Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
45 minut temu, racyl napisał:

 

32 minuty temu, jacus napisał:

ja tylko 7 paczkow zjadlem..

Czyli wobec powyższego jebałeś PO albo KO. 

To musi być miłość 🤣

Opublikowano
1 godzinę temu, jahooo napisał:

To miało być z założenia lotnisko dla Polski, UA i krajów Bałtyckich

Podstawowa sprawa - litwin łotysz czy upadliniec nie bedzie chciał dojezdzać samochodem do Baranowa bo mu to zajmie plus minus 5-6 godzin. Zechce więc dolecieć do portu przesiadkowego. Pytanie podstawowe - czemu ma wybrać Baranów a nie Amsterdam czy Frankfurt? Co mu zaoferuje nasz port i w czym będzie dla niego lepszy?

 

Opublikowano
Przed chwilą, Ulman napisał:

Podstawowa sprawa - litwin łotysz czy upadliniec nie bedzie chciał dojezdzać samochodem do Baranowa bo mu to zajmie plus minus 5-6 godzin. Zechce więc dolecieć do portu przesiadkowego. Pytanie podstawowe - czemu ma wybrać Baranów a nie Amsterdam czy Frankfurt? Co mu zaoferuje nasz port i w czym będzie dla niego lepszy?

 

po to miała powstać szybka kolej, z założenia miała iść aż do Finlandii

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, jahooo napisał:

po to miała powstać szybka kolej, z założenia miała iść aż do Finlandii

No to koleją będzie 3-4 godziny. Czemu ktoś miałby sie tłuc koleją skoro tyle samo czasu zajmie mu dolot samolotem?

Edytowane przez Ulman
Opublikowano
49 minut temu, Ulman napisał:

No to koleją będzie 3-4 godziny. Czemu ktoś miałby sie tłuc koleją skoro tyle samo czasu zajmie mu dolot samolotem?

kwestia kosztów i wymysłów tych z UE - jak nałożą podatki od CO2 to kolej będzie tańsza

Opublikowano

Dużych różnic nie będzie a ludzie którzy latają na inne kontynenty nie przywiązują aż takiej wagi do kilku euro. 

Od długiego czasu śledzę cały zamysł CPK i jakoś nie mogę znaleźć jakiś istotnych przesłanek by ono miało sens. Samo cargo być może miałoby większy sens niż ten gigantyczny port przesiadkowy który chcemy mieć bo niemcy taki mają. 

Opublikowano
9 minut temu, Ulman napisał:

Dużych różnic nie będzie a ludzie którzy latają na inne kontynenty nie przywiązują aż takiej wagi do kilku euro. 

Od długiego czasu śledzę cały zamysł CPK i jakoś nie mogę znaleźć jakiś istotnych przesłanek by ono miało sens. Samo cargo być może miałoby większy sens niż ten gigantyczny port przesiadkowy który chcemy mieć bo niemcy taki mają. 

Szczerze mówiąc, nie mam zdania ani na tak, ani na nie. Te hurraoptymistyczne analizy na zamówienie do mnie nie przemawiają. Jestem sceptyczny i uważam, ze to tylko ustawka na wyciągnięcie kasy - taki MIŚ na miarę naszych potrzeb i możliwości, Z drugiej strony, gdyby wojna na Ukrainie miała się przeciągnąć, to powstanie takiej szybkiej sieci szkieletowej do granicy z Ukrainą miałoby sens dla transportu zaopatrzenia, a lotnisko może mogłoby pełnić rolę zastępczego dla ukraińców. Z tym że to takie wróżenie z mętnej wody. W razie konfliktu z rosją ten teren na 100% jest pierwszy do ostrzału.  Widząc, jaką lagę położyli projektanci na nitkę Trawniki Bełżec i jak bezsensowny jest to plan, myślę, że całe CPK jest tak bezsensownie zaplanowane.

Opublikowano
jahooo napisał:

Przed chwilą, Ulman napisał:

Podstawowa sprawa - litwin łotysz czy upadliniec nie bedzie chciał dojezdzać samochodem do Baranowa bo mu to zajmie plus minus 5-6 godzin. Zechce więc dolecieć do portu przesiadkowego. Pytanie podstawowe - czemu ma wybrać Baranów a nie Amsterdam czy Frankfurt? Co mu zaoferuje nasz port i w czym będzie dla niego lepszy?

