Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Już to wcześniej gdzieś pisałem, ale powtórzę tutaj: dobry fachowiec wciska gotowe tuleje, a druciarz i partacz tego nie potrafi i obrabia po wciśnięciu. Tak samo partacz kombinuje z podkładkami, a profesjonalista obrabia blok i wciska tuleję z powiększonym kołnierzem. No ale niestety, silnik Perkinsa jest jak media markt.

Opublikowano

Piszesz bajki i jeszcze tego bronisz.

Druciarz i partacz wie że podczas wciskania tuleja może się odkształcić i tylko obróbka już wciśniętej tulei daje najniższe odchyłki. Co do gotowej tulei to ona musi być honowana w przyrządzie a to nie jest to samo co w bloku.

Obrobić blok który ma 1mm niższą tuleję to żaden normalny fachowiec nie ściągnie tyle bloku.

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ale ja nie pisałem o planowaniu powierzchni przylegania do głowicy. I jakoś te silniki, które poprawiałem po takich "fachowych" metodach naprawy jakie opisujesz pracują bezawaryjnie do dzisiaj, a wcześniej co chwilę były problemy.

Opublikowano (edytowane)

To w jaki sposób zmniejszysz pogłębienie pod kołnierz tulei jak nie zamierzasz planować? Podkładki też be no tulei raczej na specjalne zamówienie nie wykonują chyba że tylko dla Ciebie.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Ale ja nie pisałem o planowaniu powierzchni przylegania do głowicy. I jakoś te silniki, które poprawiałem po takich "fachowych" metodach naprawy jakie opisujesz pracują bezawaryjnie do dzisiaj, a wcześniej co chwilę były problemy.

Mów co chcesz, ale bronisz przegranej sprawy. Gdy by nie odwalali takiej tandety w Ursusie to by nie było potrzeby poprawiania "po takich fachowcach".  Bo źródło i praprzyczyna "problemów" była tam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie ukrywam tego, że dali d..py. Nawet w moim 3P była wada, którą musiałem poprawić. Chodzi mi tylko o to, że jak robić to porządnie, a nie kleić uszczelkami czy podkładkami.
 

To w jaki sposób zmniejszysz pogłębienie pod kołnierz tulei jak nie zamierzasz planować? Podkładki też be no tulei raczej na specjalne zamówienie nie wykonują chyba że tylko dla Ciebie.

Nie daleko mnie są dwa zakłady, które wykonają tuleję do każdego silnika na tej planecie, nieważne czy spalinowego, parowego, czy nawet sprężarki. Dzięki temu z powodzeniem naprawiałem silniki uznane przez kilku "fachowców" nie do naprawienia. 

Opublikowano

panowie czy da się wyjąc gniazdo wtryskiwacza  bez demontażu głowicy , przecieka i trzeba to naprawic ciągnik 360  jak ktos ma jakis sposób to proszę o rade

 

Da się.  Włóż śrubę fi 10 łbem w gniazdo -lekko przyspawaj. Na śrubę rurkę o średnicy ciut większej od gniazda na to podkładka i nakrętka. Uważaj aby nie przepalić spawarką gniazda.

Opublikowano

Nie ukrywam tego, że dali d..py. Nawet w moim 3P była wada, którą musiałem poprawić. Chodzi mi tylko o to, że jak robić to porządnie, a nie kleić uszczelkami czy podkładkami.

 

Nie daleko mnie są dwa zakłady, które wykonają tuleję do każdego silnika na tej planecie, nieważne czy spalinowego, parowego, czy nawet sprężarki. Dzięki temu z powodzeniem naprawiałem silniki uznane przez kilku "fachowców" nie do naprawienia. 

Ciekawe tylko kto dał d.. bo pierwsze silniki w 3P nie były polskie.

 

Co do tej dorabianej tulei to ja dziękuję i wolę podłożyć podkładkę. Będzie pewnie i dużo lepiej, przynajmniej mogę zastosować sprawdzoną tuleję a podkładka nie wiem w czym ma przeszkadzać skoro tuleja jest ciasno pasowana.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sprawdzoną czyli jaką? Produkowaną w chinach nie wiadomo z czego? A tam gdzie mi robią tuleje wykonują je z żeliwa o sprawdzonym składzie materiałowym i mam 100% pewności co do jakości tulei.

