Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomocy!!! cos sie stało w moim ursusie c-385 . cały czas podnisnik dobrze działał a teraz cos sie stało i podniesc podniesie ale nie chce opuszczac !!!! prosze o szybka pomoc bo tu czas rozsiewac nawozy a to ciagnik nie sprawny :(

Opublikowano

jeśli podniósł a nie chce opuścić to pewnie zawór w roździelaczu ci się zablokował miałem kiedyś podobną sytuacje jak jeszcze orałem ursusem też podniósł i nie opuszczał ale wystarczyło odkręcić śrubę tuż pod pokrywą podnośnika w obudowie mostu ona jest tak lekko z prawej strony. I w tą dziurę wsadzić śrubokręt ustawiając go na zawór w rożdzielaczu i stuknąć go młotkiem, powinien puścić . A z ty że opada kolego Mateuszu to nie pompa tylko roździelacz bo pompa tylko podnosi a to czy opada czy nie to tylko roździelacz.

Opublikowano

Juz sie wszystko wyjasniło!!!! to zawór który jest za siedzeniem w podłodze był za bardzo wkrecony i dlatego nie chciał opuszczac :( (a tak na marginesie jak jest wkrecony na maksa to nie opuszcza to wiec skad widziec ile go wkrecic zeby z jednej strony opuszczał a z drugiej zeby sie w czasie pracy nie wykrecił i nie ciekł z niego olej ????)

Opublikowano

A mam jeszcze jedno pytanie obok dzwigni do podnoszenia tylnich ramion i kiprowania przyczepy jest jeszcze jedna wajcha która ma 4 zakresy. Do czego ona słuzy i co na kazdym zakresie jest ??

Opublikowano
Juz sie wszystko wyjasniło!!!! to zawór który jest za siedzeniem w podłodze był za bardzo wkrecony i dlatego nie chciał opuszczac <_< (a tak na marginesie jak jest wkrecony na maksa to nie opuszcza to wiec skad widziec ile go wkrecic zeby z jednej strony opuszczał a z drugiej zeby sie w czasie pracy nie wykrecił i nie ciekł z niego olej ????)

On nie powinien sie wykręcić po prostu jak wkrecisz do popru to zablokujesz powrót oleju a jak wykręcisz też do oporu to idzie na pełny przelot i to wszystko.

Opublikowano
A mam jeszcze jedno pytanie obok dzwigni do podnoszenia tylnich ramion i kiprowania przyczepy jest jeszcze jedna wajcha która ma 4 zakresy. Do czego ona słuzy i co na kazdym zakresie jest ??

Jest to dzwignia wyboru systemu regulacji głębokości pracy narzędzi: cisnieniowa, pozycyjna, mieszana i siłowa

Opublikowano
Jest to dzwignia wyboru systemu regulacji głębokości pracy narzędzi: cisnieniowa, pozycyjna, mieszana i siłowa

 

 

możesz dokładniej wytłumaczyć te systemy. Bo u mnie jest tak że gdy będzie ta wajcha w pozycji że tak powiem dotyka podłogi to podnosnik podnosi lub gdy jest w pozycji pionowej to też . Czyli dwie skrajne pozycje to podnosi a dwie środkowe to podnośnik nic nie reaguje.

Opublikowano

Ja podpinam się ze swoim problemem do tego tematu. Robiłem remont wzmacniacza momentu, wymieniłem również mikro-pompkę. Zjechałem ciągnik U-1012 i ku mojemu ździwieniu nie podnosi, ani nie kipruje. Sprawdzam pompę od tych spraw, kręci się, wyczyściłem filtr, poziom oleju jest, a nawet trochę więcej. Moje wrażenie jest takie, że pompa nie zaciąga oleju, dopiero jak ją zaleję od góry to daje ciśnienie. Zastanawia mnie czy olej do tej pompy idzie już pod jakimś ciśnieniem, czy bezwładnościowo ze skrzyni( u mnie bezwładnościowo) i pompa powinna go sama zassać. Dziwne, że do końca działało wszystko i dopiero po zrobieniu wzmacniacza przestało chodzić. Nie wiem czy szukać innych przyczyn czy po prostu wymienić pompę i to załatwi temat. Dodam, że zaleję olejem i działa, ale jak postoi i olej spłynie to znowu trzeba by ją zalać.

