Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , panowie mam stara przyczepę Krone 5.7t w ładnym stanie bez kwitów potrzeba ja zarejestrowac czy w Szwajcarii do 25km na godzinę potrzebna jest rejestracja ? Pytam bo mógł bym umowę spisać ze szwagrem który tam mieszka 

Opublikowano

Jak na tą chwilę znalazłem tylko papiery(dowód rejestracyjny z OC i przeglądem, tablica rejestracyjna i tabliczka znamionowa) ale bez ramy itd. Gość chce 3,5tys., nie wiem czy to nie za dużo?

Opublikowano (edytowane)

Kolego wyrebski1, jestem w podobnej   sytuacji jak ty, w przeciągu dwóch tygodni o ile wszystko pójdzie  pomyślnie  to będę  po etapie rejestracji. Napiszę  jak sprawa będzie  wyglądać 😉 

SAM praktycznie  skończył  się bodajże w 2013 roku.

 

Edytowane przez pawi
Dopisanie
Opublikowano
Dnia 24.03.2024 o 14:56, wyrebski1 napisał:

Jak na tą chwilę znalazłem tylko papiery(dowód rejestracyjny z OC i przeglądem, tablica rejestracyjna i tabliczka znamionowa) ale bez ramy itd. Gość chce 3,5tys., nie wiem czy to nie za dużo?

1. cena kosmos, jeszcze 2-2,5tysia o ile młoda w papierach i wbita jako rolnicza-ciężarowa. 
2. jak wypłynie zakup papierów to masz nasrane w kartotece - potrzebne Ci to? W tym co podajesz to numer ramy nabijasz sam. Przy każdej głupiej kontroli policyjnej jak zajrzą to będą widzieć żeś karany.
Jak już tak chcesz to dogadaj się z sąsiadem co ma D47 że pożyczysz od niego tablice i już (w sensie wyrób sobie drugie takie za 25-40zł kolekcjonerskie). On jak coś niech mówi że pożyczył Ci i już. Ewentualnie jak masz już jedną D47 to zamów kopie blach i oby nie pojechały razem za ciągnikiem. I tak jeździć dopóki nie kupisz następnej D46 / D47.

Opublikowano

No tak miałem cały czas 2 przyczepy, a jeden dowód i zawsze jeździły osobno. Nawet miały swoje te same tablice, bo zgłosiłem, że zgubiłem i dostałem duplikat. Faktycznie ktoś może dopatrzeć się, że tylko papiery się kupiło?!

Opublikowano

w teorii? Nikt się nie dopatrzy jeżeli kupiec da papiery od przyczepy bezwypadkowej której jest właścicielem a nie kwity ma, tabliczkę ma, tablicę rejestracyjną też ale umowa z kim innym (może nie żyje, może toczy się przeciwko niemu sprawa komornicza).
Poza tym lepiej żeby pojazd nie brał udziału w kolizji (nie wiem jak to ustalić tak normalnie).
Wypłynąć może wtedy gdy Ty gdzieś chlapniesz lub gość się wygada (lub służby na nim siądą za grubszą sprawę i wyjdzie przy okazji). Zasada dwóch nas piło a ktoś podpierdolił. 
 

Opublikowano

Panowie a jakieś umowy na Duńczyka ? Da radę coś takiego zrobić czy szukać kwitów od polskiej ? Do tej mojej kronki 

Opublikowano
8 godzin temu, astrahxenon napisał:

Panowie pytanie zginął dowód rejestracyjny czy właściciel z tego dowodu może wyrobić duplikat bez ważnego badania technicznego ?

Telefon do wk i będziesz wszystko wiedzieć.

Ale w przypadku rejestracji ciągnika bez przeglądu to dostałem tablice próbne na przegląd. Tylko to było 5-6 lat temu od tego czasu mogło się wiele zmienić.

Opublikowano
Dnia 28.04.2024 o 20:07, astrahxenon napisał:

 

Dnia 28.04.2024 o 08:15, astrahxenon napisał:

 

Jedno co mi przychodzi do głowy to sprzedaż i spisanie danych z m-obywatela i kupujący remontuje i zgłasza zagubienie dowodu, ale czy kupujący odważy się na taki ruch 🤔🤔.

