Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Forumowicze, posiadam swoją zacną c330m i mam problem ze światłami z tyłu, przód świeci ok. 

Czy stare lampy czy nówki z tyłu świeci tylko kierunkowskaz, zero postoju i stopu. Prąd do lamp dochodzi bo jednak świecą kierunkowskazy. Dodam, że nigdy nie grzebałem w elektryce. Chciałbym to sam zrobić, lecz za bardzo nie wiem od czego zacząć, 

Ktoś miał podobny problem ?

Proszę o jakieś konstruktywne komentarze, schematy podłączenia tyłu w ciapku. 

 

Opublikowano (edytowane)

Dużo tu teorii ,a wystarczy przy pomocy próbnika w postaci żarówki z dwoma kabelkami sprawdzić czy rzeczywiście napięcie dociera do żarówek. A jeżeli nie dociera to trzeba badać połączenia  w kierunku bezpieczników lub  stacyjki .

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Chodziło mi bardziej o kompleksowe sprawdzenie instalacji ,bo każdy obwód ma swój kabelek ,a działający kierunek niczego nie dowodzi. Z kolei najczęstszą przyczyną braku światła STOP ,jest  zerwana sprężynka włącznika lub problem z samym włącznikiem .

Opublikowano

Przy braku stopu to sprawdził bym w pierwszej kolejności włącznik świateł stop, który jest przy pedałach hamulca pod prawym podestem. Co do niedziałania świateł z tyłu to jeśli są one stare metalowe to brak masy, można podciągnąć na kablu z korpusu w celu sprawdzenia tego tropu, może być również winne złącze lamp tylnych, które jest pod lewym błotnikiem.

Opublikowano

No dobrze czyli zakładając, ze mam kierunki dzialajace na blotnikach i w tylnych lampach to znaczy, że ogolnie masa jest ? Nie działa w ogole żarówka dwuwłóknowa. Czyli tak jak doradzali koledzy wyzej. Ogolny przeglad instalacji stacyjka ect ??

Opublikowano
26 minut temu, adasku10 napisał:

No dobrze czyli zakładając, ze mam kierunki dzialajace na blotnikach i w tylnych lampach to znaczy, że ogolnie masa jest ?

nie, masa może się zamykać również przez obwody oświetlenia lub hamulca

na szybko możesz dołożyć luzem przewód pomiędzy korpusem a podstawą żarówek, a najlepiej między klemą masową a podstawą żarówek

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy autor tematu ogarnie światła w C-330M? W innym temacie ma problem słabo podnoszącym podnośnikiem w C-330M ale nie wie który rozdzielacz go obsługuje. 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
12 godzin temu, adasku10 napisał:

W instalacji mam trzy kable w wiazce, w lampie nowej zdjecie w załączniku  cztery miejsca na kable. To powinny byc 3 czy 4 kable ? 

20240414_165137.jpg

Jak ty lampy nie ogarniasz to i że stacyjką cZy bezpiecznikami sobie nie poradzisz . W goglach są schematy popatrz jak co gdzie leci

Opublikowano

Co się dziwicie , każdy jakoś zaczynał... dobrze że chociaż najpierw pyta bo niektórzy najpierw robią później pytają 

W lampie musisz mieć pewny minus czyli najlepiej doprowadzić kablem , następnie musisz być pewny że bezpieczniki przewodzą plus i jak już masz to sprawne i nadal nie działają światła to lecisz po kablu kontrolką zaczynając od bezpiecznika 

Prąd najczęściej ginie na włącznikach, przełącznikach i połączeniach 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Nikodem20
      Witam mam problem z Masseyem Ferguson 5455 z 2008r. nie działa Ehr wogule nie reaguje na przycisk w kabinie oraz na błotniku dodatkowo w tym samym czasie przestał działać obrotomierz i licznik motogodzin i prędkościomierz. Proszę o pomoc co by mogło by być przyczyną 
    • Przez davelolek
      Dobry dzień, proszę o poinformowanie własnego opryskiwacza EVRARD i jednostki sterującej, która zgłasza błąd KOD 7 i po wpisaniu kodu opryskiwacz nadal nie działa czy możesz mi pomóc? załączam zdjęcia Dziękuję Ci



    • Przez adimam_naimie
      Cześć wam, otóż mam problem z fanfarami, podłączone rzekomo prawidłowo tzn prąd dochodzi powietrze również, ale gdy nabije ciśnienie powyżej 4,5bar to przestają wydawać dźwięk i tak jakby elektrozawór w ogóle nie mógł wystartować. Podłączone pod fabryczny klakson, co robię źle?
    • Przez bartek879
      Cześć,
      planuję zakup interfejsu diagnostycznego do maszyn rolniczych. Chciałbym obsłużyć przede wszystkim John Deere, New Holland, Deutz, Fendt i Class. Interesuje mnie diagnostyka silnika, kalibracje i podgląd parametrów skrzyni, itp. Generalnie chciałbym zająć się naprawą i diagnostyką maszyn agro. Wiadomo, że żaden komputer nie zastąpi doświadczenia, ale żeby je zdobyć trzeba sobie w tym pomóc. Najbardziej składniam się w stornę TEXA w wersji OFF HIGHWAY, ponieważ widziałem na własne oczy jak serwisant używał i działało bardzo sprawnie.
      Jaki interfejs diagnostyczny polecacie z własnego doświadczenia? Na jakich pracujecie podczas napraw? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź i opinię.
    • Przez wandryskowski
      Mam siewnik poplonów APV PS-200 z komputerem 5.2. Oprócz tego mam inny starszy komputer w wersji 2.2. I tu mam prośbę. Chciałbym samodzielnie sporządzić czujnik prędkości,  położenia maszyny ewentualnie przewód do wtyczki 7 pin (DIN). Proszę więc ewentualnych posiadaczy tych maszyn z tymi czujnikami o pomoc w uzyskaniu schematu połączeń czujnik - wtyczka 12 pin (Molex). Przyda mi się nawet schemat koła polowego prędkości do starszego siewnika PS-250.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v