Opublikowano
Ja podpinam się ze swoim problemem do tego tematu. Robiłem remont wzmacniacza momentu, wymieniłem również mikro-pompkę. Zjechałem ciągnik U-1012 i ku mojemu ździwieniu nie podnosi, ani nie kipruje. Sprawdzam pompę od tych spraw, kręci się, wyczyściłem filtr, poziom oleju jest, a nawet trochę więcej. Moje wrażenie jest takie, że pompa nie zaciąga oleju, dopiero jak ją zaleję od góry to daje ciśnienie. Zastanawia mnie czy olej do tej pompy idzie już pod jakimś ciśnieniem, czy bezwładnościowo ze skrzyni( u mnie bezwładnościowo) i pompa powinna go sama zassać. Dziwne, że do końca działało wszystko i dopiero po zrobieniu wzmacniacza przestało chodzić. Nie wiem czy szukać innych przyczyn czy po prostu wymienić pompę i to załatwi temat. Dodam, że zaleję olejem i działa, ale jak postoi i olej spłynie to znowu trzeba by ją zalać.

 

a wymieniłeś filtr oleju, czy tylko czysciłeś filtr ssący??? musisz jeszcze wymienić ten drugi (PP 8,4)

Olej do pompy idzie bezwładnosciowo.

Czasami zdarza sie że zetnie frez na wałku pompy hydraulicznej. Ja miałem tak samo też po zrobieniu wzmacniacza momentu.

Przyczyn może być wiele.

Opublikowano

Nowa pompa załatwiła sprawę, stara już nie chciała zasysać, tylko dziwne, że do końca działała i po remoncie wzmacniacza przestała działać. Gdy w filtrze wymontowałem ten zawór na dole to wtedy również działało na starej tylko olej nie jest w takiej sytuacji filtrowany.

Opublikowano
Jest to dzwignia wyboru systemu regulacji głębokości pracy narzędzi: cisnieniowa, pozycyjna, mieszana i siłowa

 

A czym się różni ciśnieniowa od siłowej?

Opublikowano
A czym się różni ciśniwniowa od siłowej?

w ciągnikach C-385 i pochodnych regulacja siłowa jest sterowana z cięgieł dolnych a nie jak w większosci ciągników z ucha łacznika centralnego (rzymki) więc regulacja cisnieniowa jest sterowana cisnieniem oleju w układzie a siłowa od oporu stawianego przez urządzenie podpięte do TUZ-a

Opublikowano

Witam

Posiadam od niedawna ursusa 904, jest to wersja eksportowa, ma przedni napęd, wiec podobny do 914, 385A.

Mam taki problem ze wogóle ciągnik nie chce podnosić ani opuszczać cięgieł. próbuje z właczanym wałkiem i ruszam dzwigniami z prawej strony kierowcy ( rozumiem ze jedna jest do podnosnika a druga do np. kiprowania). Wiec mam takie pytanka:Czy do podnoszenia musi być właczany wałek?? i czy jest jakiś wyłacznik pompy np. na zewnatrz?Moze jest to jakos odlaczone, bo wogole nie reaguje na ruchy dzwigniami,

Proszę o szybką odpowiedz i pozdrawiam

Opublikowano

W 914 jest wyłącznik pompy pod kabiną, po lewej stronie traktorka ;) To jest taka małą gałeczka i przesuwa sie ją do przodu lub do tyłu, tak więc tam musisz szukać :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez kubakar117
      Witam Mam problem w Valtrze n134 active mianowicie chodzi o tylny tuz.Czasami potrafi się przyciąć. Po naciśnięciu przycisku mruga kłódka na prawej konsoli z regulacją .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v