 

po to miała powstać szybka kolej, z założenia miała iść aż do Finlandii

A co byś powiedział gdy Okęcie przyjmowało by cały ruch krajowy a z powodu braku sensu wprowadzania szybkiej kolei do Warszawy Dworzec Warszawa CPK byłby miejscem przesiadki do szybkiej kolei miejskiej? Nadanie temu projektowi ogromnej wagi ma zupełnie inny cel moim zdaniem. Taki interes najwięcej zysku przyniesie tym najbardziej wtajemniczonym. Taka... zabawa za nasze. Ale może niucham za mocno.

Opublikowano
10 minut temu, DTaras napisał:

A co byś powiedział gdy Okęcie przyjmowało by cały ruch krajowy a z powodu braku sensu wprowadzania szybkiej kolei do Warszawy Dworzec Warszawa CPK byłby miejscem przesiadki do szybkiej kolei miejskiej? Nadanie temu projektowi ogromnej wagi ma zupełnie inny cel moim zdaniem. Taki interes najwięcej zysku przyniesie tym najbardziej wtajemniczonym. Taka... zabawa za nasze. Ale może niucham za mocno.

przecież już o tym napisałem w dalszym poście

Opublikowano
1 godzinę temu, Ulman napisał:

Tu jest właśnie temat który mnie najbardziej nurtuje. Połozenie CPK jest takie że praktycznie nie daje zysku na dalekich trasach. Lecąc z Europy na wschód głównymi portami przesiadkowymi jest Stambuł, Dubaj i Moskwa. Nikt z europy nie bedzie sie przesiadał w Baranowie bo lotnisk pod nosem maja dosyć. Ktoś lecący ze stanów np do Indii będzie miał przesiadkę w europie i tu jest pytanie w czym lepszy będzie transfer przez Baranów od Frankfurtu, Londynu czy Amsterdamu? Przesiadka 1-1,5 godziny później jaką robi różnicę?  W czym jest ta wartość dodana ? Czym przekonamy pasażerów żeby kontynuowali  lot od nas a nie poprzez zachodnie lotniska? 

baranów, tak jak okęcie będzie głównym hubem dla europy środkowej i wschodniej, ale także dodatkowym dla pozostałych państw

okęcie już jest za małe z 20mln pasażerów, a ruch lotniczy cały czas rośnie, prognozy na 2035 to 35mln i na 2040 to 40mln

im więcej pasażerów przyciągniemy (nowoczesną flotą, funkcjonalnością lotniska, tym więcej będziemy mogli otworzyć połączeń, a im więcej połączeń tym więcej pasażerów mających większy wybór)

dania 6mln mieszkańców, kopenhaga 27mln pasażerów 

austria 9mln mieszkańców, wiedeń 30mln pasażerów (dwa razy więcej cargo niż okęcie!!)

 to jaki jest potencjał dla polski?

przy takich przelicznikach to jest 150mln!! niechby 1/3 tego, to już jest 50mln

z tą moskwą to chyba żart :D 

cały kaukaz i azja środkowa (kazachstan, iran 90mln mieszkańców, pakistan 230mln mieszkańców) - są w zasięgu B737 z warszawy a z amsterdamu czy frankfurtu musi lecieć szerokokadłubowy B787 lub A330, które spalają dużo więcej paliwa, a paliwo to ponad 30% kosztów)

wniosek? wygrywamy ceną, idealny hub dla dalszej podróży na zachód i do usa 

indie 1,4 mld mieszkańców

większość lotnisk w europie nie posiada bezpośredniego połączenia do delhi a trasa z europy do delhi krótsza jest przez warszawę niż przez np. dubaj

z berlina do delhi przez warszawę jest półtorej godziny szybciej niż przez frankfurt) (lot krótszy czasowo i tańszy)

warszawa leży na jednej z najkrótszych tras przelotu z indii do usa i kanady, krótsza niż przez dubaj

nikt nie liczy, że wszyscy będą latać przez baranów, ale niech tylko kilka procent to już robią się miliony pasażerów

już teraz kilka % pasażerów z europy zachodniej lata przez warszawę do azji

a nawet dla samej polski nowe lotnisko to konieczność

 

potencjał jest ogromny, trzeba go tylko chcieć wykorzystać, bez szybkiej, nowoczesnej komunikacji nie ma szybkiego rozwoju gospodarczego, turystycznego, kulturalnego

potrzebne jest duże, nowoczesne, funkcjonalne lotnisko z hotelami, gastronomią, usługami ......

