Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bez żadnego problemu można założyć drugi, kupić ze złomu od stara sa fajne bo z filtrem papierowym w srodku ? Taki miał kolega, albo zrobić z kawałka rury , ja miałem nieciekawa przygodę jak zgubiłem kierowanie a że hamulce słabe poszłem w rów. ... nie polecam nikomu

Opublikowano

Witam

 

Zakupiłem kilka dni temu MTZ-82 i racji problemów z serwem postanowiłem przerobić na Orbitrol.

Oś bez gwintów - podstawę już dorobiłem.

 

Natomiast nie wiem gdzie podłączyć powrót z orbitrola.

Czy pod wskazaną rurkę (od blokatora) mogę?

A jeśli nie to gdzie podłączyć powrót oleju?

 

 

post-136365-0-19667400-1504683652_thumb.jpg

Opublikowano

Dokładnie w to miejsce.

 I cały mechanizm blokatora może pozostać?

A jeśli dam mu sprzeżenie drążka poprzecznego z wąsem serwera będzie rozłączał?

Opublikowano

Mechanizm blokady w kolumnie pozostaje bez zmian podłączasz do niego powrót z orbitrola. Jeśli masz jeden drążek poprzeczny, długi to blokada będzie tylko stała. Jeśli chcesz by działał automat połącz drążek z wąsem serwa np. Łącznikiem stabilizatora z samochodu ma na końcach dwie gałki.

Opublikowano

Mechanizm blokady w kolumnie pozostaje bez zmian podłączasz do niego powrót z orbitrola. Jeśli masz jeden drążek poprzeczny, długi to blokada będzie tylko stała. Jeśli chcesz by działał automat połącz drążek z wąsem serwa np. Łącznikiem stabilizatora z samochodu ma na końcach dwie gałki.

Dzięki, tak też zrobię docelowo.

Opublikowano

Mechanizm blokady w kolumnie pozostaje bez zmian podłączasz do niego powrót z orbitrola. Jeśli masz jeden drążek poprzeczny, długi to blokada będzie tylko stała. Jeśli chcesz by działał automat połącz drążek z wąsem serwa np. Łącznikiem stabilizatora z samochodu ma na końcach dwie gałki.

 

Cylinder, element 4 i 5 wyjąć, a 3 zostawić?

Może ten frez nr 3 być samodzielnie? Nie wyleci?

post-136365-0-29054400-1504888422_thumb.png

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Założyłem ostatnio wspomaganie na orbitrol w MTZ80 w kolumnie kierowniczej. Kompletny zestaw zakupiłem przez allegro w Agro-Mar. Komfort jazdy na drodze pogorszył się trochę w stosunku do serwa. Podczas jazdy często koła same skręcały pomimo braku jakichkolwiek ruchów kierownicą. Jest to bardzo niebezpieczne  szczególnie przy podczepionym agregacie. Przy pracy w polu koła potrafiły same skręcić się do oporu w prawo bez żadnego ruchu kierownicą. Dzisiaj podniosłem przód ciągnika do góry. Przy kołach ustawionych na wprost i przy pracującym silniku sprawdzałem gdzie występują luzy w układzie kierowniczym. ku mojemu dziwieniu przy zablokowanej kierownicy mogłem rękami skręcić koła na maksa w lewo a następnie powrócić do ustawiania na wprost. W prawo nie dało się wykonać takiej czynności. Po kilkakrotnym skręceniu na max w prawo i w lewo ustawiłem koła ponownie na wprost i układ był sztywny. Wystarczyło jednak poruszyć delikatnie kierownicą aby tym razem swobodnie skręcić rękami koła w prawo przy zablokowanej kierownicy.

 

Czy przyczyną takiego zachowania układu jest uszkodzony orbitrol?

 

Niestety nie mam możliwości sprawdzić orbitrola w mojej okolicy a wysyłanie go do sprzedawcy wiąże się z tym ze zostanę z unieruchomionym ciągnikiem na czas ewentualnej reklamacji.

 

Pozdrawiam

Wojtek

Opublikowano

Zębatka 3  musi być razem z tłoczyskiem siłownika  bo na nim się trzyma.

Jeśli chciał być cylinder całkiem wywalić i tą zębatkę 3 to musisz dokupić  zamiast półksiężyca zębatego  krzywkę.

http://dociagnika.pl/2-artykuly-o-ciagnikach/37-wspomaganie-mtz-belarus

 

Faktycznie, dziś rozebrałem i nie było opcji aby działato to jak pytałem.

Dzięki za wzkazówkę, półksiężyć dostępny jest za 80zł.

Na razie złożyłem z pozostawieniem oryginalnych trybów.

Układ zmontowany, na zestawie Agro-Mar'u.

Problemem jest jednak to, że skręcając na maxa w lewo czy w prawo pompa aż jęczy - po prostu kończy się siłownik, a rozdzielacz próbuje dawać olej.

Czy powinien być dodatkowo jakiś zawór bezpieczeństwa?

Orbitrol z zestawu Ukraiński, 100.

Pompa nowa.

Opublikowano

Gdyby nie było zaworu to pompa by ci eksplodowała. Jest wbudowany w orbitrol.

W sumie racja. Do tego olej zimny, pompa nowa.

Rozgrzeje się i zapewne aż tak nie będzie.

Słuszna uwaga, dzięki.

Opublikowano

Niestety tanie orbitrole robią niespodzianki i nie jesteś pierwszy który ma z tym problem.

Na pewno układ nie działa prawidłowo. Nie ma najmniejszego prawa obrócić kołami, sam też nie powinien skręcać.

To że pompa wyje gdy siłownik dojdzie do końca a trzymasz dalej kierownice to normalne. Działą zawór  gdyby go nie było już było by coś uszkodzone.

Jesli masz jeszcze oryginalny rozdzielacz z serwokolumny to załóż go z powrotem i podłącz do siłownika przy osi. Ciągnik będzie chodził normalnie a ty będziesz miał czas na reklamowanie orbitrola.

 

 

 

 

Opublikowano

witam mam mtz  z ukladem kierowniczym przerobionym na orbitrol i jak sie olej zagrzeje i prubuje skrecic np w lewo to silownik sam powraca w przeciwna strone  a na kierownicy nie ma zadnego oporu lata we wszytkie strony i ciagnika nie mozna utrzymac prosto na drodze i silownik jest goracy i kapie z niego olej jaka moze byc tego przyczyna na zimnym oleju jest wszytko ok prosze o pomoc ???

Opublikowano

To jest orginalny zestaw do kupienia na Ukrainie, ale wiąże się z tym że należy dociążyć dodatkowo przednią oś bo jednak stara kolumna swoje waży.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v