Skocz do zawartości
rolnikus

Nawożenie dolistne zbóż

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rolnikus    0

siema:]

mam 20h pszenicy po rzepaku dałem 2x po 200 kg saletry popryskałem anty wylegaczem i na grzyba (wszystko jak w książce pisz)Ale nie wiem jakimi odżywkami pryskać czy mieszankę siarczanu magnezu z mącznikiem cz jakieś płynne nawozy typy basfoliar (Prosze o pomoc) B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    398

odżywki można dawać w każdej fazie po za kwitnieniem co do tego czym prysnąć to nie stosuj jakiegoś taniego g....tylko jak kolega pisał lub wiele innych odzywek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agro    0

siema:]

mam 20h pszenicy po rzepaku dałem 2x po 200 kg saletry popryskałem anty wylegaczem i na grzyba (wszystko jak w książce pisz)Ale nie wiem jakimi odżywkami pryskać czy mieszankę siarczanu magnezu z mącznikiem cz jakieś płynne nawozy typy basfoliar (Prosze o pomoc) ;)

Witam wszystkich. Ja stosuję już drugi sezon Tecamin Start (mieszam z nasionami, koszt na hektar to tylko =7,85zł!)i Tecamin Foliar (Agritecno-Hiszpania). Oba nawozy z aminokwasami i wyciągami z alg. Są bardzo skuteczne działają jako biostymulatory, przyspieszacze pobierania składników i tanie w zastosowaniu. U mnie zwyżka plonów pszenicy między 12 a 23%!. Gleby średnie IV. Jak na razie najefektywniejsze nawozy dolistne z moich doświadczeń. Zabieg Tecamin Foliar (dolistny) 1ha= 1 litr nawozu 33zł brutto, w sezonie 3-4 zabiegi (opryski razem z inną chemią - herbicydy, fungicydy) czyli 99-132 zł( brutto). Pozdrawiam Maciek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@agro dziwne bo w poprzednik roku tez pryskałem tecaminem i efektów nie było znaczących. Także daruj sobie tę reklamę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubacik13    0

Mam mały problem odnośnie nawożenia dolistnego :blink: Znalazłem 2 nawozy tytani oraz plonvit opty.Iteraz jest zasadnicze pytanie czy to nada mojemu pszenżytu jakiejś lepszej kondycji??Myślę że podzielićie się opinami na temat tych nawozów a jeżeli to piszcie co może być lepsze dla tego zboża.Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o te dwa nawozy podane przez Ciebie to tytanit jest preparatem, który zawiera tytan - wzmacnia odporność, podnosi plony, itp. Natomiast plonvit zawiera azot, fosfor i potas, a także mikroelementy. A zatem najlepiej połączyć oba te nawozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubacik13    0

dzięki za odpowiedz marekpieg1234 a nie wiesz ile razy należy pryskać i wjakich odstępach między dniami gdy dam mocznik i polifoske 8 a następnie te dwa wspomniane nawozy.Zgóry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubacik13    0

wiem ze to nie ma wpływu tylko nie dam po moczniku i polifosce 8 po 4 godz nawozu dolistnego bo by je spaliło więc stąd pytanie czy nie wiesz jakie zastosować odstepy(chodzi o dni) pomiędzy nawożeniem nawozami doglebowymi a nawozami dolistnymi?

 

i jeszcze jedno nie weisz ile dni trwa faza krzewienia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
navaho13    1

nie ma jednoznacznej odpowiedzi. jak pojawia się pierwsze kolanko, to zaczyna się strzelanie w źdżbło, zwykła logika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubacik13    0

dzięki a niewiesz jakie zastosować odstępny(dni)pomiędzy nawożeniem mocznikiem i polifoską a nawozem dolistnym.Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denison    1

Interesuje mnie zastosowanie mocznika w pszenżycie ozimym nigdy tego nie stosowalem i jestem zielony a chcial bym aby zboże bylo własnie zielone a nie żółte gdy zastosuje nieodpowiednia dawkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie a kiedy dawać drugą dawkę nawozu na pszenżyto ozime

na jesień sól i fosfor pod korzeń wiosną 150kg saletrzaku na ha + herbicyde wraz z nawozem w płynie (chyba plonwit ten azotowy) no i teraz właśnie zastanawiam sie na 2 dawką a jeszcze później będzie 3 na kłosek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
H4S    0

