Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Roman176 napisał:

Już od bieżącego roku strata będzie niższa

Noo faktycznie - prognoza iście precyzyjna. To teraz jak cię zrobi CPK to ten dług zniknie? A może się problemy skumulują? A samo CPK, rozumisz, nie będzie mialo długów ... Niechaj se budują lotnisko parę kilosów od Okęcia skoro im w Wawie ciasno tylko niech tym czynem nie spiedoli kolei do reszty no i niechaj mają na uwadze resztę lotnisk w kraju żeby nie trzeba było czasem do ich ratowania zakładać aeroklubów. Bo KDP na tych samych torach co ruch towarowy i inny osobowy to prosta droga do pociągów drogowych na autostradach.


jacus napisał:

9 godzin temu, DTaras napisał:

Weźże pojedź na to lotnisko, pociągiem abyś mógł się dokształcić na czym komuna miała polegać. A potem skocz na lotnisko w L.A. i zobaczysz co chcemy budować.

a potem porozgladaj sie po miescie i przedmiesciach i upewnij sie czy aby komuna byla gorsza niz kapitalizm..

Po L.A. ? Z miesiąc by tam musiał siedzieć.

Opublikowano
1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

Rzeczowo temat ujęty. Ponadto całkowity koszt CPK obejmuje również budowę i modernizację koniecznej  infrastruktury drogowej i kolejowej , co w przyszłości i tak na pewnych odcinkach  byłoby do zrobienia.

Kuźwa, to albo robimy kolej dużych prędkości i schodzi się ona pod CPK, albo modernizujemy istniejąca infrastrukturę. Inna sprawa że modernizowanie naszych szlaków kolejowych jakoś radykalnie prędkości pociągów na nich nie podniosło. Czyli co? Nawet ten durny szlak z Lublina do Warszawy ani wygrodzony w ciul jakichś dziwnych przejazdów. Co tu snuć plany o nowych za***istych szlakach, kiedy modernizacja nic nie zmienia. 

Opublikowano
15 minut temu, mirro napisał:

Kuźwa, to albo robimy kolej dużych prędkości i schodzi się ona pod CPK, albo modernizujemy istniejąca infrastrukturę. 

Rzecz w tym , że panuje pełna zgoda - wszyscy mówią że robimy ,ale jedni nie robią bo nie mogą ,a drudzy robią tylko pozory -  czyli tak robią , żeby  nic nie było zrobione. Tymczasem czas biegnie , szyny pękają , zużywają się itd.

Opublikowano
4 godziny temu, jacek1296 napisał:

Romuś, nie wtrącaj się, gdy poważni ludzie rozmawiają. I nie chlej.

jak ci idzie abortowanie ? poważny to ty bd leżał w trumnie ... 

25 minut temu, mirro napisał:

Kuźwa, to albo robimy kolej dużych prędkości i schodzi się ona pod CPK, albo modernizujemy istniejąca infrastrukturę.

ważne słowo róbmy coś ... 

teraz pytanie czy przerwanie rozbudowy portu nie straciliśmy 100mln z unii ? 

1 godzinę temu, DTaras napisał:

Noo faktycznie - prognoza iście precyzyjna. To teraz jak cię zrobi CPK to ten dług zniknie? A może się problemy skumulują? A samo CPK, rozumisz, nie będzie mialo długów ... Niechaj se budują lotnisko parę kilosów od Okęcia skoro im w Wawie ciasno tylko niech tym czynem nie spiedoli kolei do reszty no i niechaj mają na uwadze resztę lotnisk w kraju żeby nie trzeba było czasem do ich ratowania zakładać aeroklubów. Bo KDP na tych samych torach co ruch towarowy i inny osobowy to prosta droga do pociągów drogowych na autostradach.

ty nie wiesz co co kaman .... 

Opublikowano

andrzej78 napisał:

. Ponadto całkowity koszt CPK obejmuje również budowę i modernizację koniecznej  infrastruktury drogowej i kolejowej , co w przyszłości i tak na pewnych odcinkach  byłoby do zrobienia. Druga sprawa , aspekt ekonomiczny - dla   większość inwestycji infrastruktury transportowej zysk jest odsunięty w czasie , i gdyby przyjąć taki tok rozumowania o natychmiastowym zwrocie poniesionych kosztów ,to do dzisiejszego dnia mielibyśmy tylko ułamek posiadanych dróg szybkiego ruchu i autostrad .

