rafal4610

ciągnik ford

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rafal4610    142

mam forda 4610 od roku i nie mam zastrzeżeń tylko przy małych obrotach mi dymi(gdy stoi w miejscu). Gdy obroty wzrosną do 800 to już nie dymi. Ostatnio też gdy przekrocze 2000 rpm to też lekki dymek sie pokazuje(nie cały czas tylko w odstępach czasu). Czy to może być spowodowane olejem do silnika? Bo używam TURDUSA, a gdzieś słyszałem że on smoli silnik... Filtry paliwa i powietrza są nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

:blink: kolego to mi wygląda na wtryski o ile dym jest koloru czarnego,po prostu nie trzymają na niskich obrotach i puszczają na wysokich,kolego gdyby brał olej to dym byłby koloru niebieskiego ;[


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

dym jest siwy, a jak mocniej "depne" do lekko czarny. Skoro twierdzisz że to wtryski to w zimie wyjme i zawioze do znajomego to mi sprawdzi. Też myślałem nad wtryskami bo na zatankowałem taką rope że po spuszczeniu do wiadra to ani zapachem ani kolorem nie przypominało ropy... traktor nie miał siły, strasznie dymił i dużo palił:blink: Więc pewnie to ta ropa "zabiła" mi wtryski:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

interesuje mnie świeca płomieniowa w takich ciągnikach... ja mam 4610 i w kolektorze powitrza jest taki "grzybek" i były koło niego kable to jest do niego podłączyłem. Myśle że jest to właśnie taka świeca tylko nie mam żadnej kontrolki od niej... Znajomy mówił że w mf żeby działa świeca to musi troche wyciągnąć gaszenie ciągnika(nie wiem jak to nazwać:D) i dopiero świeca działa. Musze wiedzieć bo ułatwi mi to rozruch w zimie a traktor jest mi potrzebny do przywożenia rolek i odśnieżania. Niby odpala ale akumulator mam słaby i są problemy:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego wykręć ją i sprawdź czy działa. Potem sprawdź kiedy na kablu pojawia się napięcie, z tego co pamiętam na ostatniej pozycji kluczyka przed zapłonem powinna uruchamiać się świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

dzięki za pomoc. Znalazłem artykuł a świecach i nagrzewaniu w 3512 i u mnie jest tak samo bo jest taka sama stacyjka:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19862

dzięki za pomoc. Znalazłem artykuł a świecach i nagrzewaniu w 3512 i u mnie jest tak samo bo jest taka sama stacyjka:D

Kolego te ciągniki miały na 100% montowane świecę płomieniową czyli musisz mieć podłączenie od paliwa i prądu-a jeśli chodzi o kontrolkę to takowej niema jak zaczynasz podgrzewać(u mnie jest osobny przycisk)przygasają kontrolki i tyle.A nie myślałeś nad podłączeniem grzałki płynu chłodniczego, ja taką posiadałem oryginalnie była w miejscu zaślepki tej za rozrusznikiem ale podczas remontu silnika w tym roku urwałem przewód od niej i zaczął lecieć płyn wiec na szybkiego zakleiłem ją klejem do metalu bo ciągnik był potrzeby już a po nową trzeba by jechać do sklepu i tak zostało do dziś....mam w planach założyć nową nawet już ją kupiłem(pasuje od mf 4cylindry)ale czas na to nie pozwala ciągnik potrzebny codziennie................ ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19862

dym jest siwy, a jak mocniej "depne" do lekko czarny. Skoro twierdzisz że to wtryski to w zimie wyjme i zawioze do znajomego to mi sprawdzi. Też myślałem nad wtryskami bo na zatankowałem taką rope że po spuszczeniu do wiadra to ani zapachem ani kolorem nie przypominało ropy... traktor nie miał siły, strasznie dymił i dużo palił:blink: Więc pewnie to ta ropa "zabiła" mi wtryski:(

Tak kolego na ropę trzeba w tych ciągnikach uważać u mnie swego czasu szefostwo wpadło na genialny pomysł zakupu oranżady zamiast ON bo taniej.....i tak wyszło taniej, że po wypaleniu 1000 litrów musieliśmy robić remont pompy i wymieniać wtryski w fordzie4600 i regenerować pompę w internationalu 654-taka to oszczędność(naprawy wyniosły 1600,-) :rolleyes:

Edytowano przez soltys48

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

@soltys48 dzięki za odpowiedź ;) Rzeczywiście jest świeca płomieniowa tylko ukryta :D Jak mówiłem że świeca żarowa to jeszcze tamtej nie znalazłem.... Ale 1 mnie ciekawi... Jest "coś" w kolektorze powietrza od czego kable idą do świecy płomieniowej i zastanawiam sie co to jest :blink: U mnie świece włączam stacyjką jak w MF. Na ropie nie oszczędzam ;) Tylko w zeszłym roku na kampanie buraczaną wlałem 30l gorszej ropy z okolicznej stacji i wtedy traktor zaczął więcej palić(wcześniej na ok 10l zwiozłem 1ha buraków przyczepą 3.5t, 2km w 1 strone, a po wlaniu ropy nie na 30l nie zwiozłem 1ha gdzie nie miałem 1km w 1 strone :()

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19862

Jesteś pewien,że te kable idą do świecy?? U mnie dodatkowe kable idą ale do czujnika od ciśnienia powietrza czy coś takiego.... Mój na oranżadzie też sporo więcej palił-już nigdy żadnego trefnego ON nie wleje-raz to,że więcej spali dwa silnik mam po kapitalnym remoncie i nie mam zamiaru ryzykować wydania 5tysiaczków :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez beni226
      Witam, nie wie czy w dobrym dziale ale mam problem z moim 7740, jak jest zatankowany do pełna to nie ma problemu jednak jak paliwo spadnie poniżej połowy to zaczyna sie zapowietrzać. W moim 7740 są 2 zbiorniki 1 z przodu oraz drugi za kołem z tyłu. Miał ktoś może taki problem. Szukam rozwiązania. Podejrzewam ręczną pompke do paliwa ale nie wiem czy ma to z tym zwiazek jaki kolwiek. 
    • Przez gelo707
      Czy zna ktoś nr RAL  malowania ciągników Fiat z okolic 1986r? Maska felgi, skrzynia, silnik.
    • Przez Cyganoxzzz
      Pacjent case mxu , gwizdanie na wysokich obrotach , jakieś porady ?
    • Przez Lenakejdhndks
      Witam, nie wiem co się dzieje podczas rolowania w Zetorze Forterra 120 wyskakuje mi błąd FNI16 520257 co to może oznaczać?
    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj