Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

@bison45 odsyłam do poczytania lekturki o tutaj http://www.mototechn.../geometria.html i innych użytkowników też, bo mnie aż nerwy biorą. Jak może przeszkadzać, chyba, ze autor sobie żarty stroi.

 

 

 

Edytowałem tego posta chyba 10 razy, jakieś błędy serweru chyba, bo nie chciało się edytować i dalej nie chce

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

yyyy wiesz trochę przeszkadza bo łożyska się odkręcają i rok temu dokręciłem i zaspawałem, ale teraz znowu latają i podczas szybkiej jazdy luzy są nieco odczuwalne <_<

Opublikowano

z tych zdjęć wynika że masz wszystko w porządku,to że ci łożyska się obluzowując to nie ma nic wspólnego z kątem nachylenia kół inni też tak mają i też w osiach płaskich i łożyska się nie obluzowują.może coś w piaście(opór puścił i łożysko wchodzi dalej jak powinno) lub za mało idzie dokręcić i trzeba podkładkę dołożyć,tam szukaj przyczyny.

Opublikowano

Wiesz, najlepiej pisać od razu wszystko żeby później nie było nieporozumień.

 

W moim przypadku jak miałem zjeżdżone łożyska to nie pomagały żadne podkładki, nawet dorabiałem większy pierścień dystansowy ten wewnętzrny przy tym większym łożysku, ale na nic. Okazało się, że były łóżyska tak wytarte, że powstały progi takie jak na tulejach tylko że dużo większe i wszelkie podciąganie wtedy nic nie daje. Najlepiej kontrolować np. co roku dokręcając nakrętkę i nie powinno być progów.

 

A może koła ci 'telepią', jak nie masz ustawionej zbieżności to tak jest. Koła nie mogą iść równolegle do kierunku jazdy, muszą być zbieżne. Kiedyś jak sobie ustawiłem na wprost to chodziły jak zósemkowane (pokrzywione) koła od roweru, a luzu na łożyska nie miałem wcale.

 

Podnieś przodek na lewarku i zobacz czy masz faktycznie ten luz na łożyskach, ale czop musisz nowy kupić na pewno skoro jest zaspawany tamten.

 

 

Opublikowano

Witam, czy jest gdzieś możliwość zamiany osi przedniej "okrągłej" na płaską za nie wielka dopłata, chodzi mi o to że zdaje starą oś dostaje nową z jakąś nie wielką dopłatą czy jest gdzies takie miejsce np. w małopolsce, a i czy z podnośnikami tez tak można że zdaje stary i dostaje nowy?

Opublikowano

2 lagi =100zł 4 tulejki 28zł łożyska oporowe 12zł oringi5zł , sworzeń 40zł ,tulejki 20zł ,podkładki dyst. nie więcej jak 3zł +robocizna, nabicie rozwiercanie, pasowanie ok100zł, chyba że klient się uprze żeby spawać toczyć itd lub jest bardziej rozwalone to drożej

Opublikowano

To pododawaj ceny części które podałem+ robota i to tyle :rolleyes: chyba że umyślisz sobie zamiast wymieniać to dotaczać nadspawywać tulejować lub będie za bardzo rozwalone , to analogicznie mniej za części a więcej każdy weźnie za robotę. Ja jak widzisz w miare zamykam się w ok300zł , w mojej okolicy jest zakład który też dobrze robi ale za 400-450zł

Opublikowano

To ci napisze że nie opłaca się nadspawywać sfożnia itd lepiej kupić nowy 40zł tulejki 14zł dystanse ok3zł a samo rozwiercenie i pasowanie to na dobre 0.7 :rolleyes: przynajmniej u mnie bo to nie ma roboty przy tym, chyba że trzeba tulejować to inna bajka , ale myśle że nikt normalny nie krzyknie więcej niż 100zł za godzine roboty... :rolleyes:

Opublikowano

witam a ile mniej więcej by kosztowało gdybym zawiózł samą gołą belke bez półosiek do naprawy tego luzu co jest na osi na samym środku?

U nas taka przyjemność kosztuje 200zł.

Regeneracja zwrotnic po 100zł za stronę,zrobione solidnie.

Opublikowano

czyli filozofi wielkiej nie ma' mam jeszcze instrukcje napraw do c-360 wię powinienem dać rade' jeszcze tylko pytanie co to są te lagi bo w książce nic o tym nie widziałem...

A sfożeń w robocie mi obspawają i ztoczą za 4 piwa wiec bardziej sie opłaca...

Opublikowano

Dobre chłopaki u mnie pracują;) a jeśli te lagi to są sworznie zwrotnicy tak jak na zdjęciu no to nie ma potrzeby ich robić bo na jesień wymieniałem półośki z miekkich na twarde i wkładem nowe tulejki i łożyska no i nie ma luzu na nich...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v