więcej pasażerów to więcej połączeń, a więcej połączeń to więcej pasażerów - jedno nakręca drugie,

dodatkowo więcej połączeń to więcej cargo

tutaj też potrzebne są odpowiednie logistyka, magazyny, chłodnie, kostnica, pomieszczenia dla zwierząt, dla materiałów radioaktywnych, służby sanitarne, itp.

( prezes Taiwan Semiconductor Manufacturing Company mówi, że doświadczenia utwierdziły firmę TSMC co do konieczności upewnienia się, że przyszłe miejsca inwestycji będą oferowały infrastrukturę transportową najwyższej klasy, często transport na rzecz branży półprzewodników wymaga ścisłej kontroli temperatury podczas transportu i magazynowania (tzw. zimnych łańcuchów dostaw) 

Opublikowano
22 minuty temu, nie napisał:

1.baranów, tak jak okęcie będzie głównym hubem dla europy środkowej i wschodniej, ale także dodatkowym dla pozostałych państw

2.okęcie już jest za małe z 20mln pasażerów, a ruch lotniczy cały czas rośnie, prognozy na 2035 to 35mln i na 2040 to 40mln

3. im więcej pasażerów przyciągniemy (nowoczesną flotą, funkcjonalnością lotniska, tym więcej będziemy mogli otworzyć połączeń, a im więcej połączeń tym więcej pasażerów mających większy wybór)

4. dania 6mln mieszkańców, kopenhaga 27mln pasażerów 

austria 9mln mieszkańców, wiedeń 30mln pasażerów (dwa razy więcej cargo niż okęcie!!)

 to jaki jest potencjał dla polski?

przy takich przelicznikach to jest 150mln!! niechby 1/3 tego, to już jest 50mln

 

5. z tą moskwą to chyba żart :D 

6. cały kaukaz i azja środkowa (kazachstan, iran 90mln mieszkańców, pakistan 230mln mieszkańców) - są w zasięgu B737 z warszawy a z amsterdamu czy frankfurtu musi lecieć szerokokadłubowy B787 lub A330, które spalają dużo więcej paliwa, a paliwo to ponad 30% kosztów)

wniosek? wygrywamy ceną, idealny hub dla dalszej podróży na zachód i do usa 

7. indie 1,4 mld mieszkańców

8. większość lotnisk w europie nie posiada bezpośredniego połączenia do delhi a trasa z europy do delhi krótsza jest przez warszawę niż przez np. dubaj

z berlina do delhi przez warszawę jest półtorej godziny szybciej niż przez frankfurt) (lot krótszy czasowo i tańszy)

9.warszawa leży na jednej z najkrótszych tras przelotu z indii do usa i kanady, krótsza niż przez dubaj

nikt nie liczy, że wszyscy będą latać przez baranów, ale niech tylko kilka procent to już robią się miliony pasażerów

już teraz kilka % pasażerów z europy zachodniej lata przez warszawę do azji

a nawet dla samej polski nowe lotnisko to konieczność

 

10.potencjał jest ogromny, trzeba go tylko chcieć wykorzystać, bez szybkiej, nowoczesnej komunikacji nie ma szybkiego rozwoju gospodarczego, turystycznego, kulturalnego

potrzebne jest duże, nowoczesne, funkcjonalne lotnisko z hotelami, gastronomią, usługami ......

więcej pasażerów to więcej połączeń, a więcej połączeń to więcej pasażerów - jedno nakręca drugie,

dodatkowo więcej połączeń to więcej cargo

tutaj też potrzebne są odpowiednie logistyka, magazyny, chłodnie, kostnica, pomieszczenia dla zwierząt, dla materiałów radioaktywnych, służby sanitarne, itp.

