Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
27 minut temu, jarecki napisał(a):

"Przystępny elektryk zaczyna się od taniej baterii" – powiedział dyrektor zarządzający Forda, Jim Farley. Dlatego część produkcji ogniw zostanie przeniesionych z Polski do Michigan.

A w Polsce co będą produkować uśmiech radosny .

Opublikowano
34 minuty temu, Roman176 napisał(a):

przestań zażywać te grzybki , Morawiecki miał kasę przed polityką dobrze zarabiał , rudy do niczego sie nie nadawał to malował kominy dorobił sie na polityce 

na pewno pierwsze nie , ooooo to 

Hołownia był wyraźnie zaskoczony wygwizdaniem przez tłum ludzi podczas wczorajszych uroczystości. Tak wygląda podsumowanie roku pajacowania.

https://fb.watch/vPfhH5Sk2r/

No i co z tego, ze miał kasę. Mało to chciwych i głupich. Morawietzky się przeliczył za dużo kwitów podpisał i teraz może mieć problem. A czy się do czegoś nadawał za młodu. Chyba tez nie skończył historię a wylądował w banku bo miał nazwisko. Tusk tego nie miał za młodu.

A co do wygwizdania Hołowni w święto naprawdę mogli sobie darować.

29 minut temu, jahooo napisał(a):

I tych baterii chińczycy  nie chcą, trzeba podkreślic, mają swoje

Dokładnie i tego broni nasz rząd.

25 minut temu, jarecki napisał(a):

"Przystępny elektryk zaczyna się od taniej baterii" – powiedział dyrektor zarządzający Forda, Jim Farley. Dlatego część produkcji ogniw zostanie przeniesionych z Polski do Michigan.

Być może część przeniosą ale i tak będziemy liczącym się producentem tych baterii. Firma LG dużo zainwestowała a są jeszcze inne liczne zakłady produkujące całą masę części samochodowych dla wielu europejskich marek.

Rząd broni tych miejsc pracy kosztem nie licznych miejsc w chińskiej montowni.

  • Haha 2
Opublikowano
2 godziny temu, hubertuss napisał(a):

I dalej nic nie rozumiesz. Niemcy ni poparły? I co zdziwiony? A wiesz ile Mercedesa s klasy Niemcy sprzyjają w Chinach? I co mają zrobić z nimi wojnę celną? A Audi a BMW. Niemieckie luksusowe marki w Chinach są bardzo popularne. Poprzedniego modelu s kalsy w 222 sprzedano w Chinach 40 % całej produkcji. Ty naprawdę nie rozumiesz ani gospodarki ani motoryzacji. Niemcom opłacało się nie blokować bo dużo do Chin sprzedają. 

Czy pewien jesteś, że to rozumiesz ,bo wygląda  , że tobie się więcej wydaje niż powinno . Po prostu Niemcy wydymali swoich sługusów - nie pierwszy raz , przyblokowali Chińczyków " nie swoimi rękoma " . Zapewne mają obiecane że będą mogli sobie kupić dobre Niemieckie samochody - te używane ...😁😁😁

  • Like 1
Opublikowano
47 minut temu, hubertuss napisał(a):

Jakie produkować? Ty rozumiesz co się pisze> Chińczyk nie będzie nic produkować w Europie bo  u siebie zrobi taniej. Przywiezie to do Europy w częściach i tylko finałowy montaż zrobi. Tyle razy pisałem a ty dalej swoje.

Ile ludzi znajdzie pracę przy montażu zawieszeń i silnika do kompletnie wyprodukowanego nadwozia? 100? A ile osób znajdzie pracę by wyprodukować w Europie z części europejskich takie samo nadwozie?

Brzuch to cię może boleć z głupoty a bardziej głowa. Tak się tu zawzięcie kompromitujesz. Chińczycy nic nie bedą produkować oni będą montować. bo u siebie wyprodukują taniej. Nie sa tacy głupi jak ty.

Chińska spółka Ningbo Ronbay New Energy Technology przejmuje powstającą w Koninie fabrykę materiałów katodowych.

