Skocz do zawartości

Polecane posty

Drewtrans    0

Witam.Chcę kupić nowego MF 6495 do transportu drewna z lasu czy 190km starczy?? i czy MF z pneumatyczną kabiną i osią będzie wygodny?? No i czy wytrzyma 260kilometrów i ile to mniej więcej zajmie mhg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karpiu    0

MF 6495 190koni na pewno starczy przy drzewie, ale jak z tym dojazdem to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57
Chcę kupić nowego MF 6495 do transportu drewna z lasu czy 190km starczy??

Jak zapewne wiesz im więcej KM w lesie tym lepiej, jednak bacząc na dukty leśne w lasach państwowych to im mniejszy skład tym lepiej. Dlatego uważam, że 190KM w ciągniku powinno wystarczyć ale 6499 też nie byłby w wielu wypadkach za duży.

 

czy MF z pneumatyczną kabiną i osią będzie wygodny??

pneumatyczna oś kabina i fotel i komfort pracy jest bardzo dobry u nas pracownicy nie narzekają, ale jak wiemy komfort jest rzeczą wymowną i zależy od gustu i upodobań, także na to pytanie dokładnie Ci nie odpowiem.

 

No i czy wytrzyma 260kilometrów i ile to mniej więcej zajmie mhg

Po pierwsze MF to liczy godziny a nie mtg, z własnego doświadczenia w transporcie materiałów sypkich ciągnikami rolniczymi stwierdzam, że jeżeli ciągnik wyposażymy w skrzynię 50km/h i jakość nawierzchni oraz ukształtowanie terenu będą "znośne" to 260km pokona on w około 8-8,5 godziny.

Nie lepiej przy takiej odległości zainwestować w jakoś zestaw podwozie+przyczepa? Firma Albor specjalizuje się w sprzedaży używanych zestawów to za cenę MF + przyczepy kupiłbyś jakiś zestaw ciężarowy. Swojego czasu liczyłem koszty dla ciągnika rolniczego+ przyczepy i ciężarówka podwozie+ przyczepa to ciągnik powyżej 50km był nie rentowny a od 44-45km w górę w "sprzyjających warunkach"

 

PS: do was należą zielone Mercedesy Actrosy 3351z MHS ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Drewtrans    0

mam MANa TGA 480km który pali 60 litrów na setkę volvo FH 13 które pali 52 na setkę a MF tyle co wiem to mieści się w 20-30L na 100km. no i tacho wrrr.. i inspekcja i tonaż ciągnik jak na razie to nie podlega kontroli ITD;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

to spalanie w normie w tej robocie :)

spalanie MFa dojdzie do 27-28l, więcej nie ;)

Właśnie ITD jakby wiedziało jaki rozrzut ma drewno jeśli chodzi o gęstość było by pięknie a tak to zawsze lipa bo masz od 700 do 1150kg/m3

U nas w Valtrach T182 Versu (180KM) silnik ten sam co w MF wyszlo spalanie godzinowe 20l/h w transporcie

Valtra T182 Versu + 2x Autosan D-616 ( ładunek ok14t)

trasa: plac utwardzony - nawierzchnie asfaltowe - plac utwardzony

liczba kursów: 700

wzniesienia: jak to na wyżynie się zdarzały

prędkość średnia: 30km/h

Co do ITD to chodzą ploty że w czerwcu ma się coś zmienić ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

a skład nie będzie za długi? 5,5m ciągnik to na przyczepy zostaje 16,5m czyli na jedną 8,25m chyba że masz krótkie 3 osie to się zmieści platforma 7m.

Na ten dystans to JCB byłby dobry tyle że do lasu d*pa <_<

Edit:

nie boisz się o poduchy? resor do lasu lepszy

Edytowano przez Lukasz1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drewtrans    0

platforma 6,6 i krótkie dyszle no a resor strasznie pęka na nierównych nawierzchniach:/ JCB zbyt drogi... i dużo pali.

Edytowano przez Drewtrans

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

znajomy co wozi drewno ma na resorach bo twierdzi że tańsze w eksploatacji.

Drogi może jest ale spalanie jednostkowe zbliżone do Sisu 7,4dm3

Żadnego żurawia nie będziesz czepiać do ciągnika? Załadunek/Rozładunek innym sprzętem.

W sumie jak już Korbanek to może o Fendta 718 Vario się zapytaj cena na pewno będzie trochę większa ale komfort w trasie dużo większy dodatkowo ciągnik będzie zapewne dużo pracował więc Fendt byłby dobrym pomysłem. A może Valtra ? :P ale to mało obiektywna opinia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drewtrans    0

na pierwszej będzie hds. a wiesz że kiedyś valtra nas wyciągała z błota a kierowca nawet biegu nie wrzucił..Silne sa te valtry.

Edytowano przez Drewtrans

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frycek    0

Fendt jak Fendt ale nad MF 7400 możesz pomyśleć. Ten ciagnik wymiata wszystkie swym wyposażeniem i skrzynią Vario. Dla Fendta to poważna konkurencja bo cena jest super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

mam MANa TGA 480km który pali 60 litrów na setkę volvo FH 13 które pali 52 na setkę a MF tyle co wiem to mieści się w 20-30L na 100km. no i tacho wrrr.. i inspekcja i tonaż ciągnik jak na razie to nie podlega kontroli ITD;)

 

Za bardzo nie licz na to że MF spali Ci mniej na 100km niż samochody ciężarowe które masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Spalanie przy takim dystansie będzie w tych samych granicach około 60l na 100km bo 20-30l to weźmie na godzinę w zależności od roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drewtrans    0

Ale to skąd wiecie że tyle pali?? tu u nas taki jeden ma MF tylko że stary model 120KM i ciągnie nim 40ton. to twierdzi że mieści mu się w 30l na setkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Twierdzić to on sobie może ;) Spalanie godzinowe 10l/h przy masie składu około 45t (ciągnik i przyczepa z ładunkiem) dobre :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Radek519
      Cześć. Potrzebuje opinii na temat ciągnika MF 4245  ogólnie interesuje mnie wszystko.
      - awaryjność
      -spalanie, choć wiem ze nie będzie wielkie bo to Perkins  
      -skrzynia biegów 
      Dodam jeszcze ze ciągnik będzie pracował z turem w belownicy na 10ha
    • Przez michalt36
      Nie daje mi oleju na przystawke do przedniego napedu. Elektro zawory zamieniane prad jest a naped sie nie zalacza 
       
    • Przez marian20
      Witam
      Wie ktoś może gdzie znajduje się sprężarka od amortyzacji kabiny w tym modelu? U mnie nie działa pompowanie automatyczne. Mogę tylko napompować przewodem awaryjnym za kabiną ale po kilku godzinach pracy powietrze ucieka.  Czy jest to ta sama sprężarka co pompuje amortyzację przodu?
      Drugie pytanie to czy można pracować z całkowicie spuszczonym powietrzem? Na logikę...niby tak ( przecież ma poduszki) ale wolę zapytać.
       
       
    • Przez radekFT675DT
      Witam.
      Czy do odkręcenia misy olejowej trzeba odjechać silnikiem od sprzęgła?
    • Przez zimrex
      Witam serdecznie moje pytanie dotyczy massey ferguson 6245 będzie pracował na 25ha będzie głównym traktorem 
      Mam poważne zamiary co do tego ciągnika czy warto go kupić za cene 61000 brutto do negocjiaci 
      Jakie mają spalanie jak z awaryjnością 
      Czy da sobie radę z aktywnym agregatem siewnym 3m
      Z GÓRY DZIĘKUJĘ 
×