Skocz do zawartości
News
chwiolas

Wspomaganie samoróbka- prowadza po całej drodze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
chwiolas    3

Zrobiłem wspomaganie do ursusa c-360.Orbitrol 160,siłownik od wspomagania od c-385(z grene),pompa od trolla(zasila równiez tura).Wszystko jest ok jak pracuje na terenie gospodarstwa.Ale niestety jak jade 4 czy 5 biegiem drogą to niestety ale tak mnie nosi że jakby ktoś patrzył z boku to pomyśli że pijany jedzie.Czy to jest jakiś standardowy mankament wspomagań samoróbek.Czy może gdzieś popełniłem jakiś błąd??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    363

Moim zdaniem to za duży orbitrol dałeś, jak by był 80 to by był mniej wrażliwy i trochę łatwiej by się sterowało i prościej by było ustawić prosty tor jazdy. Ja tak myślę ale nie miałem z wspomaganiem nic do czynienia i nie wiem dokładnie, tyko słyszałem o tych orbitrolach.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0
(edytowany)

Gdzie jest błąd kolego,ja mam samoróbkę i jest świetnie, opisz dokładnie co się dzieje. może masz luzy na przodzie? Może masz za duże ciśnienie, albo za duży orbitrol i za mocno reaguje na ruch kierownica? Cały pic polega na dopasowaniu orbitrola do siłownika żeby ani nie było za dużo krcęnia kierownica ,ani tak że za szybko skręca.

Edytowano przez SZYMANOX
Popełnianie błędów ortograficznych w postach/komentarzach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    51

Można spróbować założyć dławiki na króćcach siłownika, co spowolni przepływ oleju, a zarazem reakcję na ruch kołem kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

Luzy na przodzie to niepowiem bo mam zajebis.e,przodek do regeneracji,ciśnienie powinno być dobre bo jest rozdzielnik strumienia.A co do skrętu to gdzieś tak 3 razy kierownica dookoła w lewo i 3 razy w prawo mam pełny skręt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

No to skasuj luzy, w piastach kół też, sprawdź czy koła nie są rozbieżne i daj znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

To jest raczej robotoa na zime. Ciągnik mi jest codziennie potrzebny,pracuje w turze.A troche rozbierania jest,dodatkowo nie wiem czy dać na wymiane przodek czy robić ten.Także narazie dzięki za pomoc panowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

Prawdopodobnie zbieżność, zacznij od tego a jak nie pomoże to orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    30

Podobny problem miałem u siebie po wymianie orbitrola w bizonie- nosiło go po całej drodze. Przyczyna- nowy orbitrol został przykręcony bez regulatora przepływu( sam to tam nazywam bo nie wiem jak to się nazywa)- regulator przepływu wzięliśmy ze starego orbitrola( jest przykręcony bezpośrednio do orbitrola)i wszystko gra bizon jedzie jak chcesz bez żadnego korygowania kierownica. Fajnie ze nikt nie mówi jak sprzedaje orbitrol nowy ze to nie wszystko ze brakuje jeszcze tej części. Kupując orbitrol miejcie na uwadze ze w większości przypadków sprzedawane są "same gole" orbitrole bez tego regulatora. Także może to jest to, druga przyczyna może zbieżność jak pisali wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    253

Nowe orbitrole mają wbudowane te zawory w środku. Zakłada się bez tej kostki. Trafiłeś na orbitrol bez zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

Nikt nic nie wie??

 

Słyszeliście może o zakładaniu jakichś dławików??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Zawsze można spróbować i założyć taki dławik(można dorobić).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

Zregenerowałem cały przodek i jak ręką odjął. Już mi raczej nikt nie powie jak przejade przez wieś że znowu piłem :P . Być może jest też troche racji z tym za dużym orbitrolem bo jest czuły bardzo, ale teraz kiedy cały przodek jest sztywny spokojnie moge sypać 5 biegiem bez obaw że zalicze rów albo samochód z naprzeciwka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    15
(edytowany)