Chińska firma zamierza wykorzystać obiekt do wytwarzania materiałów katodowych, które znajdują zastosowanie między innymi w akumulatorach do pojazdów elektrycznych. Szacowana jest produkcja 20 tys. ton materiałów katodowych rocznie.

jakie głupki, zamiast taniej w chinach wyprodukować

@hubertuss weź im napisz, że się nie znają :D 

 

中國人正在犯一個錯。

o k**wa

Opublikowano
3 godziny temu, Agrest napisał(a):

Podano dziś sondaż wedle którego już ponad 30% ukraińców popiera oddanie zajętego terytorium Rosji w zamian za pokój.

Tak się robi politykę sondażami🤭

Zapytali trzech napotkanych obywateli Ukrainy i tak im wyszło z obliczeń.🤣

Opublikowano

Biorąc pod uwagę rzetelność dzisiejszego dziennikarstwa i sondażowni to tak mogło być🤣

Opublikowano (edytowane)

@mirro Co ja dziś usłyszał od Ministra przez 4 lata będą budować tarcza wschód . Będą udoskonalać postawioną zaporę przez PiS bo teraz by nie mieli czego udoskonalać ła...y  .

Edytowane przez galan99
Opublikowano
29 minut temu, andrzej78 napisał(a):

Czy pewien jesteś, że to rozumiesz ,bo wygląda  , że tobie się więcej wydaje niż powinno . Po prostu Niemcy wydymali swoich sługusów - nie pierwszy raz , przyblokowali Chińczyków " nie swoimi rękoma " . Zapewne mają obiecane że będą mogli sobie kupić dobre Niemieckie samochody - te używane ...😁😁😁

A jakieś argumenty na te urojenia masz? Koggo Niemcy wydymali? VW i tak ma w DE problemy z fabrykami produkującymi elektryki. I co z tego, że Polacy przyblokowali chińczyków obrażą się co? Nie będą nas zalewać swoim chłamem? Weź coś napisz poważnego. Kolejny z obsesją Niemców.

22 minuty temu, nie napisał(a):

Chińska spółka Ningbo Ronbay New Energy Technology przejmuje powstającą w Koninie fabrykę materiałów katodowych.

Chińska firma zamierza wykorzystać obiekt do wytwarzania materiałów katodowych, które znajdują zastosowanie między innymi w akumulatorach do pojazdów elektrycznych. Szacowana jest produkcja 20 tys. ton materiałów katodowych rocznie.

jakie głupki, zamiast taniej w chinach wyprodukować

@hubertuss weź im napisz, że się nie znają :D 

Wystarczy, ze ty się nie znasz. Tutaj akurat produkcji nie da się przywieźć z chin. Ty serio nie odróżniasz materiałów katodowych produktu prostego od kompletnej karoserii samochodowej? Czy tylko palisz głupa na potrzeby tej dyskusji.

Kupili sobie jakąś fabrykę podczas gdy w PL są inne produkujące różnorakie części dla motoryzacji. Skąd u was taka obrona tych chińczyków? Za chwilę Trump obejmie władzę i też będzie z nimi cłami walczył co już zapowiada i co wtedy będzie dobrze. 

Opublikowano
2 minuty temu, galan99 napisał(a):

Będą udoskonalać postawioną zaporę przez PiS bo teraz by nie mieli czego udoskonalać ła...y  .

Czasami udoskonalanie jest dużo droższe niż wybudowanie czegoś dobrego od podstaw.

Opublikowano
2 godziny temu, jarecki napisał(a):

Jahooo  ,, Grosz do grosza i bedzie kokosza ''           Czyli Polskę na tym etapie gospodarczym stać by zrezygnować z tego typu firm w Pszyszłosci ? a co z firmą Amazone w Polsce ? 

Rozumujesz jak Konrad Mazowiecki, co sprowadzał krzyżaków do Polski.

Nam chińczycy z ich agresywną ekspansją i dumpingiem cenowym nie sa potrzebni. Wystarczy popatrzeć, jak rozpanoszyli sie na rynku elektroniki użytkowej, a gdy zaczęły padać pytania o bezpieczeństwo danych w chmurze, która zlokalizowana jest w chinach, nabrali wody w usta i koniec rozmowy

Taki sam problem będzie z autami - dziś dane o użytkownikach to dane wrażliwe, nie uśmiecha mi sie, aby te dane wędrowały do Chin na ich serwery i były przez nich wykorzystywane do rzeczy, o których nikogo nie informują.

Zauważ, że nasz kraj korzysta z funduszy europejskich, czyli europejskich podatków. Powinien rozwijać w pierwszym rzędzie krajowe firmy z krajowym potencjałem, w drugiej kolejności europejskie.

