Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bo to jest D-732 :P Tomek, to nie są szczegóły, bo równie dobrze może mieć papiery na 330, a sprzedawać 360, chociaż w tym przypadku D-732 ma 4000kg. ład. a D-47 ma 4500kg ład.

Opublikowano

pewnie dlatego ze przyczepa z balonowymi oponami rejestrowana jest jako przyczepa rolnicza, a z wysokimi jako ciężarowa, dlatego ta różnica:) niby mało istotna róźnica, ale jak masz przyczepe zarejestrowaną na ciężarową przegląd musisz co rok robić i płacić prawie 200 zł

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie ma znaczenia, że na wysokich kołach, ja mam D-732 na wysokich fabrycznie i są jako rolnicze, to samo z ładownością, i na balonach i 20- tkach ma ten typ 4000 kg ład.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Do dziś można je tak zarejestrować.W zeszłym roku Autosan D 46 B przerejestrowywałem i zmieniono mi z ciężarowej na "przyczepa ciężarowa rolnicza".

Przyczepy ciężarowe nie mogły mieć z tyłu zaczepu do kolejnej przyczepy a opony musiały być przystosowane do wyższych prędkości, ot cała różnica.

Opublikowano

Dokładnie tyle na ten temat znalazłem. Dodał bym jeszcze instalację elektryczną do drugiej przyczepy i trójkąt pojazd wolnobieżny a jeśli chodzi o przystosowanie do wyższych prędkości to wygląda na to że tylko wysokie koła kwalifikują do ciężarowej. Cała reszta wygląda na zwykłą formalność (przynajmniej kiedyś) w kwestii wydanej homologacji.

Opublikowano

Dokładnie tak. Są dwie przyczepy:

D-47 A jest przyczepą samochodowo-rolniczą o ładowności 4000 kg

D-47 B jest przyczepą rolniczą o ładowności 4500kg.

Na każdej stacji diagnostyczej to powiedzą i tak zrobią przegląd.

Na D 47A robiłem przegląd co roku, i droższy, i już ją sprzedałem.

A D-47B co dwa lata i za chyba 60 zł. Mam ją jeszcze.

Opublikowano (edytowane)

Nie rozmiar kół a index prędkości. Z tym zaczepem to też nie jest prawda, bo mam D44A, która ma zaczep, instalację do drugiej, dopuszczalną prędkość 50km i na tabliczce ma napisane -ciężarowa. Literka B zazwyczaj oznaczała rolniczą, a zasadnicza różnica to koszty opłat podatku drogowego i badań technicznych.

http://www.norcom.co...opic.php?t=2020

P.S.

Było więcej odmian tej przyczepy

Edytowane przez zorzyk2
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skoro była przyczepą ciężarową to nie mogła przejść homologacji z tym zaczepem a co się z nią działo później to inna sprawa.Zaczep założono później.

Opublikowano

Ze ciężarowa napisane to trochę za mało. Mam d-35, w dowodzie napisane "przyczepa ciężarowa" A nigdy D-35 nie była ciężarową samochodową. A indeks prędkości.... balonowa raczej go nie ma. To opona rolnicza i tu sprawa jest jasna że według polskich przepisów nikt na niej prędzej niż 25 nie pojedzie. Więc i przyczepa na takich oponach nie może być samochodową.

Opublikowano

Nie założono, bo jest wspawany fabrycznie, w każdej tego typu. Tylny zaczep nie jest przeszkodą w użytkowaniu jej jako rolnicza, bo wymogi dla ciężarowych są wyższe niż rolniczych.

Opublikowano

Ja mam dwie D 47B jedna ma w dowodzie ładowność 4000kg druga 4500kg :blink: mam też D47A - rodzaj i przeznaczenie pojazdu- "przyczepa ciężarowa uż. wł".- ładowność 4000kg. Wszyskie na kołach 20-tkach

Opublikowano

Odnośnie przyczep to można zmienić przeznaczenie na rolnicze ale tylko dla przyczep fabrycznych tu niema żadnego problemu ,odpowiedni przegląd i urząd komunikacji wydaje decyzje

pr4zyczep typu sam nie można zmieniać przeznaczenia

U mnie było tak kupiłem przyczepę jednoosiowa samowyładowcza , chciałem przerejestrować jako rolnicza niestety z wyżej wymienionego powodu sie nie dało , pozostała jako transportowa , z ubezpieczeniem to jeszcze ujdzie ale przegląd co roku i to za 170 zł ,

a rolnicze przegląd co 2 lata za 60 zł

Opublikowano

A ja mam Autosan D 47 B z 1981 roku rolnicza z ładownością 4500kg, i mam ją od nowego.

Miała koła balonowe ja jej zmieniłem na koło 20 cali. Miałem problem z resorami bo te 20" trochę haczyły w te śruby na resorach co są nimi skręcane. I ma inne bębny hamulcowe niż D-47A.

W d47A zaczep miałem raczej w oryginale.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v