Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj spotkała mnie niemiła niespodzianka w WK. Chciałem przerejestrować przyczepę marki SAM jednoosiową o dopuszczalnej ładowności 750 kg - tzw. "dwukółka". Dowód rejestracyjny aktualny i zaznaczone w nim, że przegląd techniczny "bezterminowo". Pola o DMC, masie własnej i dopuszczalnym nacisku nie wypełnione. Niestety pani w WK powiedziała, że nie da rady przerejestrować ze względu na tą ładowność i muszę udać się do SKP na przegląd, po którym diagnosta wyda oświadczenie o masie własnej, DMC i nacisku na oś. Pogadałem z diagnostą i zażądał on zważenia "dwukółki" (kwitu z wagi) i oświadczył że będzie ona zarejestrowana jako przyczepa ciężarowa rolnicza, tzn. że trzeba będzie robić badania techniczne co dwa lata (rzeczywista masa własna to około 500 kg - tak na moje oko). Nie bardzo mi się to "uśmiecha" bo przyczepa ta po drodze porusza się okazyjnie - bardzo rzadko, wolałbym ją mieć jednak zarejestrowaną. Mógłbym jeździć na dowodzie rejestracyjnym poprzedniego właściciela ale to też nie jest zbyt dobre rozwiązanie. Nie wiem czy ta pani nadinterpretowała przepisy (ale pewnie nie), czy po prostu ktoś wypełniając dowód rejestracyjny zamiast do DMC wpisał to 750 kg do dopuszczalnej ładowności. Moim zdaniem jeśli pojazd jest zarejestrowany to powinien być bezproblemowo przerejestrowany bez żadnych zmian. Miał ktoś z Was taki przypadek? A może da się z tego jakoś sensownie wybrnąć? Przy tej masie własnej (załóżmy 500 kg) diagnosta raczej nie wpisze DMC 750 kg :(

 

Zawsze można zważyć na 350 kg :P

Co do diagnosty to też jest niedoinformowany bo każdy sam ma przegląd tylko na rok.

Opublikowano

witam wszystkich mam takie pytanie posiadam przyczepe 4,5 t fabryczna byla kupiona z kolka rolniczego mam fakture zakupu i numery ramy na kartce bo na przyczepie nie sosob ich znalezc czy jest mozliwosc jej zarejestrowania jesli tak to prosze o podpowiedzi jak to zrobic z gory dzieki

Opublikowano

Nie zależy mi na niskiej ładowności, bardziej zależy mi na tym, że będę musiał robić przeglądy - niby koszt nie taki wielki (dobrze nie pamiętam ale diagnosta mówił coś o 44 zł) ale chcąc zrobić to zgodnie z prawem to trzeba doliczyć jeszcze koszt paliwa na dojazd - 10-15 litrów i własny czas a to już trochę uczyni. Najbardziej "boli" mnie to, że pojazd zarejestrowany nie może być zwyczajnie przerejestrowany. Przecież gdyby użytkował go dotychczasowy właściciel nie byłoby problemu. Dzisiaj oglądałem dowód rejestracyjny innej "dwukółki" wydany w 2002 roku (mój w 1991 roku) i jest podana tylko i wyłącznie dopuszczalna ładowność 750 kg czyli tak samo jak w moim. Chyba pójdę jeszcze raz do WK i zażądam wydania decyzji odmownej wraz z uzasadnieniem na piśmie - była o tym mowa w innym temacie na AF.

Opublikowano

Chyba że się to zmieniło bo mam przyczepkę SAM i przegląd jest bezterminowy.

 

Przyczepy lekkie (dmc do 750kg) mają bezterminowo, wszystkie inne samy mają tylko rok.

Opublikowano

Nie zależy mi na niskiej ładowności, bardziej zależy mi na tym, że będę musiał robić przeglądy - niby koszt nie taki wielki (dobrze nie pamiętam ale diagnosta mówił coś o 44 zł) ale chcąc zrobić to zgodnie z prawem to trzeba doliczyć jeszcze koszt paliwa na dojazd - 10-15 litrów i własny czas a to już trochę uczyni. Najbardziej "boli" mnie to, że pojazd zarejestrowany nie może być zwyczajnie przerejestrowany. Przecież gdyby użytkował go dotychczasowy właściciel nie byłoby problemu. Dzisiaj oglądałem dowód rejestracyjny innej "dwukółki" wydany w 2002 roku (mój w 1991 roku) i jest podana tylko i wyłącznie dopuszczalna ładowność 750 kg czyli tak samo jak w moim. Chyba pójdę jeszcze raz do WK i zażądam wydania decyzji odmownej wraz z uzasadnieniem na piśmie - była o tym mowa w innym temacie na AF.

