Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Proponuje sprawdzic wtryskiwacze. I pytanie nastepne w remoncie kapitalnym zostały zastosowane orginalne komplety cześci (tuleje itd.) czy zamieniki. Zamieniki mają troszkę to do siebie że muszą się dopasowac. Drugi powód może byc wyrobione prowadnice w głowicy. Zresztą powodów może byc wiele zaczni od wtryskiwaczy.

Pozdrawiam

Opublikowano

jak jest motorek świeżo po remoncie to takie rzeczy mają prawo się dziać tym bardziej jak były założone słowackie zestawy.a gdy takie rzeczy dzieją się w silnikach już ułożonych to wtrysk leje na wolnych obrotach nie daje rady przepalić wachy i sobie leci z wydechu jest też taka możliwość że trochę mu było za gorąco i wtedy wiadomo 4 garnek ma daleko do pompy wody i najszybciej się przegrzewa i też takie będą efekty.

Opublikowano

Przegrzewać sie u mnie nie ma prawa skoro jeździ tylko po podwórku praktycznie podciąga przyczepę i koniec jego roboty by najmniej w tym czasie co zaczęło się to dziać nie były robione żadne prace polowe.

No i tu następne pytanie potrzebuję ciągnik i czy mogę tak spokojnie jeździć z tym ??

Opublikowano

Problem z moja 60 siatka jest taki że wali olej w tłumik. Odkręciłem kolektor wydechowy i pryska tylko na jednej głowicy tej od wentylatora. (Ta głowica jest nowa) No i podejrzewamy z ojcem że pierścienie się zapiekły bo ostatnim czasem miał ciężko. A pewnie też wpłynęło że jakieś 2 miesiące temu głowica była walnięta i olej był z wodą to do póki woda nie wyparowała to tez swoje zrobiła. A może nasza diagnoza jest zła proszę od podpowiedz

Opublikowano

Witam. Też mam problem 60-tką, mianowicie na jednej z głowic słychać sykanie - chyba zawór jest nieszczelny i puszcza. Głowice nigdy nie były jeszcze remontowane - jak i zresztą cały silnik. Zauważyłem też ostatnio ubytki oleju w silniku - gdzieś ok. 1 litr na dzień orki. Ciekawi mnie, czy może to być spowodowane przez zużyte głowice (prowadnice zaworów) i czy warto zwalać osobno głowice, czy poczekać jeszcze do wymiany zestawów naprawczych. Oprócz tego silnik bardzo dobrze chodzi, zapala i jest mocny. Gdy kiedyś dojdzie do remontu to nie wiem też co zrobić z wałem, czy go przeszlifować i założyć nowe panewki czy nie, ponieważ trzyma ciśnienie i ani z pokrywy przedniej silnika ani z tylnej nie leci olej. Jak zakwalifikować wał do remontu lub nie? Za odp. z góry dziękuję.

Opublikowano

optycznie i dotykiem-patrzysz czy ma duże żłoby na czopach, jeśli chcesz być okrutnie dokładnym, możesz wziąć mikrometr i sprawdzać czy dużo juz odbiega od wymiarów oryginalnych(w instrukcji albo katalogu masz podane wymiary kolejych wymiarów naprawczych na które szlifuje się wały-w ciągnikach zbierają 0,5 mm ze średnicy na jeden szlif i robi się zazwyczaj maź 4, nawet 6 ale to głupota, zwłaszcza w perkinsach gdzie wał i tak jest niezwykle delikatny) z praktyki wiem, że jeśli wyjmuje się wał do remontu silnika, to najlepiej jest przeszlifować-chyba 30 zł od czopu. ale pamiętaj o ważnej zasadzie-nigdy nie wkładaj nowych panewek na stare korbowody, może obrócić się panewka.

Opublikowano

mi ostatnio zesłabła sześćdziesiątka, też waliła z jednej głowicy olejem do wydechu i okazało się, że pękła tuleja i tłok "okroiło" od dolnego pierścienia zgarniającego w dół, całe szczęście, że się cały nie rozsypał bo byłoby gorzej

jutro ściągam tuleje i idą do wymiany, poprzedni właściciel musiał go żle dotrzeć, bo tłok wygląda jakby go skrobał ktoś pilnikiem o dziwo tuleja gdyby nie to że pękła od spodu to nie jest nawet ryśnięta, chyba był podpicowany bo widać jakby środkowe były OK tylko 1 i ostatni są zmasakrowane i chyba nie były wymieniane

Opublikowano

Chodzi o olej silnikowy, czy raczej brudną tłustą maź? Czy dymi i w jakiej ilości oraz jaki kolor mają spaliny? Skłaniam się do złego spalania i zbierania się tego niespalonego paliwa w kolektorze wydechowym. Zacznij do regulacji zaworów i sprawdzenia wtryskiwaczy.

Opublikowano

my mieliśmy podobny problem waliło olejem z komina kolektora a przyczyną okazały się uszczelniacze zaworów w głowicy odkręć kolektor od głowic i zobacz z której głowicy leci ci olej my wymieniliśmy wszystkie głowice leciało z dwóch i już były trochę powypalane gniazda;

Opublikowano

Zdejmij kolektor i sprawdz z którego cylindra wali, zdejmij tylko ta głowicę i szukaj usterki.Zrób to bo gdybanie nie ma sensu. W 60-ce nie ma uszczelniaczy na prowadnicach zaworów a nawet duże zużycie nie powoduje wyrzucania takiej ilości oleju jak opisujesz.

Opublikowano

@seweryn20 tak jak pisałem wcześniej też mieliśmy ten problem a lało tak olejem że pół traktoru było zalane aż wstyd było jeździć a oleju jakby poszedł w lepszej robocie to dwóch misek by było mało a mechanik co który przyszedł to inne przyczyny podawali aż w agromie sprzedawca powiedział co może być nawet chciał sprzedać te uszczelniacze [widać muszą być]no ale zdecydowaliśmy się wziąć wszystkie po regeneracji i od tej pory jakby ręką odjął;

Opublikowano

Ja mialem tak samo w tym roku, w beczce tak doszykowałem ciągnik, myślałem że uszczelki pod głowicą, zmieniłem-była poprawa ale ciągle rzucał. Po rozebraniu silnika okazało się że pierścieni już nie było, a tuleje strasznie zużyte.... :rolleyes: Powymieniałem wszystko i głowice splantowałem i traktor jak nowy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v