Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja mam nawet 3 mierniki, ale duże diody prostownicze w tym diody główne mostka prostowniczego alternatora sprawdzam pod obciążeniem i bo to jest najpewniejszy test diod.

To że miernik źle pokaże to nie cud. Po prostu ma za mały prąd pomiarowy do diod 25A i test może być błędny jak przy nie odlutowanych cewkach stojana.

Opublikowano (edytowane)

t25aaa chyba jeszcze mało miałeś do czynienie z diodami :D

Wynik pomiaru miernikiem nie zawsze może być miarodajny (zbyt mały prąd pomiarowy) pokaże że jest sprawna, a w układzie lipa. Co innego odpowiedni miernik do mierzenia diód pod dużym prądem... Ale jak dla mnie jedyny miarodajny pomiar to pomiar pod obciążeniem.

Trafiają się takie diody wzbudzenia że miernik pokazywał mi że są dobre, a po sprawdzeniu żarówką świeciła w obie strony... Natomiast diody prostownicze miernik jak i żarówka pokazywały ok.

 

Koledzy już mnie uprzedzili :P

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Zamiast sprawdzać i naprawiać niepewne diody jest dużo prostszy sposób na naprawę alternatora ;). Znaleźć w pobliżu jakiś szrot najlepiej z alternatorami od samochodów. Dobrać najbardziej zbliżony parametrami i w miarę nowy za maks. 100 zł (często można kupić całkiem dobry alternator za około 30 zł). Pospawać odpowiednią podstawę. Poprosić znajomego elektryka samochodowego, żeby go dostroił i gotowe. Taki alternator pochodzi znacznie dłużej niż 10 razy naprawiany didami niewiadomego pochodzenia. Znam kilka osób co mają tak zrobione i od tej pory mają spokój.

Opublikowano

Panowie mam takie pytanie odm czego zaczac naprawe instalacji elektrycznej bo nie działa nic nawety swiatla i klakson. Nie za bardzo znam sie na elektryce bo mnie to za bardzo nie interesuje, ale moze ktos poradzi co sie moglo zepsuc i jak ktos ma schemat po polsku instalacji to będę dźwięczny .

Opublikowano

Ja mam alternator od łady i nie bardzo doładowuje, poniewaz przeważnie robie po pracy, najcześciej wieczorem. Mam w planach wstawic jakis mocniejszy alternator, tylko bd problem z kołem bo z paska pk bd musaił przeropbić i klinowy. Panowie 4 halogeny z tyłu i przodu to przesada czy naprawdę bd dobrze sie spisaywałó, szczególnie w nocy. Lubie mieć jano, nie ukrywam..

Opublikowano (edytowane)

łuchajcie, a od czeg jest ta srebrna puszeczka (kształtem przypomina troche dynamo od roweru tam pod zaciskami. Jak przekręcam kluczyk to tam coś cyka nie wiem czy tam jest jakiś przekaźnik, ale chyba tak. A tak w ogóle to jak są 2 bezpieczniki sprawnem, a jeden nie to chyba światła i trym podbne rzeczy powinny funkcjonować prawda? Bo przyznam, ze ten środkowy bezpiecznik jest chyba do d*py.

Edytowane przez plast
Opublikowano (edytowane)

Na środkowym są właśnie podłączone światła, na próbę przełóż dolny do środkowego gniazda, on jest od zegara temperatury.

Oryginalne bezpieczniki mają zapas drutu, a jeśli ten się zużyje kupujesz nowy np. http://allegro.pl/be...4513370181.html

 

Możesz też zrobić tak: http://www.agrofoto....eczniki-w-t-25/

 

Co do puszeczki to nie opisałeś dokładnie...

To jest przekaźnik i on cyka: http://allegro.pl/przekaznik-rozrusznika-t-25-t25-mtz-belarus-i4515002830.html

a obok jest opornik od świecy

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Ogólnie instalacja w rusku to nie porozumienie, jeśli macie reaktywować stara to proponuje wyrzucić ja i zrobić, np. światła wraz ze stopem na wzór instalacji samochodowych z przekaźnikami, ładowane również,

Opublikowano

A ja znam się na elektryce i jestem przeciwnego zdania co przedmówca (Mikua). Owa instalacja prawidłowo użytkowana w zupełności spełnia swoją funkcję (jeżeli chodzi o przekroje przewodów, ich ułożenie, amperomierz, itp.). Pewnie, że obwody świateł (szczególnie przy zastosowaniu żarówek halogenowych) mogłyby być zabezpieczone przekaźnikami ale w tamtych czasach podobnie zresztą jak w ursusach nie stosowano tego typu urządzeń - przekaźników. Wykonuję lub naprawiam instalacje do ciągników z "tamtej epoki" ale nigdy nie kupuję gotowej - nie dam gwarancji na robotę. Jeżeli nie ma z czego poprawić - wolę robić takową samemu. Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano

Ja przekładałem wszystkie bezpieczniki na to środkowe miejsce i dalej nic. W ogóle to one nie są jednakowej mocy chyba z tego co na nich pisało, ale sprawa jest taka czy jak jeden bezpiecznik jest rozpieprzony to poza światłami inne rzeczy będą działać bo mi na zapłonie zależy, aświatła to zrobię jak bedzie moment bo ni ma czasu teraz. Zapon też idzie przez ten bezpiecznik? U mnie to dosłownie nic nie działa. A bezpiecznmik zwatowałem i nic to nie dało.

Opublikowano (edytowane)

rozruch nie idzie przez bezpieczniki, tylko z amperomierza na stacyjke, przekaznik, ew czujnik w skrzyni i do rozrusznika.

Ladowanie masz?

sprawdz kable przy amperomierzu, i kabel przy akumulatorze ten, ktory idzie do wiazki.

 

Ktory rocznik ciagnika, bo mialy rozne instalacje?

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

1977 rok.. Czyli dochodzi jeszcze regulator napiecia w kabinie na ktorym jest zrobione glowne polaczenie przewodow pradowych i do tego przekaznik blokady RB1 (ale on w tej chwili nie ma wiekszego znaczenia).

 

Do tego wiek instalacji, nie wiemy tez ilu 'mechanikow' w niej grzebalo.

Zaczalbym od kompleksowego przejrzenia wszystkich polaczen obwodow, wyczyszczenia koncowek, sprawdzilbym przelaczniki i wszystkie lampy.

Opublikowano

Chłopaki czy taki kabel jak poniżej nadaje się na instalacje elektryczną do ruska ?

post-62432-0-62752600-1412107901.jpeg

Mam podobne nowe przewody tylko 7 żyłowe jeszcze z dodatkową białą izolacją i tylko leżą i niszczeją.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v