Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Chciałem kupić przyczepę od handlarza który przywiózł ramę hl 6011 z Niemiec.

Powiedział że najlepiej jest spisać umowę JA - NIEMIEC i wtedy zarejestrować. Nie bardzo tak chcę, bo jak wyjdą jakieś kwiatki to ja będę odpowiadał.

Fakturę może mi wystawić, że handlarz sprzedaje mi przyczepę. Lecz nie chce mi dać umowy między HANDLARZEM - NIEMCEM, ponieważ mówi, że go jako firmę obowiązuje rodo i mogą go ukarać za to.

Spotkałem się ktoś z taką sytuacją? Czy rejestrował przyczepę tylko na fakturę od handlarza?

Wiem, że się da zarejestrować jak jest: 1. Umowa NIEMIEC - HANDLARZ i 2. Faktura HANDLARZ - JA.

A jak bym miał sama fakturę HANDLARZ - JA? Próbował ktoś tak?

Oczywiście przyczepa rolnicza nigdy nie zarejestrowana sprowadzona z Niemiec.

 

Edytowane przez MrDex
Zła treść
Opublikowano (edytowane)

Teraz to nawet nie rejestrują bo urzędy zamknięte.. 😁 Umowy się wysyła i odsyła nie słyszałeś o tym.. 😎

Edytowane przez ogarek
Opublikowano

To nie jest handlarz.. on tylko transportuje pomaga w załatwieniu spraw i trzyma twój sprzęt na swoim podwórku /parkingu. 😁😁😁😁😁😋

Opublikowano (edytowane)

Kiedyś litwin chciał mi sprzedać przyczepę 12 tonowa zarejestrowana u nich jako rolnicza z brakiem nr VIN... W dowodzie było brak nr.... 😁😁😁😁😁 Na ramie brak nr i tabliczki.. 

U nas prokurator za to na bank a u nich legalka.. 😋

Edytowane przez ogarek
Opublikowano

Taka kupił i u nich tak można zarejestrować jako rolnicza... Była kradziona na bank bo nr skasowany z ramy. 

Opublikowano

Nie zarejestruje jej bo to sama rama do remontu więc przeglądu nie zrobi.

Mówi że jak ja wyremontuje i nie będę mógł jej u siebie zarejestrować go on mi ja zarejestruje wtedy na siebie i że wtedy ja od niego oficjalnie odkupie. Ale tak też nie chce.

Dobra dowiem się na dniach jak to wygląda w moim wydziale komunikacji i jeszcze się podzielę z wami co mi powiedzą.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, MrDex napisał:

Nie zarejestruje jej bo to sama rama do remontu więc przeglądu nie zrobi.

mur beton przypieprzą  kare XD 

Edytowane przez hubertb
Opublikowano
1 godzinę temu, MrDex napisał:

Nie zarejestruje jej bo to sama rama do remontu więc przeglądu nie zrobi

Jak handluje to mogę się założyć że ma znajomosci u pana Gieńka z SKP w Pizdziejewie Dolnym i przeglad zrobi zaocznie

  • Like 1
Opublikowano

Może i ma ale nie podoba mu się zgłaszać fakt jej zakupu ot i cała historyja, teraz nasz biedny kolega kupi z umową od Niemca i jeśli wpiszę datę wsteczną co na pewno handlarzyna zrobi dopieprzą mu karę za przekroczenie 30 dni. Jeśli spiszą z datą np. dzisiejszą to urząd zakwestionuje bo niby jak granice przekroczył? Błędne koło się zamyka. 

Opublikowano (edytowane)

to nie tak do końca.

Wyjazd do Niemiec? Nie da się? Kwarantanna tam 2 tygodnie i jazda 😉 Na wjazd do Polski, też kwarantanna ale wjedzie 😉

Powiedzmy, że nie jedzie szef a kierowca który wykonuje międzynarodowy transport drogowy - ich kwarantanna nie dotyczy (a szefu dał mu pełnomocnictwo do zakupu i podpisania umowy z niemcem). Jedzie duży samochód i przywożą kilka gratów,

Kara za przekroczenie 30 dni? Jak spiszą umowę sprzed 31-12-2019 to kara nie dotyczy bo przepis wtedy nie istniał i kary nie ma - było to nawet na stronie wydziału komunikacji pod który podlegam. Jak spiszą umowę po 31-12-2019 ale po obostrzeniach związanych z covid-19 to do kwitów o rejestrację prośba o odpuszczenie kary i po temacie wg mnie (ew. o symboliczną karę np 50zł 😉 bo tam jest chyba do 1tys pln?)