( prezes Taiwan Semiconductor Manufacturing Company mówi, że doświadczenia utwierdziły firmę TSMC co do konieczności upewnienia się, że przyszłe miejsca inwestycji będą oferowały infrastrukturę transportową najwyższej klasy, często transport na rzecz branży półprzewodników wymaga ścisłej kontroli temperatury podczas transportu i magazynowania (tzw. zimnych łańcuchów dostaw) 

1. Wedla życzeniowego myslenia PIS tak ma byc.

2. Jak tak szybko rośnie to nie ma sensu zamykać Okęcia. Starczy pasażerów dla wszystkich.

3. A przyciągniemy? Zachód temat ma przerobiony wielokrotnie , ugruntowaną pozycję, gigantyczne floty maszyn a my co? Ani floty ani połączeń ani lotniska. No ale dobra - niech to bedzie myślenie życzeniowe nr2.

4. Wiedeń, Kopenhaga -  Niewielkie ale bogate kraje z zamożnymi mieszkańcami lubiącymi podrózować . To raczej nie sa tranzyty ale po prostu lata przez nie cała okolica. Kopenhaga pewnie obsługuje pół Szwecji i Norwegii, a Wiedeń Całą Austrię Pół Węgier, Czech, Słowacji , Słowenii. Są jeszcze jakieś liczace się lotniska w Danii i Austrii czy maja po jednym ale duzym?

5 Tu musisz się douczyć. Moskwa to ponad 70mln pasażerów i wielki tranzyt na daleki wschód . Pewnie teraz maja lekki obciach ale jeszcze niedawno wyglądało to tak  15 Największych Lotnisk w Europie - Podróż Trwa (podroztrwa.pl)

6. Iran bedzie latał do USA?  Ale żeś pojechał 😆 kaukaz i pakistan to gania kozy po stepie. Fakt że ileś ludzi tam zamieszkuje nie ma znaczenia bo to gołodupce którzy nie latają. Na dziadach sie pieniedzy nie zarobi

Masz jakieś dane o spalaniu 737 i 787 na godzine lotu/pasażera? Zawsze mi sie wydawało że samoloty na długie zasięgi miały ten parametr dość korzystny. 

7. Idąc twoją logiką to 500mln pasażerów

8. Jak nie ma połączenia do Delhi to widać nie ma takiej potrzeby. Czarter  LOT zasuwa do Tajlandii bezpośrednio a lotu rejsowego bez przesiadki nie uświadczysz.  Pewne destynacje są osiągane przesiadkowo z przyczyn znanych operatorom. 

9. Na trasie do USA i Kanady tak samo leży Frankfurt, Amsterdam czy Londyn. 

10.  potencjał jest też ogromny w porcie Warszawa Radom, przekopie mierzei i samochodach Izera. 

 

 

 

Opublikowano

usiądź i płacz :D nic się nie opłaca, wszyscy mają wszystko lepsze, nikt do nas nie chce przyjechać

 szczyt ambicji to wypasanie kóz za stodołą :D 

Opublikowano (edytowane)

@Ulman nie sil się, szkoda nerwów i czasu, co prawda ja tam twojej partii nie lubię ze względów światopoglądowych, jednakże jeśli chodzi o gospodarkę to potrafią się logicznie wypowiadać. Co nie zmienia faktu, ze szkoda tłumaczyć zaślepionym zwolennikom czy to pisu czy KO i pociotkom, vide @nie i @hubertuss aka mr. holecki, że jadą na jednym wózku propagandowej papki ku zagładzie.

Nie odpowiedział mi  Holecki co robi jego partia/koalicja lepiej niż pis, ba czekam jak zacznie po samorządowych wyborach uzasadniać podwyżki podatków/opłat, gdzie przez ostatnie lata pluł w tej dziedzinie na pis. Już dzisiaj obecna władza wstrzymała wszelkie środki na drogi czyli infrastrukturę w ramach KPO bo się nie spina im rozdawnictwo na socjal, o ile tzw rentę wdowią rozumiem i popieram to reszta w obecnej rzeczywistości to jakiś żart. Propaganda na tvn, kulawa uboższa wersja na tvp i na PR24 już nas przyzwyczaja, ze trzeba drenować nasze portfele bo wojna, bo  przywileje niektórych grup społecznych, bo transformacja ekologiczna itp.