Raczej życzeniowo. Zyskiem z tej inwestycji jest przede wszystkim powiększenie aglomeracji Warszawy i włączenie do niej Łodzi. Dlatego to lotnisko powstanie. Natomiast opieranie KDP na CPK wyhamuje Śląsk, Dolny Śląsk a zyska @Ulman bo nakupi ziemi po tych co do tej aglomeracji w podskokach spier... Jakoś niema płaczu o Polskach dwóch prędkości.

Opublikowano

Ja uważam, że akurat budowa kolei dla takiego CPK jest kluczowa. Już wkrótce większość społęczeństwa będzie się poruszać wyłącznie rowerem, bo samochód stanie się luksusem dla elit. Dlatego ogólnie do podróży po kraju zostanie kolej. Dlaczego nie połączyć tego z budową dużego lotniska ?  Tylko do mówienia jak być ma, nie robi się jak być powinno.

  • Like 1
Opublikowano
mirro napisał:

Kuźwa, to albo robimy kolej dużych prędkości i schodzi się ona pod CPK, albo modernizujemy istniejąca infrastrukturę. Inna sprawa że modernizowanie naszych szlaków kolejowych jakoś radykalnie prędkości pociągów na nich nie podniosło. Czyli co? Nawet ten durny szlak z Lublina do Warszawy ani wygrodzony w ciul jakichś dziwnych przejazdów. Co tu snuć plany o nowych za***istych szlakach, kiedy modernizacja nic nie zmienia.

Bo modernizacja powinna polegać na powiększaniu ilości miejsca do przejazdu a nie do zwiększania ilości mijanek.


jahooo napisał:

Ja uważam, że akurat budowa kolei dla takiego CPK jest kluczowa. Już wkrótce większość społęczeństwa będzie się poruszać wyłącznie rowerem, bo samochód stanie się luksusem dla elit. Dlatego ogólnie do podróży po kraju zostanie kolej. Dlaczego nie połączyć tego z budową dużego lotniska ?  Tylko do mówienia jak być ma, nie robi się jak być powinno.

Dlatego, że Pan Wilk jest prezesuje w lotnictwie nie w kolejnictwie.

Opublikowano
2 minuty temu, jahooo napisał:

Ja uważam, że akurat budowa kolei dla takiego CPK jest kluczowa. Już wkrótce większość społęczeństwa będzie się poruszać wyłącznie rowerem, bo samochód stanie się luksusem dla elit. Dlatego ogólnie do podróży po kraju zostanie kolej. Dlaczego nie połączyć tego z budową dużego lotniska ?  Tylko do mówienia jak być ma, nie robi się jak być powinno.

amen ... i jeszcze połowa tu ciamcia ramcia  zapomnieli ze w EU. ze po 35 czy jakoś tak mamy ograniczyć transport kołowy 

Pakiet zielenienia transportu (Greening Freight Transport Package) (Dyrektywa 2023/0265 COD) wpisuje się w założenia pakietu Fit for 55 i ma za zadanie działać na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności. Głównymi postulatami strategii są podwojenie ruchu towarowego kolejowego do 2050 roku oraz zerowa emisyjność nowych pojazdów ciężarowych do 2050 r

lalala 

po co nam cpk jak w niemczech jest DB 

Opublikowano
jahooo napisał:

Ja uważam, że akurat budowa kolei dla takiego CPK jest kluczowa. Już wkrótce większość społęczeństwa będzie się poruszać wyłącznie rowerem, bo samochód stanie się luksusem dla elit. Dlatego ogólnie do podróży po kraju zostanie kolej. Dlaczego nie połączyć tego z budową dużego lotniska ?  Tylko do mówienia jak być ma, nie robi się jak być powinno.

Przy CPK jako hubie liczy się czas przesiadki. Brytole ostatnio wydłużyli z 60 do 75 minut i już był lament. Austriacy mają 50 minut. Czujesz temat jak pociąg się nie wyrabia w czasie na samolot bo KDP leciało przez pastwisko i mu się traktor na przejazd wpier..lił ?


Roman176 napisał:

amen ... i jeszcze połowa tu ciamcia ramcia  zapomnieli ze w EU. ze po 35 czy jakoś tak mamy ograniczyć transport kołowy 

Jak Ci wyżej napisałem to stwierdziłeś, że się nie znam. Teraz palisz głupa w drugą stronę.

  • Like 1
Opublikowano

przecież w rozbudowie kolei chodziło właśnie o budowę linii nie o najwyższej prędkości, tylko o największej niezawodności - bez przejazdów itp, gdzie ruch idzie nad lub pod drogowym

co do liczby mijanek - polecam sięgnąć do książek o kolei i poczytać, na czym polega kanalizowanie i sterowanie przepustowością sieci kolejowej, bo tu się nie popisałeś.