 

Decyzja odmowna na piśmie nic Ci nie da. Tego sie nie da przeskoczyć. Ja miałem to samo po zakupie ciągnika (zakupiony od pierwszego właściciela i on nie mial problemu)nie było dmc ciągnionych przyczep i musialem przy rejestracji robic dodatkowy przeglad. A że diagnosta nie wiedzial jaka ma byc ta masa to szukalismy na google i wkoncu spisalismy to z agrofoto i jeszcze jakiegos innego forum:D

Opublikowano

DUCH1986 dobrze pisze. Wyjaśniając sprawę- kiedyś dowody rejestracyjne były wypełniane byle jak- jakąś kratkę się wypełniło, inną zakreskowało i gra. Teraz jest parcie by dowody rejestracyjne były dokładnie wypełnione w związku z tym urzędnicy odstrzeliwują nieszczęśników z niewypełnionymi lub jeszcze brązowymi dowodami na ustalenie danych technicznych do SKP, diagnosta ustala dane na podstawie tabliczki znamionowej, katalogów, z netu też się korzysta, wystawia zaświadczenie i z tym już spokojnie można jechać do WK rejestrować.

Opublikowano

Skoro tak piszecie to chyba zrobię tak jak chcą w WK. Tylko skoro diagności szukają informacji w necie (a szczególnie na jakiś forach) to w niektórych przypadkach dowód rejestracyjny tyle że będzie wypełniony ale jak to będzie się miało do rzeczywistości to już inna sprawa. Dziękuję wszystkim za wypowiedzi w mojej sprawie.

Opublikowano

Mam przyczepę d-47 kupiona ponad 20 lat temu na którą nie mam żadnych dokumentów miałą nawet wyciętą tylną ramę na której powinna być tabliczka znamionowa. Pewnie były im potrzebne papiery. Czy da się ją wogóle jakoś zarejestrować?

Opublikowano

Witam.Mam na oku niedrogą przyczepę wywrotkę w idealnym stanie.

Właściciel mi powiedział, że nie jest zarejestrowana.

Czy dałoby się w jakiś sposób ją zarejestrować?

 

 

siemka oczywiście ze się da zarejestrować umowe z nim spisz musisz zeszlifować stary numer ramy nabić nowy i zarejestrować jako SAM czyli tzw samoróbka kosztowa będzie to z 1500 zł bo ja tak rejestrowałem wiele przyczep jest z tym chodzenia dużo ale myślę że się opłaca zarejestrować bo nieraz trzeba gdzieś jechac i potrzebna jest :rolleyes:

Opublikowano

To ja się podepnę.

Mamy stary polski dwu osiowy rozrzutnik. Dawniej gdy w gospodarstwie byla produkcja zwierzęca był potrzebny,teraz już nie. Przydałaby się natomiast druga przyczepa.

Rozrzutnik jest generalnie w stanie rozkładu tj. mechanizmy działają, ale np. burty są w strzępach. Na dzien dzisiejszy jest wart może z 2000zł. Podejrzewam że wielu chętnych na sprzęt w takim stanie się nie znajdzie, a i przyczepy w podobnym stanie z papierami się nie kupi. Remontować go i sprzedać to też średnio celowe bo na allegro stoi trochę w dobrym stanie i szału nie ma. Generalnie towar mało chodliwy.

 

W grę wchodzi przeróbka na przyczepę, wiąże się to jednak z modyfikacją ramy i demontażem mechanizmów.

I tu zaczyna się wątek właściwy: czy taki rozrzutnik bez mechanizmów i ze zmodyfikowaną ramą będzie nadal rozrzutnikiem? To znaczy, czy dalej mógłbym się nim poruszać po drodze bez rejestrowania? Jeśli nie, to jak go zarejestrować?

Dodam też że tabliczka znamionowa na nim występuje, ale jest raczej nieczytelna.

Opublikowano

Sąsiad niedawno kupił używany rozrzutnik dwuosiowy. Mówił, że poprzedni właściciel nigdy go nie używał jako rozrzutnik tylko był przyczepą. Co prawda wszystkie mechanizmy nie były zdemontowane (wiem, że była wymontowana na stałe taśma i coś jeszcze oraz oczywiście adapter na stałe wymieniony na burtę). Taka "przyczepa" nie była jednak rejestrowana. A Ty, Kolego, jak będziesz chciał dokonywać jakichś zmian, to nie wiem, czy to przypadkiem nie będzie podlegało pod SAM-a.

Opublikowano

a czy dało by się zarejestrować taką przyczepę która nie ma żadnych dokumentów że istnieje żadnych w ogóle papierów ??? a będzie tylko umowa kupna sprzedaży ?? z góry dzięki za odpowiedz

Opublikowano

a czy dało by się zarejestrować taką przyczepę która nie ma żadnych dokumentów że istnieje żadnych w ogóle papierów ??? a będzie tylko umowa kupna sprzedaży ?? z góry dzięki za odpowiedz

Opublikowano

przyczepa to d-45 i fotek nie mam , on żadnych jej dokumentów nie ma możliwe że je sprzedał, i ta przyczepa nigdy nie była rejestrowana , może i by to było dobre rozwiązanie z kupnem dokumentów ale handlarz będzie chciał za nie z pół wartości przyczepy i w ogóle jak to zrobić by na ramie były w tedy takie same numery jak w dowodzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v