Opublikowano

Dyskusja z tobą jak zwykle merytoryczna. W Polsce jest co najmniej 2 poważnych producentów tulei silnikowych z czego jeden to światowa potęga, a przecież świat nie kończy się na Polsce i wcale nie zaczyna w Chinach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyli jak kupisz tuleję od tego twojego poważnego producenta, to na 100% wiesz z czego jest wykonana? Bo ja za niewielką opłatą mogę zbadać każdą próbkę stali i mieć dokładny skład materiałowy tej próbki. Dlatego żadna hurtownia stali nie jest w stanie mnie oszukać na gatunku materiału. Jak kupuję żeliwo na tuleje to mam dokładnie to za co płacę. Tak samo jak kupuję stal do ulepszania cieplnego np. na jakieś koło zębate to wiem, że nie dostanę zwykłej St 235.

Opublikowano

Witam Wymieniam zestawy naprawcze w 5711, głowice były dobre. Czy jest sens je planować?, ktoś pisał że tak mała powierzchnia się nie odkształca. U nas jak oddam do zakładu to wymieniają wszystko, planują. Czy trzeba to robić czy wymieniać to, co naprawdę zużyte, czyli poszukać innego zakładu który sprawdzi, co trzeba w nich zrobić? Ciągnik był na płynie, poprzedni remont ktoś poczciwie robił, nowe szpilki, śruby ładnie to wyglądało.

Opublikowano

Trzeba sprawdzić głowicę pod kątem szczelności, prowadnice, zawory, gniazda i splanować. To czy trzeba będzie wszystko wymieniać zależy tylko od stanu głowicy, to ocenia zakład.

Opublikowano

Witam i prosze o pomoc :D

po remoncie silnika c 360 co zmienię uszczelki pod glowicąmi to zaraz puszcza mi olej spod uszczelek lub wode xD , już 3 razy zmienialem uszczelki ruznych firm ale problem nie ustapił już nie wiem co robić , pierwszy raz dociągnołem tak jak instrukcja podaje 147 na kluczu dynanometrycznym ale puszczal olej to dokrecilem nawet coś ponad 210 ale dalej sie poci :/

oczywiscie glowice byly planowane xD i tak jak byly wczesniej to są na tym samym miejscu , zestawy naprawcze to krotoszyn , moim zdaniem tuleja bedzie za wysoko i nie dociska uszczelki , robil mi to mechanik  i z tego co mowil to dal jedną podkladke pod tuleje , ale nie wiem czemu mam ten problem teraz , przed remontem nie bylo problemu z poceniem sie spod uszczelek xD

może ktoś wie jaka powinna byc odleglość pomiedzy blokiem a glowicą po dokreceniu glowic ?

Opublikowano

cyt, instrukcja napraw "kołnierz tulei musi wystawać ponad korpus silnika 0,02-0,06 mm po dociśnięciu tulei siłą 100 kG" Zmierzysz zwykłą elektroniczną suwmiarką z 2 miejscami po przecinku (Rumuny takie mają za kilkadziesiąt złotych, dziś byłem w warsztacie naprawiającym silniki i panewki mi taką mierzył, i powiedział że nominał były te stare)

Opublikowano

Jak wymienić broki w głowicy? Cieknie mi z dwoch ale mam zdjęta głowice to wymienie wszystkie odrazu? Jak je wydłubac? A nowe osadzac na silikon czy tylko wbic?

Opublikowano

Wbijasz coś w zaślepkę i podważasz. Wbijasz na jakieś spoiwo uszczelniające, później próba szczelności. Przed montażem czyścisz dokładnie z rdzy i odtłuszczasz pod uszczelniacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
    • Przez Ursusc385
      Co jest przyczyna ze od korka do ktorego leje sie olej do silnika wydmuchuje olej i dym leci?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v