Ściąganie chińczyków, aby zrobić komuś na złość, jest tak samo sensowne, jak zaproszenie krzyżaków i oddanie im kawała Polski. Wszyscy wiemy, jak się to skończyło. A my nie jesteśmy na etapie, na jakim byliśmy w 1991 roku, czyli bankruta. Dziś jesteśmy dużym graczem. Nie wśród wielkich koncernów, ale raczej wśród firm drugiego i trzeciego garnituru. Mamy sporo powiązań z niemieckimi czy francuskimi firmami motoryzacyjnymi, nie podkopuje się biznesu, który się prowadzi.

Czasem głupie oszczędności prowadzą do poważnych realnych kosztów. A z uciułanych kilku groszy robi się dziura w budżecie.

Chińczycy w przemyśle samochodowym to takie same pijawki  i złodzieje własności intelektualnej, jak w innych branżach. Oni nie mają żadnych oporów kopiować cokolwiek, co im się spodoba.

Co do Amazona - jak sie okazało, nie jest on żadnym zagrożeniem dla e-handlu w Polsce. Owszem, jest gównianym pracodwcą i będzie miał z tego powodu coraz większe problemy, aż z powodu dużych kosztów z Polski się wycofa, bo nie wierzę, aby przemodelowali swój model biznesowy, aby więcej płacić i bardziej szanować prawa pracowników. To taka wydmuszka, która pompuje zyski na wszelkie zgodne z prawem sposoby za granice naszego kraju. Weszli na rynek w Polsce, nie mając o nim bladego pojęcia, z kraju, gdzie płatności elektroniczne w porównaniu z Polską są 100 lat za murzynami, gdzie 99% towaów zamawia się kurierem za pobraniem, płaci czekami papierowymi albo kartą kredytową. Polska bankowość elektroniczna jest dla amerykanów jak magia, gdzie jeden obywatel drugiemu w kilka minut przelewa środki. Spróbuj zrobić przelew w USA, zwłaszcza międzystanowy.

Te rozwiązania skopiowali od nach bezczelnie chińczycy. Oni tylko czekają, aby zebrać doświadczenia z rynku takiego, jak Polska i wejść dalej.

Ich produkty motoryzacyjne sa tanie na tej samej zasadzie co rzeczy z alliexpres - bo omijają wszelkie cła i podatki. A jak ich przycisnąć do płacenia, to zaraz drą ryja, że dany kraj chce z nimi prowadzić wojnę handlową. Jak ich Trump przycisnął za opłaty od własności intelektualnej, to mło nie popękali z wściekłości. Taka jest prawda.

Łatwo się prowadzi warsztat samochodowy na kradzionym czy hakowanym oprogramowaniu. Wtedy można oferować niskie stawki za godzinę pracy. Tylko państwo nic z tego nie ma, twórca skradzionego oprogramowania też.

 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, mirro napisał(a):

Czasami udoskonalanie jest dużo droższe niż wybudowanie czegoś dobrego od podstaw.

Tak tak postawienie domu a jego wykończenie to x 2 co postawienie .

Mają co udoskonalać bo  by nie mieli czego :D

Pojawił się nowy problem wywłaszczenia i zaczyna się płacz .

https://www.money.pl/gospodarka/eksperci-o-tarczy-wschod-projekt-specustawy-uderza-w-prawa-obywatelskie-7091463509777344a.html

Godzinę temu, hubertuss napisał(a):

 Żeby nic nie było co? jednak jakieś fabryki jeszcze są.

Montownie  jakieś  tam jeszcze są .

Nie to żeby nic nie było ale sam wiesz energia w Polsce 80 euro a inni mają po 35 euro tak powiadało słońce nasze radosne .

6 miliardów ma być na styczeń na dopłatę socjalu za energię dla gospodarstw domowych od Rudego . Energia w Polsce powali nie jednego .

https://www.facebook.com/reel/3960365137520495

Edytowane przez galan99
Opublikowano
13 minut temu, hubertuss napisał(a):

A jakieś argumenty na te urojenia masz? Koggo Niemcy wydymali? VW i tak ma w DE problemy z fabrykami produkującymi elektryki. I co z tego, że Polacy przyblokowali chińczyków obrażą się co? Nie będą nas zalewać swoim chłamem? Weź coś napisz poważnego. Kolejny z obsesją Niemców.

