Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.

 

Kupiłem niedawno swój pierwszy ciągnik Ursus C-330M popracował trochę w polu i już widzę niski poziom oleju w silniku, w pompie chyba też mało, bo pług opada trochę po chwili, nie wiem gdzie jeszcze w tym ciągniku trzeba wlewać olej, najlepiej żeby to były oleje wielosezonowe, jak zabraknie to wleje do pełna.

 

Proszę o rady jaki olej i do czego trzeba wlewać, chciałbym kupić taki olej na Allegro, czy to musi być koniecznie oryginalny, czy najtańszy zamiennik wystarczy.

 

zależy w jakiej kondycji masz silnik.Jak silnik jest zdrowy to lej 15W/40 np.Falco

Ja leje albo Lotosa DIESEL albo Mobil1 bo takie oleje mam mozliwość załatwienia z pracy to takie leje :rolleyes: i jest OK.

Zapnij coś co bedzie miał ciapek ciężko i jedż w pole pojeżdzij z 30 min np.orka, kultywator i zobacz czy spod kurka wlewu oleju  nie idzie olej , jak jest sucho to silnik OK

Opublikowano

Pójdzie co ma nie iść, tylko np do remontu nakręci 2tys mth mniej niż na dobrym oleju, a kto odpala ciągnik co dzień to niech wleje superol do szklanki i wystawi zimą na mróz -25st C i spróbuje zaczerpnąć go strzykawką - zabite kanały olejowe mają podobną średnicę.... 

Opublikowano

2 tys do remontu??? A to ciekawe!! że na superolu 2 tys do remontu pochodzi To ciekawe że za komuny nic innego nie było i lali ten właśnie znienawidzony chyba przez ciebie superol i ciągniki latały po 7-8 tyś i nic im się nie  działo Przy czym mało kto w PGRach się przejmował zmianami olejów czy czymkolwiek innym

Opublikowano

Naucz się czytać , napisałem że na dobrym oleju wytrzyma przykładowo 2 tys mth dłużej do remontu głównego oczywiście lejąc go od nowości i wymieniając na czas... Nie mówię już o czystości silnika po superolu. Ja leje do wszystkiego dobre oleje a sprzęty z lat 80-tych - w kombajnie miałem swego czasu magnateca - walnął przewód olejowy, w ciągu chwili wywaliło cały olej z silnika, na pełnych obr i temperaturze pracy - zauważyłem że kontrolka się świeci i zgasiłem silnik, zmieniłem przewód, zalałem olej i chodzi już 4 sezony jak chodził, na superolu by panewki poszły się je.....ć 

Opublikowano

2 tys do remontu??? A to ciekawe!! że na superolu 2 tys do remontu pochodzi To ciekawe że za komuny nic innego nie było i lali ten właśnie znienawidzony chyba przez ciebie superol i ciągniki latały po 7-8 tyś i nic im się nie  działo Przy czym mało kto w PGRach się przejmował zmianami olejów czy czymkolwiek innym

 

A mieli wybór jak był tylko ten tu musieli lać  albo na oleju lub bez i tyle.Dziś  o wiele  poprawiła się jakość więc jest w czym wybierać

Opublikowano

U mnie ojciec kupił 3 letniego ursusa 4011 obrabiał usługowo praktycznie 70% wsi, orka, snopowiązałka, kopaczka itp, śmieszą mnie ludzie co szczycą się że mają nie ruszaną 60-tkę z 85r i to super traktor bo się nie psuje a odpalają ją tylko na siew i na żniwa.... Na strychu w papierach znalazłem chyba 3 kwity z wymiany całego silnika w POM-ie, za garażem na złomie tyle samo zdartych wałków wom, ja sam pamiętam 2 remonty... Takie pytanie - czemu w zachodnich silnikach wał zdziera się na gładko ( co myli strych mechaników że jest jak nowy więc nie ma co go ruszać) a w ursusie są rysy że paznokieć można złamać ? Wina jakości? A może właśnie oleju 

Opublikowano

Głównie oleju i użytkowania i złożenia jaki dasz  luz na panewce inni dają zbyt mało  2 setki lub 1 setka tylko i są efekty z stąd.Zależy ile taka 60-tka z 85 przerobiła bo jak 2 tyś czy 3 tyś to nie jest  gdzie 4011 zrobiła 5 razy więcej i do dziś chodzi,a 60-tka zrobic 6 tyś albo most leci już lub silnik

Opublikowano

Witam

To mój pierwszy post.