Debile wybierają debili, a reszta w tym i ja też debile, że na to pozwalamy

 

Edytowane przez Takeda
Opublikowano
11 minut temu, Ulman napisał:

A jakieś argumenty?

masz wyżej, tylko nie rozumiesz co czytasz

na co chcesz odpowiedź?

na to, że nie masz pojęcia co to hub?

na brednie o 500mln pasażerów?

na to, że kopenhaga to nie hub? :D 

na wielką moskwę?

na brak potrzeby połączeń do delhi z każdego lotniska w europie? :D 

na to, że mniejszy samolot spali mniej niż duży?

szkoda czasu żeby odpowiadać na brednie w stylu: bo pis, bo przekop, bo izera

na takim poziomie to rozmawiaj sam ze sobą

 

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Ulman napisał:

a my co? Ani floty ani połączeń ani lotniska.

 

1 godzinę temu, Ulman napisał:

Kopenhaga -   To raczej nie sa tranzyty

 

1 godzinę temu, Ulman napisał:

Jak nie ma połączenia do Delhi to widać nie ma takiej potrzeby

 

1 godzinę temu, Ulman napisał:

Idąc twoją logiką to 500mln pasażerów

 

1 godzinę temu, Ulman napisał:

przekopie mierzei i samochodach Izera

 

1 godzinę temu, Ulman napisał:

Wedla życzeniowego myslenia PIS tak ma byc.

same konkrety :D co jeden to konkretniejszy, ale skoro tak uważasz to nie ci będzie

 

w moim poście są fakty a w twoim urojenia - tak jest różnica

Opublikowano

Szczycisz się wyrwanymi z kontekstu słowami? Stara dobra szkoła TVPIS......

Z ciekawości sprawdziłem i fakty sa takie ze do Delhi lata dziennie po ok 6 samolotów z Londynu i Paryża , po 2 z Amsterdamu i  Frankfurtu i na koniec cię niesamowicie zaskoczę Nawet z Okęcia jest połączenie z Delhi 😅😂🤣  Innych lotnisk nie sprawdzałem ale faktycznie masz rację z poniższym 😅😂🤣

2 godziny temu, nie napisał:

większość lotnisk w europie nie posiada bezpośredniego połączenia do delhi a trasa z europy do delhi krótsza jest przez warszawę niż przez np. dubaj

 

Opublikowano
10 minut temu, Ulman napisał:

Szczycisz się wyrwanymi z kontekstu słowami?

wstydzisz się tego co napisałeś? i słusznie, bo to brednie

11 minut temu, Ulman napisał:

i na koniec cię niesamowicie zaskoczę Nawet z Okęcia jest połączenie z Delhi

chyba tylko siebie :D zaskoczyłeś

i w końcu jakieś fakty podałeś - jest postęp 👍

Opublikowano

Nie mam powodu do wstydu choć jako pisiak będziesz teraz robił podśmiechujki. Oprócz tego że napiszesz że to brednie żadnych argumentów nie podajesz.

Czemu dorobiłeś cała teorię o potrzebie latania do Delhi wychodząc z błędnego założenia że nic tam nie lata? Czemu nie miałeś pojęcia o wielkości lotnisk w Moskwie? Może usiądź i poczytaj o rzeczach o których piszesz a wiedzę czerpiesz z PISowskich publikacji.

 

1 godzinę temu, Ulman napisał:

A jakieś argumenty?

1 godzinę temu, nie napisał:

na to, że mniejszy samolot spali mniej niż duży?

"Dla samolotów krótkodystansowych, takich jak Airbus A320 czy Boeing 737, średnie zużycie paliwa na pasażera wynosi około 3-4 litrów na 100 kilometrów. Dla samolotów długodystansowych, takich jak Airbus A380 czy Boeing 747, ta wartość wynosi około 2-3 litry na 100 kilometrów. "

Ile pali samolot? - Trasalotu.pl

😅😂🤣

 

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
    • Przez debrzyna
      Powinniśmy podjąć sie informowania rolników i nie tylko ,kto w poszczególnych województwach organizuje wyjazd na następny protest Brak takiej informacji to mniej ludzi na proteście
      Macie informacje wpisujcie w tym temacie Tylko informacje kto i tp bez zbędnej polityki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v