Opublikowano

Do tego jeszcze jaki to był dowód stary czy już z tych nowych i jakie tablice ma przyczepa czerne czy już białe. Bo majac stare tablice jak i dowód wiadomo jak tam były wpisywane te przyczepy aby potem zaskoczenia nie było że stała się nie rolniczą w nowych papierach :) 

Opublikowano

 

Dnia 28.04.2024 o 08:15, astrahxenon napisał:

Panowie pytanie zginął dowód rejestracyjny czy właściciel z tego dowodu może wyrobić duplikat bez ważnego badania technicznego ?

Wg mnie dadzą PC miekki DR a tam będzie podstawa prawna że wydany w celu wymiany DR (bo może być że dojazdu na badanie, rejestracji tymczasowej). No chyba że pojadą po bandzie i do miekkiego dadzą czerwone tablice dojazdowe ;)

Ogólnie to zadzwonić do WK, powiedzieć że pojazd popsuty i jest chętny go kupić ale DR zaginął - wydają chyba kwit ze idzie to zarejestrować coś mi się zdaje choć tematy stare jak dla mnie bo unikam ostatnio WK. No i czy kupujący to weźmie wtedy?
 

Opublikowano
Dnia 3.04.2024 o 21:38, wyrebski1 napisał:

Ok, to czekam na informacje co jak 😀

Właśnie  odebrałem twardy dowód  z urzędu.  Aby zarejestrować swoją  przyczepę  potrzebujesz  dowód  rejestracyjny no i umowy czy to sprzedaży  czy darowizny. 

Zobacz czy w domu nie posiadasz  starego dowodu rejestracyjnego od tej przyczepy który wygląda tak:allegro- dowód rejestracyjny kolekcjonerski przyczepy. Potem  zobacz czy gdzieś  w garażu  nie leży  tabliczka i tablica od tej przyczepy( logicznym  jest że musi być  to czytelne tak jak w dowodzie). Potem spisujesz z ojcem/dziadkiem, zależy  kto jest obecnym właścicielem umowę  darowizny pojazdu( darowizna jest wolna od podatku gdzieś  w granicy 36 000 zł więc  nie zapłacisz  nic w skarbowym). Jeśli  w dowodzie  widnieje firma/instytucja,  to zapytaj obecnego  właściciela  czy nie ma gdzieś  przypadkiem  starej faktury zakupu- ty w WK musisz  mieć  ciągłość.  Jeśli jesteś  już  właścicielem  przyczepy to udajesz  się  wykupić  OC z dniem nabycia.  Potem jedziesz  na przegląd, ( jako że  większość  takich przyczep nie widnieje w systemie to niema jej w Cepik. Diagnosta musi wprowadzić  ten pojazd albo wykonać  badanie  w trybie awaryjnym. Gdy posiadasz  już  komplet dokumentów i pozytywny wynik badania   to udajesz się  do WK. Jeśli  ta przyczepa  jest ciężarowa  to musisz powiedzieć  pani w okienku że  będą  zmiany  konstrukcyjnie i żeby  nie zamawiała twardego dowodu. Następnie  odbierasz swoją  przyczepę  z warsztatu który wykonał  zmianę z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą, wystawi "Oświadczenie  o zmianach konstrukcyjnych" i z tym znowu na dodatkowy  przegląd,  tam diagnosta  opisze  zmiany i porobi zdjęcia pojazdu  po zmianach. Z tymi dokumentami udajesz  się  znowu do WK.  

Co do warsztatu  który ma prawo  wykonywać  zmiany zawsze warto pytać  w tych co działają  przy okręgowej  stacji, nie każdy ma odpowiednie  pkd.  To samo jeśli  chodzi o diagnostów- musi być  kumaty  bo większość  powie że  się  nie da, przed  nabyciem  pojazdu  weź  dowód  i popytaj  w okolicy, moja ostatni raz przegląd  miała  w 2003r i w cepik  jej nie było. 

Myślę  że  napisałem to dość  jasno  ;)😉

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v