Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?

Opublikowano

Sprawdze jeszcze te luzy, wtryskiwacze wątpliwe , bo nawet zamieniałem miejscami juz. Teoretycznie jeszcze mogło by lecieć po zaworach, ale zawory i uszczelniacze nowe... O ile to w ogóle spalony olej, bo zapach nie bardzo pasuje według mnie.

Opublikowano

Głowica robiona, a czy wszystkie wtryskiwacze jednakowo wystaja z głowicy,bo jak oleju nie bierze to ewidentnie  słabo spalona ropa, to tam jest monoblok,nie ma tulei wymiennych? Spawdzaj te dwie które dymie,czy tam jest jedna głowica czy dzielone?

Opublikowano

Pozostaje ci sprawdzić kompresję ,najprościej by nie ingerować w silnik dopiero po sprawdzeniu będziesz cos wiedział.

Ja by kompresja była dobra

No to pozostaje głowica. Ale każdy przypadek może być specyficzny.

Moim zdaniem rozpylacze nie trafiają idealnie w komorę lub cos z zaworami albo podpiera  lub przyciera w czasie pracy,ale to moje gdybanie,spawdzisz to będziesz wiedział.

Po twoim opisie siwy gryzący dym to nie spalone paliwo.

Opublikowano (edytowane)

Niebieski dym na zimnym silniku, uszczelniacze zaworowe, spływ oleju po zaworze do komory spalania. 

Biały dym na zimnym, najczęściej płyn w komorze spalania, uszczelka lub pęknięcie ale w tym przypadku problemy z układem chłodzenia

Teraz kwestia rozpoznania tego dymu. Biały a niebieski, bardziej siwy albo jasno niebieski :P Każdy może interpretować jak chce.

Najprościej wykorzystać drugi zmysł czyli zapach. Biały bez niczego więcej to para wodna czyli normalne zjawisko, biały słodki to płyn z układu chłodzenia, biały gryzący z wyczuwalnym niespalonym olejem to niespalony ON :P, niebieski jasny to spalony olej silnikowy.

U ciebie ma być jasny biały gryzący czyli zapewne niespalony ON.

Przyczyny:

- uszkodzone wtryskiwacze ( złe rozpylanie )

- niskie ciśnienie ( nie stopień 😁) sprężania 

- zły kąt wtrysku

- zapchany filtr powietrza

Jeszcze jedna sprawa, jak z temperaturą silnika, tzn. dogrzewa się? Biały dym z rury który po czasie ustaje to wypalająca się sadza, teraz kwestia dlaczego ona powstaje ( patrz powyższe )

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

W jaki sposób ustaliłeś, że chodzi o 2 cylindry ? Ponadto które oraz czy po zamianie wtryskiwaczy dalej wada występowała . Można sprawdzić kompresję,aby pewne rzeczy wykluczyć,ale pozostaje kwestia pompy wtryskowej,była robiona ,czy tylko tak mówił ten co ją robił.,?

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, akmaly napisał:

 

Przyczyny:

- uszkodzone wtryskiwacze ( złe rozpylanie )

- niski stopień sprężania

- zły kąt wtrysku

- zapchany filtr powietrza

 

mówisz że rozprezyl silnik 🤔....ciekawe że tyko na dwóch cylindrach 😲...czy pomyliłeś pojęcia 🤣

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano (edytowane)

Przecież pisał że honował w cumminsach które znam nie ma tuleji wymiennej pozostaje tylko nad wymiarowy zestaw naprawczy jeśli był w zakładzie to chyba robili pomiary średnicy otworu i luzu w zamku pierścieni. Jaka tam jest pompa rotacyjna ve Boscha czy sekcyjna?

Edytowane przez Grab12
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, blok i tloki były oddane do pomiaru i stwierdzono , że trzyma wymiary więc został tylko honowany i założone nowe pierscienie - częsta praktyka w cumminsach , ktory ma twardy blok z tego co wyczytałem. Choć przyznam, że mam spore zastrzeżenia co do profesjonalizmu tego zakładu ale mniejsza o to. Pomierzyłem też samemu szczeliny nowych pierscieni zgodnie z instrukcja i wszystko się zgadzało nawet z zapasem. Pozatym wcześniej brał śladowe ilości oleju czyli byl w dobrej kondycji. Pompa rzędowa Boscha, była w serwisie boscha wymieniono wszystkie sekcje przynajmniej tak powiedzieli...Wcześniej dość mocno zadymiał na czarno przy przygazowce dlatego ją oddałem, ale to jak było tak jest nadal heh. Był zdjęty kolektor to widać że z 5 i 6 mocno idzie jasny dym. Ma mój nos to raczej nie zapach spalonego oleju silnikoweo, ale nie jestem tu akurat specem.

Dziś przy ponad 30st mało co dymił, ale jak chłodniej to naprawde sporo tego idzie. Płynu chłodniczego nie ubywa  zresztą nie aż tak biały jak para ten dym i gryzie w oczy mocno.

Edytowane przez Dastan
Opublikowano (edytowane)

Mam instrukcje napraw od tego silnika, same pierscienie jak najbardziej się wymienia o ile cylindry trzymają wymiary pod warunkiem , że będzie honowany. Inaczej pierscienie się nie dotrą i faktycznie będzie gorzej.

 

Trochę jeszcze pojeżdżę i pomierze sprężanie może to coś powie.

Edytowane przez Dastan
Opublikowano

NOWE to NOWE, i ja nie uznaje srodków zaradczych czy oszczędnmosci  2 tyś  przy takiej robocie. Co to za model albo do jakiego ciągnika?

 #2  do silnika "zachodniego"  to musi być zakład ktory sie zna i robił Cumminsa, Perkinsa,JD czy Iveco itd...a jak dzwoniłem o remont Cuminsa do 5120 to mechanik jeszcze mnie dopytywał i miał pytać "swojego dostawcę części" , więc można to wyczuć w rozmowie, takich sie omija, i jeszcze do mnie dzwonił 2 razy kiedy przywioze 😆

Opublikowano

Ile trwa to dymienie? Jest aż tak intensywne że ci przeszkadza.też czasami jestem przewrażliwiony szczególnie jeśli 4 są wporządku a te dwa odstają co dziwne bo ostatnie cylindry teoretycznie szybciej się nagrzewają i zawsze mają najwyższą temperaturę skoro ciśnienia otwarcia wtryskiwacza kąt wtrysku prawidłowy wystawanie końcówek ponad płaszczyzne głowicy to dziwny przypadek. Moc ma? Nie grzeje się? Gdybyś miał pirometr laserowy można by zmierzyć temperaturę spalin i porównać ze zdrowymi cylindrami. A znowu rozbierać i rozbebeszać jak chodzi w miarę szkoda 

Opublikowano

Co do pracy silnika zastrzeżeń nie mam, chociaż jeszcze go oszczedzam 30mtg dopiero więc lżejsze pracę. Silnik z case mx którego mam już 10 lat.  Pare ładnych minut podymi jak chlodniej i potem ani obloczka w pracy nie widac wiec bardziej denerwuje jak przeszkadza. Ostatnio szedł w bronie aktywnej przy 30st i temp w polowie zielonego. Kat wtrysku nie był mierzony, tylko ustawiony na znak. Gmp zgadza sie z blokadą na pompie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v