  • Thanks 1
Opublikowano

W rozbudowie kolei może i o to chodziło a pendolino już niejednokrotnie maskę roztrzasło. Czy mijanki to dobre rozwiązanie? Napisz gdzie gdzie nie popisałem. Bo o ile mi wiadomo zatrzymywanie towarowego metrowego składu na mijance trwa gdzieś 40 minut, dolicz czas postoju a następnie rozruchu, powrotu na trasę. Nie wstrzelisz go do rozkładu to będzie stał. Mijanki są dobre w ruchu pasażerskim i to najlepiej na gubałówkę jedynie. Trasy jednotorowe są dobre dla składów kombinowanych i to z maks 2 stacjami na 100 km. Wtedy pociąg jednego dnia jedzie w jedną stronę a drugiego wraca... Ale niech tam. Wpuśćmy jeszcze na te tory kdp.

Opublikowano

 

romus a kto byl prezesem tego banku ktory to finansowal ??? kto chcial pozzyczyc rosjanom 600 milionow ???? 

3 godziny temu, DTaras napisał:

Noo faktycznie - prognoza iście precyzyjna. To teraz jak cię zrobi CPK to ten dług zniknie? A może się problemy skumulują? A samo CPK, rozumisz, nie będzie mialo długów ... Niechaj se budują lotnisko parę kilosów od Okęcia skoro im w Wawie ciasno tylko niech tym czynem nie spiedoli kolei do reszty no i niechaj mają na uwadze resztę lotnisk w kraju żeby nie trzeba było czasem do ich ratowania zakładać aeroklubów. Bo KDP na tych samych torach co ruch towarowy i inny osobowy to prosta droga do pociągów drogowych na autostradach.

 

Po L.A. ? Z miesiąc by tam musiał siedzieć.

 

po co wystarczy sie przejechac po centrum wsrod namiotow bezdomnych i zwlok po mefedronie....

1 godzinę temu, Roman176 napisał:

wczoraj duda ułaskawił kobietę z 4 dzieci bardzo dobry uczynek nasze media  przemilczają sprawę 

https://www.rmf24.pl/regiony/wroclaw/news-prezydent-duda-ulaskawil-kobiete-ktora-w-obronie-meza-ugodzi,nId,7515140#crp_state=1

po 800tyś listów do tvn w końcu zrobili program o tym uwaga tvn no ale wyemitowali go o 00;30 😆

pamiętajcie to tylko pozory pis jest zły 

 

dziwne -od wczoraj na onecie o tym pisza co chwile..

06w_sumie_logiczne~2.jpg

 

Opublikowano
56 minut temu, DTaras napisał:

W rozbudowie kolei może i o to chodziło a pendolino już niejednokrotnie maskę roztrzasło. Czy mijanki to dobre rozwiązanie? Napisz gdzie gdzie nie popisałem. Bo o ile mi wiadomo zatrzymywanie towarowego metrowego składu na mijance trwa gdzieś 40 minut, dolicz czas postoju a następnie rozruchu, powrotu na trasę. Nie wstrzelisz go do rozkładu to będzie stał. Mijanki są dobre w ruchu pasażerskim i to najlepiej na gubałówkę jedynie. Trasy jednotorowe są dobre dla składów kombinowanych i to z maks 2 stacjami na 100 km. Wtedy pociąg jednego dnia jedzie w jedną stronę a drugiego wraca... Ale niech tam. Wpuśćmy jeszcze na te tory kdp.

na odcinkach , gdzie stacje główne są rzadko, muszą być mijanki, także na liniach dwutorowych, bo w kolei nie ma ruchu prawo i lewostronnego, to są jakby dwie autonomiczne linie

to, że pociąg w jedną stronę jedzie jedną linią a w drugą - drugą nitką, nie jest żadną zasadą, równie dobrze jedną nitką może jechac pociąg wolniejszy, a drugą - szybszy

wybudowanie linii dwutorowej jest uzasadnione tam, gdzie nie ma możliwości optymalnie wykorzystac przepustowości na mijankach linii wielotorowej, czyli tam, gdzie jest miks osobowo towarowy, pociągi towarowe są cięższe i jeżdżą wolniej, wolniej się rozpędzają i hamują

dlatego wybudowanie dedykowanych tras do obsługi szybkiego ruchu pasażerskiego z dopełnieniem w postaci ruchu towarowego, który dla priorytetu osobowego mógłby sobie stac na mijankach, ma sens

w ruchu towarowym nie ma priorytetu, że towar spod ukraińskiej granicy ma w 8 godzin dojechac do Szczecina, chyba w żadnym kraju tak to nie działa.

