każdym razem, gdy włożę kluczyk i wcisnę pedały hamulców bezpiecznik robi cyk i wkładam nowy. No i po trzecim bezpieczniku nie dałoby się mnie słuchać.

 

Zasilanie czego masz podłączone do 15? Jeżeli jest tak jak piszesz to masz gdzieś zwarcie, chociaż obstawiam, że masz źle podłączone. Z drugiej strony to nie jest Case Puma, żeby były problemy z połączeniem tak prostej instalacji. Do sprawdzenia po kolei: lampy, kostka na błotniku, przewody.

Opublikowano

Wymieniłem niedawno włącznik stop, lecz zauważyłem, że to nic nie dało. Poszukałem przyczyny i znalazłem spalone dwa ostanie bezpieczniki. Wymieniłem i wszystko grało. Wczoraj po wjeździe do garaży po naciśnięciu hamulca zauważyłem, że oprócz świateł stop włączają mi się przednie światła. Czy ktoś może wie czemu tak się dzieje?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak, wszyscy wiemy dlaczego tak się dzieje: źle podłączone przewody, lub zwarcie w wiązce, ewentualnie w skrzynce połączeniowej na lewym błotniku, skrzynce bezpieczników, lub gnieździe przyczepy. I żeby od razu uprzedzić Twoje pytanie gdzie jest to zwarcie, odpowiadam: to już musisz znaleźć sam. Przedzwoń przewody i już wszystko będziesz wiedział.

Opublikowano

Jeśli włączają Ci się tylko pozycyjne z przodu to może źle włożyłeś żarówkę z tyłu (stop+ pozycja) ,oczywiście pod warunkiem że masz tam dwuwłóknową.I też może Ci robić taki mostek że wciskasz stop a świeci pozycja lub odwrotnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Racja. Może też być tak, że włożył zwykłą żarówkę i wtedy też będzie mostkować stop z pozycyjnymi.

Opublikowano

Tylko że mi włączają się światła drogowe. Dzisiaj rano sprawdziłem czy dalej tak jest to raz włączały się światła raz nie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to w takim razie do sprawdzenia wiązki przy skrzynce bezpieczników.

Opublikowano

Wiem że regulator RG-15D jest z minusem na masę.Aczkolwiek nie dam sobie ręki uciąć że jak podłączysz któryś z tych twoich to też może działać...

Opublikowano (edytowane)

Mi kiedyś spaliła się żarówka. :D

Patrz mi tez :D :D

 

 

Za każdy następny post nie na temat posypią się ostrzeżenia.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

@mtracz było jakieś zwarcie ale nie wiem dokładnie gdzie ale miałem dokładnie dziś taki problem jak kolega @gz330 i naprawiłem to takim sposobem a mianowicie w tylnej prawej lampie zamieniłem miejscami kable od "stopu" i świateł normalnych i problem z zapalającymi się drogowymi razem ze "stopem" znikł

 

mam nadzieję że ten post "komuś się przyda"

Opublikowano

Panowie.

 

Problem:

 

Akumulator naładowany do ok. 12.5V (2 letni), rozrusznik po regeneracji, nowa instalacja, a skurczybyk nie chce zapalić!

Podładuje go 10 minut odpali z odpężnika, ale z problemami. Naładuje go przez 8 godzin, pokazuje prawie 14V odpala bez problemu ok. 10-15 razy, potem kilka razy z odprężnika a potem gleba... W ogóle nie pali... Doprowadza mnie do szewskiej pasji!

 

Jakieś pomysły co do przyczyny? Podejrzewam akumulator, ale i tak nie mam kasy na nowy. Co myślicie o zakupie akumulatora o większej pojemności? Jakieś 160Ah.

 

Proszę o jak najszybszą pomoc! Coś czuję, że zostanę na polu.... :( :(

Opublikowano

masz wogole ladowanie?? Moze byc ze aku u mnie jeszcze na gwarancji byl i siadl ale nie uznali bo powiedzieli ze aku rozladowany i opad masy czynnej :mellow: a jak bym dal naladowany to powiedzieli by ze dobry bo naladowany :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po pierwsze sprawdź jakie masz ładowanie! Dopiero potem możemy coś pomóc, być może aleternator padł.

Opublikowano

Mam prądnicę. Ładowanie jest bo jak już zapali to po podłączeniu miernika do akumulatora napięcie powoli wzrasta. Rewelacji nie ma, ale napięcie rośnie. Jak na razie szlifuję i czyszczę styki na rozruszniku a akumulatorze. Zobaczymy co się stanie jak spróbuję go odpalić, ale przeczuwam, że nic to nie da :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v