Handlarz nie chce rejestrować bo podatki itp? OK, jako kupujący zapłacę więcej, on załatwi lewy (każdy handlarz ma znajomości na stacjach kontroli pojazdów - każdy!!!!) przegląd przed 1 rejestracją w kraju + DIP że rolnicza i odbierze miękki dowód a potem twardy i ja z twardym kupuję. Nawet teraz spiszę z nim przedwstępną umowę kupna-sprzedaży z zadatkiem (jak nie sprzeda to płaci x2), a nie zaliczką.

Układ handlarza, że najpierw se wyremontuj a potem on zarejestruje jak będą problemy oznacza że po remoncie jak się mu spodoba przyczepka to ją zabierze bo też nie będzie mógł zarejestrować (tak będzie ściemniał a że przyczepka po remoncie to dla niego duży plus ale zwróci tyle ile było na umowie i nic mu nikt nie zrobi). Wyremontowaną weźmie, zarejestruje i sprzeda drożej 😉 Czysty zysk.

Edytowane przez Nikita_Bennet
  • Like 1
Opublikowano

 

8 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

Handlarz nie chce rejestrować bo podatki itp? OK, jako kupujący zapłacę więcej, on załatwi lewy (każdy handlarz ma znajomości na stacjach kontroli pojazdów - każdy!!!!) przegląd przed 1 rejestracją w kraju + DIP że rolnicza i odbierze miękki dowód a potem twardy i ja z twardym kupuję. Nawet teraz spiszę z nim przedwstępną umowę kupna-sprzedaży z zadatkiem (jak nie sprzeda to płaci x2), a nie zaliczką.

To jest bardzo sensowna porada. 

Co do przekroczenia granicy, mój urząd teraz takie umowy od "niemca" odsyła z przysłowiowym kwitkiem.

Opublikowano (edytowane)

Czyli z samą umową nikt nie rejestrował.

Co do wypowiedzi Nikity, nie chce mi się bawić w takie umowy, zadatki itp. Jak mi zarejestruje na sama fakturę to kupię ta przyczepę, jak nie to nie, będę czekał na jakieś inne 

12 minut temu, hubertb napisał:

 

To jest bardzo sensowna porada. 

Co do przekroczenia granicy, mój urząd teraz takie umowy od "niemca" odsyła z przysłowiowym kwitkiem.

Mój urząd przyczepy z Niemiec rejestruje jak masz:

1. Umowa NIEMIEC - HANDLARZ. Musi być napisane na tej umowie, że przyczepa w Niemczech nie była rejestrowana.

2. Umowa albo faktura HANDLARZ - JA. Tu musi być napisany konkretny dzień, kiedy przyczepa przekroczyła granice Polski.

Jak masz te dwa dokumenty idziesz do wydziału komunikacji, dostajesz tymczasowe tablice, jedziesz na przegląd i później dostajesz już normalne tablice rejestracyjne.

W innym mieście oddalonym o 30km już tak nie zarejestrujesz. Wiem to na 100%. Więc sam widzisz jak jest, co wydział to inne wytyczne.

Nie wiem właśnie czy wystarczy sama faktura od handlarza i ewentualnie napisane w niej, że przyczepa sporządzona z Niemiec i tam nie zarejestrowana. Myślałem, że może ktoś tak rejestrował, ale to tak jak pisałem, dowiem się i podzielę się informacją czy się uda zarejestrować czy nie.

A jeszcze jedno, jak kupię taka przyczepę to jakieś cło, w urzędzie skarbowym, akcyzy - coś trzeba opłacać?

Edytowane przez MrDex
Opublikowano

Twój urząd opiera się o ciągłość umów, ale tym przypadku można stwierdzić naruszenie przepisów rodo. Handlarz zresztą ma obowiązek rejestracji do 30 dni więc to jego problem nie twój co zrobi. 

Opublikowano
2 minuty temu, hubertb napisał:

Twój urząd opiera się o ciągłość umów, ale tym przypadku można stwierdzić naruszenie przepisów rodo. Handlarz zresztą ma obowiązek rejestracji do 30 dni więc to jego problem nie twój co zrobi. 

No i właśnie ten handlarz od którego chcę kupić przyczepę powiedział że nie da mi tej umowy NIEMIEC - HANDLARZ, bo jest rodo, on prowadzi działalność gospodarczą i że przyślą mu kilkanaście tysięcy kary. Powiedział, że jak urząd będzie chciał taką umowę to żeby wysłali do niego stosowne pismo i on wtedy im wyśle skan tej umowy.

Może mi wystawić tylko fakturę, że kupiłem od tego handlarza. I na fakturze będę ja i handlarzyna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v