Witam,u mnie pszenżyto ma już 2 kolanko więc zboże od jakiegoś czasu jest w stadium strzelania w źdzbło,dlatego jak najszybciej zastosuj 2 dawkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denison    1

Kolega mi powiedział abym zastosowal 20-25 kg moczniku na 100 l wody przy oprysku czy aby sie nie myli??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994szymon    15

My we wtorek pryskaliśmy dolistnie na pszenżyto mocznikem. Rada: Nie zapomnij dolać troche ciepłej wody do opryskiwacza bo gdy mocznik się rozpuszcza to schładza wode i jak osiągnie temp. ok 0st.C to możesz mieć problem :blink: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Jak masz kolanko to siej II dawkę, gdybyś zastosował mocznik to uwzględnij że zacznie działać po ok 3 tyg. Ja u siebie czekam z II dawka bo jest sucho i oziminy przysychają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Ja tez czekam z 2 dawką ale dolistnie będe dawał, 50kg mocznika + 20kg siarczanu magnezu na 2ha. Stosuje taką dawke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sambao
      Jeżeli ktoś ma doświadczenia jakiekolwiek na temat uprawy uproszczonej zapraszam do podzielenia się uwagami i spostrzeżeniami.
    • Przez tomek2201
      Witam. Chciałbym abyście wypowiedzieli się na temat mierników pH gleby. Czy posiadacie takie urządzenia? Jeśli tak to jakie? Zakupiłem niedawno za niewielkie pieniądze takie urządzenie.  Jeszcze go nie testowałem ale jestem ciekaw czy ktoś ma taki miernik i czy według niego jest on wiarygodny?
      http://allegro.pl/miernik-ogrodniczy-kwasomierz-ph-gleby4-funkcyjne-i5013208473.html

    • Przez mtz_820
      jakie zboze radzicie posiac na baaaardzo slabej ziemi normalnie piasek mialem tam juz jeczmien i owies i nakosilem tyle co na swoim z 3ha (tamto ma powierzchnie 5ha) z jednej strony jest ok ale na srodku i pod lasem niema nic normalnie jakby ktos powyrywal na wiosne bylo ok ladnie sie zapowiadalo przyszlo lato zniwa niema nic
       
      wujek chce tam posiac żyto jak myslicie dobry wybor na takie zimie? tam jarego nie bedzie za chiny
    • Przez zielu781
      Witam wraz z tatą posiadamy gospodarstwo o powierzchni 20 ha plus okołu 4 ha nieużytków jest to pole na którym tata kiedyś próbował uprawiać zboże ale niestety z marnym skutkiem bo pole to jest podmokłe i nie posiada melioracji  i nie ma możliwości  jej zrobienia. Jako ze w niedługim czasie przejmę to gospodarstwo chciałbym coś zrobić aby ta ziemia przynosiła dochody. Wpadłem na pomysł wykopania dość dużego rowu o głębokości 2 metrów jednak problem w tym ze woda z tego rowu nie miała by żadnego ujścia bo po prostu  nie ma gdzie dodam ze pole jest dość krótkie ale za to bardzo szerokie i raczej równe rów miałby długość około 200 metrów czy myślicie ze ten rów zdałby egzamin  i umożliwił mi normalną uprawę woda stoi tam tylko na wiosnę po roztopach i posiane rośliny nie dają sobie rady jest to ziemia IVa i  IVb klasy czyli przepuszczalne.
      Rów miałby znajdować się na środku długości pola. Proszę o jak najwięcej odpowiedzi może ktoś ma coś podobnego napiszcie czy takie rozwiązanie przynosi jakieś efekty z góry dzięki
    • Przez Sqowron
      Witam, co posiać wiosną na hektarze pola? Nie chce siać kukurydzy klasa ziemi 4-5 teraz dwa lata z rzędu była posiana pszenica ozima co można posiać oprócz zboża? a jak już zborze to jakie ? Myślałem na pszenżytem jary? 
×