 

A jaki Polska miała interes,żeby nałożyć cła na Chińskie elektryki ,tym bardziej że mówiło się o konsekwencjach tego . Niemcy byli przeciw ,aby mieć " czystą kartę" ,tak naprawdę jest to dla nich korzystna sytuacja bo ,ich rynku nie zaleją " tanie elektryki " a za kilka lat po tym ich przemyśle samochodów elektrycznych nie było by co zbierać . Podobnie jak z produkcją paneli voltaicznych - Chiny zdominowały rynek . 

  • Haha 1
Opublikowano
31 minut temu, jahooo napisał(a):

 

Ja zadałem pytanie czy stać Polskie na rezygnacje z takich firm i tu ta montownia samochodów była tylko przypadkowo podana jako przykład  , bo dalej jest producent AGD BEKO , itp .  To jest dalej polityka PIS  stawiać na lepiej płatne zajęcią niz proste montownie . 

Opublikowano

Stać nas. Przyszłością są firmy technologiczne, kreujące usługi cyfrowe, a nie produkcja dóbr materialnych. W każdym razie, dopóki będziemy w UE i będziemy mysieli przestrzegać wymyślonych w Brukseli durnych norm i obostrzeń. Przez to mamy najdroższą w europie energię. I to się długo nie zmieni, b wbrew tym, co plują na PiS czy PO, transformacja energetyki w Polsce zaczęła się już w latach 90-tych, tylko, że nigdy nie była prioytetem. Rząd zawsze doił energrtykę, która z kolei potrzebowała pieniędzy na modernizację i nowe technologie. Wobez notorycznego braku pieniędzy, nic z tym nie zrobiono. Nadal w energetyce rządził miks węglowy, bo górnocy stawali okoniem, jak ktoś wspomniał o likwidacji kopalń i przejsciu na inne źródła energii. Gdy mówiło się o elektrowniach wiatrowych czy wodnych, podnosił się wrzask opłacanych przez obce grupy wpływu ekoterrorystów. Więc przez 40 lat tkwimy w tym maraźmie i nie widać żadnej perspektywy.

Cały przemysł energochłonny niestety nie ma szans. Zostaje nam branża usług cyfrowych, w której, o dziwo, wcale nie jesteśmy zacofani, a wręcz przeciwnie.

Moim zdaniem producenci samochodów z niemiec i tak upadną, i z powodu braku zapotrzebowania na ich zaocofane i drigie samochody, i z powodu braku rąk do pracy. Europa siedzi po szyję w szambie, które sobie sama wybudowała.

  • Like 1
Opublikowano
27 minut temu, andrzej78 napisał(a):

A jaki Polska miała interes,żeby nałożyć cła na Chińskie elektryki ,tym bardziej że mówiło się o konsekwencjach tego . Niemcy byli przeciw ,aby mieć " czystą kartę" ,tak naprawdę jest to dla nich korzystna sytuacja bo ,ich rynku nie zaleją " tanie elektryki " a za kilka lat po tym ich przemyśle samochodów elektrycznych nie było by co zbierać . Podobnie jak z produkcją paneli voltaicznych - Chiny zdominowały rynek . 

Serio? Nie wierzę w aż taką głupotę ale jednak? A czy ty wiesz bo pisze to już może 10 raz, że PL jest wielkim dostawcą części do produkcji samochodów w tym również niemieckich. Jesteśmy drugim w świecie producentem baterii do elektryków w tym również niemieckich. A ty chciał byś aby niemiecki przemysł trafił szlak a razem z nim polski.  Normalnie aż trudno uwierzyć w tak skrajną głupotę. Niech ta Polska się wali niech się pali ale ważne, ze Niemcom się oberwie. Pewnie wszystko możemy sobie kupić od Chin. Tylko za ileś lat gdzie na to zarobimy jak już żadnego zakładu u na snie będzie bo z Chin taniej.

Za chwile Trump wasz idol zacznie robić to samo tj nakładać cła na samochody z Chin i Europy by bronić amerykańskie miejsca pracy. Wtedy pewnie będziecie chwalić.

1 minutę temu, jahooo napisał(a):

Moim zdaniem producenci samochodów z niemiec i tak upadną, i z powodu braku zapotrzebowania na ich zaocofane i drigie samochody, i z powodu braku rąk do pracy. Europa siedzi po szyję w szambie, które sobie sama wybudowała.