Nie wiem czy jeszcze mogę pisać w tym temacie ale spróbuję.Mam podobny problem jaw wyżej koledzy.Orbitrol z classa 80-ka ale pompa od wspomagania (łopatkowa) Ford osobówka i jedzie się "wężykiem" czy to szybko czy w polu np.pielnik trudno uprowadzć w międzyrzędziach.Może ta pompa za małe ciśnienie ma albo wydajność,kierownica chodzi lekko lecz żle prowadzi się ciągnik, trzeba ciągle korygować tor jazdy kierownicą.Przód nie ma luzów ale jest na poduszkach gumowych (amortyzatory)

Edytowano przez marian7k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    363

A może wina tkwi w używanym orbitrolu?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    15

Dławik na obydwu wejściach do siłownika?A jakiej średnicy otwór w dławiku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7
(edytowany)

Dławik załóż na wejściu ( przewód pompa - orbitrol) spróbowałbym z dławikiem o średnicy otworu 2,5mm

Edytowano przez BIZULEK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    15

Zrobiłem tak jak doradziłeś tylko nie miałem wiertła 2,5mmm i zrobiłem 3,2 mm jest duuuużo lepiej.Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

Witam pozwolę sobie odnowić ten wątek, mianowicie buduje wspomaganie i mam do wyboru orbitrol 100 kupić nowy czy od widlaka(dodam że wolał bym stary od widlaka(myślę że jakość mają lepszą) niż te nowe), do tego pompa o przepływie od 10 do 15l bo takie posiadam, siłownik będzie z wspomagania z allegro, a moje pytanie dotyczy jak się podłącza orbitrol na 5 wyjść?, ten na 4 to proste a ten pięcioma to nie wiem.i czy ktoś z was się orientuje czy te orbitrol mają zawory czy trzeba będzie do kupować? Pozdrawiam ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Luki1988
      Potrzebuje sterować dwustronnym siłownikiem przyciskiem elektrycznym 12v.
      Potrzebuję do tego rozdzielacza z elektrozaworem ale czy wystarczy dzielnik hydrauliczny taki jak poniżej w linku czy musi być rozdzielacz jedno sekcyjny z elektrozaworem?
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ELEKTROZAWOR-DZIELNIK-HYDRAULICZNY-62-90L-STEROWANY-ELEKTRYCZNIE-12V-DO-TURA/15804
    • Przez Slavvko
      Czy ktoś mógłby opisać wejścia i wyjścia rozdzielacza jumz ? I jaką rolę pełnią zawory w literkach " D " F " H " . Czy można wykorzystać literki " A " B " jako pierwszą sekcję bez tych zaworków które są wkręcone w " D " F " H "

    • Przez gigany
      Witam czy wykonywał ktoś taką bronę samemu albo ma jakiś pomysł?
    • Przez rolnik324
      Witam, tak jak w tytule chciałbym w jakiś sposób przyśpieszyć obroty wałka wom w ursusie c360 (możliwe że nasz ciągnik to c355, sami dobrze nie wiemy). Zacznę może od tego że ursus ten pracuje z agregatem prądotwórczym, a agregat wytwarza prąd do pompy głębinowej która wyciąga wode do dosć małej deszczowni do podlewania truskawek. Pompa zasilana jest napięciem 400v i aby uzyskać taki wynik na agregacie ursus pracuje na 2000 obrotów. Mi i tacie nie podoba się to ze względu że ciągnik niekiedy musi pracować tak ponad 5h (a przydałoby się aby pracował dłużej ponieważ mamy spory areał i nie wystarcza to na podlanie wszystkiego w czasie suszy) i to powoduje że ciągnik paliwa spali "swoje" i do tego wychodzą małe nieszczelności silnika (poci się spod korka oleju i paru innych elementów silnika) i zdąży się przez kilka godzin nazbierać na ziemi oleju. Przechodząc do sedna, czy jest możliwość zrobienia lub kupna jakiejś przekładni albo czegoś co zaproponujecie do ciągnika żeby chodził na niższych obrotach? Słyszałem o przerobieniu jakoś trybów albo wymiana skrzyni ursusa na zetora, ale jednak wolałbym nie ingerować teraz w wnętrze ciągnika i wolałbym coś na zewnątrz. Z góry dziękuje. Nieścisłości będę rozwijał w komentarzach.
    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.