Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Czy może ktoś podpowiedzieć jak zdiagnozować powód spalania oleju przez silnik Perkins 4 w mercatorze 50. Czy szukać przyczyny w uszczelniaczach zaworów czy pierścienie olejowe? W wodzie oleju brak, z odmy trochę leci a tak silnik w miarę czysty. Może ktoś podpowie ? Silnik niebieski perkins 4 A jeśli ktoś może napisać jaki typ silnika perkinsa 4 niebieski dziękuję 

Opublikowano (edytowane)

Po stronie prawej, w tylnej części ,poniżej głowicy powinien być nastukany numer lub po lewej w rejonie pompy wtryskowej . Dwie pierwsze litery to typ silnika. LD - 4.236 lub LF 4.248

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Jak konczylem żniwa to na 4 godziny pracy  wziął około 4 litry.  

26 minut temu, JD1052 napisał:

Wymień uszczelniacze i się dowiesz prosta sprawa, z odmy lecieć nie powinno co najwyżej pojedyncze krople że skraplającej się pary olejowej.

Z jakiej firmy polecacie ? Jakie szczeliny na zawodach później ustawić?

29 minut temu, MarcinKa napisał:

Ile bierze?

Jak zapalisz po dluzszym postoju zakopci niebiesko? 

Jak konczylem żniwa to na 4 godziny pracy  wziął około 4 litry.  Muszę sprawdzić napewno kopci bo z kolektora czarno i tłusto. 

Opublikowano

W tym silniku wygląda to na wypalenie sie tłoka - trzeba głowicę ściągać i misę i tłoki w górę. polecam odpalić bez kolektora wydechowego to bedziesz wiedział na który garze wywaliło.

Opublikowano

Zawsze można też zmierzyć ciśnienie sprężania. 

 

Wtedy już będzie wszystko wiadomo. 

 

Szukam właśnie takiego silnika do ładowarki JCB. 

U mnie wymiana tłoków i pierscieni nic nie dała. 

 

Rozmawiałem z zakładem który robi perkinsy i mi Pan powiedział, że wbijanie gotowych zestawów do tych silników to niestety tylko połowiczny remont. Bez osiowania bloku to tylko misja ratunkowa 

Opublikowano

Co ma osiowanie do tulei cylindrów? Gotowe zestawy są o tyle gorsze że układają się do otworów w bloku czyli różnie z większym lub mniejszym błędem. Np. Mierząc średnicówką zestaw obrabiany w bloku po wciśnięciu tulei surowych masz odchyłkę w granicach 0.01 a na gotowej do 0.1 ale to nie tak że nie będzie pracować. Tak duży pobór oleju to nie uszczelniacze, trzeba sprawdzić ciśnienie oraz wykonać próbę olejowa choć tak czy siak pewnie trzeba rozbierać. 

Opublikowano
1 godzinę temu, szakul91 napisał:

Jak konczylem żniwa to na 4 godziny pracy  wziął około 4 litry.  

Z jakiej firmy polecacie ? Jakie szczeliny na zawodach później ustawić?

Jak konczylem żniwa to na 4 godziny pracy  wziął około 4 litry.  Muszę sprawdzić napewno kopci bo z kolektora czarno i tłusto. 

Wyrąbany silnik jak Andzia w parku.

Opublikowano
1 godzinę temu, plati napisał:

 

Szukam właśnie takiego silnika do ładowarki JCB. 

Rozmawiałem z zakładem który robi perkinsy i mi Pan powiedział, że wbijanie gotowych zestawów do tych silników to niestety tylko połowiczny remont. Bez osiowania bloku to tylko misja ratunkowa 

Czy rzeczywiście takiego silnika ,bo silniki 4.236, czy A4.236 lub 4.248  to stare konstrukcje ,a już w latach 80-tych wprowadzono serię 1004.

 

Opublikowano (edytowane)

Nie zamierzam drążyć tematu ,ale jest kilka różnic w takim samym typie silnika , odnośnie mocowania - wersje do maszyn lub ciągników ( korpus z  kołnierzem z tyłu i mocowaniami w misie lub bez), z filtrem oleju po lewej lub prawej , ponadto różnice w usytuowaniu miarki oleju i wlewu oleju.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Jest dokładnie tak jak mówisz. Mocowanie do czoła od misy olejowej. Korpus posiada kołnierz, mocowanie do ramy też jest od czoła patrząc od strony chłodnicy. Tylko co ta informacja miała wnieść do sprawy?

Opublikowano

U mnie właśnie sprawdziłem i sieci silnik z symbolem LF wiec wychodzi że 4.248 

Dobrze wiedzieć że niby ten sam typ  różnie trochę konstrukcyjne. Typ tego silnika jakiś wzmocniony ? Gdzieś słyszałem że niebieskie silniki były jakieś wzmacniane. Żeby zmierzyć ciśnienie najlepiej robić przez demontaż wtryskow i po przez gniazda sprawdzić?

Opublikowano

Silnik A4.236 i A4.248 mają ten sam blok, głowice i wyglądają identycznie. 248 ma cieńsze tuleje prze co większą pojemność, inne korbowody, tłoki itp. 

Ciśnienie sprawdza się przez gniazda wtryskiwaczy.

Opublikowano

Nie chcę być prorokiem ale coś czuję że pierścienie to pomogą jak umarłemu kadzidło. 

Jeśli jest to silnik A4.248 to chyba najlepsze dostępne zestawy będą kolbenschmidt ewentualnie bepco. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v