Skocz do zawartości
waldi32

zakup używanego pronara

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

waldi32    0

witam.mam pytanko,jakie są ceny używanych pronarów 82 lata 2001-2004,czy warto kupić na moście bramowym?na co zwrócić uwagę przy zakupie no i czy brać pronara a może mtz820?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotrb14    187

według mnie lepiej było by już wziąść belarusa 820 na moście krzyżakowym, wtedy masz większe koła na przodzie a co za tym idzie lepszy uciąg. a może pomyśl nad używanym 920 albo 952 to będzie o niebo lepsze, bo ma skrzynie synchronizowaną, a jak kupisz tego 820 to będziesz klą to skrzynie i ułożenie biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


hendryk21    2

bierz belarusa, to zajefajny ciągnik, nie pożałujesz

Edytowano przez Matey
post bez argumentacji- warn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czarek6    1

najrozsądniejszym wyborem był by Belarus 952 nowy to koszt 85-100tys. ale możesz poszukać używanego, używany powinieneś znaleść gdzieś tak za 50 tys. ale to zależy od stanu i roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szymon3    0

Jestem w posiadaniu Pronara 1025A z 2004r wiec moge powiedziec cos na jego temat. Szczerze powiem ze jestem z niego zadowolony zaleta jest dosc mocny silnik, jednak najwieksza jego zaleta moim zdaniem jest oszczednosc paliwa no i calkiem przystepna cena. Do tej pory nie robilem przy nim nic procz WOM. Przebieg mojego to 3300 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

waldi32    0

no ja mam na myśli pronara 82sa-tsa lub mtz 82ts.nowy mtz tak super ale fundusze a ostatni mtz poszły ostro cenowo do góry.a ja więcej jak 50tys mieć nie będę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czarek6    1

w takim razie jeżeli chcesz już kupic jakiegoś ruska to kupuj jakiegoś mtz82 za 30 tys. bedziesz już miał rocznik 96" na forum jest dużo info o nich wiec bedziesz miał rozeznanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Uziu92    1408

na krzyzakach o wiele lepszy sam mam 82sa na krzyzaku i w tym mocie nie ma co sie popsoc wiem ze z tymi storzkowymi sa problemy i w turze szybko siadaja a co do ceny to za 50 tys spokojnie kupisz pronara 82a ale z sa albo tsa moze byc problem one nawet do 60 tys dochodza ale z tego co sie orientuje to w 82a tez pozniej montowali mosty krzyzakowe

p.s. spalanie tego ciagnika cie pozytywnie zaskoczy o ile bedzie wszystko z nim w przadku biorac pod uwage uklad zasilania silnika a i tak samo z naprawami czesci tanie jak barszcz i duzo zeczy sam i przyslowiowym mlotkiem i przecinakiem naprawisz

pozdrawiam wszystkich posiadaczy kumurunów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

waldi32    0

no właśnie tanie części i niskie spalani,koszty,koszty i jeszcze raz koszty przy dzisiejszych cenach on to tez jest ważne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uziu92    1408

no czesci to bardzo tanie za 80 zl masz tarcze sprzegla tam praktycznie nie ma czesci drozszych niz 100zl jedynie moze alternator i rozrusznik oczywiscie mowie o czesciach takich ktore sie najczesciej zuzywaja lub psuja a spalanie w ciezkiej pracy podobne do spalania ursusa c 360 a przynajmniej u mnie tak jest a przy dzisiejszych cenach ropy to chyba ma znaczenie ja osobiscie polecam ci belarusa albo pronara bo te starsze mtz sprzed 2000 roku maja waskie opony i sa o wiele lzejsze o belarusow i pronarow co przeklada sie na uciag

p.s ludzie narzekaja ze cieknie w nich hydraulika ale ciagikow na monobloku to juz raczej nie dotyczy

u mnie pod ciagnikiem suchutko nic nie cieknie to juz inne rozwiazania zachodnie nie ruskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

waldi32    0

a na co zwrócić uwagę jak będę kupował? gdzie zajrzeć ? i co najcześciej psuje się ? u mnie raczej z turem nie będzie śmigał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uziu92    1408

z moich doswiadczen radzil bym zwrocic ci uwage na rame idaca przy silniku czy nie jest pospawana i popekana czy kable nie sa poodpinane z czujnikow i czy nie porwane sprawdz wskazanie cisnieniomierza na tablicy zegarow czy przy odpalonym silniku nie wygania oleju z odmy i plynu z chlodnicy czy wzmacniacz momentu dziala bo blokade i napedy to raczej trudno bedzie sprawdzic zwroc tez uwage na prace silnika w pronarze 82 sa albo tsa po odpaleniu powinna swiecic sie jedna czerwona kontrolka od cisnienia w ukladze pneumatycznym(czyba ze bedzie nabita butla w co watpie) i na 95% rezerwa paliwa:) bo kto sprzedaje ciagnik do pelna zatankowany ;)

jak cos jeszcze mi sie przypomni to napisze

p.s jak chcesz to napisz do mnie na gadu wieczorkiem to ci pare zeczy powiem

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

waldi32    0

dzięki uziu92 odezwie się

 

a jaka jest wasza opinia która kabina lepsza wygodniejsza pronaroska czy te montowane w mtz chodzi mi o pozom hałasu,ergonomie.wiadomo luksus nie ma ale znając życie coś jest lepsze a coś gorsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam MTZ z 99r i Pronara z 2005r. Jesli czodzi o kabinę:

-w MTZ jest ciszej, ogrzewanie i wentylacja jest o niebo lepsza, więcej miejsca dla pasażera(ów), wykończenie kabiny jest przyjemniejsze

-w Pronarze natomiast jest lepsza widoczność, kabina bardziej szczelna, jest gniazdo zapalniczki, wnęki na drobiazgi.

Ogólnie ta Pronarowska jest bardziej nowoczesna i myśle że ergonomia jest na +

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

waldi32    0

a od kiedy belarusy na krzyżaku wychodziły?z jakim sprzętem pracują u was pronary,mtz82,belarusy.kilka nazw a generalnie to prawie te same ciągniki .i na jakich glebach

 

oczywiscie mowa o 80-90km taki zakres mocy interesuje mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

walus90    0

Ja byłem dzisiaj oglądać Pronara, właściwie to miały być trzy Pronary 82. Jeden 2006r za 57tys., drugi 2007r za 67 tys. z turem, a trzeci 2007r bez tura. No dzwoniłem wczoraj wieczorem, żeby się umówić i było ok. A dzisiaj zajeżdżamy z bratem (150km w jedną stronę) a tu stoi tylko jeden (ten 2006r) i to odbiegający od zdjęcia (inny ciągnik) i taki ściuchrany, że pożal się Boże. A gdy zapytałem o te 2007r to było tak:

Ja- ...a te 2007 gdzie?

On- nie ma.

Ja- ...Ale jeszcze wczoraj o 21-szej były...

On-Ale dzisiaj już nie ma!

Wydaje mi się że tych ciągników wogóle nie było, bo wątpię w to że do południa sprzedałby 2 traktory...;/ Wogóle zero zainteresowania klientem.

 

Więc jak kupujesz ciągnik to po pierwsze sprawdź czy sprzedawca jes uczciwy. A jeśli chodzi o traktor to wizualnie jak się prezentuje (czy zadbany czy ściuchrany-jak ten co ja dzisiaj oglądałem), czy nie ciknie nigdzie, czy wszysto działa, czy luzów nie ma na krzyżakach i jak chodzi. Reszta ujawni się w polu przy obciązeniu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×