Polecane posty

Drewtrans    0

Witam.Chcę kupić nowego MF 6495 do transportu drewna z lasu czy 190km starczy?? i czy MF z pneumatyczną kabiną i osią będzie wygodny?? No i czy wytrzyma 260kilometrów i ile to mniej więcej zajmie mhg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karpiu    0

MF 6495 190koni na pewno starczy przy drzewie, ale jak z tym dojazdem to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
Chcę kupić nowego MF 6495 do transportu drewna z lasu czy 190km starczy??

Jak zapewne wiesz im więcej KM w lesie tym lepiej, jednak bacząc na dukty leśne w lasach państwowych to im mniejszy skład tym lepiej. Dlatego uważam, że 190KM w ciągniku powinno wystarczyć ale 6499 też nie byłby w wielu wypadkach za duży.

 

czy MF z pneumatyczną kabiną i osią będzie wygodny??

pneumatyczna oś kabina i fotel i komfort pracy jest bardzo dobry u nas pracownicy nie narzekają, ale jak wiemy komfort jest rzeczą wymowną i zależy od gustu i upodobań, także na to pytanie dokładnie Ci nie odpowiem.

 

No i czy wytrzyma 260kilometrów i ile to mniej więcej zajmie mhg

Po pierwsze MF to liczy godziny a nie mtg, z własnego doświadczenia w transporcie materiałów sypkich ciągnikami rolniczymi stwierdzam, że jeżeli ciągnik wyposażymy w skrzynię 50km/h i jakość nawierzchni oraz ukształtowanie terenu będą "znośne" to 260km pokona on w około 8-8,5 godziny.

Nie lepiej przy takiej odległości zainwestować w jakoś zestaw podwozie+przyczepa? Firma Albor specjalizuje się w sprzedaży używanych zestawów to za cenę MF + przyczepy kupiłbyś jakiś zestaw ciężarowy. Swojego czasu liczyłem koszty dla ciągnika rolniczego+ przyczepy i ciężarówka podwozie+ przyczepa to ciągnik powyżej 50km był nie rentowny a od 44-45km w górę w "sprzyjających warunkach"

 

PS: do was należą zielone Mercedesy Actrosy 3351z MHS ?


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drewtrans    0

mam MANa TGA 480km który pali 60 litrów na setkę volvo FH 13 które pali 52 na setkę a MF tyle co wiem to mieści się w 20-30L na 100km. no i tacho wrrr.. i inspekcja i tonaż ciągnik jak na razie to nie podlega kontroli ITD;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

to spalanie w normie w tej robocie :)

spalanie MFa dojdzie do 27-28l, więcej nie ;)

Właśnie ITD jakby wiedziało jaki rozrzut ma drewno jeśli chodzi o gęstość było by pięknie a tak to zawsze lipa bo masz od 700 do 1150kg/m3

U nas w Valtrach T182 Versu (180KM) silnik ten sam co w MF wyszlo spalanie godzinowe 20l/h w transporcie

Valtra T182 Versu + 2x Autosan D-616 ( ładunek ok14t)

trasa: plac utwardzony - nawierzchnie asfaltowe - plac utwardzony

liczba kursów: 700

wzniesienia: jak to na wyżynie się zdarzały

prędkość średnia: 30km/h

Co do ITD to chodzą ploty że w czerwcu ma się coś zmienić ;[


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

a można wiedzieć co masz zamiar ciągać? wózek i naczepa czy przyczepy?


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

a skład nie będzie za długi? 5,5m ciągnik to na przyczepy zostaje 16,5m czyli na jedną 8,25m chyba że masz krótkie 3 osie to się zmieści platforma 7m.

Na ten dystans to JCB byłby dobry tyle że do lasu d*pa <_<

Edit:

nie boisz się o poduchy? resor do lasu lepszy

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drewtrans    0

platforma 6,6 i krótkie dyszle no a resor strasznie pęka na nierównych nawierzchniach:/ JCB zbyt drogi... i dużo pali.

