Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mati posty nabijasz czy sie nie masz na czym wyzyc ??

 

 

Mam problem z ogolnym nie wlaczaniem sie swiatel migacze dzialaja.

 

Przekrecam stacyjke a ta jakby nie reaguje wymienic stacyjke czy moze sa jeszcze jakies błahe sprawy dlaczego nie moga dzialac ?

Opublikowano

@kombinator18 a podświetlenie zegarów ci działa? Lub tylne światła pozycyjne? Jeśli nie to sprawdź czy prąd dociera do bezpieczników. Jeśli dociera to przeczyść styki bezpieczników a jeśli nie dociera to prawdopodobnie będziesz musiał wymienić stacyjkę.

Opublikowano

kombinator18 jeśli masz starą stacyjkę to jej nie zmieniaj bo te nowo to szajs. Jeśli nie działają ci światła to najczęstrzym powodem są spalone bezpieczniki

Opublikowano

Kolego @bobytempelton z tego co ja wiem to te najbardziej banalne przyczyny usterek są zazwyczaj najbardziej trafne. Więc się tutaj nie wymądrzaj. Kolega @kombinator18 napisał że ma taki problem więc trzeba poznać kilka rzeczy skoro nie jest na miejscu aby mu pomóc a tobie nikt nie karze pisać na tym forum.

Opublikowano

Koledzy mam ciut inny problem ale napisze w tym dziale. Co się stało że gdy jest włączona stacyjka to ciągle pala się światła postojowe, mijania itd. Bezpieczniki sprawdzałem, wymieniałem i jest to samo. Winna stacyjka?Dodam że nic nie grzebałem w stacyjce. Rano gdy wyjechałem w pole było ok, gdy wróciłem i z szosy wyłączyłem światła to tak pala się przy włączonej stacyjce.

Opublikowano

Najprawdopotobniej uszkodzenie wewnątrz stacyjki tam wewnątrz jest taki miedziany trójkąt co się obraca jak kręcisz kluczykiem i mogło coś się tam z nim stac wyrobił sie w środku plastyk i zwarte jest na stałe

Opublikowano

I to w tą robioną w Lublinie.

 

 

PS: w swoim ciapku mam włożone na klej lampy od polda z żarówkami H4, do tego przekaźniki i grube kable. Światła mam takie mocne że szok :o Super sprawa takie lampy.

Opublikowano

Te współczesne stacyjki mają w sobie więcej plastiku niż metalu i topią masowo. Bardzo często nowe nie nadają się do montażu.

Najlepsze są te z Lublina ale zdarzają się w nich luźne wyprowadzenia niestety, no i mogły by mieć metalową nakrętkę.

 

Też mam H4 z Poloneza w swoim C-360, bez przekaźników. Obciążalność przekaźnika i stacyjki jest taka sama i wynosi 30A.

Opublikowano

Tak? To zbadaj sobie napięcie na włączonych światłach na samym aku a potem przy żarówkach i zobacz jak duże masz spadki napięcia przez tą stacyjkę i cienkie kable. Lepiej dać przekaźnik i mieć bezpieczną instalacje.

Opublikowano

Popieram kolegę Sipmaz224. Przekaźniki świateł to podstawa. Te współczesne instalcje, owszem tanie ale są wykonane z cienkich przewodów (oszczędność) Stare były co najmniej z przekrojów 1.5 albo 2.5 a obecnie robią z 0.5 czy 0.75. Ja zanim założyłem przeaźniki to chyba ze 3 razy wymieniałem instalację i stacyjki bo wszystko się paliło po kilku miesiącach eksploatacji. Dopiero po instalacji przekaźników (kupione na szrocie z wiązką przewodów za 15 zł) i zasileniu ich wprost z Alternatora przewodem o przekroju 6 mm (oczywiście przez bezpiecznik!) skończyły się wieczne problemy z instalacją i słabymi światłami. A dodam, że na przodzie mam obecnie żarówki 100/90 W i w nocy jest jak w dzień.

Opublikowano (edytowane)

@SipmaZ224 i @Alio zgadzam się z Wami. Pisząc poprzedniego posta, myślałem głównie o stacyjce. W swoim ciągniku mam instalacje własnej produkcji z odpowiednio grubych kabli. Masa jest prowadzona dodatkowym kablem, połączonym do korpusu ciągnika nie do maski czy błotników. Jedynie przy rozruszniku jest zastosowany przekaźnik. Halogeny robocze załączane są z wykorzystaniem starej stacyjki. Spadków napięć nie mierzyłem bo nie było takiej potrzeby ale zrobię to przy okazji (z ciekawości). Problemem były topiące się plastikowe bezpieczniki ale zostały zastąpione ceramicznymi i po problemie.

 

 

Coś o stacyjkach z Lublina http://www.lsn.pl/index.php?option=products&task=list&bid=10&cid=24

Wygląda na to że kolega poniżej ma racje, możliwe podróby. No i jakość już nie ta co 20 lat temu.

Edytowane przez roltech
Opublikowano

Tak? To zbadaj sobie napięcie na włączonych światłach na samym aku a potem przy żarówkach i zobacz jak duże masz spadki napięcia przez tą stacyjkę i cienkie kable. Lepiej dać przekaźnik i mieć bezpieczną instalacje.

To nie tak.

Jak chcesz zmierzyć spadki napięcia spowodowane przez stacyjkę to mierzysz na włączonych światłach napięcie przy stykach samej stacyjki.Jeśli zmierzysz napięcie przy akumulatorze a później przy żarówkach to wyjdzie jakie są spadki napięcia na przewodach.

Konstrukcje tych stacyjek nie są takie złe,powierzchnie styków wewnątrz stacyjki są dość duże,większe od styków w przekaźnikach.Osobiście mam w reflektorach głównych żarówki H4 bez przekaźników i nic się nie grzeje i nie pali.Przekaźniki mam od świateł STOP i kierunkowskazów.

Swoją drogą obecne stacyjki Made in Lublin to już nie jest to co było 20lat temu,podejrzewam że to import tylko się pod tym podpisują.

Opublikowano

Witajcie, mam do wymiany czujnik STOP w Czterdziestce, bo nie świeci. Nie jestem pewien czy mam go wymieniać przy wciśniętym pedale czy też przy puszczonym. Chcę jak najmniej odpowietrzać układ. Który sposób mam zastosować?

Opublikowano

Nie ma to znaczenia. Normalnie wykrę stary i wkręć nowy. Pod tym wzgledem hamulec w 4011 jest wdzięczny że nawet gdy zostanie troszke powietrza to i tak hamuje. Jak się nie uda to odpowietrzysz. Pięć minut i po sprawie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v