Jak sprawdzić poziom oleju w regulatorze obrotów (C330 M) ? Jak odkręciłem na górze śrubkę kluczem chyba 19 pomalowaną na czerwono to tam nie ma żadnej miarki jak np obok w pompie paliwa na podobnej wysokości jest też czerwona śrubka z miarką odkręcana płaskim srubokrętem.

PS. Dobrze że przewertowałem wszystkie posty w tym temacie bo byłem zmartwiony niewielką ilością oleju w w tej pompie. 

Opublikowano

A nie uważacie że nalanie do zwolnic do 360  oleju gęstszego niż hipol będzie lepszym rozwiązaniem ?  chodzi mi o wyciszenie  zwolnic chociaż trochę...

 

Opublikowano

Jakim olejem zalewajcie silnik w C 330  jakie zdanie macie o oleju silnikowym superol jak zalewam silnik olejem superol  od 5 lat to mogę zmienić olej na jakiś lepszy naprzykład turdus 

Opublikowano

ja po remoncie kapitalnym zaczalem lac Superola F szkoda go zalewac zwyklym cc a Superol F to chyba dobry stosunek ceny do jakosci do takiego silnika. a A pewnie lejesz zwyklym Superolem CC 30 u mnie przed remontem to z tego oleju zostalo kilka mm osadu wewnatrz bloku silnika, wiec przejscie na jakis olej wysokiej jakosci o lepszych wlasciwosciach czyszczacych moglo by doprowadzic do wyplukania tego osadu, wiec ja bym radzil Pzejscie na Superola CC ale olepkosci 15W40 czyli Superola M albo Superola F tez nie powinno sie nic stac a olej sporo lepszy bo ten zwykly to jest letni a zima sie z niego robi smola xD

Opublikowano

Hahahaha Szkoda zalewać zwykłym CC superol.Chłopie robiłeś kapitalkę a nie wyczyściłeś ścianek bloku oraz kanałów olejowych po tym olejopodobym specyfikem? To co za kapitalka? Nic nie wypłuka to są mity,abyś olej zmieniał na czas.Żaden superol nie jest dobry 

Opublikowano

Remont kapitalny silnika nie był robiony od nowości oleju praktycznie nic nie bieże  tylko był robiony remont wizualny robiony hyba lepiej go zostawić na tym superolu jak narazie jak ma wypracowane motogodzin 2056 z roku 1988 to jest sens robić remont silnika 

Opublikowano
7 godzin temu, adrian2 napisał:

ja po remoncie kapitalnym zaczalem lac Superola F szkoda go zalewac zwyklym cc a Superol F to chyba dobry stosunek ceny do jakosci do takiego silnika. a A pewnie lejesz zwyklym Superolem CC 30 u mnie przed remontem to z tego oleju zostalo kilka mm osadu wewnatrz bloku silnika, wiec przejscie na jakis olej wysokiej jakosci o lepszych wlasciwosciach czyszczacych moglo by doprowadzic do wyplukania tego osadu, wiec ja bym radzil Pzejscie na Superola CC ale olepkosci 15W40 czyli Superola M albo Superola F tez nie powinno sie nic stac a olej sporo lepszy bo ten zwykly to jest letni a zima sie z niego robi smola xD

Dla mnie jaki by to Superol nie był zawsze będzie Superolem i z tego powodu szkoda sobie na jego temat ryja szczępić, leję go do kasety filtra powietrza i tylko tam :)

Opublikowano

To było skierowane do @adrian2

Co do ciebie,miałem dwa razy więcej mtg,przez pierwsze około 20 lat chodził na superolu bo nie było lepszego oleju,potem były lepsze i nic nie wypłukało to jest mit że po zatyka kanały,byś musiał olej zmieniać co 250 jak nie lepiej 300 mtg.Nie szkoda ci silnika jeżdżąc na takim oleju? Jak osiąga temperaturę roboczą tzn 90 stopni to woda nie olej.