mijanki dobira się tak, aby pociąg towarowy po minięciu rozjazdu mógł spokojnie wyhamować do semafora i puścić skłąd jadący w drugą stronę, przy dobrze wykonanych mijankach wystarczy, że zwolni np do 30km/h na mijance i po wjechaniu na główny tor dalej sobie pomyka 60km/h

ruch na torze kolejowym jest sterowany zawsze tak, że na jednym torze na odcinku między semaforami  może znajdowac się tylko jeden skład, nawet, jeśli dwa składy jadą w jednym kierunku, mijanka jest to taki ersatz linii dwutorowej , który pomaga ominąć ten wymóg i przepuścić jednocześnie na odcinku tyle pociągów, ile jest mijanek, inaczej np między Łodzią a Warszawą mógłby jechać tylko jeden pociąg, dopóki nie skończyłby biegu, nie mógłby wyruszyć drugi.

 

Opublikowano

Wszystko fajnie tylko weź pod uwagę, że: "sobie stac na mijankach" nie spowoduje, że cargo będzie konkurencyjne. Kolej w całej Europie jest w dup..e i dalsze pogłębianie tego stanu przy inwestycjach typu CPK mija się z celem. Sprawy techniczne też mają znaczenie bo taki kdp wyprzedzający co i rusz skład na mijance i jadący 30 km/h lub co gorsza stojący przestaje być kdp a i prąd na takie manewry z prędkością z nieba nie spada. O.

Opublikowano
54 minuty temu, jacus napisał:

romus a kto byl prezesem tego banku ktory to finansowal ??? kto chcial pozzyczyc rosjanom 600 milionow ???? 

masz racje marek belka a Pawlak dodatków umorzył mld długu Rosjanom 

na pewno pis jest prorosyjski   

rudy was kocha .... 

56 minut temu, jacus napisał:

dziwne -od wczoraj na onecie o tym pisza co chwile..

tylko wiesz kiedy ją ułaskawili 

Opublikowano
2 godziny temu, jahooo napisał:

Ja uważam, że akurat budowa kolei dla takiego CPK jest kluczowa. Już wkrótce większość społęczeństwa będzie się poruszać wyłącznie rowerem, bo samochód stanie się luksusem dla elit. Dlatego ogólnie do podróży po kraju zostanie kolej. Dlaczego nie połączyć tego z budową dużego lotniska ? 

I co? Wszystkie pociągi co jadą przez Polskę mają do CPK zajeżdżać?

1 godzinę temu, jahooo napisał:

dlatego wybudowanie dedykowanych tras do obsługi szybkiego ruchu pasażerskiego z dopełnieniem w postaci ruchu towarowego,

Dokończę zdanie - "mija się z celem"

Opublikowano
11 minut temu, mirro napisał:

I co? Wszystkie pociągi co jadą przez Polskę mają do CPK zajeżdżać?

Dokończę zdanie - "mija się z celem"

przecież napisałem, że w dobie, gdy samochód ma stać się luksusem, ruch pasażerski na torach na pewno się zwiększy

Opublikowano
2 minuty temu, jahooo napisał:

gdy samochód ma stać się luksusem, ruch pasażerski na torach na pewno się zwiększy

Pisałeś też o budowie tras wręcz dedykowanych CPK. Do tego się odniosłem. 

Opublikowano
4 minuty temu, mirro napisał:

Pisałeś też o budowie tras wręcz dedykowanych CPK. Do tego się odniosłem. 

nie dedykowanych pod CPK, tylko skomunikowanych, a dedykowanych do obsługi priorytetowo ruchu pasażerskiego

Opublikowano (edytowane)

Jak tylko skomunikowanych, kiedy planowano że wszystkie drogi właśnie będą prowadzić do CPK.

Nawet te z Ukrainy.

Edytowane przez mirro
Opublikowano
4 minuty temu, mirro napisał:

Jak tylko skomunikowanych, kiedy planowano że wszystkie drogi właśnie będą prowadzić do CPK.

Nawet te z Ukrainy.

to nie znaczy, że mają się tam kończyć, wystarczy ring w pobliżu

Opublikowano

Takieee metro - tylko na powierzchni.


jacus napisał:

po co wystarczy sie przejechac po centrum wsrod namiotow bezdomnych i zwlok po mefedronie....

Masz na myśli Skid Row? Ale czy to centrum?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
    • Przez debrzyna
      Powinniśmy podjąć sie informowania rolników i nie tylko ,kto w poszczególnych województwach organizuje wyjazd na następny protest Brak takiej informacji to mniej ludzi na proteście
      Macie informacje wpisujcie w tym temacie Tylko informacje kto i tp bez zbędnej polityki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v