Skocz do zawartości

Wspomaganie samoróbka- prowadza po całej drodze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrobiłem wspomaganie do ursusa c-360.Orbitrol 160,siłownik od wspomagania od c-385(z grene),pompa od trolla(zasila równiez tura).Wszystko jest ok jak pracuje na terenie gospodarstwa.Ale niestety jak jade 4 czy 5 biegiem drogą to niestety ale tak mnie nosi że jakby ktoś patrzył z boku to pomyśli że pijany jedzie.Czy to jest jakiś standardowy mankament wspomagań samoróbek.Czy może gdzieś popełniłem jakiś błąd??

Opublikowano

Moim zdaniem to za duży orbitrol dałeś, jak by był 80 to by był mniej wrażliwy i trochę łatwiej by się sterowało i prościej by było ustawić prosty tor jazdy. Ja tak myślę ale nie miałem z wspomaganiem nic do czynienia i nie wiem dokładnie, tyko słyszałem o tych orbitrolach.

Opublikowano (edytowane)

Gdzie jest błąd kolego,ja mam samoróbkę i jest świetnie, opisz dokładnie co się dzieje. może masz luzy na przodzie? Może masz za duże ciśnienie, albo za duży orbitrol i za mocno reaguje na ruch kierownica? Cały pic polega na dopasowaniu orbitrola do siłownika żeby ani nie było za dużo krcęnia kierownica ,ani tak że za szybko skręca.

Edytowane przez SZYMANOX
Popełnianie błędów ortograficznych w postach/komentarzach
Opublikowano

Luzy na przodzie to niepowiem bo mam zajebis.e,przodek do regeneracji,ciśnienie powinno być dobre bo jest rozdzielnik strumienia.A co do skrętu to gdzieś tak 3 razy kierownica dookoła w lewo i 3 razy w prawo mam pełny skręt.

Opublikowano

To jest raczej robotoa na zime. Ciągnik mi jest codziennie potrzebny,pracuje w turze.A troche rozbierania jest,dodatkowo nie wiem czy dać na wymiane przodek czy robić ten.Także narazie dzięki za pomoc panowie.

Opublikowano

Podobny problem miałem u siebie po wymianie orbitrola w bizonie- nosiło go po całej drodze. Przyczyna- nowy orbitrol został przykręcony bez regulatora przepływu( sam to tam nazywam bo nie wiem jak to się nazywa)- regulator przepływu wzięliśmy ze starego orbitrola( jest przykręcony bezpośrednio do orbitrola)i wszystko gra bizon jedzie jak chcesz bez żadnego korygowania kierownica. Fajnie ze nikt nie mówi jak sprzedaje orbitrol nowy ze to nie wszystko ze brakuje jeszcze tej części. Kupując orbitrol miejcie na uwadze ze w większości przypadków sprzedawane są "same gole" orbitrole bez tego regulatora. Także może to jest to, druga przyczyna może zbieżność jak pisali wcześniej

Opublikowano

Zregenerowałem cały przodek i jak ręką odjął. Już mi raczej nikt nie powie jak przejade przez wieś że znowu piłem :P . Być może jest też troche racji z tym za dużym orbitrolem bo jest czuły bardzo, ale teraz kiedy cały przodek jest sztywny spokojnie moge sypać 5 biegiem bez obaw że zalicze rów albo samochód z naprzeciwka :)

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy jeszcze mogę pisać w tym temacie ale spróbuję.Mam podobny problem jaw wyżej koledzy.Orbitrol z classa 80-ka ale pompa od wspomagania (łopatkowa) Ford osobówka i jedzie się "wężykiem" czy to szybko czy w polu np.pielnik trudno uprowadzć w międzyrzędziach.Może ta pompa za małe ciśnienie ma albo wydajność,kierownica chodzi lekko lecz żle prowadzi się ciągnik, trzeba ciągle korygować tor jazdy kierownicą.Przód nie ma luzów ale jest na poduszkach gumowych (amortyzatory)

Edytowane przez marian7k
Opublikowano (edytowane)

Dławik załóż na wejściu ( przewód pompa - orbitrol) spróbowałbym z dławikiem o średnicy otworu 2,5mm

Edytowane przez BIZULEK
Opublikowano

Witam pozwolę sobie odnowić ten wątek, mianowicie buduje wspomaganie i mam do wyboru orbitrol 100 kupić nowy czy od widlaka(dodam że wolał bym stary od widlaka(myślę że jakość mają lepszą) niż te nowe), do tego pompa o przepływie od 10 do 15l bo takie posiadam, siłownik będzie z wspomagania z allegro, a moje pytanie dotyczy jak się podłącza orbitrol na 5 wyjść?, ten na 4 to proste a ten pięcioma to nie wiem.i czy ktoś z was się orientuje czy te orbitrol mają zawory czy trzeba będzie do kupować? Pozdrawiam ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v