Być może niektóre marki tak. Ale wiele z nich póki co produkuje auta w segmencie nie osiągalnym dla Chin Tj premium uznane na całym świecie. Dodatkowo te marki mają w swojej ofercie auta spalinowe których póki co Chińczycy tez nie produkują. Tak więc z tym upadkiem nie przesadzał bym.

Co do szamba no cóż droga płaca to wynik chęci życia na wysokim poziomie każdego z nas. Chciał byś pracować za pensję i na zasadach na jakich pracuje bidny chińczyk? Wątpię.

Opublikowano

pisałem już o tym wcześniej, chiny to trudny partner handlowy. Jesli nie chcemy podzielic losow kenii, madagaskaru i innych krajów, to trzymajmy się od tego z daleka. Z nimi najlepiej wyjdziemy jedynie na handlu, przylatuja towary, my to pakujemy i wysylamy na europe. Zablokowanie chociazby sprzedazy w lodzi jakiegos logistycznego miejsca przez maciarewicza to tez byl dobry ruch. Hubertus ma racje, oni przywoza swoich, nawet podatku nie zaplaca, bo to jakas ich podfirma rozliczy, nic z tego nei bedziemy mieli. Potrafia sfinansowac np. autostrade ale w zamian sa takie umowy, że panstwo nie moze sie z dlugów wyplatac. Chiny to niebezpieczny gracz, a jesli dolozymy naszych idiotow za sterami kraju - tragedia gotowa !!!

  • Like 1
Opublikowano
16 minut temu, jahooo napisał(a):

Cały przemysł energochłonny niestety nie ma szans. Zostaje nam branża usług cyfrowych, w której, o dziwo, wcale nie jesteśmy zacofani, a wręcz przeciwnie.

Branża cyfrowa to troche za mało bo to była by tylko usługa bez podatków cos na zasadzie owej Irlandi , przydało by sie troche wiecej chemi zarówno gospodarczej jak i leków ale Orlen rozważa rezygnacje z dalszej budowy olefin 2 ,

Opublikowano
1 minutę temu, jarecki napisał(a):

Branża cyfrowa to troche za mało bo to była by tylko usługa bez podatków cos na zasadzie owej Irlandi , przydało by sie troche wiecej chemi zarówno gospodarczej jak i leków ale Orlen rozważa rezygnacje z dalszej budowy olefin 2 ,

mamy już firmy produkujące leki - wystarczy się trochę rozejrzeć po rynku

problemem jest to , że rząd woli wspierać jakichś "szejków z arabii" niż lokalnych przedsiębiorców, aby się rozwijali

  • Like 1
Opublikowano
Godzinę temu, hubertuss napisał(a):

kompletnej karoserii samochodowej?

nie masz pojęcia głąbie jak przebiega proces montażu samochodu, co w jakiej kolejności jest montowane

Cytat

Chińczycy nic nie bedą produkować oni będą montować.

nawet gdyby tylko montowali, to lepiej żeby robili to u nas niż w niemczech, specjalisto od ekonomii i gospodarki :D 

  • Haha 1
Opublikowano
22 minuty temu, hubertuss napisał(a):

Być może niektóre marki tak. Ale wiele z nich póki co produkuje auta w segmencie nie osiągalnym dla Chin Tj premium uznane na całym świecie

jeszcze nie produkuje ale szybko ten segment sie rozwija , a ten segment premium to wyznacza cena a nie jakość . Jak bym miał kase i wybór to bym wybrał nową Corwete zamiast ferrari 

Opublikowano
2 minuty temu, nie napisał(a):

nie masz pojęcia głąbie jak przebiega proces montażu samochodu, co w jakiej kolejności jest montowane

nawet gdyby tylko montowali, to lepiej żeby robili to u nas niż w niemczech, specjalisto od ekonomii i gospodarki :D 

odezwał się specjalista od procesu produkcji i ekonomii

  • Like 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
    • Przez debrzyna
      Powinniśmy podjąć sie informowania rolników i nie tylko ,kto w poszczególnych województwach organizuje wyjazd na następny protest Brak takiej informacji to mniej ludzi na proteście
      Macie informacje wpisujcie w tym temacie Tylko informacje kto i tp bez zbędnej polityki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v