Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wspomaganie na orbitrolu ma to do siebie, że kierownica przy jeździe na wprost i lekkim kręceniu nią zmienia pozycje. Wszystko jest jak najbardziej wporządku.

Opublikowano

Dokładnie. Nie ma mechanicznego połączenia koła kierownicy z kołami a hydrauliki idealnie szczęlnej też nie a drugie to kręcąc w prawo wykonujesz więcej obr. niż w lewo więc siłą rzeczy po odkręceniu kół nie wróci gałka w to samo miejsce. To normalne, spowodowane różnicą pojemnosci siłownika z jednej i drugiej strony.

Opublikowano

Aha to takie buty :P czyli trzeba będzie się przyzwyczaić. W każdym razie jest teraz bez porównania w stosunku do serwa. U mnie więcej obrotów jest w lewo, zapewne z tego powodu że mam mtz80 czyli bez przodka i siłownik jest przed osią a nie za jak w mtz82. W każdym razie dzięki za info

Opublikowano

Witam przepraszam że się wtrącam. Mam pytanie rok temu też założyłem nowy orbitrol. Na samym poczatku był problem z wasami które dostałem w komplecie, były za długie czy coś takiego bo jak załozyłem drązek to tarł o ramę ciągnika ale sobie z tym jakoś poradziłem. A teraz czy ktoś może mi coś doradzić na temat tego wąsa http://moto.allegro.pl/dzwignia-lewa-wspomagania-mtz-oryginal-i2795309136.html ?????? pozdrawiam.. :)

Opublikowano

To jest wąs starego typu gdzie są 2 drążki, z tym ocieranie o ramę to taki standard, co niektórzy przeginają drążek ja u siebie podtoczyłem sworznie aby drążek poszedł niżej.

 

Ale jeżeli masz zakładać to polecam na 1 drążku mniej miejsc do luzów.

Opublikowano

ok ale chodzi mi dokładnie co tą blokadę rozłącza bo mam w serwie obróconą górną zembatkę i wyciągnięty taki płaskownik z zębami co idzie do tłoczyska serwa i tej zembatki i zastanawiam się czy aby ten płaskownik nie rozłączał tej blokady?:-)

Opublikowano

Witam

 

Planuję przeróbkę w MTZ 82 orbitrol pod kierownicą na niskim stożku, z dwóch drążków na jeden plus wyrzucenie całego serwa. Wiem że muszę kupić 2 wąsy dłuższe, drążek, zapodać jakiś zbiornik, filrt oleju no i zrobić załączanie blokady.

I tu się pojawia moje pytanie: czy na dłuższych wąsach i jednym drążku nie będzie on wadził o ramę przy wahaniu przedniego mostu?

Opublikowano

Myślałem by coś kombinowac na elektrozaworze plus jakieś dodatkowe wyłaczniki przy kołach podczas skrętu. Ale wszystko okoże sie jak za to się zabiorę.

Opublikowano

I tu się pojawia moje pytanie: czy na dłuższych wąsach i jednym drążku nie będzie on wadził o ramę przy wahaniu przedniego mostu?

 

Jak rozwiązałem ten problem zawadzania u siebie napisałem w swoich poprzednich postach.

Opublikowano

Koła połączyć jednym drążkiem a do tej dźwigni pod kolumną dać jakiś mniejszy, z jakiegoś samochodu czy coś w tym stylu żeby tylko ruszał dźwignią. Nie trzeba aż tyle przeróbek a wszystko będzie działać. Zostało mi tylko wymyślić sposób mocowania tego dodatkowego drążka ale jakieś już tam wizje mam. Zanim będę orbitrol zakładał to się dopracuje :) Na razie założyłem siłownik przy osi i podpiąłem pod rozdzielacz serwa. Prób w jeździe nie było, ale w garażu działa.

Opublikowano

Tak ale kolega chce serwomechanizm wyrzucić. jeśli nie mieszasz oleju w hydraulice to możesz do tego zbiornika podłączyć orbitrol. Tak jak jest w pronarach. Blokady niestety automatycznej nie będziesz miał. Możesz kupić elektrozawór do jej włączania lub mechaniczny na pedał. Schematy podłączenia są do znalezienia.

Opublikowano (edytowane)

Wiem, że chce wyrzucić tylko co w ten sposób zyska? Kompletnie nic. Zakładając orbitrol, siłownik przy osi i jeden drążek wyeliminuje całkowicie wpływ serwa na luzy w układzie kierowniczym. Więc skoro to już tam jest to chyba lepiej dołożyć jeden mały drążek żeby blokada tyłu działała jak do tej pory niż ładować kasę w elektrozawory, przerabianie zasilania pompy ze zbiornika hydrauliki czy też robienie innego zbiornika. Zresztą najwyraźniej zaciekawił go mój pomysł więc chyba jeszcze nie do końca ma sprecyzowane co dokładnie chce robić. Poza tym nie wiem co większości przeszkadzają te dwa oryginalne drążki. Raz na jakiś czas (dwa trzy lata) odkręcić dekielek włożyć smaru i troszkę mocniej dociągnąć i luzu nie będzie. Siłownik przy osi przeniesie całe obciążenie więc nie będzie się robił luz między osią serwa a dźwignią co do tej pory było w moim przypadku największym problemem.

Edytowane przez mani51
Opublikowano (edytowane)

A więc już wyjaśniam. Przy przerabianiu układu myslałem od razu o wyrzuceniu kolumny i wstawieniu zbiornika. Zyskał bym miejsce na inny filtr powietrza bo w przyszłości silnik pewnie dostanie turbo. Więc już jedna robota przy tym by była. Z drugiej strony, Twój pomysł mani jest niezły, bo tańszy a turbo to jeszcze odległa sprawa.

Blokadę automatyczną idzie zrobić, największy koszt to elektrozawór..

Dlatego szukam najlepszego rozwiązania, a opinia użytkowników zazwyczaj dużo pomoże.

Edytowane przez cojotx
Opublikowano

Dzisiaj na złomowisku widziałem MTZ80 z jednym drążkiem łączącym koła i drugim krótkim podłączonym do tego wąsa pod kolumną. Może jeszcze się tam wybiorę to zrobię fotkę bo dzisiaj padła mi bateria w telefonie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v