Opublikowano
8 godzin temu, Adi96 napisał:

Hahahaha Szkoda zalewać zwykłym CC superol.Chłopie robiłeś kapitalkę a nie wyczyściłeś ścianek bloku oraz kanałów olejowych po tym olejopodobym specyfikem? To co za kapitalka? Nic nie wypłuka to są mity,abyś olej zmieniał na czas.Żaden superol nie jest dobry 

czlowieku mial kapitalke tzn szystko blok regenerowany robione wstawki pod tuleje glowica tez wszystko wymyte w warsztracie, a kanaly olejowe to w wale to juz moja iunicjatywa i bylky do polowy zatkane. mi chodzi o to ze jak by go przed remontem zalac jakims nie superolem Castrolem czy innym Mobilem syntetycznym to by mogl te osady wymyc i z oleju by sie zroibil szlam. a niby dlaczego taki superol F nie jest dobry np bo jakis inny producent napisal ze jego jest najlepszy? klasa jakosci CD to dla takiego silnika jak najbardziej wystarczy i lepkosc tez byc moze nie ma takich dodatkow uszlachetniajacych i czyszczacych  jak chociazby Turdus ktorego przy nastepnej wymianie rozwaze.

Opublikowano

Po pierwsze primo nie zalewa sie syntetykiem takich silników za słabo jest spasowany,negowałbym półsynyetyk ale ja wole zalać taki silnik mineralnym.Rozgrzej dobrze silnik i wyjmij bagnet i zobacz jaki olej robi się rzadki.Gdy silnik na chwile przegrzejesz na pierścieniach smarująco zgarnijących zapieka się w rowkach i nic sramtąd nie wyrzuci.Robiłem silnik w 2017 i syfu było co nie miara.Przez to że ktoś mi przegrzał ciągnik na pierścieniach powstał syf w stanie stałym i brał mi olej przez to jakieś 2 3 litry na sezon.Nie wspomnę na ściankach był syf i na pokrywach zaworowych a klawiatura była czarna.Czemu po 100 mtg od kapitalki  na turdusie klawiatura głowicy lśni a nawet po 10 mtg po wymianie oleju jest żółtawy a nie czarny.Superol nigdy nie był dobrym olejem i przez lata mało co się zmieniło więc raczej na przyszłość też nie bedzie dobrym.Wystarczy że zalejesz lotosu/orlenu 15w40 i bedzie o wiele lepiej.Turdus ma najlepszą jakość jak do ceny bo u mnie w sklepie 100 zł 10 litrów, nie ma oszczędzać 30 zł i zalewać tym szajsem superolem.

Opublikowano

a propos rozgrzewania to watpie zeby mi sie teraz predko zagrzal bo jeszcze dolozylem drugi wentylator do chlodnicy i teraz jest 4 lopatowy plus termostat sie cyba otowrzyl i nie przymknal bo caly czas obieg jest plynu jest i nawet latem z bialego pola wskazowka zbytnio nie schodzi co tez nie jest dobre., fakt slyszalem ze Turdus wlasnie jest dobry jak nba ta cene, i moze nastepnym razem go uzyje, ale skoro oby dwa maja lepkosc 15/40 to Turdus lub inny nie robi sie rzadszy w wysokich temp? I raczej juz Falco nie jets taki tragiczny chociazby ze wzgledu na klase CD a takie oleje bykly zalkecane jeszcze w latach 90, a co dopiero do silnika ktorego konstrukcja siega lat 50:D. Nie popieram calkowiecie zalewania zwyklym CC i tyle w temacie;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



    • Przez Jamalek
      Witam
      W najbliższym czasie chciałbym pomalować felgi w ursusie 4514 rok produkcji 2000. Wie ktoś jaki kolor RAL mają oryginalnie te felgi. Chciałbym pomalować w kolor oryginału. Temat był już poruszany na forum ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v