Edytowano przez Drewtrans

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

znajomy co wozi drewno ma na resorach bo twierdzi że tańsze w eksploatacji.

Drogi może jest ale spalanie jednostkowe zbliżone do Sisu 7,4dm3

Żadnego żurawia nie będziesz czepiać do ciągnika? Załadunek/Rozładunek innym sprzętem.

W sumie jak już Korbanek to może o Fendta 718 Vario się zapytaj cena na pewno będzie trochę większa ale komfort w trasie dużo większy dodatkowo ciągnik będzie zapewne dużo pracował więc Fendt byłby dobrym pomysłem. A może Valtra ? :P ale to mało obiektywna opinia :D


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drewtrans    0

na pierwszej będzie hds. a wiesz że kiedyś valtra nas wyciągała z błota a kierowca nawet biegu nie wrzucił..Silne sa te valtry.

Edytowano przez Drewtrans

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frycek    0

Fendt jak Fendt ale nad MF 7400 możesz pomyśleć. Ten ciagnik wymiata wszystkie swym wyposażeniem i skrzynią Vario. Dla Fendta to poważna konkurencja bo cena jest super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

mam MANa TGA 480km który pali 60 litrów na setkę volvo FH 13 które pali 52 na setkę a MF tyle co wiem to mieści się w 20-30L na 100km. no i tacho wrrr.. i inspekcja i tonaż ciągnik jak na razie to nie podlega kontroli ITD;)

 

Za bardzo nie licz na to że MF spali Ci mniej na 100km niż samochody ciężarowe które masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Spalanie przy takim dystansie będzie w tych samych granicach około 60l na 100km bo 20-30l to weźmie na godzinę w zależności od roboty


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drewtrans    0

Ale to skąd wiecie że tyle pali?? tu u nas taki jeden ma MF tylko że stary model 120KM i ciągnie nim 40ton. to twierdzi że mieści mu się w 30l na setkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Twierdzić to on sobie może ;) Spalanie godzinowe 10l/h przy masie składu około 45t (ciągnik i przyczepa z ładunkiem) dobre :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Japierdolim
      Witam. Jestem nowy na forum. Bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość jeśli coś źle zrobiłem. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Massey 4235 1997r i zauważyłem problem z deska rozdzielczą a właściwie to z kontrolkami , wskaźnikiem paliwa i obrotomierzem. Wszystkie kontrolki zapalają się podczas pierwszego odpalania ciągnika, wskaźnik paliwa itd, obrotomierz wskazuje err. Wszystko działa do czasu zgaszenia ciągnika, po zgaszeniu i uruchomieniu ponownym nagle przestają działać dosłownie wszystko (ciemność na desce rozdzielczej). Proszę o jakieś porady od czego zacząć.
    • Przez ZenekBezSpodenek
      Hej, mam problem z ehr, podnośnik czasami działa, czasami nie - po prostu przerywa. Jak nie działa to kontrolki wskazują na błąd 2-4. Jak działa to żaden kod błędu nie miga.

      Sprawdzałem akumulator, alternator, ale wszystko zdrowe. Więcej nie chciałem grzebać, bo naczytałem się że często problem jest błahy. Być może jest to łatwe do rozwiązania i ktoś tak miał? Jakieś podpowiedzi?
    • Przez PanPaweł21
      Witam mam takie pytanie czy dai się zmienić prędkość podnoszenia i opuszczania podnośnika w MF 
      Na panelu niema takiego pokrętła więc pytam bo wiem ze w seri 30 dało się to robić 
    • Przez Turbo4011
      Witam. Mam Fergusona 4345 i wyskakuje mi czerwona kontrolka z dwoma zebatkami. Mruga 7-2 .jak wcisne sprzęgło to przestanie i jak wyłącze rewersem to też. I po chwili zaczne znowu mrugać
    • Przez PanPaweł21
      Witam wie ktoś może ile oznacza jedna kreska na tym wskaźniku?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj