pronarek

Hydraulika i podnosnik t-25 [Połączone]

Polecane posty

t25aaa    9

No jest mały otwór chyba na 12 srube a co wolniej troszke opuszcza Ci przez to przyczepe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

Przez cienki wąż wolniej będzie przepływał olej a w zimie to już tragedia.

Forum polega na wymianie spostrzeżeń i dzielenie się wiedzą a nie szukaniem pretekstu do obrzucania się obelgami (tak na marginesie do niektórych)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

Gęstość czyli ciężar 1msześciennego Lepkość to samoistne ograniczenie płynności oleju

A z liczeniem mam taki problem że kiedy ja chodziłem do szkoły obowiązywały inne jednostki (Wtedy nie obowiązywało w Polsce SI)

przecież napisałem to samo tylko bardziej obrazowo czyli kostka o wymiarach metr na metr na metr czyli metr szescienny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Jak kipruje to wolniej spływa do głównego zbiornika olej wyciągniety z głównego kipruje dość szyba a na dodatkowym trochę wolniej,ale jednak spływa,a jak olej powraca to wygląda to tak że olej jest nabijany do obu zbiorników równocześnie i jeśli główny się zapełni to dodatkowy też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

proboj rozwiercić otwór zbiornik jest ze staliwa moze troche cięzko iść no i trzeba zbionik zdjać było by najlepiej zawiesc komus na wiertarke stołową albo wytoczyć dłuższa srube ta na 32 klucz i do tego przewodu co zasysa olej ze zbiornikaj podłacz ten swoj drugi zbiornik:)

Edytowano przez t25aaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Tak ale ja jak pisałem to twojego postu nie widziałem ,przez to napisałem to samo co ty

po prostu pisanie mi nie idzie zbyt szybko ,a tak w ogóle to nauczyłem się pisać na AF , pyzatym nie wszystkie litery mi wchodzą przesz to poprawa też zajmuje czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Szczerze to wole zostawić tak jak jest,już wolę nie eksperymentować z żeliwem.

 

Góral zainstaluj sobie słownik do przeglądarki,będzie ci błędy poprawiać i będzie ci łatwiej pisać.

Edytowano przez Piotruniu25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bongle    2

Kolego Goral1 zrobiłem Ci nawet obliczenia których zapewne twoj mało rozgarniety umysł i tak nie pojmnie ale moze chociaz znajdzie sie kto sie nad tym zastanowi i zaciekawi:

wzór na ciśnienie = gestość płynu * grawitacja * wysokosć

oblicze ciśnienie panujące na dnie zbiornika dla wysokości 0,5m , 1m i 2m

gestość oleju ok 860 kg/m^3 przyspieszenie ziemskie (pewnie nie wiesz ale..) to 9,81 m/s^2

wystarczy podstawic wysokośći do wzoru dla wysokości 0,5m

860* 9,81* 0,5=4218,3 Pa= 4,2 kPa= 0,042 MPa

dla wysokosći 1m

860* 9,81 * 1= 8436,6 Pa = 0,0844 MPa

dla wysokosci 2m wychodzi 16873,2 Pa = 0,169 MPa (juz tutaj widać ze beda roznice cisnienia: wys 0,5m a 2m rózni sie 4 krotnie wiekszym cisnieniem na dnie zbiornika

Teraz policze cisnienie jakie wytwarza opadający siłownik przyczepy

przyjmuje ze średnica tłoczyska to d=12 cm= 0,12m siła nacisku na tłoczysko skrzyni przyczepy ok 500 kg

przekształacajac wzór siła= cisnienie * pole przekroju => cisnienie= siła / pole przekroju

Pole przekroju tłoka Pi*®^2 = 3,14* (0,06)^2= 0,0113 m

Obliczam ciśnienie wypychanej cieczy: 500 kg / 0,0113 m= 44247,8 Pa = 44 kPa = 0,4MPa

Wnioski:

Cisnienie na dnie zbiornika władka przy 0,5 m wysokosci poziomu oleju 0,042 MPa ok 10 krotnie mniejsze niz cisnienie z przyczepy = 0,4 MPa ale dla wysokości 2m czyli np ze zbiornikiem na dachu kabiny juz tylko 2,3 raza mniejsze bo wynosi 0,169. Takze wysokość ma znaczenie!!! PS: Góral1 nie wkrecaj mi i innym ze bede słabym inzynierem bo w samym prostym władku gdzie się w nim sie gubisz ,mysle ze zagioł bym Cię na wielu rzeczach nie mowiąc o innych maszynach. Pozdrawiam

 

Wszystko by się zgadzało gdyby nie było błędu w przeliczaniu jednostek 4,2kPa to 0,0042MPa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Cały nasz świat (nasze ciągniki też) działa w oparciu o zasady fizyki i matematyki. Inżynierowie są po to, żeby obliczyc odpowiednie materiały i wielkości, no i żeby to wszystko działało.

W codziennym życiu wiele rzeczy pomijamy, bo nie mają większego znaczenia np. czy przyczepa nam opada 7, czy 9 sekund...

Tak pewnie pomyśleli koledzy wyżej wyśmiewając Kolegę t25aaa

Ale nie ma się co dziwić, nie wszyscy są tak zdolni, żeby pójść na studia.

Człowiek uczy się całe życie, z forum też.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
odyniec    1

Mam takie pytanie dla was. czy się da załozyć końcówki szybkozłoczy na te przewody co idą do siłownika i czy to bedzie działać bo mam zepsute jedno sekcje w rozdzielaczu to od kipra a jutro musi władek podniesc platforme bo zaczynam ciecie sadu odp prosze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Cały nasz świat (nasze ciągniki też) działa w oparciu o zasady fizyki i matematyki. Inżynierowie są po to, żeby obliczyc odpowiednie materiały i wielkości, no i żeby to wszystko działało.

W codziennym życiu wiele rzeczy pomijamy, bo nie mają większego znaczenia np. czy przyczepa nam opada 7, czy 9 sekund...

Tak pewnie pomyśleli koledzy wyżej wyśmiewając Kolegę t25aaa

Ale nie ma się co dziwić, nie wszyscy są tak zdolni, żeby pójść na studia.

Człowiek uczy się całe życie, z forum też.

Niekiedy ci inżynierowie są tacy zdolni że maszyna przez nich "obliczona" jest taka dobra nie wytrzymuje pierwszego wjazdu w pole, ale to niestety są przypadki nie rzadkie, działać może i działa, ważne żeby działało dobrze i możliwie jak najdłużej.

Dlaczego mówisz że wyśmiewali, prędzej on się wyśmiewał i stosując przy tym inżynierskie wyrafinowane słowa. Zdolni czy nie zdolni, zdolnym do studiowanie być nie trzeba, trzeba się po prostu uczyć. Zanim coś napiszesz to po prostu to przemyśl <_< może nie każdy ma czas, albo co ważniejsze pieniądze, albo jednego i drugiego żeby iść na studia. Sam prowadzę gospodarstwo i planowałem iść na studia a uczyłem się czwórkowo lecz bym musiał sprzedać gospodarstwo żeby się dokształcać, bo nie miał by kto za mnie robić.

Myślę że w takiej sytuacji jest bardzo dużo rolników. Wiem że nie na temat, ale to była tylko odpowiedź.

  • Like 1

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Niekiedy ci inżynierowie są tacy zdolni że maszyna przez nich "obliczona" jest taka dobra nie wytrzymuje pierwszego wjazdu w pole, ale to niestety są przypadki nie rzadkie, działać może i działa.

Tak też bywa, jak iżynier d*pa z załatwionymi papierami

 

może nie każdy ma czas, albo co ważniejsze pieniądze, albo jednego i drugiego żeby iść na studia. Musiałbym sprzedać gospodarstwo żeby się dokształcać,

Myślę że w takiej sytuacji jest bardzo dużo rolników.

 

święte słowa

 

on się wyśmiewał i stosując przy tym inżynierskie wyrafinowane słowa.

Wystarczy nie odpowiadać i ignorować takie zaczepki, a nie pójdzie lawina bezsensownych obraźliwych postów...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Poziom tuch oblicze to raczej nie pasował do inżyniera , chyba ze na pierwszym roku to bardziej wyglądało na szkolę średnia

Inżynier wyprowadził by inne obliczenia nieuwzględniające więcej czynników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Najlepiej wyciąć blachę pod siedzeniem i dać go bezpośrednio nad oryginalnym, spód połączyć z wlewem oryginalnego a odpowietrznik dać na tym dodatkowym

 

 

to na dachu to nie ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ale mała bańka zmieści się też między zbiorniiem oleju a blachą kabiny


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

jeszcze jedno oba zbiorniki trzeba połączyć możliwie jak największa średnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

A nie lepiej jest go podłączyć po spływ oleju z głównego zbiornika,nie trzeba wtedy nic wycina tylko zamontować zboku zbiornika i podłączyć i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matiUrsus4512
      Witam koledzy posiadam Ursusa 4512 gdy wracałem do domu po orce  pług mi opadał na niskich obrotach, musiałem pilować na wysokich obrotach by jakoś dojechać. Po wymianie rozdzielacze i zaworu podnośnik podnosi ale jak da się wysokie obroty nawet pod obciążeniem ramiona się unoszą i wyciąga pług z ziemi . Co to może oznaczać co wymienić bo ja nie mam już głowy do tego traktor.
    • Przez baska524
      Koledzy mam ogromny dylemat a zarazem problem z moim aresem 610 a jest to nowy zakup i pierwszy traktor z ehr więc prosze o zrozumienie.
      Problem pierwszy nie dziala mi wogole kontrolka w liczniku od filtra szkrzyni biegów.nawet przy ddpalaniu nie zapala sie.
      Problem drógi dlaczego nie diała dociazanie podnosnikiem mam na mysli to ze gdy ustawie opuszcze pług na 20 procent bądz na 10 i pług wyjdzie z ziemi to naciskając przycisk od opuszczania pompa nie wpycha go do ziemi.A maiałem okazje jezdzic z gruberem innym aresem i tam to działało.
      Itrzeci problem gdy podnosnik jest opuszczony załuzmy na 2 procent i chce go zwiekszyc o 1 lub 2 procent to po nacisnięciu strzałki do gury odrazu na wyswietlaczu pojawia sie 35 procent.
    • Przez bizonsuperzo56
      witam otoz mam problem z podnosnikiem w case 856xl z 88r bardzo wolno podnosi i szybko sie nagrzewa hydraulika. co za czym idzie podnosnik jeszcze gorzej chodzi i wspomaganie ciezej pracuje. . a i jeszcze jedno do was pytanie co moze byc za przyczyna ze nie dziala pokretlo przy podnosnikach z gory dziekuje za pomoc
    • Przez ChiquitaB
      Witam. Posiadam amazone d7 super s 3m z hydraulicznymi znacznikami. Sprawa wygląda tak ze jak chce sciezke przezucic to podnosi jedna strone i zamiast oposcic wtedy opuszcza ta sama strone. Czasami przezuci dobrze ale zaraz dalej to samo. Mial ktos podobny problem?
    • Przez Moscov
      Witam. W swoim Fendt'cie przy końcówkach hydraulicznych nie mam tych plastikowych kubków odprowadzających olej. Gdzie mogę je kupić? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj